LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fredzalm
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2006 15:00

jaarafrekening

Ongelezen bericht door fredzalm »

:cry: Vorig jaar april verhuist, kan daarna geen energie meer afnemen van energie direct omdat ik in een situatie woon waar ik verplicht energie via de gebouweigenaar moet afnemen. Van continuon in juni 2005 de afrekening ontvangen voor het transport (op basis van de meterstanden). Energie direct heeft nog steeds geen afrekening van het energiegebruik aangeboden.
Het eventueel teveel betaalde voorschotten ontvang is dus ook (nog) niet terug. Kan dat allemaal zomaar?
Fred

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: jaarafrekening

Ongelezen bericht door Jonjo »

Het schijnt dat het allemaal kan ik dit tot bananenrepubliek gedregradeerde landje.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: jaarafrekening

Ongelezen bericht door jsp »

Energieleverancier moeten sinds 11 februari 2005 verplicht binnen 8 weken na verhuizing of einde van het contract een eindafrekening toesturen. Dat is bepaald in een beleidsregel van de DTE, die namens de overheid toeziet op de energiebedrijven. Het hoe en waarom lees je hier. Doen ze dat niet , dan blijven ze in gebreke. Wijs ze daarop (liefst schriftelijk en aangetekend); komt er vervolgens niet binnen 4 weken een afdoende oplossing, dien dan een klacht in via de SGC.

Je hoeft (nog) niet alles te pikken in dit landje, maar veel geduld is wel een goede eigenschap :wink:

-heidi-
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2005 10:53

Re: jaarafrekening

Ongelezen bericht door -heidi- »

Ik zat met hetzelfde probleem na dat ik bij essent weg ben gegaan.
Dit is de reactie van Essent:

Het is correct dat u nu een correctie van Essent heeft ontvangen op de transportkosten (netwerkkosten). Het leveringsgedeelte is terecht niet gecorrigeerd. De correctie op het leveringsgedeelte dient u aan te vragen bij uw nieuwe leverancier. In de vrije energiemarkt is uw nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het corrigeren van de meterstand voor het leveringsgedeelte. Alleen uw nieuwe leverancier kan de correctie op uw verzoek in behandeling nemen en zal de bedragen met u verrekenen.

U geeft aan dat uw nieuwe leverancier de beginstand heeft gecorrigeerd. Ik ga er dus vanuit dat uw nieuwe leverancier de correctie op de stand met betrekking tot het leveringsgedeelte heeft aangepast en verrekend.

Bij mijn nieuwe leverancier was dit niet bekend, en deze zijn dit nu uit aan het zoeken.(heb dus nog niks teruggekregen)

Dus als het klopt wat Essent aan mij doorgeeft, zit je nieuwe leverancier fout en niet je oude.

Gesloten