LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Middenstand VS Pinpas-betalingen...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Flipher

Middenstand VS Pinpas-betalingen...

Ongelezen bericht door Flipher »

Jaren geleden introduceerde men de pinpas. Hmmm..., inderdaad... 't is handig, dat klopt ! Maarrr... ehhh... dan moet -bijvoorbeeld...- elke middenstander er wel aan meewerken hé ? En juist daar zit 'em nog een groot probleem ! Wil ik naar de bakker... Contant betalen, please !
Wil ik naar de slager... zelfde laken een pak... én ga zo maar dóór !
Geen wonder dus dat mensen hun inkopen in de supermarkt doen..., waar je wél... kunt betalen met je pinpas ! tóch ? Ikzelf bijvoorbeeld heb eigenlijk nooit contanten bij me... én... ben dus aangewezen op louter en alleen de supermarkten... ! Even -bij wijze van spreke dan... een verse kadet halen bij de/een warme bakker... is er voor mij dus niet bij... jammer !
Flipper
* Ps: kom me nu niet aan dat dit bij jullie wél mogelijk is... Er zullen altijd kleine middenstanders zijn die het wel doen... maar im grössen gansen ? (en als er teveel kosten aan zitten moet daar maar iets aan gedaan worden... is het geen nationaal belang ?)
* By the Way: Dit zal het laatste topic zijn dat Flipper opent... Zie des dolfijns log:
http://www.bloggers.nl/flipper

tienepien

Re: Middenstand VS Pinpas-betalingen...

Ongelezen bericht door tienepien »

Er zitten inderdaad teveel kosten aan. Bij ons is de gemiddelde besteding van klanten 5 euro per keer. Dan is pinnen te duur.

Daarnaast is contant betalen veel sneller dan pinnen. (Mits je een goed ingewerkte cassieren hebt :) )

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bovendien zijn er mensen zat die geld uit de muur halen en dan 50 meter verderop de supermarkt ingaan (waar je kunt pinnen) en dan daar het geld weer uitgeven. Over overbodige acties gesproken...

Ik heb zelf altijd zo min mogelijk cash geld op zak, vanwege diefstal gevaar en dergelijke. Pinnen is een geschenk uit de hemel.

Bij de bakker en de slager kom ik zoiezo nooit, omdat ze te duur zijn. De supermarkt wint het op elk front bij mij.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

De banken hebben de consument de pinpas door de strot gedrukt.
Maar ze zijn nooit de ondernemer tegemoet gekomen.
De aanschaf, abbo, aansluitkosten extra tel lijn ,updates.
Zijn allemaal voor rekening van de ondernemer.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

en terecht, want daar horen ze ook thuis. De ondernemer krijgt meer omzet doordat mensen nu altijd "geld' bij zich hebben en niet zonder zitten omdat de portemonnee leeg is.

Ook is de kans op een overval kleiner omdat er minder geld in kas zit, omdat het geld rechtstreeks op de rekening van de ondernemer terecht komt.

Bovendien, wat zijn de kosten van de aanschaf, aansluiten etc nu helemaal?

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Bij de kleine ondernemer is meer omzet niet meteen meer winst!
En uit de winst zal deze kostbare handel moeten worden aangeschaft.
Ik heb wel eens een offerte aangevraagd.
En met de aanschaf enzv was ik zo`n 2000 euro verder

Flipher

Tsja, maar als men het tot een écht succes wil maken moet er toch méér gepint kunnen worden ! consumenten hebben daar wel degelijk belang bij ! En tsja. wat de kosten betreft... ? Indien men het pinnen belangrijk genoeg vindt... ? Moet men de (kleinere) middenstander inderdaad financieel tegemoet komen (persoonlijk mening hoor !).
Flipper
* by the way: waar is m'n 'ik doe het licht uit topic' ? 't Zou toch zonde zijn als ik op de valreep des dolfijn onvrijwillige vertrek (16 juni, meer daarover vanaf 16 juni des avonds op: http://www.bloggers.nl/flipper) alsnog opnieuw dat of zo'n topic aan zou moeten maken ?, tóch ?

