LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC liegt over HDTV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jantje51

UPC liegt over HDTV

Ongelezen bericht door Jantje51 »

Ik ben een trendsetter op beeld- en geluidgebied. Met de komst van het WK en HDTV had ik mijn oog laten vallen op een televisie van 6000 euro, 107cm met een échte 1920x1080 resolutie. Deze televisie was op bestelling en er was niet te onderhandelen over de prijs: "Na het WK kunnen we praten over de prijs, u moet nu blij zijn dat ik u deze televisie überhaupt kan leveren".

Dit was drie maanden geleden. Uiteraard ga je bij een dergelijke uitgave niet over één nacht ijs, daarom wilde ik de garatie van UPC dat de HD box werkelijk geleverd zouden worden vóór het WK. Ik kreeg Frank van Schaik (helpdesk) aan de telefoon.
Hij belde mij terug na overleg met zijn supervisor.
Het volgende werd mij GEGARANDEERD:
Vanaf 25 mei zijn de boxen bij de helpdesk te bestellen en ze worden vanaf 1 juni uitgeleverd.
Op mijn vraag: "Kan UPC mij dat absoluut GARANDEREN?", was het antwoord, zonder voorbehoud, "JA".
Nogmaals gevraagd: "Ik geef nu veel te veel geld uit aan een TV, maar ik moet hem nu bestellen, dus nogmaals: GARANDEERT UPC mij de levering?". En weer was het antwoord "JA".

Op 15 mei wordt de TV afgeleverd.

Op 25 mei UPC gebeld omdat je nog steeds alleen maar je naam kon achterlaten op "ervaarhdtv".
Ik kreeg nu Carlos Barros aan de telefoon. Hij was duidelijk niet blij met zijn collega: "Dat kan hij nooit garanderen. We weten nog helemaal niets". Dat was een heel ander verhaal!
Hij beloofde mij op 1 juni terug te bellen, dan zou er meer bekend zijn.
Dit heeft hij ook keurig gedaan (op mijn antwoordapparaat).
Ik zou vóór het WK door "een andere" afdeling gebeld worden over de afleverdatum.

Op 8 juni nogmaals met de Helpdesk gebeld. Een ongeïnteresserde en bij voorbaat geïrriteerde medewerker (noemde zijn naam niet) blafte mij af en gooide de hoorn op de haak.
Vóór aanvang van dit telefoongesprek had ik de mogelijkheid om aan een onderzoek mee te doen over de dienstverlening van UPC en (gelukkig) had ik "ja" gekozen.
Anderhalf uur na dit telefoongesprek werd ik gebeld door Rudy de Vries. Hij schrok van het hele verhaal en de slechte dienstverlening. Hij beloofde er alles aan te doen om mij zo snel mogelijk van een HD box te voorzien.

Op 12 juni werd ik gebeld door Bram Keuls. Weer het hele verhaal. Ik werd na een uur door hem teruggebeld. De HD box zou woensdagochtend 14 juni geleverd worden. "Dan kunt u in ieder geval de tweede wedstrijd van Nederland in HDTV zien".

Dan breek toch je klomp als je vandaag, 13 juni, een telefoontje krijgt van Michelle West dat het uitleveren van de box niet doorgaat. "Bram Keuls had deze afspraak niet mogen maken". Daarna kwam het hele verhaal eruit: UPC heeft in heel Nederland in totaal maar 40 boxen uitgeleverd. De directie houdt verdere uitgifte tegen. Alles verkeert namelijk nog in een prille testfase.
Ze zou er bij de directie op aandringen dat de HD box alsnog bij mij geleverd zou worden. Ze moet nog terugbellen.

Bij UPC weet de linkerhand niet wat de rechterhand doet. Iedereen beweert maar wat. Omdat er geen concurrentie is gedraagt UPC zich als een monopolist. De klant is altijd de dupe.

