LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tessa48
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2006 14:52

Incasso UPC

Ongelezen bericht door Tessa48 »

UPC heeft weer een nieuwe bron van inkomsten gevonden.Ik betaal maandelijks voor het abbonnementsgeld voor de televisie en radioaansluiting.Nu gaan ze voor drie maand tegelijk het abonnements geld innen.Jawel en dan nog wel vooraf.Heb de brief vandaag gehad met de mededeling dat ze het van begin juli gaan innen. :evil: :evil: Bah, wat een bedrijf.Ik ga toch denken aan een schotel.
Gr. Tessa

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ja en? Je telefoon rekening betaal je ook vooraf, je huur betaal je ook vooraf. Er zijn zat bedrijven die dit doen, met name uit kostenbesparing. Wat is dus je probleem?

Tessa48
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2006 14:52

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Tessa48 »

Het probleem is dat ik gelijk 3 maanden vooraf moet betalen.Ik hoef m'n huur ook niet 3 maanden vooruit te betalen.Hadden ze wel wat eerder een aankondiging mogen doen op z'n minst.

Barnier
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 jun 2006 17:33

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Barnier »

oh Tessa,

Ik heb ook prblemen met upc.Dus zorg maar dat je de 3 maanden optijd betaald,anders krijg je op de volgende rekening 15,50 herinnringskosten,zonder dat ze het naar je hebben gestuurd.Heb ik nu ook.Ik vind wel dat ze je op zijn minst hebben mogen melden dat je voor 3 maanden moet gaan betalen.Ik ben ook maybe van plan oom een schotel aan te gaan schaffen.Ik heb al 3 keer(niet mijn fout) problemen met upc gehad.

mariska

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Talll »

Ik heb al 3 keer(niet mijn fout) problemen met upc gehad.


Mariska, een rekening niet op tijd betalen in niet jouw fout? Sommige mensen hebben terecht kritiek, maar wat jij allemaal loopt te vertellen is echt onzin. Je rekening niet kunnen betalen omdat je zwanger bent en je man in de nachtdienst werkt... Tjeetje!

puntjepanter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 12:36

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door puntjepanter »

Wij hebben ons lekker door upc af laten sluiten en hebben een schotel. We hadden alle bewijzen in handen me upc gebeld en alle betaalbewijzen gestuurd het zou uitgezocht worden en we zouden teruggebeld worden.... eg nie....... opeens afgesloten prima graag zelfs, gekke is we hebben verder niets meer van ze gehoord geen incassobureau of aanmaning heel apart. Zijn ze er toch achter gekomen dat ze fout zaten maar het niet toe willen geven. Schotel bevalt ons prima :D

puntjepanter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 12:36

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door puntjepanter »

Natuurlijk moet je op tijd betalen, zwanger of nachtdiensten moeten daarbij niet uitmaken. Ik heb een keer de smoes op mijn werk gehoord en de dame in kwestie was er volledig van overtuigd dat ze gelijk had, ze vond het belachelijk dat ze voor ons om moest lopen om een acceptgiro in de brievenbus te gooien en daarom was ze te laat. Deze was ook wel mooi, kreeg een dame aan de lijn en zei dat ze de buurvrouw was en dat de dame in kwestie niets kon zeggen omdat ze net geopereerd was en dus ook niet kon betalen meer dan 600 euro. Buurvrouw kan blijkbaar wel lopen en bellen ik heb daarna terug gebeld en kreeg de vrouw des huizes aan de lijn...... ik wil weten welke medicijnen ze gebruikte want ze klonk weer erg gezond :wink:

