LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jannys2853
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2006 23:30

prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door jannys2853 »

Gisteren heb ik een autovakantie voor 4 personen (2 volw. en 2 kinderen) naar Disneyland Parijs geboekt via de D-reizen site. Bij hotel Sequoia Lodge wordt een prijs gegeven van 219,00 euro op basis van een bezetting van 4 personen. Van deze prijs gaat dan nog wel de kinderkorting af. Hoeveel is op de site niet duidelijk, dit wordt pas verrekend bij de definitieve boeking. Vandaag krijg ik via de mail de definitieve boeking en nu blijkt dat de volw. 226,00 euro moeten betalen en de 2 kinderen 204,00 euro p.p. Als ik hierover met D-reizen contact opneem krijg ik van een onvriendelijke dame te horen dat het normaal is dat er bij de reissom van de volw.deelnemers een toeslag komt omdat we al kinderkorting krijgen !!!!!!!??????

Als ik aangeef dat ik dit nog nooit heb meegemaakt, houdt ze volg dat dit altijd zo is.

Heeft iemand dit al wel ooit meegemaakt ??? Ik geloof er nl. niets van.

Gr. :x Janny

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door Medion »

Misschien handig om de boeking te maken via het internet en kijken wat dan de totale reissom bedraagt en kijken of dit bedrag dan klopt met de medewerkster van D-reizen.
Uit ervaring weet ik dat er bij reisbureau's nogal wat fouten worden gemaakt, erg handig is ook dat je een boeking maakt met optie om deze binnen 3 dagen kosteloos te annuleren, dan kun je je nog altijd bedenken en ben je verder niets verplicht.

"HET" komt allemaal niet echt vriendelijk over, dus toch maar bij een andere touroperator boeken?

Groetjes Medion.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door geengast »

Beste jannys,

u bent niet geheel goed voorgelicht. De keuze om Disney te boeken via internet is trouwens niet de goedkoopste mogelijkheid. Bijna elk goed reisbureau kan boeken voor de Belgische TUI, JetAir, waarbij u de totale administratiekosten kunt uitsparen.

Los daarvan klopt het wel wat D-Reizen zegt, het komt enkel een beetje rottig uit hun strot.
In dit geval gaat het erom dat in Disney kinderen NIET meetellen in de prijsbereking voor de kamerbezetting.
Gaat u met 2 volw en 2 kind. dan betaalt u voor de volwassenen de 2 persoons prijs.
Het kan soms zelfs voordeliger zijn om geen kinderkorting te willen en voor de vier personen de vierpersoonskamerprijs te betalen.

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Of via Duitsland, ook een stuk goedkoper en ook hier betaal je geen reserverings- en/of administratiekosten.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door Lau10 »

Bij het boeken heb je toch eerst een volledige prijsinformatie, het kan zijn dat de gegevens niet goed door de boekende partij is ingevuld.

Eerst een prijsafspraak maken en dan boeken is mijn motta, de korting van Euro 20 inzake internet boeken is meestal een fobspeen.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door Mr1 »

zie de reactie van geengast. Hij heeft inderdaad gelijk. Raar maar waar zou ik ook eens kijken wat de reis kost zonder kinderprijs en bijv ook eens kijken naar een andere kamerindeling. Kan soms gewoon voordeliger zijn als iedereen als volwassene geteld wordt.

jannys2853
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2006 23:30

Re: prijs bij boeking via internetsite D-reizen

Ongelezen bericht door jannys2853 »

Hoi Geengast,

In het geval van Disney boeken bij OAD is het zo dat je moet kijken naar het aantal personen op de kamer, dus volwassenen en kinderen. In dit geval dus 4 personen en de 2 kinderen krijgen dan kinderkorting, dus er is geen speciale kinderprijs mogelijk !!!! Die krijgen op de volwassenprijs een korting van 22 euro per kind.

Gesloten