S. ;-)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ja pech, je topic is weg.
"Jammer maar helaas."
Alzo sprak sinterklaas.

Over pinnen gesproken.
Kan me voorstellen dat dit voor veel mensen handig is, maar je zult maar blind zijn ofzo. :?
Ook zul je ervoor op moeten passen dat je niet teveel geld op je betaalrekening hebt staan ivm evt. fraude/diefstal.
En een ijscowagen of de kermis waar je moet pinnen lijkt me ook geen strak plan.
Of een café waarbij je met pasjes in de weer moet, een terras... etc.etc.

Contant betalen gaat in veel gevallen, en dan vooral wanneer het struktureel om kleine bedragen gaat, een stuk sneller.

tienepien

Mijn baas is zo goed als blind. Wanneer hij het geleerd had, zo hij met een stok lopen. Volledig afgekeurd en dus een WAO-uitkering. Maar hij is een bezig baasje die niet van thuiszitten houd en hij kwam op een beurs een kassa tegen die ook wel in de horeca gebruikt wordt: met een touchscreen. Het mooie is dat door het gebruik van grote letters en veel kleurtjes hij toch prima met de kassa kan werken. Hij heeft nu dus zijn eigen zaak en hoeft niet meer zijn hand op te houden.

Het GAK heeft de kassa vergoed, maar doet dat niet met de aanschaf en het aansluiten van een pinautomaat. En die automaat moet aan de kassa gekoppeld worden, anders kan mijn baas er niet mee werken: te weinig contrast en te kleine letters). De aanschaf en het aansluiten kost bij elkaar ruim 5000 euro. Ter vergelijking: dat is ongeveer een weekomzet :)

Flipher

Tsja... ik gaf min of meer dus... ook best wel aan... dat de (kleine) middenstand daar dan ook zo-iets als een (desnoods éénmalige...) vergoeding voor zou moeten krijgen ! 't Lijkt wel alsof jullie dàt niet willen lézen !
Flipper

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als zelfstandig ondernemer zou ik dit ook prettiger vinden.
Sterker nog: De mobiele pinautomaat zou voor mij uitstekend van pas komen! Geen gezeur meer dat de klanten niet of te laat betalen.
Doordat ik ook veel bij de mensen thuis repareer of dat ik de reparaties bij de mensen thuis terugbreng, zou dit voor mij ideaal zijn.
Alleen is er een groot nadeel wat al diverse mensen hebben aangegeven: de aanschafprijs.
Dat is voor een startende ondernemer totaal niet te betalen.
Dus is er bij mij geen mogelijkheid om te pinnen.

tienepien

Tsja... ik gaf min of meer dus... ook best wel aan... dat de (kleine) middenstand daar dan ook zo-iets als een (desnoods éénmalige...) vergoeding voor zou moeten krijgen ! 't Lijkt wel alsof jullie dàt niet willen lézen !
Flipper
Wanneer dit gebeurd, zijn we al een eind verder idd :)

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Als zelfstandig ondernemer zou ik dit ook prettiger vinden.
Sterker nog: De mobiele pinautomaat zou voor mij uitstekend van pas komen! Geen gezeur meer dat de klanten niet of te laat betalen.
Doordat ik ook veel bij de mensen thuis repareer of dat ik de reparaties bij de mensen thuis terugbreng, zou dit voor mij ideaal zijn.
Alleen is er een groot nadeel wat al diverse mensen hebben aangegeven: de aanschafprijs.
Dat is voor een startende ondernemer totaal niet te betalen.
Dus is er bij mij geen mogelijkheid om te pinnen.
Een mobiele pinautomaat kan men ook huren!!

Kijk eens op de stite van Banksys: www.banksys.nl voor verdere informatie..

Wij hebben daar ook onze mobiele pinautomaat gehuurd en zijn zeer te spreken...

Up the irons,

Alex van Breemen

Gesloten