LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brotherprinter 3/4 in 1

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dinie
Contacteer:

Brotherprinter 3/4 in 1

Ongelezen bericht door Dinie »

Foutje. Heb bericht onder verkeerde gezet, dus hier nogmaals.
zZelf en meer in mijn omgeving hebben een brotherprinter. allemaal hebben we last van machinefout 41. Wat het is weet ik niet maar wel dat het te gek vor woorden is. Wie weet een oplossing en kan er wat aan worden gedaan indien velen dit hebben? :evil:

edmoor

Re: Brotherprinter 3/4 in 1

Ongelezen bericht door edmoor »

MACHINE FOUT XX
Uw MFC heeft een mechanische storing ontwikkeld.
Trek de stekker uit het stopcontact.

Neem contact op met uw Brotherdealer voor verdere service

Dinie
Contacteer:

Heb ik al vele malen gedaan. wordt steeds erger. Heb firma gebeld waar deze is gekocht maar die zrgt dat je naar brother moet op[sturen. Machtig makkelijk voor chronische zieke die afhankelijk is van anderen. Hoop dus op raad zodat ik niet hoef op te sturen.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Daar waar je gekocht hebt is verantwoordelijk voor garantie en service.
Als fouten of storingen aan apparaat zijn moet deze het oplossen en niet de maker van het product.
Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen, of mogelijk ben je bij de consumentenbond kan je ook die inschakelen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daar waar je gekocht hebt is verantwoordelijk voor garantie en service.
Als fouten of storingen aan apparaat zijn moet deze het oplossen en niet de maker van het product.
Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen, of mogelijk ben je bij de consumentenbond kan je ook die inschakelen.
Jullie beweren weer iets wat niet waar is.
De leverancier kan het zelf niet oplossen (wat hij al aangaf) en het apparaat moet worden opgestuurd naar de fabrikant.
Hier is niets mis mee. De leverancier mag de hulp inroepen van de fabrikant. Staat ook in de wet.
Dus jullie maken hier een probleem wat er helemaal niet is.
Wie beweerd dat dit niet mag? Mag wel hoor.

Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen
Ja hoor, de leverancier kan het probleem zelf niet oplossen en roept de hulp van de fabrikant in en gelijk wordt er weer een rechtzaak gemaakt.

Wat een onzin zeg.
Heb firma gebeld waar deze is gekocht maar die zrgt dat je naar brother moet op[sturen. Machtig makkelijk voor chronische zieke die afhankelijk is van anderen. Hoop dus op raad zodat ik niet hoef op te sturen.
Zoals de leverancier al aangaf is het probleem wel op te lossen. Alleen kan hij dat zelf niet.
Machtig makkelijk voor chronische zieke die afhankelijk is van anderen.
Als je denkt dat hij dit doet om je te pesten, dan heb je het goed mis.
Hoop dus op raad zodat ik niet hoef op te sturen.
Helaas, het is niet anders.
Ik repareer zelf ook printers. Ik heb ook gezocht naar de foutcode en wat de betekenis is. Ik ben er zelf ook niet veel wijzer van geworden, alleen dat het een mechanisch probleem is. En als dat vaker voorkomt dan kom je automatisch bij de fabrikant uit. En die moet als maker en ontwerper van het apparaat met een oplossing komen. Een winkelier kan dit niet. (maar met de instelling van: ik heb alleen iets met de winkelier en niets met de fabrikant te maken: kom je er nooit)
Deze stelling wordt door de verschillende instanties van de daken geroepen. Ik ken onderhand wel de wetboeken uit mijn hoofd, maar hoe ze hier aankomen is me een compleet raadsel.

De winkelier is een tussenpersoon tussen de fabrikant en consument. De fabrikant draagt alle verantwoordelijkheid. Dit is al meer als 200 jaar en waarom moet dat nu sinds 2 jaar compleet anders?????
De winkelier is wel het aanspreekpunt en heeft een begeleidende taak.

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ikbenik: dat is de logica van agro, hij schrijft ook maar wat.

ikbenik

ikbenik: dat is de logica van agro, hij schrijft ook maar wat.
Door de consumenten die maar wat roepen, worden nu wel de rechten van gemaakt.

