LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beginnen met MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Takketrolletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:38

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Takketrolletje »

Sommige vallen volgens de wet wel onder piramidespellen, maar anderen weer niet, So be it. Volgens mij zijn ACN, Noni, Herbalife en dergelijke gewoon bedrijven die producten verkopen.

Groetjes,

Takketrolletje.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

Hi Tak,

Eigenlijk zou je moeten gaan mlm-en...... :)
Sterker nog..., je MOET gaan mlm-en...... :D
Nog sterker.... Geef je email adres dan spammen we je helemaal plat..... :lol:

Veel plezier en maak je niet boos.... :wink:

So be it

Takketrolletje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:38

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Takketrolletje »

Dank voor je aanmoediging, So be it :P :wink: , maar dacht het toch niet. :lol: 8) :roll:

mrtelecom

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Beste T,

Wat een heerlijk iets om te lezen dat iemand gewoon MLM kan bekijken voor wat het is; een manier om op eerlijke wijze met vaak zeer goede producten of diensten een leuk extra inkomen op te bouwen. En je kaart ook precies aan waar het fout kan gaan; sommige mensen proberen het je door de strot te douwen (net als sommigen je door de strot proberen te douwen dat het oplichterij is) en dat zijn nou net de mensen die goude bergen beloven en vervolgens volkomen falen.
Gewoon het concept laten zien zonder druk en vind iemand het wat dan ga je met die persoon samenwerken om het succes dat hij/zij beaamt proberen te realiseren.

Tip 1: Als je succes wilt behalen moet je wel open staan om wat te leren en moet je ervan uitgaan dat je eerste jaar je leerschool is.
En in je leerjaar verdien je al, wat dus niet zo is in het reguliere leven.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

mrtelecom, een vriendin van mij zit al drie jaar bij Nikken, en heeft er tot nu niets aan verdiend, ondanks haar inzet en gedrevenheid. Drie jaar leerschool en niets verdienen is wel een heel mooi vooruitzicht voor zij die er aan denken in MLM te stappen. Ook bij collega's van haar, die ik regelmatig zag, zie ik hetzelfde, ze verdienen er niet aan, ondanks alles wat ze beweren.

Bijkomend, in het reguliere leven met een reguliere baan wordt je vanaf de eerste dag betaald. En als je geluk hebt krijg je vanaf de eerste dag een auto, gezondheidszorgverzekering, pensioensparen, laptop, gsm en tankkaart bovenop. Je krijgt vakantiedagen en wordt betaald als je ziek bent. En je bouwt een pensioen op. Een pak beter dan wat eender welke MLM biedt. Een kassierster bij AH verdient meer dan de gemiddelde MLM'er; Correctie, ze verdiend meer dan 99% van de MLM'ers!

En natuurlijk proberen sommige MLM'ers hun producten door onze strot te duwen, omdat ze stilaan het hopeloze van hun situatie inzien.

Je opmerking
Gewoon het concept laten zien zonder druk en vind iemand het wat dan ga je met die persoon samenwerken om het succes dat hij/zij beaamt proberen te realiseren.
geeft rouwens duidelijk aan dat het bij MLM draait om het vinden van nieuwe distributeurs, niet om het verkopen van de producten.

In godsnaam, waarom zou ieder weldenkende verkoper concurentie inhuren?! Eender welk bedrijf laat slechts een beperkt aantal verkopers aka distributeurs toe in een bepaalde regio. Bij MLM kunnen het er blijkbaar niet genoeg zijn.

En waar is tip 2, 3, 4 enz. ??


MLM Buster
Laatst gewijzigd door mlmangel op 29 jun 2006 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mrtelecom

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Laat die vriendin maar eens contact met mij opnemen: [email protected] Ik wil haar best eens helpen (en nee, ze hoeft niet over te stappen naar ons bedrijf)

Tip 2: Lees het boek "De 45 seconden....." van Don Failla.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

Hallo, mlm-buster-angel,
mrtelecom, een vriendin van mij zit al drie jaar bij Nikken, en heeft er tot nu niets aan verdiend, ondanks haar inzet en gedrevenheid.

