Dit is de mail die ik van winkelwijs heb ontvangen. Datum 14-06-06.
De laatste regel slaat alles!!!! Niemand heeft nog zijn geld terug
Beste klant,
Wij willen u d.m.v. deze e-mail informeren over de status van Winkelwijs.nl. Wij bevinden ons in een moeilijke periode. Daardoor zijn wij op dit moment niet in staat om direct aan onze verplichtingen te voldoen. Gezien het feit, dat wij u nog een vergoeding schuldig zijn, is dit uiteraard een zeer vervelende situatie.
Wij zijn druk bezig met zoeken naar een oplossing voor het ontstane probleem, waarbij het voldoen van het tegoed aan u, de eerste prioriteit heeft. Wij kunnen ons voorstellen en begrijpen heel goed, dat u zich daar zorgen over maakt. Wij hebben al een begin gemaakt met het terugbetalen van orders. Het kan wellicht wat langer duren dan u en wij willen, maar het gaat er uiteindelijk om, dat u krijgt waar u recht op heeft.
Hoewel het u niet direct helpt, willen wij u toch enige achtergrondinformatie geven, omdat u zich wellicht afvraagt hoe een dergelijke situatie kan ontstaan. Omdat wij vinden, dat wij u tekst en uitleg verschuldigd zijn, willen wij u in het kort uitleggen wat er is gebeurd. Onze webwinkel bestaat als sinds januari 2000 en heeft tot voor kort nooit problemen gekend. Winkelwijs.nl is echter onderdeel van een holding. In deze holding vinden meerdere activiteiten plaats, maar juridisch gezien vallen alle activiteiten, waaronder dus ook Winkelwijs.nl onder de holding. Nu is de grootste activiteit van de holding in moeilijkheden gekomen, omdat een opdrachtgever niet voldaan heeft aan de financiële verplichtingen, die voortvloeien uit werkzaamheden die verricht zijn. Daardoor drukken de kosten van twee activiteiten opeens op de inkomsten van één activiteit. Winkelwijs.nl. Daardoor is er een liquiditeitsprobleem ontstaan. Inmiddels hebben wij juridische stappen ondernomen. U zult kunnen begrijpen, dat wij hierover verder geen mededelingen kunnen doen op dit moment.
Wij hebben geprobeerd u met dit bericht open en eerlijk op de hoogte te stellen over de huidige situatie. Wij willen herhalen, dat onze eerste prioriteit is, uw vergoeding zo snel mogelijk terug te betalen. Als alles is opgelost, zijn wij voornemens onze activiteiten weer op te pakken. Maar dan met het vertrouwde serviceniveau, zoals u dat voor deze tijd van ons gewend was. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan zullen wij u hierover informeren.
Met vriendelijke groet,
Winkelwijs.nl
P.S. Mocht u uw tegoed inmiddels al ontvangen hebben dan kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.