LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde hotel geboekt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Bionicus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:16

Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Bionicus »

Bij aankomst op de vakantiebestemming kwamen wij erachter dat de d-reizen de hele verkeerde vakantie heeft geboekt.
Daar ter plekke hebben we het omgeboekt naar het goede hotel, maar dat kostte ons wel nog even 300 euro extra...

weet iemand wat je hieraan kan doen??
of je geld terug kan eisen of wat dan ook? want de eerste week van onze vakantie hebben we alleen maar besteed aan regelen en de tweede week konden we ook geen rust meer in ons lijf krijgen. En natuurlijk waren we veel beperkter in onze uitgaven, omdat we natuurlijk daar ter plekke nog eens 300 euro moesten neertellen....

oftewel onze vakantie is goed verpest.

Iemand een oplossing??

Groeten,
Bianca

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door FG1 »

de extra kosten die je hebt gemaakt declareren bij D-reizen. Als daadwerkelijk blijkt dat de verkeerde accommodatie geboekt is, dan zullen zij dit wel vergoeden. Je kan het beste contact opnemen met de winkel waar je geboekt hebt.

Succes!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door eeliane »

hoe bedoel je precies, 'de verkeerde' vakantie?

Bionicus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:16

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Bionicus »

Nou we kwamen daar voor een luxe vakantie in een 4 sterrenhotel, met een lift, niet hoeven lopen voor je eten, airco en een bad...

en wij kwamen terecht in een 3 sterrenkrot, waar de lamp kapot op het bed lag er geen bad of airco was en het 4 hoog was zonder lift...

ik ga morgen langs de d-reizen maar ik vroeg mij af of er mensen waren met een zelfde soort situatie/ervaring

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door eeliane »

Kwam je in een ander hotel terecht of wel in het geboekte hotel maar was het ipv 4 sterren, 3 sterren?
Als het geboekte hotel niet aan de verwachting voldoet die er in de REISGIDS staan dan pas kan je een touroperator (aan)pakken door een brief te schrijven waarin je vermeld dat wat er in de gids staat en dat wat je er in werkelijkheid aantrof niet met elkaar in overeenstemming waren.
Je hebt naar ik hoop wel een klachtenformulier ter plaatse ingevuld?
Dat is wel handig, ze moeten HIER ( in ned)wel weten dat je daar al geklaagd hebt!
D-Reizen is de tussenpersoon voor een touroperator geweest, zij zijn verplicht (tenminste dat was vroeger zo; het reisburo was verplicht te helpen bij problemen tussen touroperator en klant) je te helpen met het indienen van de klacht.
Zorg dat het netjes op papier staat, geen gescheld en zeker er ook niet bij vermelden dat wat er eventueel wel goed was.(dan bagetalisseer je je klachten namelijk)
Alleen netjes vermelden dat wat er beloofd is (de gids) en wat u daar ter plekke aantrof en wat daar mis mee was. Klachtenformulier er nogmaals bij (wie weet is dat nog niet gearriveerd via de hostess en gaan ze daar op wachten, kan maanden duren).
Zorg dat ze binnen bepaalde termijn (zeg 3 weken) op je brief moeten reageren ( je een aanbod tot schadevergoeding moeten doen)dat je anders naar de geschillencommissie reizen gaat.(kijk in anvr voorwaarden binnen hoe lange tijd je je daar voor aan moet melden, dat de termijn niet verloopt door het getalm van de touroperator).
Kopieer alles en stuur het aangetekend op naar de goede afdeling (zoek dat even uit/of bel erover met de touroperator), doe dat zelf. Het reisburo doet dat misschien niet aangetekend en krijg je een welles nietes verhaal over of t wel aangekomen is!
Succes.

Bionicus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:16

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Bionicus »

Nee
de fout ligt bij de d-reizen. Wij kwamen daar om een 4 sterren hotel te boeken en zij heeft waarschijnlijk de verkeerde code ingetikt of was niet helemaal op de hoogte over het verschil in hotels daarzo.
De vouchers en alles waren wel correct, alleen het was niet waarvoor wij bij de d-reizen kwamen.