Vraag dan eens aan haar WAAROM zij zo hardnekkig volhoud!
Ga ZELF niks verzinnen, maar vraag het haar!
leuk trouwens dat je impliciet MLM als niet regulier bestempelt -

WAT is er "leuk" aan?
met een reguliere baan wordt je vanaf de eerste dag betaald. En als je geluk hebt krijg je vanaf de eerste dag een auto, gezondheidszorgverzekering, pensioensparen, laptop, gsm en tankkaart bovenop. Je krijgt vakantiedagen en wordt betaald als je ziek bent.

Ik zal het doorgeven aan iedere ondernemer die ik ken.....
Hardstikke gestoord zijn ze.....!
Een pak beter dan wat eender welke MLM biedt.
En veel cassieres bij AH hebben niet zoveel lol in hun werk, werken veel langere uren en groeien persoonlijk helemaal niet meer.
En natuurlijk proberen sommige MLM'ers hun producten door onze strot te duwen, omdat ze stilaan het hopeloze van hun situatie inzien.
Lekkere vriendinnen heb jij..... :(
geeft trouwens duidelijk aan dat het bij MLM draait om het vinden van nieuwe distributeurs, niet om het verkopen van de producten.
Bij telecom mlm krijg je inderdaad ook betaald voor het werven van anderen(die klanten aanbrengen), maar bij reguliere, producten mlm dus, krijg je alleen betaald over veroorzaakte omzet.
In godsnaam, waarom zou ieder weldenkende verkoper concurentie inhuren?!

In Godsnaam.... denk nu even na!
Je bent ondernemer. Werkt alleen.
Je zaakt wordt groter.... Je redt het niet meer, qua tijd..... :(
WAT doe je?
Ga je 2 computers er bij kopen? 4 Wagens leasen? 2 Nette pakken er bij kopen? Wat vaker uit eten? Een badkamer er bij bouwen?
?? ?? ??
Ja, ja, je weet het wel!
MENSEN aantrekken! Verbazingwekkende oplossing, nietwaar?
Eender welk bedrijf laat slechts een beperkt aantal verkopers aka distributeurs toe in een bepaalde regio. Bij MLM kunnen het er blijkbaar niet genoeg zijn.

Juist. Om het de mensen niet moeilijk te maken.
Er is hier al véél gesproken over "concurrentie".
Waarom hebben de critici alleen last van die concurrentie en mlm-ers niet? Het je nooit afgevraagd?

Nou, in Godsnaam, eerst even NAdenken voor je "feiten"vermeld, mlmengel.

So be it
En is die hier op radar vermeldde anti-mlm website van jezelf?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

sobeit,

Ze houdt vol omdat ze er blindelings in gelooft.

Wel, er is eigenlijk niets leuk aan. Dat jij impliciet MLM als niet regulier bestempelt, geft aan dat je wel eet dat het niet pluis is met mlm. Ach, ik weet wel dat je dit niet zo bedoelt, je hebt je gewoon even versproken, en ik pak je op je woorden, maar het is toch een leuke verspreking.

Maar die kassiersters hebben tenminste een vast baan, recht op vakantie en de zekerheid van een pensioen.

Het was maar 1 vriendin hoor ;-)
maar bij reguliere, producten mlm dus, krijg je alleen betaald over veroorzaakte omzet.
Bovenstaand uitspraak van jou is waar. Wat je er niet bij verteld is dat bij MLM er meer commissies worden uitbetaald over de verkopen van je downline dan voor de directe retailverkopen. Impliciet wordt een distributeur dus beloond voor werving, het is voor de distributeur voordeliger zijn tijd te steken voor het vinden van nieuwe distributeurs, daar hij/zij meer verdiend over hun verkopen.

Natturlijk, een ondernemer die groeit werft aan; maar geen enkele ondernemer werft blindelings aan. Hij zal eerst nagaan hoeveel verkopers hij nodig heeft voor het afzetgebied. Dus een 'legitieme' ondernemer zal slechts een beperkt aantal verkopers inhuren, en niet onbeperkt zoals dit bij mlm gebeurd. Een regulier bedrijf zal dit trouwens planmatig doen, en geen wildgroei aan verkopers aka distributeurs toelaten die elkaar kapot concurreren.

Neem nu die vriendin van mij. In de straat waar ze woont zijn ze al met twee. Ze zit in een netwerk in Amsterdam, in en rond Amsterdam zijn er, die ik persoonlijk ontmoet heb, minstens 10. In haar netwerk zijn ze ook met een tiental. Elk van hen heeft enkelen onder zich, enkelen boven zich. Je komt dus al snel aan een hondertal verkopers in Amsterdam. Ik ken geen berdijven die in 1 stad 100 verkopers heeft. Die concurreren elkaar kapot. En op de koop toe zijn ze met zijn allen naarstig op zoek naar andere verkopers. Dus nog meer concurrentie.

