LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout bij boeking D-Reizen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2006 22:45
Fout bij boeking D-Reizen
Wij hebben voor 6 personen een boeking gedaan bij D-reizen voor een reis naar Bulgarijen in 3 2-kamerappartementen. Afgelopen donderdag ontvingen wij een telefoontje van D-reizen dat er iets fout is gegaan bij de boeking en dat er niet 2-kamerappartementen geboekt zijn maar 1-kamerappartmenten. Tijdens de boeking is er gesproken over 2-kamerappartementen en op ons boekingsformulier staat vermeld dat er 2 kamerappartemten geboekt zijn.
Wij zijn verhaal gaan halen bij het filiaal waar het geboekt is. Deze dame reageerde erg vervelend en wilde de schuld op ons afschuiven (?!).
Er is dus een fout gemaakt bij de boeking door de reisadviseuse en deze fout word niet erkend ondanks dat het zwart op wit staat. Nu spreken ze over een typfout op het boekingsformulier. Zij heeft 1-kamerappartementen ingeboekt en het ons verkocht als 2-kamerappartementen.
De manager wilde ons "tegemoet komen" door het om te boeken naar 2-kamerappartmenten, de wijzigingskosten hoeven wij dan niet te betalen maar wél de meerprijs van €125. Hier gaan wij dus absuluut niet mee accoord.
Welke stappen kunnen wij nu het beste ondernemen?
Wij zijn verhaal gaan halen bij het filiaal waar het geboekt is. Deze dame reageerde erg vervelend en wilde de schuld op ons afschuiven (?!).
Er is dus een fout gemaakt bij de boeking door de reisadviseuse en deze fout word niet erkend ondanks dat het zwart op wit staat. Nu spreken ze over een typfout op het boekingsformulier. Zij heeft 1-kamerappartementen ingeboekt en het ons verkocht als 2-kamerappartementen.
De manager wilde ons "tegemoet komen" door het om te boeken naar 2-kamerappartmenten, de wijzigingskosten hoeven wij dan niet te betalen maar wél de meerprijs van €125. Hier gaan wij dus absuluut niet mee accoord.
Welke stappen kunnen wij nu het beste ondernemen?
Re: Fout bij boeking D-Reizen
Misschien dat je even kunt aangeven hoelang na boeking men aan heeft gegeven dat er iets fout zat? Dat is in dit verband van groot belang.
Re: Fout bij boeking D-Reizen
En dan nog even dit: erg aardig dat de manager u tegemoet wilde komen. Jammer alleen dat er niet bij werd vermeld dat er bij het omboeken naar een duurdere accommodatie in de regel geen wijzigingskosten worden berekend!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jun 2006 22:45
Re: Fout bij boeking D-Reizen
Wij hebben geboekt op 20 mei. Op 6 juni is de gehele reis betaald. D-reizen (het filiaal) heeft ons eerder geprobeerd te bellen (een week, anderhalve week geleden), wij hebben ze toen geprobeerd terug te bellen maar je komt niet direct bij het filiaal terrect maar bij het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor was toen nog niet op de hoogte van het probleem. Stond dus blijkbaar nog niet in de computer. Afgelopen donderdag zijn wij dus pas op de hoogte gebracht.
Goed om te weten dat er bij het omboeken naar een duurdere accomodatie geen wijzigingskosten worden bekerend! Van een tegemoetkoming is dus helemaal geen spraken.
Goed om te weten dat er bij het omboeken naar een duurdere accomodatie geen wijzigingskosten worden bekerend! Van een tegemoetkoming is dus helemaal geen spraken.
Re: Fout bij boeking D-Reizen
Ik ben niemand helemaal zeker van de termijn maar ik weet dat een boeking na reservering herroepen kan worden; ik ga er echter van uit dat binnen een of twee dagen na boeking moete gebeuren en niet weken later.
In jullie geval is het waarschijnlijk een klare zaak; jullie hebben keurig een boeking voor de 2-kamer appartementen bevestigd gekregen en alles betaald. De bevestiging van het reisburo is wel degelijk bindend dus zal men nu toch moeten voorzien in de gewenste appartementen zonder dat jullie de (meer)kosten betalen.