De televisie die ik gekocht heb kost na het WK waarschijnlijk 2000 euro minder dan wat ik ervoor betaald heb. Als voetballiefhebber heb je dat ervoor over. Ik ga niet met vakantie, rook niet en drink niet. Maar het is wel een hele smak geld dat ik me had kunnen besparen. Ben ik gek? Misschien wel, maar dat heb je met trendsetters op technisch gebied: het ís er, dús moet ik het hebben.
UPC erkent de fout: "De medewerker had deze garantie niet mogen geven", maar hij heeft het wél gedaan.

Als compensatie werd mij Film1 en Sport1 tot 1 september gratis aangeboden. Op de site van UPC staat dat de eerste drie maanden 29,90 kosten. Is het vreemd dat ik geen 30 euro, maar 2000 euro compensatie wil?Immers: als je iets garandeert moet je daarvan de consequenties aanvaarden.

BAH! wat een slecht bedrijf!

Frankkk

Re: UPC liegt over HDTV

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, erg naar verhaal. Waarschijnlijk zult u ook niet de enige zijn.

Ik zie u trouwens niet als een trendsetter, maar eerder als een early-adopter.

U bent duidelijk de dupe geworden van verkooppraatjes. En doordat u waarschijnlijk die verkooppraatjes niet zwart-op-wit hebt staan, hebt u geen poot om op te staan. UPC kiest nu voor de 'pappen en nathouden'-methode; u iets beloven en vervolgens zeggen dat de persoon die met u die afspraak heeft gemaakt, die afspraak helemaal niet had mogen maken. En zo zal dat mogelijk doorgaan, totdat u afhaakt.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik zie u trouwens niet als een trendsetter, maar eerder als een early-adopter.
Ik zie iemand die een topic opent met "Ik ben een trendsetter op beeld- en geluidgebied" eerder als een patser.

Verder is het zo dat je een bijklussende student die je iets garandeert maar met een korrel zout moet nemen. Zo iemand baseert zich op de kennis die hij heeft, en als die Samsung dingen besteld zijn en ze komen niet, dan kan hij daar toch niets aan doen? Ik zou de schuld eerder bij Samsung leggen, want wat zijn nu een paar duizend van die kastjes. In het begin was er ook niet aan die TVHome kastjes te komen. Die troep uit China... Als je het NIET nodig hebt, weten die lui de markt hier WEL te overspoelen met die drek.

Maar, wel een vervelend verhaal. Van mij mogen de HDTV aanbieders flink om de oren krijgen, we hebben het hier sowieso al VEEL te laat (zie buitenland, en dan heb ik het nog niet eens over 16:9), en nu het eindelijk komt mis je het WK. Echt belachelijk.

SimonleBon

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Of je wijkt uit naar satellietontvangst:
Zie dit bericht

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

Of je wijkt uit naar satellietontvangst:
Helemaal mee eens!! Ik kijk al jaren via mijn draaibare schotel en via de kabel van UPC alleen nog naar TV Rijnmond . Ik wil maar even zeggen dat de kwaliteit via sateliet zoveel beter is dan via de kabel en het aanbod dat de sateliet biedt krijg je ook nooit via de kabel. En nee, ik werk niet bij CD.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is wel een trent om de degene de schuld te geven die er niets aan kan doen!
Het probleem ligt niet bij UPC maar bij de fabrikant van die kastjes (ik dacht Samsung).
Die hebben nogal problemen gehad en de kastjes hadden behoorlijk wat kinderziektes. Dus daar ligt de stagnatie. UPC kan hier helemaal niets aan doen.
De fabrikant van die kastjes had de garantie uitgesproken dat die kastjes op tijd leverbaar waren en daar gaat UPC dan ook vanuit.
Dus UPC blijft hier niet in gebreke maar de fabrikant van die kastjes.
Ga daar tegen zeuren en niet UPC!

Ochja, wat stom van me. Tegenwoordig is de verkoper de klos.
Dus moeten we netjes tegen UPC gaan zeuren, terwijl die er niets aan kan doen. Lang leve de vooruitgang! (kots!)