Begrijp je nu nog steeds niet dat de top 1% eraan verdiend aan die 99% anderen die in de droom van mlm geloven?! Dat die 99% dienen om al de aankopen te doen om het systeem draaiende te houden, zodat die 1% eraan verdiend?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Trouwens, distributeurs die bij een mlm werken zijn geen ondernemers, eerder slachtoffers. Ze hebben totaal geen zeg over de strategie, verkochte producten, marketing, afzetregio enz.

Het wordt potentiële distributeurs wel voorgehouden dat ze een eigen zaak opzetten, dat is pure lucht, ze zetten helemaal geen eigen bedrijf op.

Lees artikel over de mythe van het opzetten een eigen zaak via mlm en economische onafhankelijkheid te bereiken via onderstaande link http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/lf9.htm

MLM Buster

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,

Moet even kort zijn:
Ze houdt vol omdat ze er blindelings in gelooft.
Was DAT haar antwoord op jouw vraag?
Dat jij impliciet MLM als niet regulier bestempelt, geft aan dat je wel eet dat het niet pluis is met mlm. Ach, ik weet wel dat je dit niet zo bedoelt, je hebt je gewoon even versproken, en ik pak je op je woorden, maar het is toch een leuke verspreking.
Wat vreemde conclusie van je! LOL
Ik ben ook niet "regulier, doorsnee".....
Ben ik daarom niet pluis? :?
Maar die kassiersters hebben tenminste een vast baan, recht op vakantie en de zekerheid van een pensioen.

Er heerrst nogal wat ontevredenheid onder mensen met een vaste baan.
Ben je aan het pushen dat men zich maar tevreden MOET voelen?
Is het logisch dat mensen aan het zoeken zijn en daarbij zelfs veel spot en aanvallen verdragen van hun omgeving?
maar bij reguliere, producten mlm dus, krijg je alleen betaald over veroorzaakte omzet.

Bovenstaand uitspraak van jou is waar. Wat je er niet bij verteld is dat bij MLM er meer commissies worden uitbetaald over de verkopen van je downline dan voor de directe retailverkopen. Impliciet wordt een distributeur dus beloond voor werving, het is voor de distributeur voordeliger zijn tijd te steken voor het vinden van nieuwe distributeurs, daar hij/zij meer verdiend over hun verkopen.

Zal even hier zetten wat mijn uitleg is op de draad: Pyramidespellen.
Er is een vast percentage van de verkoopsprijs gereserveerd voor de organisaties.
Het is niet zo dat er bonus.... over bonus..... over bonus betaald wordt.
Eén en hetzelfde bonuspercentage wordt verdeeld over een hele lijn van mensen.
Voorbeeld:
Jij veroorzaakt een omzet van € 6000,00 waar bijvoorbeeld (via een percentagestaffel) 20% premie op rust. Is dus € 1200 voor jou.... denk je.....!
Maar.... jouw broer heeft bijvoorbeeld van de door jou veroorzaakte omzet van € 6000..... er € 5000 van veroorzaakt en heeft volgens de staffel dan recht op 18% over € 5000 is..... € 900 op zijn bankrekening.

De omzet van jouw broer zit in jouw omzet...., dat betekent dat de premie waar hij recht op heeft, in jouw premie zit.

Heb je nu ook nog eens het feit dat van je overige € 1000 omzet er € 800 veroorzaakt zijn door je zwager en hij krijgt daar voor 12% premie, is dus € 160, dan krijg jij op je bankrekening gestort.....
€ 1200 min € 900 (je broer) min € 160 (je zwager).... is € 140....!!!!!!!

Wie verdient er nu het meeste......?????
Degene die het hardst, of slimst of langst heeft gewerkt!
En van het product is totaal nog steeds maar 20% uitbetaald! Het is WEL verdeeld!

De slechte naam heeft mlm pas opgelopen toen het mogelijk werd je te "kwalificeren" door een grote "inkoop".
DAT verleidt mensen ...... andere mensen aan te sporen om inkoopvoorraden aan te leggen.
De slechte naam heeft mlm pas opgelopen toen het er niet meer om ging mensen goed er eerlijk te begeleiden, maar om inkoopomzetten te veroorzaken.... HOE DAN OOK!!!!