Daar ter plekke hebben wij inderdaad ook een klachtenformulier ingevuld en de klachtbrief aan de d-reizen is ookal geschreven.

Het is inderdaad een goed idee om de brief zelf en aangetekend te versturen en als ze hem niet gehad hebben, krijgen ze de brief nog wel 6 keer.

Als de fout bij de d-reizen zit, namelijk dat zij het verkeerde hotel heeft geboekt, kan de anvr dan ook iets voor mij doen of is dat alleen als de fout bij de touroperater ligt?
Want de touroperater is hier in ieder geval niet schuldig aan, zij hebben de bij hun binnengekomen boeking prima verwerkt en uitgevoerd. Alleen wisten wij niet dat de mevrouw van het reisbureau de verkeerde boeking had gemaakt.

Ik weet niet hoe lang zo'n klantenservice erover mag doen om de brief/klacht te behandelen? En of iemand hier al ervaring mee heeft?

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door FG1 »

de termijn van een klachtenafhandeling duurt gemiddeld 6 weken.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door ReisMeis »

de fout ligt bij de d-reizen. Wij kwamen daar om een 4 sterren hotel te boeken en zij heeft waarschijnlijk de verkeerde code ingetikt of was niet helemaal op de hoogte over het verschil in hotels daarzo.
De vouchers en alles waren wel correct, alleen het was niet waarvoor wij bij de d-reizen kwamen.


Als de fout -zoals je aangeeft- bij D-Reizen ligt, dan heeft het natuurlijk geen zin om een brief naar de reisorganisatie te sturen. Nee, in dit geval dien je het reisburo aansparkelijk te stellen voor hun fout.

Maar, deze fout is waarschijnlijk heel moeilijk aantoonbaar want je geeft zelf al aan dat de vouchers e.d. wel correct waren. De vaarg is dus nu, ben je in het hotel ondergebracht wat op je couchers en op de bevestiging van het reisburo stond?

Bionicus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:16

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Bionicus »

Bij aankomst zaten wij in het hotel die op de voucher stond
maar dit is niet het hotel wat wij geboekt hadden
wij konden daar ook precies aan de hostess vertellen hoe de kamer van dat andere hotel, wat wij dachten te boeken, eruit zag...

Wij kunnen inderdaad niet aantonen dat dit bij de boeking fout is gegaan, maar na een gesprek met een andere reisadviseuse werd wel duidelijk dat zij ook het verschil niet wist tussen het ene en het andere hotel....

ik hoop dat degene die ons toen geholpen heeft, zo eerlijk is om toe te geven dat zij fout zat.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Nadine »

Maar je bent toch zelf bij die reservering geweest? Je tekent toch voor een bepaald hotel? Ik neem aan dat je reisadviseuse niet zegt "Meneer, ik boek u naar hotel Pietje, dat is vier sterren." En dat jij dan zegt, oke dat is goed. Je bekijkt dat dan toch? En als je dan akkoord gaat en tekent het het is ter plaatse niet wat je verwacht, dan kun je achteraf niet zoveel beginnen ben ik bang.

gr, Nadine

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door FG1 »

Als het hotel waar u in eerste instantie naar toe bent gebracht ook op uw papieren van het reisburo stonden en ook op de vouchers van de reisorganisatie, dan denk ik dat het ook lastig wordt zoals Nadine al aangeeft.

Voor welk hotel had u geboekt en waar bent als eerste naar toe gebracht?

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Nadine »

Als uw hotel in de gids van de touroperator als vier sterren wordt vermeld en om die reden door de reisadviseuse wordt aangeraden, dan heeft u wellicht een betere grond voor een klacht. Maar zoals eerder gezegd, dan ligt de schuld bij de touroperator en niet bij uw reisadviseuse.

