LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorbeeld brief?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
biejanka

voorbeeld brief?

Ongelezen bericht door biejanka »

Afgelopen december hebben wij een nieuw huisje gekocht in het dorp waar mijn man vandaan komt.

Ons huidige huis maar in de verkoop gezet met de makelaar van vrijehuizenmarkt.nl.

Zag er allemaal belovend uit, maar nu, 6 maanden later nog steeds mijn huis niet verkocht ( snap ik ook wel dat je dat niet kunt versnellen hoor ).
Maar achter alles moet ik aan bellen, voordat het huis op de site stond waren we een week verder.
Dan nog de foto's die ik trouwens zelf heb moeten aanleveren.
Ook diverse afspraken van het plaatsten van advertenties tot aan het terugbellen komt de makelaar niet na.

Nu wil ik dus het contract dat ik met hem heb afgesloten ontbinden, omdat hij zich niet aan de afspraken houdt.

Is er misschiens iemand die mij een voorbeeld brief kan mailen?
dat kan naar [email protected]
Of zijn er andere tips?

NAK

Re: voorbeeld brief?

Ongelezen bericht door NAK »

Stuur naar die makelaar een aangetekende brief waarin je aankondigt het contract éénzijdig te verbreken.
Als redenen zet je al zijn/haar tekortkomingen onder elkaar, compleet met datum en tijd.
Tevens schrijf je er bij welke zaken jij zelf hebt moeten verrichten.
Schrijf ook duidelijk dat je niet van plan bent om voor deze wanprestatie te betalen.

Sluit je brief af met de tekst dat je binnen 10 dagen na dagtekening een een bevestiging van hem/haar eist waarin tevens wordt aangegeven dat het contract ontbonden is.

Succes

hbwoz

Ongelezen bericht door hbwoz »

Zo zie je maar weer dat het niet altijd handig is om de goedkoopste te kiezen.

biejanka

idd hbwoz.... goedkoop schijnt ook weer hier duurkoop te zijn.. alhoewel..

Dit is zo'n makelaar die aangeeft dat hij maar 0.5 procent courtage berekend... waarom moeten wij dan veeel meer betalen?

Ons huis staat nu te koop voor 189.500 en een 0.5 procent is dus echt geen 2500 euro toch?

hbwoz

Ongelezen bericht door hbwoz »

Je kunt nu eenmaal niet een hoge kwaliteit van dienstverlening bieden als daar onvoldoende inkomsten tegenover staan.

Als een makelaar met zijn eigen geld (courtage) nogal makkelijk omgaat door het berekenen van een laag courtage, hoe zal een makelaar dan omgaan met het geld van een ander (de transactiesom van een woning) ?

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het per definitie zo is dat een goedkope makelaar slecht is of een dure makelaar goed is.

biejanka

Inmiddels heb ik al contact met de makelaar gehad en hij gaat accoord om het contract te verbreken. Hij geeft zelf aan, dat hij te weinig tijd heeft gestoken in ons huis :shock:
Als hij me dat eerder had gezegd, was ons huis misschiens al verkocht... :?

Ik hoef alleen de advertenties te betalen en dan is het af.
Inmiddels hebben we al andere makelaars laten komen, maar wat een concurrentie onder elkaar zeg :o , dat zal wel ff zoeken worden voor een goede makelaar.

En nu maar hopen dat we ons huis snel verkocht krijgen :lol:

NAK

Ik hoef alleen de advertenties te betalen en dan is het af.
Als je geen prijsafspraak hebt gemaakt over de advertentiekosten moet je er op bedacht zijn dat de makelaar via deze noa alsnog aan zijn geld prbeert te komen.

biejanka

Haha helaas NAK waren daar afspraken over.. :(
Voor iedere advertentie die hji plaatste, moesten wij een afgesproken bedrag betalen.

Ben allang blij dat ie er neitmoeilijk over doet :P

NAK

dat zal wel ff zoeken worden voor een goede makelaar.

Een kleine tip.
Laat verschillende makelaars een (gratis waardebepaling) van je huis doen.
En gaa daarna aan de slag met die makelaar die het hoogste eruit denkt te slepen.

En als je de gemiddelde verkooprijs in jouw straat wilt weten moet je maar eens op de site van het kadaster kijken.
Daar kun je tegen betaling van een paar euro een verkkoop overzicht krijgen waar de exacte verkoop prijzen op staan.

Gesloten