SimonleBon

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Dan had UPC wel voorzichter moeten zijn met beloftes.
Ben zelf werkzaam in de detailhandel, maar wij geven wel zoveel mogelijk eerlijke voorlichting en niet op de wijze waarop UPC nu te werk gaat.; Met veel bombarie en media-aandacht nieuwe diensten beloven die niet of niet volledig geleverd kunnen worden. Meer beloven dan waarmaken dus.

UPC had wat terughoudender moeten zijn, zeker gezien de ervaringen in het verleden met digiboxen. Maar het enige dat lijkt te tellen is zoveel mogelijk abonnees te werven....

ger1000

Ongelezen bericht door ger1000 »

Zo langzamerhand kunnen we UPC en de NOS op 1 lijn schakelen.
Geen HDTV (kabelboeren) en geen 16:9 voetbaluitzendingen.
Philips cs. zijn de lachende derden. Alles beloven en niets nakomen.
NOS, gooi er eens een stel bazen uit en gebruik dit geld om eindelijk eens BREEDBEELD uitzendingen te verzorgen.
Of woon ik echt in een bananenrepubliek????
We gebruiken natuurlijk leuk het forum van Radar, maar die doet er ook niets aan!!!! (allemaal 1 pot nat)

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Van mij mogen alle uitzendingen in 4:3 blijven.
Dat formaat is lekker groot, maar breedbeeld blijf ik duur en klein vinden.

Beowulf

Ongelezen bericht door Beowulf »

UPC netwerk nog niet geheel “HD-Ready” “
By Jarco Kriek

Niet alleen een tekort aan HD kabeldecoders maar ook het kabelnetwerk schijnt UPC op dit moment parten te spelen bij het uitrollen van HD televisie aan zijn klanten. Diverse grotere kabelnetwerken van UPC schijnen volgens monteurs van UPC nog niet geheel geschikt te zijn voor ontvangst van HDTV via de UPC kabel. Hierdoor blijven honderden UPC abonnees die zich hadden opgegeven voor HDTV via de kabel verstoken van High Definition beelden van onder andere het Wereldkampioenschap voetbal.

UPC heeft het in alle berichtgeving met betrekking tot HDTV via haar kabelnet het alleen maar gehad over het niet beschikbaar zijn van het geplande aantal HD kabeldecoders. Deze Philips decoder was net voor het begin van het WK in beperkte aantallen beschikbaar. Ondanks het feit dat dit aantal te weinig was voor het aantal mensen die zich vooraf hadden opgegeven via de website www.ervaarhdtv.nl van de kabelboer kon men mensen die als één van de eersten zich opgaven op deze internetsite niet voorzien van een HD kabeldecoder. Dit ondanks het feit dat voor een deel van deze mensen wel een HD kabeldecoder beschikbaar was. Dit kwam doordat deze abonnees waren aangesloten op een gedeelte van het UPC kabelnetwerk dat nog niet geheel gereed bleek te zijn voor verspreiding van HDTV. Zo blijken grote gedeelten van netwerken in en om Rotterdam niet geschikt te zijn voor HDTV ontvangst. Ook andere grote plaatsen in de Randstad zijn voor grote gedeelten nog niet "HDTV Ready". Zo moest een installatie van een HD kabeldecoder van één van de medewerkers van deze weblog op het laatste moment worden afgezegd. De reden hiervoor was niet dat de HD kabeldecoder niet beschikbaar was maar het feit dat het gedeelte van het UPC netwerk nog niet geschikt was voor HDTV, Bij de tijdelijke plaatsing van de "normale" Thomson UPC mediabox werd door de installatiemonteur duidelijk dit uitgebreid duidelijk gemaakt.

Goh,de zoveelste blunder van Upc,wanneer gaat er eens actie ondernomen worden tegen dit soort praktijken.
Een jaar of 2 geleden was het netwerk ook al niet klaar voor interactieve diensten via je box,en nu dit weer.

Gesloten