LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brotherprinter 3/4 in 1
Brotherprinter 3/4 in 1
Foutje. Heb bericht onder verkeerde gezet, dus hier nogmaals.
zZelf en meer in mijn omgeving hebben een brotherprinter. allemaal hebben we last van machinefout 41. Wat het is weet ik niet maar wel dat het te gek vor woorden is. Wie weet een oplossing en kan er wat aan worden gedaan indien velen dit hebben?
zZelf en meer in mijn omgeving hebben een brotherprinter. allemaal hebben we last van machinefout 41. Wat het is weet ik niet maar wel dat het te gek vor woorden is. Wie weet een oplossing en kan er wat aan worden gedaan indien velen dit hebben?
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
MACHINE FOUT XX
Uw MFC heeft een mechanische storing ontwikkeld.
Trek de stekker uit het stopcontact.
Neem contact op met uw Brotherdealer voor verdere service
Uw MFC heeft een mechanische storing ontwikkeld.
Trek de stekker uit het stopcontact.
Neem contact op met uw Brotherdealer voor verdere service
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Heb ik al vele malen gedaan. wordt steeds erger. Heb firma gebeld waar deze is gekocht maar die zrgt dat je naar brother moet op[sturen. Machtig makkelijk voor chronische zieke die afhankelijk is van anderen. Hoop dus op raad zodat ik niet hoef op te sturen.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Daar waar je gekocht hebt is verantwoordelijk voor garantie en service.
Als fouten of storingen aan apparaat zijn moet deze het oplossen en niet de maker van het product.
Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen, of mogelijk ben je bij de consumentenbond kan je ook die inschakelen.
Als fouten of storingen aan apparaat zijn moet deze het oplossen en niet de maker van het product.
Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen, of mogelijk ben je bij de consumentenbond kan je ook die inschakelen.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Jullie beweren weer iets wat niet waar is.Daar waar je gekocht hebt is verantwoordelijk voor garantie en service.
Als fouten of storingen aan apparaat zijn moet deze het oplossen en niet de maker van het product.
Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen, of mogelijk ben je bij de consumentenbond kan je ook die inschakelen.
De leverancier kan het zelf niet oplossen (wat hij al aangaf) en het apparaat moet worden opgestuurd naar de fabrikant.
Hier is niets mis mee. De leverancier mag de hulp inroepen van de fabrikant. Staat ook in de wet.
Dus jullie maken hier een probleem wat er helemaal niet is.
Wie beweerd dat dit niet mag? Mag wel hoor.Als fouten of storingen aan apparaat zijn moet deze het oplossen en niet de maker van het product.
Ja hoor, de leverancier kan het probleem zelf niet oplossen en roept de hulp van de fabrikant in en gelijk wordt er weer een rechtzaak gemaakt.Heb je rechtsbijstands verzekering zeg tegen de leverancier dat je deze inschakeld als die het probleem niet wil oplossen
Wat een onzin zeg.
Zoals de leverancier al aangaf is het probleem wel op te lossen. Alleen kan hij dat zelf niet.Heb firma gebeld waar deze is gekocht maar die zrgt dat je naar brother moet op[sturen. Machtig makkelijk voor chronische zieke die afhankelijk is van anderen. Hoop dus op raad zodat ik niet hoef op te sturen.
Als je denkt dat hij dit doet om je te pesten, dan heb je het goed mis.Machtig makkelijk voor chronische zieke die afhankelijk is van anderen.
Helaas, het is niet anders.Hoop dus op raad zodat ik niet hoef op te sturen.
Ik repareer zelf ook printers. Ik heb ook gezocht naar de foutcode en wat de betekenis is. Ik ben er zelf ook niet veel wijzer van geworden, alleen dat het een mechanisch probleem is. En als dat vaker voorkomt dan kom je automatisch bij de fabrikant uit. En die moet als maker en ontwerper van het apparaat met een oplossing komen. Een winkelier kan dit niet. (maar met de instelling van: ik heb alleen iets met de winkelier en niets met de fabrikant te maken: kom je er nooit)
Deze stelling wordt door de verschillende instanties van de daken geroepen. Ik ken onderhand wel de wetboeken uit mijn hoofd, maar hoe ze hier aankomen is me een compleet raadsel.
De winkelier is een tussenpersoon tussen de fabrikant en consument. De fabrikant draagt alle verantwoordelijkheid. Dit is al meer als 200 jaar en waarom moet dat nu sinds 2 jaar compleet anders?????
De winkelier is wel het aanspreekpunt en heeft een begeleidende taak.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
ikbenik: dat is de logica van agro, hij schrijft ook maar wat.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Door de consumenten die maar wat roepen, worden nu wel de rechten van gemaakt.ikbenik: dat is de logica van agro, hij schrijft ook maar wat.