In mlm hoor jij pas geld te verdienen wanneer een ander dat éérst doet en niet iemand een inkoopinvestering te laten doen, waar jij WEL voor betaald krijgt.

Een regulier bedrijf zal dit trouwens planmatig doen, en geen wildgroei aan verkopers aka distributeurs toelaten die elkaar kapot concurreren.

Kan dus helemaal niet in mlm.
Neem nu die vriendin van mij. In de straat waar ze woont zijn ze al met twee. Ze zit in een netwerk in Amsterdam, in en rond Amsterdam zijn er, die ik persoonlijk ontmoet heb, minstens 10. In haar netwerk zijn ze ook met een tiental. Elk van hen heeft enkelen onder zich, enkelen boven zich. Je komt dus al snel aan een hondertal verkopers in Amsterdam. Ik ken geen berdijven die in 1 stad 100 verkopers heeft. Die concurreren elkaar kapot. En op de koop toe zijn ze met zijn allen naarstig op zoek naar andere verkopers. Dus nog meer concurrentie.

Wanneer er drie mensen van één familie hetzelfde product bieden is het nog altijd zo dat ieder mens zijn eigen sociale netwerk heeft.
Verder zijn mensen bang om nieuwe contacten te leggen. Men vindt het eng. Begint al op de lagere school. Huilend bij het hek.... ENG!!!!
Vandaar, als het goed is, ook de persoonlijke "groei", bij de meeste mlmbedrijven!
Begrijp je nu nog steeds niet dat de top 1% eraan verdiend aan die 99% anderen die in de droom van mlm geloven?! Dat die 99% dienen om al de aankopen te doen om het systeem draaiende te houden, zodat die 1% eraan verdiend?
Als je het VETgedrukte leest zie je vanzelf dat dat onmogelijk is.
Je broer en je zwager niks verdiend....?
JIJ niks verdiend! Mooi toch!

So be it
En nog even op de valreep....
Ik kan aantonen dat het financieel ALTIJD aantrekkelijk is voor "broer" en "zwager" dan voor jouzelf! Één op één beschouwd!
Van elke euro omzet gaat er meer naar "broer" en "zwager" dan naar jou.
Maar omdat jij harder, slimmer en langer hebt GEWERKT(!), heb jij een groter netwerk... en daarom meer verdiensten....!

Eens zul je het snappen! :wink:

En over wie er nu het meest verdient ga ik voortaan niet meer op in.
Wanneer men het bovenstaande niet wil begrijpen is het verder zinloos er over door te gaan.... :cry:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

sobeit

Nee, natuurlijk was dat niet haar antwoord, maar daar komt het wel op neer. Ze gelooft er rotsvast in dat ze hopen geld gaat verdienen met Nikken, ondanks al het materiaal dat ik haar voorlegde dat overduidelijk aantoont dat ze een droom najaagt.

Wat regulier betreft, je hebt een punt, als vlaamstalige interpreteer ik regulier als legitiem, vandaar mijn uitspraak. Neem ik dus bij deze terug. In Nederland verstaat men blijkbaar 'gewoon' als iemand regulier gebruikt. Goed om weten dus dat mlm geen gewone bedrijven zijn, en ik laat nu even in het midden of dit nu positief of negatief is...
En van het product is totaal nog steeds maar 20% uitbetaald! Het is WEL verdeeld!
Jij veroorzaakt een omzet van € 6000,00 waar bijvoorbeeld (via een percentagestaffel) 20% premie op rust. Is dus € 1200 voor jou.... denk je.....! Maar.... jouw broer heeft bijvoorbeeld van de door jou veroorzaakte omzet van € 6000..... er € 5000 van veroorzaakt en heeft volgens de staffel dan recht op 18% over € 5000 is..... € 900 op zijn bankrekening.
18+20= 38
Er heerrst nogal wat ontevredenheid onder mensen met een vaste baan.
Waar baseer je dit op?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,
8+20= 38
nee.
De 18% zit IN de 20%........!
Yes?
(neemt niet weg dat er zat boeven zijn in mlmland! :twisted: )
Quote:
Er heerrst nogal wat ontevredenheid onder mensen met een vaste baan.
Waar baseer je dit op?
Diverse uitkomsten van onderzoeken die de laatste tijd zijn gedaan.
neem aan dat het zó te vinden is op het Web.
Kan er geen tijd voor vrijmaken het voor je op te zoeken, sorry.

