LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Suzi, laat je nog weten hoe het nu staat met je lening?

Zoals ik al verschillende malen heb aangegeven, is het de Financiele Bijsluiter die ze heeft gekregen datgene wat mij triggert. Kijk, bij een normale lening hoort geen Financiele Bijsluiter te worden gegeven, sterker nog, die bestaat eenvoudigweg niet bij een normale lening. Alleen zodra DSB gaat rommelen met stieken de klant toch een kapitaalverzekering te laten afsluiten, dan is DSB wettelijk verplicht een FB te verschaffen.

Suzi, dit zaakje stinkt en dat heb ik al vaker gezegd. Maar kennelijk heeft het mannetje van de DSB op jou meer indruk gemaakt dan alle tips, adviezen en waarschuwingen die op dit forum staan. Je neemt niet eens de moeite om ons te laten meegenieten van de inhoud van de Financiele Bijsluiter, zodat we je nog beter kunnen helpen.

Kijk, als dan weken later blijkt dat je erin gestonken bent, dan is het eigen schuld dikke bult. us voor de zoveelste keer mijn welgemeende advies om per aangetekende brief de hele constructie (lening plus eventuele levensverzekering) af te blazen. Mocht je dan later toch met DSB in zee willen gaan, dan kun je ze altijd alsnog vragen om de boel wel door te laten gaan.

esther-ruth
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mar 2006 16:49

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door esther-ruth »

Misschien even zoet met die 10000 euro? En ik zeg misschien!!!! :lol:

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Misschien doet Suzi er goed aan de thread van DSB-hypotheek te lezen. Weer iemand die er na het "adviesgesprek" achter komt dat DSB gelogen heeft.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat heb ik ook gelezen, maar daar begrijp ik niet waarom DSB gelogen zou hebben.

esther-ruth
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 mar 2006 16:49

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door esther-ruth »

Petra 12 is het niet zo dat je een week opzegtermijn heb bij die DSB?
Want die man of vrouw klonk wel wanhopig.
Is er iets dat hij/zij nog kan doen denk je?
Het is pas 2 werkdagen later toch?
Ik wil graag helpen maar weet het ook niet zo goed.
Jij ben heel goed in het adviseren van suzi geweest,zou je ook iets voor hem/haar betekenen?

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Kassa had gisteren een onderwerp over DSB. Zie onderstaande quotes van de Kassa-site. Overigens kan je op die site ook het hele item terugkijken.

----------


Kassa ging mee met twee mensen die bij respectievelijk Lenen.nl en Becam een lening zochten voor € 15.000. Meneer A heeft een huurhuis en meneer B een koopwoning.


Meneer B krijgt inderdaad een aanbieding voor 1,9 % op basis van een tweede hypotheek. Maar dat percentage geldt maar voor 1 jaar. Daarna gaat hij minstens 3,1 % betalen.


Meneer A krijgt niet de 5,7 % waarmee geadverteerd wordt, maar moet het doen met 7,4 %.


In beide gevallen gaat het om een lening met een looptijd van tien jaar die niet wordt afgelost.


Beleggingsproduct
In plaats van aflossing betaal je maandelijks naast de rente een premie voor een beleggingspolis. Die moet na tien jaar genoeg opleveren om de hele lening af te betalen.


Maar dat is met een beleggingspolis natuurlijk altijd afwachten. Volgens onafhankelijk financieel adviseur Frank van de Venne is de kans buitengewoon klein, gezien de samenstelling van de aangeboden beleggingsportefeuille. Deze mensen zullen na tien jaar waarschijnlijk met een schuld blijven zitten van een paar duizend euro.


Als de premie gewoon als maandelijkse aflossing zou worden gebruikt, zijn de mensen al na 8 jaar van hun schuld af. En dan lopen ze geen enkel risico.


Belangrijkste reden om toch dit product aan te bieden is volgens DSB (moederbedrijf van Becam en Lenen.nl) dan de maandlast laag blijft. Maar uiteindelijk ben je dus slechter af en heeft vooral de DSB voordeel van deze constructie. Er zit namelijk een hoge provisie op zo’n beleggingspolis. Net als op de overlijdensrisicoverzekeringen die deze bank je probeert aan te smeren bij de lening.


