Ligt het aan mij, of zijn die zogenaamde 16:9 uitzendingen van digitale TV van KPN niet 16:9?
Nou ja, het signaal is wel 16:9, maar in de praktijk zit je naar het opgeblazen beeld van Nederland 2 te kijken. Immers, als ik naar de ZDF of BBC heen en weer zap, dan mis ik beeld op de zender van KPN in vergelijking met de buitenlandse zenders (de reclame borden boven of onder in beeld is mooi vergelijkingsmateriaal, en doordat het beeld van de digitale TV vertraagd is heb je perfect vergelijkingsmateriaal).
Kortom, je ziet op dit kanaal nog minder van het aangeboden beeldmateriaal dan op Nederland 2 (want je mist de boven en onderkant op KPN TV) en je mist een in vergelijking met het breedbeeldsignaal van BBC en ZDF dus de boven- onder, linker- en rechterzijkant!
Is dit meer mensen opgevallen? Ik heb een klacht naar KPN gestuurd, en hoop dat ze het signaal gaan wijzigen, want dit lijkt me niet wat de consument verwacht wanneer hij/zij breedbeeld uitzendingen aangeboden krijgt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Digitale TV van KPN 16:9 uitzendingen van het WK?
Re: Digitale TV van KPN 16:9 uitzendingen van het WK?
Heeft u het over "MINE" of Digitenne (zelfde als KPN)
Digitenne zendt niet het voetbal uit in 16:9 dus moet het aan de instelling van uw tv liggen. Zelf kijk ik analoog via Nederland 2 en stel mijn breedbeeld tv in op 14:9 omdat bij 16:9 wel erg veel wegvalt of er een stel boksers over het veld lopen. KPN kan hier niets aan doen, de NOS laat het weer eens afweten!!!
Digitenne zendt niet het voetbal uit in 16:9 dus moet het aan de instelling van uw tv liggen. Zelf kijk ik analoog via Nederland 2 en stel mijn breedbeeld tv in op 14:9 omdat bij 16:9 wel erg veel wegvalt of er een stel boksers over het veld lopen. KPN kan hier niets aan doen, de NOS laat het weer eens afweten!!!
Re: Digitale TV van KPN 16:9 uitzendingen van het WK?
Ik heb het over Digitale TV van KPN (ook wel Digitenne genoemd in de volksmond, exact hetzelfde, andere exploitant).
Het is KPN die in haar reclames duidelijk zegt dat je gratis naar het WK in breedbeeld kunt kijken (radio reclame, KPN nieuwsbrief) en inderdaad, het signaal is in breedbeeld.
Echter, het effect is exact hetzelfde als u doet met het 14/9 kijken van de wedstrijden omdat ze simpelweg het signaal van de NOS opblazen. KPN kiest daarvoor ipv het uitzenden van het originele Duitse WK-beeld. En helaas, lag het maar aan mijn TV instellingen, maar ik ben daar iets teveel 16/9 geobsedeerd voor om daar fouten in te maken. En de NOS de schuld geven is gemakkelijk, maar ze beloven een alternatief die wel 16:9 uitzend, en dat is helaas niet waar.
Een loze belofte van KPN dus, maar ze zouden kunnen doen wat ze beloven, want Sport 1 (het oude Canal+) doet WEL wat het beloofd, het uitzenden van de wedstrijden in breedbeeld oftewel 16:9 van het ORIGINELE WK-signaal zoals deze ook op de ZDF en BBC te vinden is.
Het is KPN die in haar reclames duidelijk zegt dat je gratis naar het WK in breedbeeld kunt kijken (radio reclame, KPN nieuwsbrief) en inderdaad, het signaal is in breedbeeld.
Echter, het effect is exact hetzelfde als u doet met het 14/9 kijken van de wedstrijden omdat ze simpelweg het signaal van de NOS opblazen. KPN kiest daarvoor ipv het uitzenden van het originele Duitse WK-beeld. En helaas, lag het maar aan mijn TV instellingen, maar ik ben daar iets teveel 16/9 geobsedeerd voor om daar fouten in te maken. En de NOS de schuld geven is gemakkelijk, maar ze beloven een alternatief die wel 16:9 uitzend, en dat is helaas niet waar.
Een loze belofte van KPN dus, maar ze zouden kunnen doen wat ze beloven, want Sport 1 (het oude Canal+) doet WEL wat het beloofd, het uitzenden van de wedstrijden in breedbeeld oftewel 16:9 van het ORIGINELE WK-signaal zoals deze ook op de ZDF en BBC te vinden is.