Feit dat de reisadviseuse het verschil niet weet tussen het ene en het andere hotel is niet zo vreemd. Een reisadviseuse haalt veel informatie uit de gids en uit de touristiek over het hotel en adviseerd op basis van kennis een bestemming. Alle hotels kennen is niet mogelijk, het aanbod is eenvoudig te groot en wisselt te vaak.

Nadine

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Uit het hele verhaal blijkt dat Dhr/Mvr. Bionicus zich blijkbaar goed op de vakantie had voorbereid en zelf de reisgids(en) grondig had doorgespit.

Wat ik dan een beetje vreemd vind is dat A) een bevestiging wordt geaccepteerd waarop een ander hotel staat B) waarschijnlijk een lagere prijs is betaald dan eerder is gedacht (3 sterren zal vast goedkoper zijn dan 4 sterren) C) papieren worden geaccepteerd waarop het verkeerde hotel staat omschreven.

Het kan heel goed zijn dat de reisadviseuse wat fout heeft gedaan maar een reiziger is ook gehouden om (onder andere) de bevestiging te controleren. Betaling van de factuur/bevestiging betekent ook acceptatie; in dit geval lijkt het er toch sterk op dat men gekregen heeft waarvoor geboekt en betaald is!

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door evie01 »

hoi ik ben het wel met reismeis eens!!

Wij hebben ook bij D-reizen geboekt en daar word continue herhaald welk hotel je boekt.
Op het einde nemen ze nog eens door wat je geboekt hebt (hotel, vliegmaatschappij)
Gisteren heb ik mijn reisbescheiden opgehaald en ook toen werd alles nog eens nagelopen, dus kloppen de tickets, staat het goede hotel op de voucher met de juiste soort kamer.

Dus ik vind het wel een beetje raar dat je dan toch het "verkeerde" hotel geboekt kan hebben??

Bionicus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:16

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Bionicus »

ik geloof niet dat jullie mijn verhaal helemaal begrijpen

ik had op de d-reizen site een aanbieding gezien
met die aanbieding ben ik naar de d-reizen winkel gegaan
omdat er alleen hotel bij stond wilde ik wel weten wat voor hotel

de reisadviseuse pakte toen een gids en wees het hotel aan(wat achteraf dus niet bleek te kloppen)
na het zien van dit hotel hadden wij zoiets van, das wel heel goedkoop voor een 4 sterren hotel en wij hebben keer op keer aan haar gevraagd of dit klopte
zij antwoordde iedere keer weer dat dit inderdaad het hotel van de aanbieding was
dus toen hebben wij gezegd boek die aanbieding dan maar
niet wetende dus dat die aanbieding bedoelt was voor een ander hotel omdat er op dat complex 2 hotels zijn eentje van 3 sterren(waarvoor die aanbieding dus was) en eentje van 4 sterren die de reisadviseuse liet zien als het hotel van de aanbieding

wij zijn dus verkeerd voorgelicht
en op de voucher stond idd de naam van dat complex alleen de code was voor een 3 sterrenkamer ipv de 4 sterren kamer
maar dat zie je als leek ook niet aan zo'n voucher anders waren we zeker eerder teruggegaan

ik hoop dat jullie mijn verhaal nu beter begrijpen

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Nadine »

een hotel dat is opgesplitst in een drie sterren en een vier sterren deel onder dezelfde naam? Ik geloof er niets van! Wil je mij de naam van de accomodatie en de touroperator geven, dan zal ik het wel eens nakijken. Ben namelijk wel erg benieuwd.

