LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen: zo simpel......

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sandrapijl
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2006 21:26

Lenen: zo simpel......

Ongelezen bericht door sandrapijl »

Ik probeer een lening te krijgen; je wordt er toch mee doodgegooid, maar omdat ik een eigen bedrijf heb en zo het loon aan mijn man stort krijg ik nergens een lening. Alle leeninstellingen zeggen dat we genoeg inkomen hebben maar volgens de regels mag het dus niet.
Waar kan ik dan terecht? Ik heb al alles geprobeert; misschien heeft iemand een tip?

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: Lenen: zo simpel......

Ongelezen bericht door linda82 »

Bent u nog begonnen met uw eigen bedrijf of al een aantal jaren verder? En wilt u de lening prive of zakelijk afsluiten?

De meeste banken kijken wat uw gemiddelde inkomen is geweest in de laatste 3 jaren. Daarvoor zult u jaarcijfers moeten inleveren welke beoordeeld gaan worden.

Waarschijnlijk kunt u het beste bij uw eigen bank gaan praten want daar kennen ze het beste! Maar ik denk dat u dat al heeft gedaan gezien het verhaal.

Heel veel succes en bedenk dat het altijd beter is om eerst te sparen (al is dat niet in elke situatie mogelijk)

sandrapijl
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2006 21:26

Re: Lenen: zo simpel......

Ongelezen bericht door sandrapijl »

Dank voor uw reactie. Klopt, banken zeggen ook nee.
Bedrijf bestaat al langer. Wat sparen betreft heeft U 100% gelijk (leer ik mijn kinderen ook).

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: Lenen: zo simpel......

Ongelezen bericht door simmetje »

In de basis is dit wel mogelijk. Normaal gesproken zal de bank graag jaarcijfers willen hebben over de afgelopen 3 jaar. Hierbij wordt de gemiddelde winst over de afgelopen 3 jaar genomen als inkomen. Uiteraard wordt de inkomstenbelasting hierbij verrekend.

Dit is echter geen garantie dat het lukt. De zaak dienst financieel gezond te zijn, geen negatief eigen vermogen te bevatten en de prive uitgaven dienen niet hoger te zijn als de winst. Uiteraard hoeft 1 slecht jaar geen probleem te vormen.

ga naar de bankier waar je ook zakelijk bankiert en overleg het met je zakelijke contactpersoon. Deze kan je zeker helpen.

Suc6

christina38
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2006 09:17

Re: Lenen: zo simpel......

Ongelezen bericht door christina38 »

Mischien kun je het proberen via de sociale dienst die hebben een afdeling die mensen met een eigen bedrijf verder te helpen door middel van een bedrijfskrediet moet je wel met een plan komen over eventueel uit breiden van je bedrijf en helpen ook mensen met een bkr codering wij zijn er mee bezig en wij waren positief er komt wel iemand bij je langs om te kijken of het bedrijf levens vatbaar is daan gaat hij rekenen en dan word je later terug gebeld met het antwoord .ik weet niet of dit iets voor je is maar mischien ook voor andere mensen

Gesloten