Als je de uitzending van TV-Gelderland gezien hebt dan weet je waar ik het over heb.
De consumentenrechten-expert kraamt een hele hoop onzin uit.
De wetgever is gevoelig voor deze onzin en maakt van deze onzin een recht.
Want, ach ach, wat is de consument toch zielig! Jeetje, hij wordt wel door de detailhandel hard aangepakt. Nu moet deze consument wel beschermd worden.

Wordt wakker! De detailhandel reageerd zo op de consument, omdat de dezelfde onbeschermde consument zich behoorlijk tegenover de detailhandel misdragen heeft! En nu dat de consument een koekje van eigen deeg krijgt, rent hij jankend naar de wetgever omdat hij nu klappen krijgt! De wetgever is daar gevoelig voor en neemt maatregelen tegen de detailhandel. Maar de wetgever vergeet hierin wel even waarom dat de detailhandel zo reageerd!

Voor alle duidelijkheid!: Ik scheer niet alle consumenten over 1 kam.
Met de meeste klanten kan ik goed opschieten en heb ik geen problemen mee.
Maar het valt me wel op dat de klanten die mij onrecht aandoen en het hardst schreeuwen dat ze benadeeld worden of zijn, dat die allemaal zich hard verschuilen achter het consumentenrecht.
En deze groep consumenten zijn allemaal aangesloten bij een instantie of de consumentenbond.
Ik heb ook altijd de meeste problemen met klanten die aangesloten zijn bij de consumentenbond. Met deze caterogie klanten is totaal niet mee te praten. Roepen gelijk wat mijn plichten zijn en hun rechten.

De klanten die helemaal niet bij zulke organisaties zijn aangesloten en ook geen aanhangers van deze instanties zijn, reageren heel normaal en heb ik ook het meeste plezier van. En deze groep klanten zijn over mij in het algemeen heel tevreden. Deze categorie doet nooit moeilijk en ik doe ook bij hun ook niet moeilijk.

Dus de conclusie:
De consumenten die aangesloten zijn bij diverse instanties zijn hele moeilijke klanten en zijn in het algemeen ook behoorlijk star en onrechtvaardig. En hitsen de overige consumenten op en geven de overige consumenten de verkeerde voorlichting. Zij zetten de overige consumenten ook op tegen de winkelier en de fabrikanten.
Roepen ook veel onwaarheden.
Leggen de wet ook totaal verkeerd uit. Verzinnen een hele hoop erbij.

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

ho ho ikbenik ik val jou niet aan hoor.

ikbenik

ho ho ikbenik ik val jou niet aan hoor.
Weet ik. :D

Echter heb ik wel even in het kort uitgelegd hoe het in elkaar zit.

pepie

Ongelezen bericht door pepie »

Hallo Dinie, wij hadden bij ons op kantoor ook een brotherprinter, een MCF machine (printer, fax, scan en kopieerfunctie in een) na anderhalf jaar intensieve dienst gaf hij steeds deze foutmelding ( machinefout 41) aan, het blijkt te gaan om een defect aan de printerkop, in het begin kon ik hem nog rsetten door de stekker er uit te trekken maar later werd de print kwaliteit vreselijk.
We konden toen kiezen tussen laten vervangen ( we kregen een erg leuk aanbod van Viking Direct) of repareren ( 2 weken geen fax, kopieerapparaat en printer op kantoor) dus onze keuze was snel gemaakt.

Ik denk niet dat je veel andere keus hebt om hem te laten repareren misschien heeft de leverancier/fabricant een ophaal service. Ik denk niet dat je een andere keus hebt, hij wordt niet vanzelf "beter"

Dinie
Contacteer:

pepie, hardstikke bedankt. Nu weet ik in iedergeval wat het is en kan ik er mee verder. Ik vind wel dat hier voor gewaarschuwd mag worden, toch? De printer bevalt me verder prima en ben er ook best blij mee, alleen die machinefout 41. Maar oké het zij zo. dus nogmaals HEEL ERG BEDANKT. Dinie

pepie

Ongelezen bericht door pepie »

Hoi Dinie, wij waren ook heel tevreden met onze printer, hij werd bij ons behoorlijk intensief gebruikt, er ging bijna een pak papier per week doorheen. We hebben nu opnieuw voor een all in one apparaat van brother gekozen, nu een laser printer die wat zwaarder is.

Veel succes er mee
groet
Petra

Gesloten