LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie o wie in Friesland.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Maaike78

Wie o wie in Friesland.

Ongelezen bericht door Maaike78 »

Hallo mensen,

Laat ik er maar weer een onderwerp ingooien over kunststof deuren & kozijnen. Ik wil graag weten wat een goeie kunststof "boer" in Friesland is. Kwaliteit is heel belangrijk, maar een leuk kostenplaatje ook. Hebben mensen misschien ervaringen met Jansma in Burdaard, Gosse Wijnsma in Metselawier en De Boer serrebouw in Oenkerk.

En kan iemand mij het verschil tussen het KOMO-Keurmerk en het VKG-Keurmerk uitleggen?

Iedereen die antwoord, alvast hartelijk bedankt.

Sjors_B

Re: Wie o wie in Friesland.

Ongelezen bericht door Sjors_B »

KOMO is een Plastic keur om het maar even kort te zeggen. KOMO gaat alleen over kunststof bij die toepassing. Grijze afvalzakken kun je ook kopen met KOMO keur.
VKG = Vereniging Kunststof Gevelelementenindustrie en wordthier uit gelegd

Maaike78

Re: Wie o wie in Friesland.

Ongelezen bericht door Maaike78 »

Ok dank je wel. Mij is verteld dat het KOMO-keurmerk nog weer beter is dan het VKG-Keurmerk. Geen idee waarom, maar goed. Dan nog een vraag? De vertegenwoordiger zei: omdat Rehau het patent heeft op de houtnerf in laten smelten, kunnen andere bedrijven het er alleen maar opplakken en daardoor kan het na jaren loslaten. Is dit een aannemlijk verhaal of niet. Je zal zien dat dit soort dingen altijd na de 10 jaar garantie gebeurt.
En dan als laatste. De nieuwe kozijnen worden bevestigd d.m.v. stelkozijnen, heel logisch, maar daardoor onstaat er een kiertje waar je moeilijk bij kan om schoon te maken en te houden. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat er daardoor met de tijd vocht acherkomen met alle gevolgen van dien?

Gesloten