LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Onbekende fout" bij Epson printers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jojo850

"Onbekende fout" bij Epson printers

Ongelezen bericht door Jojo850 »

Naast het voortijdig melden dat de inktcartridges leeg zijn, heeft men bij Epson blijkbaar nog een geraffineerde vinding in zijn printers ingebouwd....
Na een bepaald aantal keren de printkoppen gereinigd te hebben - met de bijgeleverde software - meldt de printer plotseling een "onbekende fout; neem contact op met de leverancier". Printer stuk? :roll:
Nee, het blijkt dat de printer is voorzien van een teller, die softwarematig gereset kan worden. Niet door de gebruiker uiteraard, maar slechts door de technische dienst van Epson.
De gebruiker is hiervan echter niet op de hoogte en brengt waarschijnlijk te goeder trouw zijn printer naar de dichtstbijzijnde Epson-dealer voor reparatie. Waarna er vermoedelijk een gepeperde rekening gepresenteerd wordt.... :evil:
Gelukkig bestaat er internet en blijkt dat anderen wel op de hoogte zijn van dit Epson-venijn.
Er is een (Engelstalig) forum waarin dit probleem besproken wordt voor de Epson Stylus Color 480, maar de oplossingen gelden ook voor de meeste andere Epson printers:
http://www.4p8.com/eric.brasseur/epson480.html .
Op deze site staan links naar (freeware) programmaatjes die de tellerstand kunnen resetten, waarna de printer (na uit- en aanschakelen) het gewoon weer doet :D
Was het de bedoeling van Epson om zo de printer op tijd een servicebeurt te kunnen geven, of gewoon een manier om makkelijk geld te verdienen?
Wat de fabrikant met dit ingebouwde tellertje ook bedoeld heeft: mijn volgende printer wordt beslist geen Epson! :?

SkategoaT

Re: "Onbekende fout" bij Epson printers

Ongelezen bericht door SkategoaT »

Ik denk dat het probleem bij deze printers hetzelfde is als bij alle andere merken. De printers worden ontzettend goedkoop aangeboden. En de bedrijven moeten verdienen op inkt en service/onderhoud. :(

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De lage prijs mag toch geen argument zijn om een foutmelding in te bouwen, zodat het lijkt alsof de printer stuk is. Terwijl er niets aan de hand is met het apparaat..... Grenst aan bedrog, lijkt me.
En er is geen enkele fabrikant die zegt dat je maar een beperkte levensduur van hun produkt mag verwachten, omdat het zo goedkoop is... :roll:

Buldog

Ongelezen bericht door Buldog »

Hallo mede Epson slachtoffers.
Ik was op 30-12-2003 :lol: met m`n net verkregen combo epson stylus cx5400.
Ik thuis vol trots aansluiten en ja hoor perfekt in kleur Printen_Kopieëren / en kon ook goed Scannen. Tot er 2 wkn. voorbij waren :roll: Cartridges nu al leeg ? Ownee koppen reinigen.dat hielp Dus niet.
En nog geen 2 dgn. later moet xp er opnieuw op! Pc = half jaar oud :? Afijn xp staat er weer vers op.
En je raad het al hè,de Epson laat het afweten :x .En Epson maar smullen van die €0.15c/pm,een half uur,zou nog mogen maar ruim 2uur :cry:
en dan nog help het niet :evil: Doe dit_doe dat,maar NX HELPT! Ik moet wel zeggen dat ze mij kordaat te woord hebben gestaan.
Ik mocht `wel met hulp van Epson` de combo omruilen bij de winkel `megapool`Maar ook dàt hielp niet! XP herkent niet de aangesloten hardware/Software is niet aanwezig.`Sorry pc cd-rom zit echt in het station E:\` Zelfs bij de winkel `com4`Snappen ze er nx van.`daar komt de pc vandaan'. ik ga vrijdag 30-01-2004 trug naar `megapool`voor m`n centjes €180.00 of een ander vergelijkbaar product MAAR GÈÈN EPSON MEER VOOR MIJ :twisted: :!: :!: :!: klaas

Orphean

Ongelezen bericht door Orphean »

Ook ik ben er achter gekomen hoe je flink wat geld kunt besparen op het kopen van een nieuwe printer want mijn C46 gaf zomaar ineens aan dat hij een grote beurt van de leverancier wou hebben..niks deed het meer... :oops: :twisted:

Na heel wat gegoogle ben ik erachter dat je ook de sponsjes moet schoonmaken die je alleen kunt pakken door heel voorzichtig de kap/ plastic behuizing eraf te halen en onderin achterin de nog net witte wattige grote stukken voorzichtig omhoog moet wippen en eruitvissen.

:wink: Hier volg de instructie in het engels..veel succes. mij scheelde het een nieuw printer kopen en bijbehorende cardridges.:

1. Unplug the power and USB cables from the printer. I pried open my C42UX printer, careful not to break anything. I use a flat blade screwdriver to pry it apart; there are two-three tabs at the back and two at the front. Gently push them in, and then using a bit of force pry apart the cover.
2. Next I removed the two (2) waste ink pads. They are located at the back on the left hand side. I used the flat blade screwdriver to lift up the ink pads (they were soaked). Please use rubber gloves as it gets very messy.
3. Next I took the pads to the kitchen skin and washed them with just plain hot water until they were white again. I just let the hot water run on them (the pads are about three inches long).
4. Once washed I dried them using a hair drier. (you could place it the sun for a few hours or on top of your heater or maybe in a heated oven; (make sure you do not set it on fire with too much heat).
5. Once dried I placed the pads back in the ink waste bin at the back of the printer.
6. I closed the printer cover and put back all the pieces and plugged in the USB & power cable and turned it on. (Yes the lights are still flashing).
7. Go to this link and download this software: http://www.ssclg.com/epsone.shtml
8. Install the software and run it.
9. Select your printer and model number ( It only says C42 there is no UX, choose it anyway).It will ask if you replaced with new pads; say “YES”. Then close the window.
10. Now right click on the SSC service utility, it looks like a printer icon near your clock in the task bar.
11. Then click on reset counters. You can do all other stuff with this utility too.
12. Turn off the printer power and then turn it on again. If necessary un-plug the power cord from the back of the printer, wait 20 seconds. Plug it back in.
13. THERE YOU GO! IT WORKS AGAIN.

sietse

Ongelezen bericht door sietse »

Ik heb noodgedwongen een nieuwe printer gekocht en ditmaal een canon MP160, hiervoor had ik Epson, de eerste was een C42, deze ging ook zomaar stuk (foutmelding) een andere gekocht C46 ook deze ging op dezelfde manier stuk (foutmelding' sommige onderdelen moeten vervangen worden') nu via de forum is het gelukt om de teller te resetten, max 8300, hij gaf aan 8311 keer. Dit gaat via de volgende link http://www.ssclg.com/epsone.shtml, installeren en de printer doet het weer.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Goed bezocht topic, dit. Kijk eens naar de datums van de laatste 4 berichten.

Gesloten