mvg, So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Nou, voor een keer heb je misschien gelijk.
Van de uitvoerende bedienden is nog niet de helft tevreden met het beloningspakket in de ruimste zin van het woord. Het gaat hier niet enkel om geld en werknemersvoordelen zoals de bedrijfswagen, maar bijvoorbeeld ook om de jobinhoud, opleidingskansen, doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, samenwerking. De arbeiders scoren nog lager met een tevredenheid van 38%, terwijl amper 57% van de kaderleden tevreden zijn.
http://www.vlerick.be/news/more/2005/20 ... ten_nl.htm

Hoewel een andere studie aangeeft dat:
Werknemers in de overheid zijn net zoals in de privé het meest tevreden over collega’s, job en werkomstandigheden en minst tevreden over het management en beleid en de leer- en doorgroeimogelijkheden.
https://www.sd.be/site/website/be/nl/70 ... P_0_060602


Maar toch kom je dan dit tegen:
Eenderde beroepsbevolking is niet tevreden met het salaris!

Monsterboard.nl heeft in november, onder de bezoekers van haar site, de tevredenheid over het salaris onderzocht. 1655 personen hebben aan het onderzoek deelgenomen. 32.75 % geeft aan absoluut niet tevreden te zijn over het salaris. 38% vindt het salaris redelijk voor de functie. Slechts 19,75% is tevreden over het salaris. Het onderzoek in Nederland is onderdeel van een pan-Europees onderzoek dat heeft plaatsgevonden in België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. In totaal hebben er 13.000 mensen aan het onderzoek deelgenomen.
http://about.monsterboard.nl/9050_nl_p1.asp

Het laatste artikel, uit Nederland, geeft aan dat 2/3 wel tevreden is!, ondanks de misleidende titel. Dus sobeit, het lijkt wel alsof je gelijkt hebt dat de meesten niet tevreden zijn over hun loon, maar dat is niet zo, in Nederland is 2/3 tevreden.

En nu gaan we op zoek naar de tevredenheid van onafhankelijke distributeurs van MLM's. 'k Ben zeker dat die 99% heel tevreden zijn over het feit dat ze geen inkomen hebben!
Laatst gewijzigd door mlmangel op 29 jun 2006 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,

Wel sportief blijven hè? Zuidelijke broeder!!!!!

Al 3x gelijk dus.
regulier
tevredenheid werknemers (en dan alleen nog maar BE links...LOL)
Enne..... hoe zit het met de 18% die in de 20% zit????

Zit WEL mooi in elkaar, is het niet?
Jaag ze op, lijf ze in in een of andere mlm, en ze zullen nog minder loon hebben. Geen dus.

Dat vind ik niet netjes van je, engel... Zou jij dat echt doen?( :wink: )
En nu gaan we op zoek naar de tevredenheid van onafhankelijke distributeurs van MLM's. 'k Ben zeker dat die 99% heel tevreden zijn!
Vraag het ze eens....! :lol:

Maar ff serieus.......
Ik waardeer de belgen zéér! Maar soms zijn ze wel wat naief hoor! Daar heb jij weinig last van gelukkig!!! :twisted: (Kan je wel tegen toch?)

mvg So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

sobeit

Van jou ben ik zeker geen broeder!

Sportief blijven? Wat bedoel je met die opmerking, ik geef je toch gelijk, blijkbaar zijn de meeste werknemers niet tevreden. Wat wil je nog meer?

De tweede site geeft aan dat werknemers grotendeels wel tevreden zijn. De derde site ites is uit Nederland.
Het onderzoek in Nederland...
Dus 2opde3 geven je gelijk. Goed voor jou. Spijtig voor die ontevreden werknemers. Punt is echter dat dit geen reden is om aan te tonen dat het beter zou zijn in een mlm te stappen. Zoals eerder gezegd, ben je beter af in een reguliere baan waar je tenminste verzekerd bent van een vast inkomen, bij mlm verdiend.

Tja, en die 18 en 20%, kan je dit anders formuleren aub, het is niet duidelijk wat je bedoeld.

