Na een bepaald aantal keren de printkoppen gereinigd te hebben - met de bijgeleverde software - meldt de printer plotseling een "onbekende fout; neem contact op met de leverancier". Printer stuk?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nee, het blijkt dat de printer is voorzien van een teller, die softwarematig gereset kan worden. Niet door de gebruiker uiteraard, maar slechts door de technische dienst van Epson.
De gebruiker is hiervan echter niet op de hoogte en brengt waarschijnlijk te goeder trouw zijn printer naar de dichtstbijzijnde Epson-dealer voor reparatie. Waarna er vermoedelijk een gepeperde rekening gepresenteerd wordt....
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Gelukkig bestaat er internet en blijkt dat anderen wel op de hoogte zijn van dit Epson-venijn.
Er is een (Engelstalig) forum waarin dit probleem besproken wordt voor de Epson Stylus Color 480, maar de oplossingen gelden ook voor de meeste andere Epson printers:
http://www.4p8.com/eric.brasseur/epson480.html .
Op deze site staan links naar (freeware) programmaatjes die de tellerstand kunnen resetten, waarna de printer (na uit- en aanschakelen) het gewoon weer doet
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Was het de bedoeling van Epson om zo de printer op tijd een servicebeurt te kunnen geven, of gewoon een manier om makkelijk geld te verdienen?
Wat de fabrikant met dit ingebouwde tellertje ook bedoeld heeft: mijn volgende printer wordt beslist geen Epson!
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)