LW
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2006 21:55

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door LW »

over incasseren gesproken en de nieuwe inkomsten van UPC, ken ik nog een staaltje!!!
Zeg je telefoonabbonnement op bij UPC met ingang van 31 januari 2006. Je laat je afsluiten i.v.m. verhuizing met ingang van 20 januari 2006. Raadt eens UPC schrijft voor de maand januari af, maar ook tegelijk voor februari voor één dag namenlijk 1 februari 2006 € 0,97. Een telefoontje naar UPC kost je al gauw € 0,10 per minuut. Dit loont eigenlijk niet de moeite, de snelheid van UPC aan de telefoon, tja daar heeft bijna iedereen in Nederland ervaring mee kost je zo mogelijk meer dan één dag ten onrechte laten afschrijven. Toch bellen in verband met principekwestie geeft het volgende antwoord.
Goh meneer/mevrouw u krijgt nog eindafrekening. U raadt het al, die moet nog steeds komen. Ondertussen is wel ten onrechte € 0,97 afgeschreven waar UPC mijns inziens geen recht op heeft. Hanteer deze methode maar eens bij 1000 klanten, dan gaat het al gauw over 970 euro. vraag: wie betaald hun personeelsfeestje??? :?: :evil:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ik raad u aan om een aangetekende brief met bericht van ontvangst te sturen, hierin kan u schrijven dat u per omgaande het te veel betaalde terug wil, en dat wel binnen twee weken, daarna kunt u naar de rechterstappen en een ceviele procedure aanspannen. Dat zal ze leren om teveel geld te incasseren.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door kiz »

voor 97 ct stuurt geen mens een aangetekende brief... als UPC dit "foutje" bij meer mensen maakt loopt het natuurlijk aardig op.
Als het overigens om een automatische incasso zou gaan, had ik 'm laten storneren en per direct het bedrag minus 97 ct op hun rekening gestort... kijken of UPC er wél geld voor over heeft om die 97 ct te innen :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ja, de oplossing van kiz lijkt mij achteraf gezien ook wel beter, succes met je actie.

eigennaamwilniet
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2006 21:24

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door eigennaamwilniet »

Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ze werken met incassobureau's en het gaat bij de 1 om 97 cent en een ander paar duizend. Ze betalen gewoon een pakket bij zo'n bureau. Dus als UPC 97 cent van je krijgt procederen ze wel degelijk. En jij betaald de kosten die het incassobureau maakt.

Maar als jij geld van ze krijgt kan je het schudden. Ik krijg nog steeds het geld van de modem terug. Die modem hebben ze al 3 maanden geleden gekregen. Bewijsstukken in huis. Meerdere malen gevraagd om mijn geld mooi niet. Inmiddels hebben ze 3 maanden eraf getrokken voor TV/Radio. Dus ik heb betaald 3 maanden vooruit. Als ze de rest ook verrekenen met TV/Radio heb ik dus tot april 2007 vooruit betaald. Want iets anders kunnen ze niet meer verrekenen omdat ik inmiddels alles opgezegd heb.

Het enige waar UPC goed in is dat is klanten werven - andere bedrijven afzeiken want UPC is 10 keer beter en ze regel zelfs het opzeggen van je contracten bij KPN. Super hoor. Maar vaste klanten die hoef je toch niet goed te behandelen ben je gek.

Ik ben terug bij KPN met telefoon en internet en binnenkort zie ik straks ook TV via KPN. KPN zal dan iets duurder zijn maar service 10 keer beter.

Ik weet best dat bij elk bedrijf fouten gemaakt worden, want de nieuwe start bij KPN ging ook niet zonder fouten maar werd wel direct opgelost en na een week werd ik ook nog gebeld of de klacht naar behoren was opgelost. Dat noem ik service die bij UPC niet te vinden is.

En welk incassobureau kunnen wij heen om UPC aan te zetten tot betalen. Ik kan ze helaas niet afsluiten als ze niet betalen. Want dat is het eerste wat hun doen als jij niet betaald.

Het geld wat ik van ze krijg zal ik niet failliet van gaan, maar ik vind het wel een principe kwestie nu. Tenslotte heb je met UPC een overeenkomst en volgens mij is het nog altijd zo als twee partijen een overeenkomst aangaan je beiden rechten en plichten hebt. Maar volgens mij denkt UPC dat alleen zij rechten hebben en de klant alleen plichten.

MAXIEM

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag eigennaamwilniet,
En welk incassobureau kunnen wij heen om UPC aan te zetten tot betalen. Ik kan ze helaas niet afsluiten als ze niet betalen. Want dat is het eerste wat hun doen als jij niet betaald.

