LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De bescheidenheid van Piet !!!! Belangrijk nieuws !!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
medium

De bescheidenheid van Piet !!!! Belangrijk nieuws !!

Ongelezen bericht door medium »

Geplaatst op 20 Jun 2006 19:20 door Piet

--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag, 20 juni, heeft het gerechtshof Amsterdam bekendgemaakt dat de AFM het onderzoek zal doen naar de aankoop van de aandelen door Dexia.
De uitspraak is hier te lezen:
http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AX8970

PAL is redelijk tevreden, het hof heeft gehoor gegeven aan een aantal aanvullingen op het onderzoek, ingediend middels brief aan het hof door het Samenwerkingsverband.
Deze brief is hier te lezen:
http://www.duisenbergverweer.nl/antwoord.pdf
De per brief ingediende aanvullingen/ verzoeken van de andere verweerders zijn afgewezen.

Uiterlijk 15 augustus dient het onderzoek te zijn afgerond.
Daarna hebben alle betrokken partijen 14 dagen om te reageren op de bevindingen van de AFM.

Het hof heeft nog geen datum bepaald voor een uitspraak over het verzoek tot verbindendverklaring van de Duisenberg regeling.

Groeten,
Piet

Navarre

Re: De bescheidenheid van Piet !!!! Belangrijk nieuws !!

Ongelezen bericht door Navarre »

Hoezo bescheiden? Piet had dit al geplaatst. Zie sticky "agenda"

Maar misschien wel goed om het ook nog op het "actieve" forum te plaatsen, want ik heb de indruk dat de "sticky's" door niemand gelezen worden.

En zo belangrijk is het nieuws nu ook weer niet. De AFM was aangewezen en er is geen enkele reden voor de rechtbank om daar vanaf te zien.
Nu gaat het pas beginnen, is Dexia zoals velen hier beweren een oplichter, of niet?
Laten we rustig het onderzoek afwachten.
Laatst gewijzigd door Navarre op 20 jun 2006 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

medium

Ongelezen bericht door medium »

Piet heeft het op de agenda geplaatst waarde Navarre en ik vind dit bericht wel een nieuw topic waard.

Uw attentieve aandacht waardeer ik zeer in deze :!:

beleger+

Ongelezen bericht door beleger+ »

want ik heb de indruk dat de "sticky's" door niemand gelezen worden.
Natuurlijk wel, en zeker als Piet het plaatst.

Navarre

Ach sorry Beleger+, ik had even uit het oog verloren, dat jullie de woorden van Piet bijzonder hoog inschatten.

Maar natuurlijk, dan zal deze sticky door zeer veel mensen gelezen worden.
Excuses voor mijn dwaling in deze.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

En anders wel op het forum van PAL.... 8)

Van Dalen

Ongelezen bericht door Van Dalen »

De woorden van Piet Koremans zijn ook van beduidend meer waarde voor de gedupeerden dan het geprevel van sommige anderen, zoals ene N.

Navarre

Nou kijk eens aan. prachtig toch....2 mensen die zich blijkbaar nogal storen aan mijn postings, geven ieder voor zich al een ontsnappingsclausule aan.

Elias gaat prat op de postings op PAL en van Dalen vindt het allemaal geprevel en zal naar ik mag aannemen derhalve zich niet meer storen aan mijn bijdrage op dit forum.

Mijn advies....stoor je niet zo aan mijn bijdragen. Elias PAL is het blijkbaar helemaal voor jou, prima en daar staat ook enorm veel informatie (ten goede of ten kwade), dus laaf je aan de teksten aldaar.

Van Dalen, stoor je niet zo vreselijk aan anderen, want als ik jou zo lees heb je meer oog voor wat anderen over jou zeggen dan over aandelenlease. Laat lekker gaan man, je bent het niet eens met mijn bijdragen, ok neem het dan voor geprevel aan, lach in je knuistje en laat het verder met rust.

Elias

Overigens valt op, dat de rechter niet spreekt over OP NAAM gekochte aandelen, maar volgens mij wel over alle soorten contracten van de verweerders.

Als er contracten zijn en/of mededelingen daaromtrent, waar dit ( Door Dexia en voorgangers ) duidelijk is aangegegeven dat aldus zou worden uitgevoerd, dan wordt dat dus OOK meegenomen.
AFM kan die nu niet "per ongeluk" vergeten.

Elias

Typisch trouwens dat Navarre als een machinegeweer hier reacties geeft en daarbij alleen maar om zich heen slaat terwijl er niets aan de hand is.
Ik merk alleen op dat het bericht op PAL wel in een topic is gebracht door hem en kijk wat een wilde schoppen en trappen, gelukkig allemaal in de lucht....
Maar goed we gaan maar gewoon door met de inhoud van het verhaal en niet dit soort randverschijnselen.

Navarre

om zich heen slaat
Blijkbaar zie jij dingen die er niet zijn Elias, als iemand z'n visie geeft op het een en ander wil dat absoluut niet zeggen dat iemand "om zich heen slaat"

Je hebt blijkbaar een probleem om op een normale manier een gesprek aan te gaan en daarom wil ik het hier verder ook maar even bij laten, want je reactie zal wel niet veel verschillen van je vorige.