Als je de uitzending van TV-Gelderland gezien hebt dan weet je waar ik het over heb.
De consumentenrechten-expert kraamt een hele hoop onzin uit.
De wetgever is gevoelig voor deze onzin en maakt van deze onzin een recht.
Want, ach ach, wat is de consument toch zielig! Jeetje, hij wordt wel door de detailhandel hard aangepakt. Nu moet deze consument wel beschermd worden.
Wordt wakker! De detailhandel reageerd zo op de consument, omdat de dezelfde onbeschermde consument zich behoorlijk tegenover de detailhandel misdragen heeft! En nu dat de consument een koekje van eigen deeg krijgt, rent hij jankend naar de wetgever omdat hij nu klappen krijgt! De wetgever is daar gevoelig voor en neemt maatregelen tegen de detailhandel. Maar de wetgever vergeet hierin wel even waarom dat de detailhandel zo reageerd!
Voor alle duidelijkheid!: Ik scheer niet alle consumenten over 1 kam.
Met de meeste klanten kan ik goed opschieten en heb ik geen problemen mee.
Maar het valt me wel op dat de klanten die mij onrecht aandoen en het hardst schreeuwen dat ze benadeeld worden of zijn, dat die allemaal zich hard verschuilen achter het consumentenrecht.
En deze groep consumenten zijn allemaal aangesloten bij een instantie of de consumentenbond.
Ik heb ook altijd de meeste problemen met klanten die aangesloten zijn bij de consumentenbond. Met deze caterogie klanten is totaal niet mee te praten. Roepen gelijk wat mijn plichten zijn en hun rechten.
De klanten die helemaal niet bij zulke organisaties zijn aangesloten en ook geen aanhangers van deze instanties zijn, reageren heel normaal en heb ik ook het meeste plezier van. En deze groep klanten zijn over mij in het algemeen heel tevreden. Deze categorie doet nooit moeilijk en ik doe ook bij hun ook niet moeilijk.
Dus de conclusie:
De consumenten die aangesloten zijn bij diverse instanties zijn hele moeilijke klanten en zijn in het algemeen ook behoorlijk star en onrechtvaardig. En hitsen de overige consumenten op en geven de overige consumenten de verkeerde voorlichting. Zij zetten de overige consumenten ook op tegen de winkelier en de fabrikanten.
Roepen ook veel onwaarheden.
Leggen de wet ook totaal verkeerd uit. Verzinnen een hele hoop erbij.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
ho ho ikbenik ik val jou niet aan hoor.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Weet ik.ho ho ikbenik ik val jou niet aan hoor.
Echter heb ik wel even in het kort uitgelegd hoe het in elkaar zit.
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Hallo Dinie, wij hadden bij ons op kantoor ook een brotherprinter, een MCF machine (printer, fax, scan en kopieerfunctie in een) na anderhalf jaar intensieve dienst gaf hij steeds deze foutmelding ( machinefout 41) aan, het blijkt te gaan om een defect aan de printerkop, in het begin kon ik hem nog rsetten door de stekker er uit te trekken maar later werd de print kwaliteit vreselijk.
We konden toen kiezen tussen laten vervangen ( we kregen een erg leuk aanbod van Viking Direct) of repareren ( 2 weken geen fax, kopieerapparaat en printer op kantoor) dus onze keuze was snel gemaakt.
Ik denk niet dat je veel andere keus hebt om hem te laten repareren misschien heeft de leverancier/fabricant een ophaal service. Ik denk niet dat je een andere keus hebt, hij wordt niet vanzelf "beter"
We konden toen kiezen tussen laten vervangen ( we kregen een erg leuk aanbod van Viking Direct) of repareren ( 2 weken geen fax, kopieerapparaat en printer op kantoor) dus onze keuze was snel gemaakt.
Ik denk niet dat je veel andere keus hebt om hem te laten repareren misschien heeft de leverancier/fabricant een ophaal service. Ik denk niet dat je een andere keus hebt, hij wordt niet vanzelf "beter"
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
pepie, hardstikke bedankt. Nu weet ik in iedergeval wat het is en kan ik er mee verder. Ik vind wel dat hier voor gewaarschuwd mag worden, toch? De printer bevalt me verder prima en ben er ook best blij mee, alleen die machinefout 41. Maar oké het zij zo. dus nogmaals HEEL ERG BEDANKT. Dinie
Re: Brotherprinter 3/4 in 1
Hoi Dinie, wij waren ook heel tevreden met onze printer, hij werd bij ons behoorlijk intensief gebruikt, er ging bijna een pak papier per week doorheen. We hebben nu opnieuw voor een all in one apparaat van brother gekozen, nu een laser printer die wat zwaarder is.
Veel succes er mee
groet
Petra
Veel succes er mee
groet
Petra