Nee, natuurlijk zal ik niemand overtuigen in een mlm te stappen, integendeel, ik raad iedereen af in eender welke mlm te stappen!

'k Heb vier jaar in Nederland gewoond, naïve Nederlanders kom je ook tegen. Meer zelfs dan in België, daar mlm meer succes heeft in Nederland...

Vraag jij het aan die 99%, of ze tevreden zijn; ik ken hun antwoord al: of ze beweren dat ze hopen geld vinden, of ze reageren niet. 'k Heb het hen al verscheidene malen gevraagd, het type antwoord is dat ze nog hun netwerk aan het opbouwen zijn... Eentje al drie jaar, anderen langer... Maar ze gaan rijk worden hoor, ooit op een dag... Pfff, allemaal praatjes, ze verdoen allemaal hun tijd, geld en energie. En vriendschappen houden niet al te lang stand. Dus aan hen die eraan denken om in mlm te stappen, slechts een raad; doe het niet!

Nee, ik ben geen naïveling, gelukkig maar, anders was ik misschien ook in een mlm gestapt.

MLM Buster

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Slim »

WAT is er "leuk" aan?
Het 'reguliere' heeft niets te maken met een taalkundig verschil tussen het vlaams en het nederlands. Het woord is onderdeel van de 'ons soort mensen' gewaarwording die mlm-ers proberen op te roepen bij potentiële nieuwe verkopers. Zo: "als je mlm gaat doen, zul je persoonlijk en financieel zo enorm groeien", etc.
Mensen die een "regulier" leven hebben, worden tussen de regels door bestempeld als "bang voor uitdagingen, veroordeeld tot een werkend leven (dom hoor, waarom zou je werken voor je geld?) etcetera. Niet voor niets is het zo moeilijk danwel onmogelijk om reeds bekeerde mlm-ers te doen inzien dat ze een vergissing hebben begaan toen ze erin stapten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@angelbuster,

Wouw....... wat laat je opeens je ware aard zien...... :shock:
Van jou ben ik zeker geen broeder!

Het was gelukkig niet serieus, maar vriendelijk bedoeld.
Sportief blijven? Wat bedoel je met die opmerking, ik geef je toch gelijk, blijkbaar zijn de meeste werknemers niet tevreden. Wat wil je nog meer?

3x, engel. 3x.
De tweede site geeft aan dat werknemers grotendeels wel tevreden zijn. De derde site ites is uit Nederland. Quote:
Het onderzoek in Nederland...
Dus 2opde3 geven je gelijk. Goed voor jou. Spijtig voor die ontevreden werknemers. Punt is echter dat dit geen reden is om aan te tonen dat het beter zou zijn in een mlm te stappen. Zoals eerder gezegd, ben je beter af in een reguliere baan waar je tenminste verzekerd bent van een vast inkomen, bij mlm verdiend.
Ja?
Tja, en die 18 en 20%, kan je dit anders formuleren aub, het is niet duidelijk wat je bedoeld.
Dat is wat ik bedoel met naief. Je WEET het wel, maar het kost je te veel moeite om toe te geven. Het wil niet tot je dóórdringen.......
De omzet van jou broer zit in jouw omzet dus zit zijn premie in jouw premie!
Maw.... zijn 18% zit in jouw 20%.......
Sorry, vraag het verder maar aan een van je geloofsgenoten hier om het uit te leggen, want om te slikken wat er hier wordt aangedragen aan flauwekul, heb je zéér veel blind geloof nodig..... :(
Nee, natuurlijk zal ik niemand overtuigen in een mlm te stappen, integendeel, ik raad iedereen af in eender welke mlm te stappen!
Ondanks het feit dat je zelfs de uitleg van de 18% en 20% niet snapt? Erg slim. (daar kom ik zo op terug....)
'k Heb vier jaar in Nederland gewoond, naïve Nederlanders kom je ook tegen. Meer zelfs dan in België, daar mlm meer succes heeft in Nederland...
Ik kan begrijpen waarom je terugging.
En vriendschappen houden niet al te lang stand.

Hebben ze zeker allemaal een vriend of familielid zoals jij.
Je bent gewoon boos omdat je geen gelijk hebt.... en nog erger.... je hebt nu ingezien dat je geen gelijk hebt. (Je snapt alleen nog niet waarom je geen gelijk hebt.... :?)
Dus aan hen die eraan denken om in mlm te stappen, slechts een raad; doe het niet!
Mensen, vraag nog eens aan de reddende engel waarom je er niet in moet stappen, want dat is MIJ nog niet erg duidelijk!
Nee, ik ben geen naïveling, gelukkig maar, anders was ik misschien ook in een mlm gestapt.

