LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nem

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

nem

Ongelezen bericht door scooby!! »

vanaf vorig jaar augustus ben ik al bezig om voor mijn buurman van 84 jaar oud van de nem af te komen.

bekende colporteurs aan de deur gehad ,leuke babbel, buurman wil alleen maar informatie en hoort het woordje goedkoper, tekent een vaag briefje en zit aan de nem vast.

ik heb na 2 dagen aangetekent opgezegd dat wij geen contract willen en de colportagewet daarvoor gebruiken (8 dagen )

en toch krijgen we brieven van eneco dat het contract opgezegd is .

bekende gedoe: bellen, emailen, faxen en maar geen gehoor krijgen
dat noemt men eenrichtingsverkeer

na een hoop gezeik een brief gekregen dat ze een fout hadden gemaakt en dat de rekening van 260 euro (voor 51 dagen energie)
niet betaalt hoeven te worden en aankomende brieven/rekeningen niet betaalt hoeven te worden.

ondertussen in oktober maar eneco gebeld om maar weer een contract aan te gaan, dat verliep prima

buurman dacht er dus vanaf te zijn, ik schudde al van "wacht nog maar ff af"

en inderdaad een week later weer een aanmaning
weer een mailtje gestuurd >> kreeg zowaar een bericht terug dat het een foutje was.

en op 7 juni kwam de laatste aanmaning binnnen met het dreigen van een gerechtsdeurwaarder .

heb vriendelijk gezegd dat de deurwaarder welkom is en het komplete dossier klaar ligt voor hem. (ongeveer 20 pagina's)

ik benzo slim geweest om gelijk alles te bewaren :wink:

zijn we bijna een jaar bezig :roll:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: nem

Ongelezen bericht door Wubo »

Goed dat je alles hebt bewaard, Succes ermee :wink:

scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

Re: nem

Ongelezen bericht door scooby!! »

alles ligt klaar
aangetekende brief met bewijs van opzegging
brief van de nem waar in staat dat het hun fout was , geeb geldig contract en er hoeft niks betaalt te worden
+ de volledig "conspordentie" met de nem

bellen doe ik niet meer, ze kunnen daar niks doen en er is totaal geen bewijs

Gesloten