Incassobureau voor particulieren:

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven (tot aan € 5000,-) betaal je bij geen sukses maar € 29,95.

Contactgegevens Nedincasso

Nedincasso
Postbus 95
6800 AB
Arnhem
Bezoekadres:
Cronjéstraat 10
6814 AH Arnhem

http://www.nedincasso.nl/

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Verkoop +31 (0) 26 - 3724 508
Email: [email protected]

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Sukses, groeten, Maxiem.

eigennaamwilniet
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2006 21:24

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door eigennaamwilniet »

Bedankt Maxiem,

Het bedrag wat ik van UPC krijg is nu nog bijna 40 euro en het is mij wel 30 euro waard om dit te gaan proberen, want dat geld ben ik waarschijnlijk toch wel kwijt. Het gaat mij nu om het principe en ik vind dat ik in mijn recht staat en vind het belachelijk dat zo'n groot lichaam maar alles ongestraft kan doen.

Nogmaals bedankt. Ik hoop dat meer mensen dit gaan proberen, want het moet nu maar eens afgelopen zijn.

groeten Ada

MAXIEM

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag Ada,

Ik wens je veel sukses. Zulke consumenten zouden er meer moeten zijn! Graag zou zien dat je hier de vorderingen van je stappen neerzet.

Vriendelijke groet, Paula.

eigennaamwilniet
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2006 21:24

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door eigennaamwilniet »

Ik zou contact opnemen met Nedincasso om UC aan te pakken. Heb eerst iets anders geprobeerd namelijk COAX.
Zie op de site www.coax.nl

Ik heb mijn klacht daar kenbaar gemaakt en kreeg direct antwoord. Die zouden contact opnemen met UPC en ik moest hun terug mailen als UC niet binnen 1 week contact met mij opgenomen hadden.

Nou UPC heeft contact opgenomen en hun excuses aangeboden. Met excuses aanvaarden was ik wat afhoudend en heb ook gezegd wil het nu eerst zien. Kon degene zich ook wel voorstellen. Hij beloofde mij dat wekelijks 1 keer betalingen de deur uit gingen en dat ik bij de eerste betaling zat (hij had die opdracht al gegeven).

Ik heb het geld inderdaad nu binnen en als vergoeding voor mijn kosten een paar maanden geen TVkosten.

Het is voor mij dus nu afgedaan. En om een hoop ergenis te voorkomen raad ik een ieder aan om het ook eens te proberen met COAX

dolove
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 11:57

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door dolove »

Goede dag ik hb een heel lang verhaal over upc
ik haat ze werkerlijk wij zijn 2 keer verhuist nou zelfs dat kunnen ze niet verwerken!
en daar durven ze nog wel geld voor te vragen!
wij spreken een bedrag af alles in 1 wij hebben gevraagt of daar nog belasting over gevraagt zou worden nee dat was het bedrag dat ging om 45 euro en wij betalen nu 82 raar maar waar we kunnen hier niks tegen doen wij hebben gebeld geschreven!
nu willen wij ervan af want het is zo ver dat wij nu met een ander in zee zijn gegaan!
maar nu gaan ze moeilijk doen over het bedrag wat wij hebben openstaan wij willen dat netjes ij termijnen betalen en de rest opzeggen nou kabel kan niet worden opgezegt belachelijk
dig tv mag wel wat goed he dat het mag!
maar de rest moet ik tot april in huis houden we konden al geen gebruik meer maken van de diesten voordat wij een brief krijgen met laaste vraag om te betalen!
nu willen wij dat graag zolang we er maar vanaf komen maar niks is mogelijk met die mensen ,
ik ben zo boos

eigennaamwilniet
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2006 21:24

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door eigennaamwilniet »

Hallo dolove(HB)