Nadine

Bionicus
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:16

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door Bionicus »

het is een groot resort met daarop bungalows, 2 hotels, appartementen en villa's

het heet het stella dunas jandia resort op fuerteventura
van mij mag je het uitzoeken maar ik heb niks aan het feit dat jij het dan begrijpt of dat je me niet gelooft of wat dan ook
ik heb trouwes nooit gezegd dat het een hotel was dat in 2 delen is opgesplitst...
beter lezen voortaan ook he

heb meer iets aan mensen die weten hoe je dit kan aanvechten of die zoiets al eerder meegemaakt hebben

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door eeliane »

Toch is het een lastig te begrijpen verhaal, je bent dus met de foto van de site naar het reisburo gegaan? Vraag 1, waarom stond er bij de fotot geen naam, ik bedoel je kijkt op een reissite dan staat er toch een naam bij?? vraag 2. De foto van de site kwam overeen met de foto in de gids die de reisadviseuse zou hebben laten zien?? Dan is er toch een fout in de reisgids met tekst. Want uzelf heeft toch ook gezien dat de foto overeen kwam??
De vraag is dus de reisadviseuse heeft de verkeerde fotot naast die van u gelegd (die u had gezien op een site, die van D-Reizen??)
Het verhaal wordt nu een welles nietes verhaal met het reisburo. U zult wel degelijk nu alle bewijzen moeten verzamelen, die van de site die u gezien heeft en vervolgens het geboekte (uit een gids ).
Wat zegt de reisadviseuse eigenlijk over dit hele verhaal?
Vind het een moeilijk te begrijpen verhaal en waar de schuld ligt al helemaal.

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Ik ben reisadviseur bij een (Duits) reisbureau.

Stella Dunas Jandia Resort is een enorm groot complex (met een enorme tuin, meerdere zwembaden e.d.) en inderdaad opgesplitst in een 3- en een 4-sterrengedeelte. De kwaliteit tussen het 3- en 4-sterrengedeelte is heel groot. Bovendien ligt het 3-sterrengedeelte veel verder van het strand (zo'n 1 km) van het strand als het 4-sterrengedeelte.
Stella Dunas is in de reiswereld redelijk een begrip. Hiervan had de reisadviseuse dus, naar mijn mening, absoluut op de hoogte moeten zijn. Daarvoor hoef je zelf nog niet op Fuerteventura te zijn geweest. Ik ken het resort ook, zonder dat ik

Als reisadviseur kan je echt niet elk hotel kennen, dat is gewoon onmogelijk, dat zal vast iedereen begrijpen. Maar Stella Dunas Jandia Resort is, zoals beschreven een begrip. Bovendien moet een reisadviseuse / adviseur de klant de juiste informatie geven. Dát is en groot onderdeel van ons beroep. Ik denk dat dit dus een geval is van onervarenheid van de reisadviseuse, in combinatie met een slechte opleiding.

Ik zou aanraden eens bij het desbetreffende reisbureau langs te gaan en de kwestie aan de reisbureaumanager voorleggen. Mocht je daar niet uitkomen, raad ik inderdaad aan om contact op te nemen met de geschillencommissie reizen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik hoop vooral dat de onduidelijkheid hier een beetje verdwijnt. Ik begrijp je verhaal volkomen.

@ Nadine: het komt inderdaad niet zo vaak voor, maar toch zijn er enkele resorts die opgedeeld zijn in een 3- en een 4-sterren gedeelte.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Verkeerde hotel geboekt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Twee opmerkingen:
wij konden daar ook precies aan de hostess vertellen hoe de kamer van dat andere hotel, wat wij dachten te boeken, eruit zag...
Hierop kun je je jammergenoeg nooit verlaten. Ten eerste is een foto een moment-opname en kan het meubilair intussen zijn vervangen, ten tweede wordt een foto ook vaak gebruikt om aan te geven hoe je accommodatie er ongeveer uit ziet. Per kamer, per appartement, kan de inrichting dus verschillen (die verschillen zullen echter niet groot zijn).

Opmerking twee: Ik heb het ook vaker gezien: 1 hotelcomplex, met 2 verschillende ster-kwalificaties. De eerste accommodatie die me te binnen schiet, is hotel El Hana**** en El Hana Beach*** in Sousse (Tunesie), het woord Beach is er later aan toegevoegd, om misverstanden te voorkomen.

Gesloten