Reclame
Sinds 1 januari is de Wet financiële dienstverlening van kracht. Die heeft de regels aangescherpt voor aanbieders van dit soort kredieten. Zo moet de informatie in reclames juist en niet misleidend zijn, stelt Harold Miedema van de toezichthouder AFM. Ook moet bij de aanbieding van zo’n beleggingspolis een financiële bijsluiter worden geleverd, waarin o.a. informatie staat over wat dit product uiteindelijk opbrengt bij verschillende rendementsverwachtingen.


En ook de informatie die tijdens het advies gegeven wordt moet toegesneden zijn op de wensen en de mogelijkheden van de klant – er moet uitdrukkelijk voorkomen worden dat iemand meer leent dan hij aankan.


In overtreding?
Of de AFM bij de werkwijze van DSB en haar dochters overtredingen constateert, mag Miedema niet zeggen. Wel heeft de informatie die Kassa laat zien, de warme belangstelling van de AFM, zegt hij. Wanneer consumenten denken dat kredietverstrekkers over de schreef gaan, moeten ze dat vooral aan de AFM melden. Vanaf maandag opent de AFM de speciale website www.geldwaardering.nl.


Verbod
De linkse partijen in de Tweede Kamer hebben deze week gepleit voor een verbod op radio- en tv-reclame voor leningen. Gerda Verburg van het CDA vindt een algemeen verbod te ver gaan, zegt ze in Kassa. Maar de agressieve en misleidende reclame, daar moet een eind aan komen. Ze verwacht dat het optreden van de AFM daartoe zal leiden. Zo niet, dan moet er nagedacht worden over verdergaande maatregelen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door particulier »

Geweldige uitzending! Heb hem net op Internet bekeken. Suzi, kijk er maar eens naar en denk maar eens aan je eigen 'adviesgesprek'.

Die verkoopster zei zelf letterlijk 'Cardief'. Hoe naief kun je zijn?

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Petra12 »

Hoe naief je kunt zijn? Heel naief kennelijk, als je Suzi heet. Vooral doorgaan met DSB, meid. Maar dan ook niet op deze site gaan klagen dat je misleid bent.

haarspit
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2004 20:12

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door haarspit »

Suzi zit in nood. Laat ze het zelf uitzoeken. Velen hebben hun gewaarschuwd. Daar maakt DSB handig misbruik van. Arme zielen.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door henduk »

ook ik heb een lening afgesloten bij becam,en ik kreeg te maken met de dsb, reaal,hollandswelvaren, enz: en ik heb ook zo,n kapitaal polis waar ik niet om heb gevraagt ,ik zit er 15 jaar aan vast inderdaad,die polis is verpand aan die lening dus ik kan dat niet stopzetten of wat dan ook lekker zooitje, dus geen money van de DSB,BECAM, niet doen.groet,n

TCC
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2007 12:48

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door TCC »

Er is geen bank dat zoveel reclame maakt als de DSB, ze hebben duidelijk geld teveel. U begrijpt vast wel waar ik naar toe wil, als het leed al is geschiedt dan pas actie en lezen op forums. Alle verhalen op de forums over DSB zijn ongetwijfeld gegrond.
Het is een bank die eigenlijk op deze manier tot op de grond afgebrand zou moeten worden door de AFM. Dat gebeurt niet omdat er teveel geld op het spel staat tenslotte werkt die ex politicus Zalm er ook wat dacht u zelf?? Voor en tegenstanders vast wel, er zijn zat mensen en gezinnen die door deze boevenbende opgelicht zijn en nog worden. U bent gewaarschuwd, ga niet in zee met DSB. Het is tevens een mooie slogan. Het is een bedrijf wat met heel veel nevenbedrijven zaken doet en daarmee worden een hoop mensen slachtoffer. Indien U problemen heeft met DSB of een lening heeft bij deze kliek met randvoorwaarden die volgens u niet door de beugel kunnen, ga dan eens langs bij een financieel adviseur en laat u goed voorlichten wat te doen. Uiteindelijk wordt U er beter van.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door henduk »