Vermoedelijk zal het zaak zijn om voet bij stuk te houden; ik sluit zelfs niet uit dat eerst bijbetaald zal moeten worden om de juiste appartementen te krijgen. Dit geeft echter niets, mist jullie dit onder (schriftelijk!) protest doen; vervolgens kunnen verdere stappen ondernomen worden.
Denk er wel even om dat persoonlijk verhaal halen weinig zin heeft. Het is zaak om alles goed te documenteren dus handel alles schriftelijk af!
Succes!
In jullie geval is het waarschijnlijk een klare zaak; jullie hebben keurig een boeking voor de 2-kamer appartementen bevestigd gekregen en alles betaald. De bevestiging van het reisburo is wel degelijk bindend dus zal men nu toch moeten voorzien in de gewenste appartementen zonder dat jullie de (meer)kosten betalen.
Vermoedelijk zal het zaak zijn om voet bij stuk te houden; ik sluit zelfs niet uit dat eerst bijbetaald zal moeten worden om de juiste appartementen te krijgen. Dit geeft echter niets, mist jullie dit onder (schriftelijk!) protest doen; vervolgens kunnen verdere stappen ondernomen worden.
Denk er wel even om dat persoonlijk verhaal halen weinig zin heeft. Het is zaak om alles goed te documenteren dus handel alles schriftelijk af!
Succes!
Re: Fout bij boeking D-Reizen
Ik adviseer Ingrid haar klacht aangetekend te verzenden naar het boekingskantoor.Daar heeft zij zaken mee gedaan.
Gezien het korte tijdstip is het moelijk actie te ondernemen . Mogelijk kan een en ander met een aantekening van " onder protest"geaccepteerd worden.Bij aankomst zal de hostes aldaar wijzen op de mogelijkheid van de klachtenregeling. Daar moet onmiddellijk gebruik van gemaakt worden, als de situatie niet eerder opgelost is.
Als de vouchers en het boekingsformulier niet met elkaar in overeenstemming zijn is er al sprake van een conflict in de overeenkomst,door beide partijen aangegaan.
Dus : mijn advies , vouchers niet accepteren.
Riny
Gezien het korte tijdstip is het moelijk actie te ondernemen . Mogelijk kan een en ander met een aantekening van " onder protest"geaccepteerd worden.Bij aankomst zal de hostes aldaar wijzen op de mogelijkheid van de klachtenregeling. Daar moet onmiddellijk gebruik van gemaakt worden, als de situatie niet eerder opgelost is.
Als de vouchers en het boekingsformulier niet met elkaar in overeenstemming zijn is er al sprake van een conflict in de overeenkomst,door beide partijen aangegaan.
Dus : mijn advies , vouchers niet accepteren.
Riny
Re: Fout bij boeking D-Reizen
En ook nog even dit: slim dat men jullie telefonisch op de hoogte wilde stellen want een telefoongesprek zal in de regel niet worden vastgelegd. Handig! Maar goed, het is in het geheel niet ongebruikelijk om om een schriftelijke verklaring te vragen en dat zou ik in dit geval zeker doen. Ben benieuwd wat er dan in staat; U (klant) heeft iets fout gedaan bij boeking of WIJ (reisburo) hebben iets fout gedaan. De eerste optie is nooit hard te maken (jullie hebben namelijk een bevestiging voor 2-kamerappartementen) en de twee optie kan er alleen toe leiden dat het reisburo de fout zelf goedmaakt!
Tot slot ook dit nog even: dit riekt een beetje naar de arrogantie van het grote, landelijke reisburo. Ik durf met grote zekerheid te stellen dat menig klein en onafhankelijk reisburo dit probleem direct had opgelost (sterker nog, jullie hadden nooit geweten dat er een probleem was ontstaan).
Tot slot ook dit nog even: dit riekt een beetje naar de arrogantie van het grote, landelijke reisburo. Ik durf met grote zekerheid te stellen dat menig klein en onafhankelijk reisburo dit probleem direct had opgelost (sterker nog, jullie hadden nooit geweten dat er een probleem was ontstaan).
