LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeervergunningen beleid Rotterdam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
wesley_w

Parkeervergunningen beleid Rotterdam

Ongelezen bericht door wesley_w »

Helemaal krom wordt ik van het stompzinnige parkeervergunningenbeleid in Rotterdam (stadtoezicht). Ik ben onlangs op mijzelf gaan wonen. helaas is het rond mijn huis betaald parkeren. Ik heb vol goede moed een parkeervergunning aangevraagd echter deze werdt direct afgewezen.

De reden was dat de naam kentekenhouder niet overeenkomt met mijn naam. (auto staat niet op mijn naam). Ik ben hier toen langsgeweest niemand kon me helpen ik moest maar een brief sturen. zo gezegt zo gedaan en na een 2 weken wachten een reactie terug dat het om fraude in parkeervergunningen te voorkomen ingesteld is dat de auto op mijn eigen naam moet staan.

Het op mijn eigen naam zetten van de auto is verzekeringstechnisch onbetaalbaar (althans duurder dan elke week 2 parkeerboetes betalen). Dit krijg je ze bij stadtoezicht maar niet aan hun verstand gepeuterd dat ze me nu min of meer alleen de logische weg open laten om niet te betalen en op boetes te gaan zitten wachten. daarnaast is hun systeem zo lek als een mand gezien je kentekenbewijzen ook voor 5 minuten (de bondigde fotokopie) kan overschrijven en daarna nogmaals naar oude kan terugschrijven. Daarnaast is het even zoeken op internet en de illegaale vergunningen vliegen je om de oren voor 25 euro te koop bij john in het cafe om de hoek.

Ik krijg echt het gevoel dat ze gek zijn daar ik probeer als bewoner gewoon netjes een vergunning te regelen en het antwoord is slechts dat ik het niet krijg en volgens hun dan maar enorme kosten moet gaan zitten maken. (welke legaale weg ik ook bewandel deze zijn bizar duur)

Iemand een idee / tip / om hier wat tegen te doen, het kan niet zo zijn dat parkeerbeleid ontwikkeld is om mensen op enorme kosten te jagen.

Dilbert29

Re: Parkeervergunningen beleid Rotterdam

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Parkeerbeleid jaagt mensen per definitie op kosten omdat het gezien wordt als de nieuwe melkkoe voor de gemeente.

Toch kan ik begrijpen dat ze alleen een vergunning geven aan de eigenaar van de auto (op wie zijn naam hij staat). Anders kan ik ook vergunningen aanvragen en die gaan verkopen op straat.

Toch zou ik niet weten wat je hier tegen kunt doen. Kan degene die wel de auto op zijn naam heeft niet de vergunning aanvragen?

wesley_w

Wat Dilbert zegt dat de koppeling tussen kentekenhoduer en aanvrager moet kloppen omdat ik ander de vergunning in mijn straat kan gaan verkopen is exact eht argument wat stadstoezicht naar voren blijft brengen. Echter dit houd geen stand iedereen kan naar het postkantoor en voor 5 minuten zijn auto overschijven naar iemand anders om daarna weer terug te schrijven (lang genoeg voor de fotokopie om bij de aanvraag te stoppen)

Degene op wie nu de naam van de auto staat kan ook de vergunning niet aanvragen omdat hij niet op exact dezelfde postcode woont.

Het "kromme en rare" zit hem in de kosten die ze je willen laten maken.

auto overschrijven + andere verzekering ~ € + 2500,-
parkeerkaartjes uit de automaat kopen ~ € + 7500,-
niet betalen en boetes afwachten 1 per week ~ € + 1170,- (fiscaal aftrekbaar)
Gewoon mij een vergunning verkopen ~ € + 110,-

Nogal een verschil in kosten, het beleid lijkt er dus op om zo min mogelijk vergunningen te verstrekken om zo veel mogelijk geld te verdienen. Lijkt me dat zo een beleid in strijd is met de bedoeling van de wet(gever) ik wil dit graag aantonen / bewijzen. misschien dat iemand me daar verder mee kan helpen.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar is het niet bij voorbaat al verdacht als je een auto op een andere naam overschrijft en binnen 5 minuten weer terug zet op je eigen naam?

Sorry als ik stomme vragen stel, ik probeer het te begrijpen.

wesley_w

Verdacht is het zeker, maar er staat nergens gescheven dat het niet mag, hoogstens dat de balie medewerkster bij het postkantoor je vreemd aankijkt. Echter illegaal is het 2x in een uur overschrijven van een auto van eigenenaar is het niet.

Stadstoezicht wil een kopie legitimatie, huisadres en kentekenbewijs, deze zijn dus gewoon samen te voegen en dit is dan hun anti fraude check.

Jeanne

Ongelezen bericht door Jeanne »

Ik vind het sowieso dom om je auto niet op je eigen naam te zetten. Ten eerst doen sommige verzekeringen niet zo makkelijk indien een ander dan de eigenaar een ongeval veroorzaakt en ten tweede bouw je zo zelf nooit een no-claim op. Of heb je een 'verleden' waardoor je de auto niet op je eigen naam kunt zetten?

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

ik vind dat stadstoezicht gewoon correct handelt. Zij geven een parkeervergunning af aan iemand die in het gebied woont en een eigen auto heeft. :D

Als ze voor elke willekeurige auto een vergunning afgeven wordt het snel een zooitje :(

degene die fout is ben jezelf door als hoofdgebruiker in een auto rond te rijden die voor iemand anders is verzekerd, met een ander risicoprofiel. :twisted:

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Zoals seagoingracer2 al aangeeft en onderbouwt handelt Stadstoezicht uitermate correct: namelijk gewoon zoals iedere burger van Rotterdam mag verwachten.

U doet bovendien alsof de gemeente u op kosten jaagt, maar:
- het op correcte en eerlijke (en niet naar fraude riekende) wijze verzekeren van uw auto is toch echt uw verantwoordelijkheid, met alle kosten van dien;
- de keuze voor een parkeerplaats waarvoor bij een automaat betaald moet worden, is toch echt uw verantwoordelijkheid, met alle kosten van dien ;
- het opzettelijk niet betalen voor parkeren, je laten beboeten en vervolgens talmen met het betalen van die boete, is toch echt uw verantwoordelijkheid, met alle kosten van dien;

Niemand jaagt u op kosten.
U handelt op z'n zachst gezegd dubieus (frauduleus?) ten aanzien van de verzekering van uw auto. U tuigt een redenering op waarin u vervolgens alle verantwoordelijkheid bij derden legt.

Probeer 'ns wat volwassener te denken!

Gesloten