Ik zou zeggen, probeer eens een wat bredere kijk op het geheel te krijgen en mensen niet zo snel in een voor/tegen hokje te plaatsen, misschien knap jij er zelf wat van op en je bijdragen hier ook.

Fijne avond verder.

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Nu gaat het pas beginnen, is Dexia zoals velen hier beweren een oplichter, of niet?
Zolang dexia in staat is iemand een lening aan te smeren die het minimum loon verdiend en aan die leneing maandeliks €1000 per maand aan dexia moet betalen,kan ik niet anders concluderen dat dexia bank een oplichters bende is die over lijken gaat.

painter

Ongelezen bericht door painter »

Piet, welke aanvullingen worden er nou toegevoegd bij het onderzoek van de AFM en wie gaat deze extra werkzaamheden uitvoeren, word er ook iemand toegevoegd aan de onderzoeks commissie die is voorgedragen door een van de verweerders of is dit ook niet het geval.

VR GR

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Hof blijft bij studie AFM naar Dexia
Hof blijft bij studie AFM naar Dexia

Het Gerechtshof Amsterdam heeft gisteren definitief de Autoriteit Financiële Markten (AFM) opdracht gegeven om te onderzoeken of Dexia Bank Nederland daadwerkelijk de aandelen heeft gekocht die de bank beloofde te kopen voor zijn aandelenleaseklanten.

Het hof verwerpt alle bezwaren van sommige aandelenleaseklanten tegen een vermeend gebrek aan onafhankelijkheid van de AFM in de lease-affaire. Deze critici stelden dat de AFM afgelopen jaren te laks is opgetreden tegen Dexia . Een boekenonderzoek van de AFM bij Dexia zou daardoor neerkomen op een onderzoek door de AFM van zijn eigen rol. Het hof verwerpt dit, omdat het onderzoek zich moet richten op de aanschaf en het bezit van aandelen door Dexia en niet op de rol van de toezichthouder.

Dossier; Aandelenlease

Het AFM-onderzoek is een unicum in de Nederlandse rechtsgeschiedenis. Het hof geeft opdracht tot het boekenonderzoek omdat sommige Dexia -klanten betwijfelen of Dexia de geleaste aandelen wel echt heeft gekocht. Voor andere rechtscollege’s wist Dexia deze twijfel niet altijd weg te nemen. Het hof wil dit punt nu opgelost zien omdat het moet oordelen over een verzoek van Dexia en enkele belangenorganisaties om een schikking aan alle leaseklanten van Dexia op te leggen.

De onderzoeksopdracht aan de AFM is ruim geformuleerd. Het onderzoek moet 15 augustus klaar zijn. Dexia moet het betalen. Een lid van het hof geeft als raadsheer-commissaris leiding aan de studie.

Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad
en
AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia
AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

AMSTERDAM (ANP) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) gaat onderzoek doen naar aandelentransacties van de bank Dexia. Daartoe heeft het gerechtshof in Amsterdam de toezichthouder dinsdag opdracht gegeven.
Het onderzoek moet uitwijzen of Dexia de aandelen die hoorden bij contracten voor aandelenlease ook daadwerkelijk heeft gekocht.
Het onderzoek maakt onderdeel uit van een poging om de schikking in de rel rond aandelenlease, de zogenoemde Duisenberg-regeling, algemeen verbindend te laten verklaren. Voorzitter J. Chorus van het gerechtshof wil de conclusies van de AFM afwachten alvorens hij een besluit neemt over dit verzoek.
Voornemens
Het gerechtshof verwierp dinsdag kritiek op het voornemen om de AFM aan te stellen als onafhankelijke deskundige in deze zaak. Tegenstanders hadden aangevoerd dat de AFM geen onbevooroordeeld en onafhankelijk onderzoek kan doen naar de gang van zaken bij Dexia, omdat de toezichthouder eerder een rol heeft gespeeld in het conflict rond aandelenlease. In oktober 2003 heeft de AFM een kritisch rapport gepresenteerd over effectenlease en twee maanden later legde de beurswaakhond Dexia zes boetes op voor fouten die zijn gemaakt bij de verkoop van beleggingen met aandelenlease.
Ontevreden beleggers laken het trage optreden van de AFM in deze kwestie. De belangenvereniging Payback heeft recentelijk aangifte gedaan bij justitie wegens slecht toezicht.
Volgens het hof hoeft deze kritiek de rol van de AFM niet te belemmeren, omdat de toezichthouder uitsluitend antwoord moet geven op een beperkte vraag. Die luidt: Heeft Dexia de aandelen die horen bij de leasecontracten daadwerkelijk gekocht en zo nodig behouden?
Bron: DFT
Vrgr pewi

Jetsbasket

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

De belangenvereniging Payback heeft recentelijk aangifte gedaan bij justitie wegens slecht toezicht.
Dat zal hopelijk toch niet van invloed zijn op de mensen van de AFM die het onderzoek leiden?
Nahhh dat kan niet.

Gesloten