Re: Fout bij boeking D-Reizen
Een foutje kan natuurlijk iedereen overkomen. Waar het om gaat is hoe je dat dan weer in orde maakt je client. Het is jammer dat het D-Reizen niet gegeven is om dat op een nette manier te doen. Zie ook de topics "D-Reizen in de fout" en "D-Reizen misleidt clienten".
Re: Fout bij boeking D-Reizen
In dit geval heeft de klant gelijk. Dat er een prijsverschil zit in de verschillende type kamers en dat dit een stuk duurder is geloof ik graag. Een tegemoetkoming van minimaal de helft van de kosten vind ik zeker op zijn plaats. Leg dit maar eens voor aan de manager van de winkel. Mocht je er niet uitkomen, stuur de klacht dan naar de klantenservice van D-reizen.
Re: Fout bij boeking D-Reizen
Er zijn 2 opties: 1.Echt een fout van het reisburo Zij moeten een eventuele omboeking naar een 2-kamer appartement naar hetzelfde of een ander appartement voor u betalen, het verschil daar in. Niets meer niks minder.
Probleem is dat het meisje van het reisburo gewoon niet goed gekeken heeft na de boeking, normaliter print je de boekinggegevens uit en stop je die in een dossier. De bevestiging van de touroperator moet zal gezorgd hebben voor de ontdekking van de fout.
En ga dat maar eens aan je baas vertellen...
2.De vraag alleen is wat heeft u betaald, de prijs voor het 1-kamer-appartement of die van het 2-kamer appartement?
Als het de 1 kamer prijs is dan kunt u dat zelf ook in de prijs bijlage terugvinden en hebt u de verkeerde prijs betaald. Logisch dat u dan moet bijbetalen anders wordt het zo'n 'ze hebben de verkeerde prijs eraan gehangen en goh wat hebben we een mazzel'. Kennelijke fout dus...en daar zal ze zich dan op beroepen.
Als u een 2-kamer appartement wilt hebben moet u ook die prijs betalen en die prijs staat vermeld in de gids en dat kunt u allen zien , dus wijzigen okeej die neemt het reisburo voor zijn rekening maar dan de extra kosten niet.
Eerlijk is erlijk, u boekt een 2-kamer, betaald u ook die prijs.
U boekt een 2-kamer maar betaalde de 1-kamer prijs tja dan moet u dus eerlijk bijbetalen. Staat zo ion de gids en wel erg kinderachtig dan om te zeggen we hebben allemaal verkeerd gekeken...
Succes
Probleem is dat het meisje van het reisburo gewoon niet goed gekeken heeft na de boeking, normaliter print je de boekinggegevens uit en stop je die in een dossier. De bevestiging van de touroperator moet zal gezorgd hebben voor de ontdekking van de fout.
En ga dat maar eens aan je baas vertellen...
2.De vraag alleen is wat heeft u betaald, de prijs voor het 1-kamer-appartement of die van het 2-kamer appartement?
Als het de 1 kamer prijs is dan kunt u dat zelf ook in de prijs bijlage terugvinden en hebt u de verkeerde prijs betaald. Logisch dat u dan moet bijbetalen anders wordt het zo'n 'ze hebben de verkeerde prijs eraan gehangen en goh wat hebben we een mazzel'. Kennelijke fout dus...en daar zal ze zich dan op beroepen.
Als u een 2-kamer appartement wilt hebben moet u ook die prijs betalen en die prijs staat vermeld in de gids en dat kunt u allen zien , dus wijzigen okeej die neemt het reisburo voor zijn rekening maar dan de extra kosten niet.
Eerlijk is erlijk, u boekt een 2-kamer, betaald u ook die prijs.
U boekt een 2-kamer maar betaalde de 1-kamer prijs tja dan moet u dus eerlijk bijbetalen. Staat zo ion de gids en wel erg kinderachtig dan om te zeggen we hebben allemaal verkeerd gekeken...
Succes