Zou je misschien wat verdraagzamer zijn? Wat eerlijker t.o. jezelf?

So be it. (maak het nou niet nog erger...... :wink: )

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

Zoals beloofd, @ Slim,
Het 'reguliere' heeft niets te maken met een taalkundig verschil tussen het vlaams en het nederlands. Het woord is onderdeel van de 'ons soort mensen' gewaarwording die mlm-ers proberen op te roepen bij potentiële nieuwe verkopers. Zo: "als je mlm gaat doen, zul je persoonlijk en financieel zo enorm groeien", etc.
Het woord "regulier" nergens anders meer gebruiken Slim. Het is vanaf nu een mlm-er erewoord. De kroon op ons werk.
Mensen die een "regulier" leven hebben, worden tussen de regels door bestempeld als "bang voor uitdagingen, veroordeeld tot een werkend leven (dom hoor, waarom zou je werken voor je geld?) etcetera. Niet voor niets is het zo moeilijk danwel onmogelijk om reeds bekeerde mlm-ers te doen inzien dat ze een vergissing hebben begaan toen ze erin stapten.
Leg jij intussen even uit aan de Engelbuster hoe het zit met die 18 en 20%, dan gaan we hier gewoon door met "regulier" nadenken en discussieren, Goed?

So be it. De Slimme Angelbuster (Maak het nu niet erger voor jezelf. Er IS nog een eervolle aftocht! Nou ja.... Eervol?)

Max Möller
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2006 21:15

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Max Möller »

@ So be it & MrTelecom,

Het moet me van het hart dat ik bewondering heb voor jullie onvermoeibare onuitputtende energie te blijven reageren op alle beweringen, feiten, discrediet e.d.

Hebben jullie of krijgen jullie geen genoeg van deze zaken ? Het lijkt mij persoonlijk veel bevredigender om te zoeken naar die mensen die mogelijkerwijs interesse hebben in MLM inplaats van elke dag/avond zaken probeert recht te zetten die waarschijnlijk toch geen effect hebben ?

MLM is niet voor iedereen en gelukkig maar, treinen zouden niet meer rijden, geen doctors, restaurants, advocaten meer, want iedereen doet MLM.

MLM is een manier van zaken doen waar je in moet geloven. Dit is niet anders als dat je een eigen BV start. Zowel met het starten van een eigen bedrijf als MLM moet je je gezond verstand gebruiken. Misschien wordt iets geen succes, je kan dan van die ervaring leren.

Groet,

Ex. NSA Max M.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Max,
Het moet me van het hart dat ik bewondering heb voor jullie onvermoeibare onuitputtende energie te blijven reageren op alle beweringen, feiten, discrediet e.d.

Dank je.
mlm Heeft momenteel mijn primaire aandacht niet. Maar het is een eerlijk principe.
Ik houd alleen niet van oneerlijke mensen. Want DAT leer je vaak wel in mlm, eerlijk zijn tegen jezelf.
Hebben jullie of krijgen jullie geen genoeg van deze zaken ?
Ik ga een pittige dicussie, mits er niet TE veel zakelijke tijd in gaat zitten, niet gauw uit de weg.
Het lijkt mij persoonlijk veel bevredigender om te zoeken naar die mensen die mogelijkerwijs interesse hebben in MLM inplaats van elke dag/avond zaken probeert recht te zetten die waarschijnlijk toch geen effect hebben ?

Wanneer mlm een prioriteit zou zijn in mijn leven, dan heb je helemaal gelijk.
MLM is niet voor iedereen en gelukkig maar, treinen zouden niet meer rijden, geen doctors, restaurants, advocaten meer, want iedereen doet MLM.
Je hebt volkomen gelijk. Het woord "loser', zou nooit gebruikt moeten worden in mlm.
MLM is een manier van zaken doen waar je in moet geloven. Dit is niet anders als dat je een eigen BV start. Zowel met het starten van een eigen bedrijf als MLM moet je je gezond verstand gebruiken. Misschien wordt iets geen succes, je kan dan van die ervaring leren.

Ja.

Succes, So be it

Gesloten