LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluidsarme koelkast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Rana
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2006 21:22

Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Rana »

Welk merk koelkast is het meest geluidsarm?
De koelkasten van Liebherr met het nieuwe systeem maken namelijk een irritant geluid dat klinkt als waaien of zwaar ademen.

mel75
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2006 20:54

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door mel75 »

ik gebruik zelf een miele best wel geluidsarm zo af en toe hoor je wel iets maar dat valt wel mee

succes

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k denk dat je iedere koelkast wel iets hoort maar wij hebben een AEG gehad en die was heel stil. Nu hebben we een Siemens inbouwkoelkast en die hoor je (uiteraard) ook af en toe even aanslaan maar storend is dat zeker niet!

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

een caravankoelkast die op amoniak werkt is het meest geluidsarm

Rana
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2006 21:22

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Rana »

Wie heeft er ook ervaring met zo'n Liebherr koelkast, rvs met nieuw systeem? Maken die ook dat geluid (waaien)?

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

ik heb een hlaf jaar gelden een liebherr gekocht, inbouw, en ik hoor hem niet, of nauwelijks, zeker niet meer dan ijn oude siemens

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door mr T. »

k gebruik zelf een miele best wel geluidsarm zo af en toe hoor je wel iets maar dat valt wel mee
Miele=Liebherr!

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Nou Miele = Liebherr is erg stellig.
Miele is duits en komt van Miele & Cie hebben 15.000 werknemers en een omzet van ruim 2 miljard euri. Miele zit in het huishoudspul en in profi huishoudspul, maar is ook op het gebied van medische apparatuur een grote concurrent van Philips, welke in dat segmnet marktleider is.

Liebherr is ook duits en heeft bijna 23000 werknemers en een omzet van bijna 6 miljard. Liebherr doet ook in keukenapparatuur, maar zit meer in het grote spul, zoals kranen, schepen, etc.

Ze zullen op het gebied van koelkastjes best samenwerken, maar Miele is een heel ander concern dan liebherr

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Voorheen maakte Liebherr koelkasten voor Miele, inmiddels maakt Miele in ieder geval voor een groot deel z'n koelkasten zelf dus Miele=Liebherr gaat niet meer op.

Wil je een geluidsarme koelkast is een absorptiesysteem pas echt geluidsarm !! Deze kunnen vaak zowel op 220v als op gas werken maar zijn toch vaak prijzig zeker in vergelijking met de traditionele compressor kasten.

Zelf kan je ook een hoop doen aan isolatie van de compressor zodat je er minder van hoort, let wel op dat warmte en vocht uit het opvangbakje weg kan.

Succes ,
Thijs

E_demoet
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2006 17:19

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door E_demoet »

*zucht*

Miele koelkasten worden wel degelijk door Liebherr gemaakt. Klaar uit!
Miele produceert zelf geen koelkasten.
Kijk en vergelijk.. Je zult zien dat het exact dezelfde apparaten zijn.

Overigens dat zogenaamde harde ademen, dat klopt niet. Dat geluid wat je omschrijft manifesteert zich 1 x in het etmaal. en bij warm weer hooguit 2 x, en komt niet boven de 40 db uit. Dus hard is het niet.

Voor de rest heb ik nu een Miele koelkast, ben zelf musicus en heb een open keuken, kan dus geen geluiden gebruiken. Ik hoor niets van die koelkast... .mijn ouders hebben al 6 jaar een miele: geen geluid!..... je moet er met een db meter op gaan staan om 20 tot 30 db te meten en dat betekent dus: fluisterstil, tot onhoorbaar.

Onzin dus dat Miele lawaai zou maken. dat is pertinent niet waar.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Thijs193 »

*** zucht***

waarschijnlijk bent u een goed musicus en heeft u genoeg ervaring en kennis in het maken en beluisteren ervan! Zoals ik denk te mogen zeggen van huishoudelijke apparaten en audio/video, gezien ik sinds geruime tijd ervaring heb in het verkopen, plaatsen en repararen ervan.

Inderdaad maakte Liebherr kasten voor Miele, nog steeds voor een klein deel, maar inmiddels maakt Miele een groot gedeelte van haar assortiment koelkasten in eigen beheer. Dat ze op elkaar lijken ? welke koelkast niet ?

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

op doof.nl lees je het volgende:
Convenant tegen gehoorschade orkestmusici

nws80.jpegIeder jaar lopen door schadelijk geluid tientallen orkestmusici ernstige gehoorschade op en worden daardoor arbeidsongeschikt. Het arboconvenant orkesten dat overheid en sociale partners op 7 november sloten beoogt de blootstelling aan schadelijk geluid door orkestmusici terug te dringen met een flink aantal maatregelen.

Feit is dat een flink aantal orkestmusici blootstaat aan een gemiddelde jaarlijkse blootstelling van 85 tot 88 decibel. De gevolgen laten zich raden: inderdaad, ieder jaar lopen tientallen orkestleden ernstige gehoorschade op en worden daardoor arbeidsongeschikt.
Geen wonder dat hij zijn koelkast niet hoort.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wij hebben een zeer zuinige koelkast van Edi (= Italiaans) en bovendien hoor je 'm niet. Wij kregen toen 150 euro terug, omdat het een zeer zuinige is.

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Bep K »

Wij hebben er 2 de kinderen komen boven alles uit Rasje :lol:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Wij hebben er 2 de kinderen komen boven alles uit Rasje
Gelukkig hebben wij daar geen last van 8)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 15 Aug 2006 21:18 door Bep K
Wij hebben er 2 de kinderen komen boven alles.

Dan doe je ze toch in de koelkast. :wink:

Toolboy

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Toolboy »

Even een serieuze reactie
Absorbtie koelkasten zijn altijd geruisloos ,die hoor je echt niet

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Martin1976 »

heb je hem wel aanstaan? :wink:

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door Accutron »

Volgens mij is het ook een kwestie van geluk hebben. Wij hebben een Bosch inbouw koeler, een Zanker dubbel deurs en een Miele vrieskast in de woonkeuken staan en daar hoor je nagenoeg niks van.

nadalier

Re: Geluidsarme koelkast

Ongelezen bericht door nadalier »

pas nieuwe koelkast en vrieskast gekocht van Blucher

moet zeggen dat ik zeer tevreden ben en ik hoor ze niet!

Gesloten