tja het is natuurlijk achterafgelul maar als mij toendertijd is verteld dat er een kapitaalpolis en een levens verzekering bij in zit dan had ik dat zeker niet gedaan,maar ik wist niet meer of minder dat ik gewoon een lening had afgesloten,een paar jaar later belde ik die bank op om te vragen waarom ik nog steeds op hetzelfde berag zit van die lening er ging niks af ik zat na een paar jaar nog op € 15000.- toen werd me verteld dat het een kapitaalpolis is, dus er gaat niks af, uw geld wordt belegd en over 15 jaar krijg ik dan het opgebouwde money of zoiets,dan die schuld betalen en wat er over blijft is van mij en da,s dus niks of gelijk aan die geleende €15000.- dat weet ik nu al, maar ja dat dit soort praktijken zomaar kan en mag in nederland, het mag dus want ons kent ons en ze houden allemaal de hand boven een anders hoofd viespeuken zijn het ,,inderdaad tot de grond toe af laten branden met alle levendehave erin,beetje cru maar t,is niet anders.groet,n

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door D1RK »

Ook voor mijn Hypotheek hadden ze de laagste rente!

Maar ik was door de dure verplichte verzekeringen wel duurder uit.
Nu heb ik een bijna gratis verzekering en een duurdere wel aftrekbare hogere rente, en die geeft ondanks de hogere rente over 20 jaren, wel een lagere netto maandlast dankzij belasting voordeel, alleen voor lage inkomens die weinig terug krijgen is dit minder intressant, maar iedereen boven de €28.000,- bruto en tenminste €120.000,- is zo toch voordeliger uit!

Kijk niet naar hun lage rente, ze verdienen die dubbel terug, en soms is het eerste jaar daar voordeliger, en als de rente wel, maar de premie niet vast staat, dan is het een extra groot risico...

Ook zijn daar aanbiedingen van eerste jaar gratis... dus daarna nog 19 jaren dubbel tot 3 dubbel betalen?

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door henduk »

ik heb geen Hypotheek keb gewoon een huurhuis en een WW uitkering. 2 jaar na het afsluiten van die lening en die andere pruttel wat er dan bij in zit kreeg ik ontslag, en nu loop ik dus bij de stadsbank en zit met de ****,keb nu € 50.- per week ben maar alleen dus het gaat net ,ik ken ook mensen die met een kind € 50.-per week krijgen en dat gaat niet,ik zie wel hoe dit afloopt. groet,n maar weer.

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Xantippe »

Dit is kortweg mijn vraag; week na tekenen nog te annuleren en
terug te draaien ?

merlvh
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2007 22:50

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door merlvh »

Ik ben benieuwd hoe het met Suzi is afgelopen! Suzi, laat nog eens wat horen!

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: AUB Dringend advies inzake doorlopend krediet DSB

Ongelezen bericht door Xantippe »

Ook ik ben benieuwd wat Suzi heeft gedaan na deze tijd..
Zelf zijn we van oktober 2007 tot mei 2008 bezig geweest
om van de OverlijdensRisicoVerzekering (OVR) af te komen
die verkoper erbij had aangesmeerd..we hadden nl. al
elders een dergelijke verzekering lopen die voortijdig overlijden
afkoopt voor de langstlevende partner..
Ondanks DIRECT selectieve blokkade bij de eigen bank ABN regelen lukte het DSB evengoed elke maand veel te veel af te boeken naar
steeds dezelfde bankrekening van HEN..hoe dit kan is me nog steeds een raadsel..werd dus elke keer controleren en storneren..
Zelfs tot 2 maal per maand gebeurde dit , ggrr !!
ABN platgebeld en bezocht ten kantore..zonder resultaat..
Pas na inschakelen rechtsbijstand en bijna zaak die daadwerkelijk opgestart werd..werd de OVR van de lening afgehaald dus maand-termijn verlaagd..er werd geen nieuwe/gewijzigde polis gestuurd met het verlaagde bedrag..kon technisch gezien niet..
Wel is het verlaagde bedrag en krediet-limiet nu zichtbaar op de
afschriften die we krijgen..moest wel incasso-buro aan te pas komen
maar aan de DSB-helpdesk had je niets noch aan ene Joey die in filiaal
Almere werkt; pas ervoor op !!
Dankzij alle namen noteren van gesproken medewerkers en dit doorgeven aan onze rechtsbijstand zijn deze 3 mensen nu wel bekend..

Gesloten