LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dure vervanging gaspomp lpg (G3)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
fredzalm
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2006 15:00

dure vervanging gaspomp lpg (G3)

Ongelezen bericht door fredzalm »

Ik heb een alfa 146 uit 1999 waar in 1999 een gasinstallatie is ingebouwd. In 2005 stotterde de auto. In augustus 2005 naar Alfa garage lambosonde vervangen. Stotteren bleef bestaan. Vervolgens naar erkend gasinstallatiebedrijf gegaan. Hebben 3,5 uur gezocht konden het niet vinden, advies gekregen laat de bougies vervangen, rekening voor het zoeken 255,- euro. De klachten werden steeds erger, in mei 2006 weer terug naar hetzelfde gasinstallatiebedrijf weer ongeveer 3,5 uur gezocht en komen erachter dat de gaspomp vervangen moet worden. Het zou 650,- euro kosten en 1 uur om de (vialle)pomp erin te zetten.Ik ben accoord gegaan met het bestellen van de pomp van 650 euro. Toen kreeg ik een rekening van 1350,-. euro. De genoemde prijs van de pomp was zo bleek exclusief btw en het inzetten duurde geen uur maar ongeveer 4 uur.
Mijn vragen zijn:
-moet een garage aan de consument de prijs van een onderdeel inclusief of exclusief btw opgeven?
-is het aantal uren die dit erkende gasinstallatiebedrijf nodig heeft gehad rieeel?

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: dure vervanging gaspomp lpg (G3)

Ongelezen bericht door gjvisser »

Meestal geven ze excl BTW prijzen op, maar horen ze wel erbij te zeggen, je moet er meestal ook explicit om vragen. 3,5 uur zoeken naar zoiets en dan ook nog 4 uur om het in te bouwen vind ik schofterig! Prutsers zijn het dan!

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: dure vervanging gaspomp lpg (G3)

Ongelezen bericht door Sometimes »

Bedrijven moeten aan consumenten altijd prijzen inclusief BTW geven, of het er zeer expliciet bij vermelden (dat het ex BTW is).

De pomp zit bij Vialle G3 systemen in de tank, dus die moeten dan beiden vervangen worden, dat maakt het wel duur. 4 Uur voor montage lijkt me wat lang, daar moet een verklaring voor zijn (tegenslag, problemen?).

Welke gasinstallatiebedrijf gaat het om?

Gesloten