LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lijfrenteclausule ontbreekt

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marieke82
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2006 09:05

lijfrenteclausule ontbreekt

Ongelezen bericht door marieke82 »

Ik heb vorig jaar via een tussenpersoon een lijfrentepolis afgesloten bij Fortis ASR, maar nu kwam ik er laatst achter dat de lijfrenteclausule per abuis ontbreekt op de polis. Heeft iemand hier ervaring mee?

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: lijfrenteclausule ontbreekt

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Beste Marieke,

Je kan bij de tussenpersoon of verzekeraar een kopie van je aanvraag opvragen (waarop staat dat het een lijfrente moet zijn) en deze voorzien van een brief met handtekening naar de tussenpersoon of verzekeraar versturen met het verzoek om alsnog de lijfrenteclausule in de polis op te nemen.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: lijfrenteclausule ontbreekt

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Ervaring: omdat ik aantoonbaar kon maken aan de fiscus dat de polis bedoeld was als lijfrente (ik kon de jaarruimteberekening die heeft geleid tot afsluiten van de lijfrenteverzekering overleggen) heb ik toestemming gekregen van de fiscus om met terugwerkende kracht de polis aan te laten passen. Verzekeraar heeft dit keurig -na overlegging van de goedkeuring die ik had ontvangen- aangetekend op de polis.

De verzekeraar zal wel altijd om deze toestemming van de Belastingdienst vragen omdat zij -als er geen fout is gemaakt bij de opmaak van de verzekering- aansprakelijk kunnen worden gesteld.

marieke82
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2006 09:05

Re: lijfrenteclausule ontbreekt

Ongelezen bericht door marieke82 »

Ik ben blij te horen dat er positieve ervaring is dat de belastingdienst toestemming verleent om met terugwerkende kracht de polis aan te laten passen. Bedankt!

Gesloten