Weet wel dat je inderdaad aan een opzegtermijn zit bij UPC en wanneer je de modem terug moet sturen je wachten moet op een doos. Heel irritant als je dan nog tot april die rotzooi van ze in huis moet houden.
Ik had de orinigele doos nog en dan krijg je een edele gebakdoos om het terug te sturen. In de brief staat dat hij ook heel moet zijn nou ik heb gebeld en gezegd dat ding is heel maar wie garandeerd mij dat hij in die gebakdoos heel aan komt.
Ik moet zeggen dat na mijn klacht ik voorbeeldig behandeld werd dus werd er een notitie gemaakt dat ik problemen had om hem in hun toegestuurde gebak doos om hem terug te sturen. Maar ik heb er nooit meer van gehoord en ben ik blij om.
Ik zit nu weer bij KPN en ben zeer te vreden. Wat UPC betreft die komt niet meer in mijn huis.

Wanneer je zeker bent van je zaak dat die prijs die je nu moet betalen niet klopt en dat die termijn van opzegging niet klopt. Lijkt mij ook wat vreemd meende dat opzegtermijn maar een maand was dan zou ik inderdaad proberen contact op te nemen met Coax.
Het probleem was binnen een week opgelost. Probleem van UPC is volgens mij al die studenten die ze in het callcenter zetten en alleen volgens script mogen werken. Zijn jonge mensen (kan je ook niet alles kwalijk nemen) met weinig levenservaring. En als je in je eigen gezin zite als je kinderen van 18 jaar en ouder dan merk je al gauw het reactie verschil op conflicten. Kan je de jongeren niet kwalijk nemen want ook al zijn ze 18 nog lang niet volwassen dus kan je ook niet verwachten dat ze een hele boze klant goed kunnen helpen.
Als je naar een supervisor vraagt staat standaar in hun script dat ze niet door mogen verbinden en ik denk zelfs als ze te vaak naar hun supervisor vragen dit op hen afgerekend wordt. Triest maar goed.
Persoonlijk ken ik iemand die gewerkt heeft bij UPC en die werd zelfs afgerekend omdat het gesprek te lang duurde met de klant. Als hij aan gaf ik had die tijd nodig want die klant snapte het niet daar hebben ze niks mee te maken.
UPC gaat er vanuit dat iemand die internet heeft en een computer allemaal gelijk zijn of je nu 18 bent of 80. Je heb 5 minuten om je probleem op te lossen noem maar een tijd exact hoeveel tijd ze hebben weet ik niet. Maar ik bedoel maar.

Dus als je met UPC er niet uitkomt leg je verhaal duidelijk uit aan COAX. Wordt niet gelijk boos op hun in je schrijven maar houdt het netjes. Zij proberen je probleem voor te leggen en als jij je aan alle regels gehouden heb naar UPC toe zal je zien dat ook jij weg kan bij UPC.

Website is www.coax.nl

Succes

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

6 Jaren geleden waren wij ook bij UPC, altijd op tijd betaald. Toch in problemen gekomen door dubieuze (na)rekeningen. De afhandeling hiervan was Naar. Om weg te komen van UPC kostte heel veel moeite. Borg terugkrijgen van de decoder is nooit gebeurt. Onbeschoft behandeld worden via UPC Centre en Intrum Justicia (ook een forumonderwerp waar je U tegen kan zeggen) is geheel gratis en onterecht. Maar na alle regen is zonneschijn dus, zijn wij dus 6 jaren UPC-vrij. Krijgen wij ongeadresseerde reclamepost binnen van UPC of wij snel en goedkoop willen internetten (wij zijn verhuisd). Nou, ....nooit meer van mijn leven. Ook al geven ze onbeperkt internet, - bellen en - t.v. voor 1 euro, nooit, maar dan ook nooit meer van mijn leven. En inderdaad zijn er mensen die nooit problemen hebben met UPC, na 6 jaren UPC-vrij te zijn, hebben zij hun klantgerichtheid, ook al menen zij anders in hun reclame, echt, maar dan ook echt niet veranderd. Dus voor een ieder die geen UPC is, maar toch wilt worden: een gewaarschuwd mens telt voor twee.

dolove
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 11:57

Re: Incasso UPC

Ongelezen bericht door dolove »

inderdaad teveel jonge onervaren kinderen
die ten eerste niet vriendlijk zijn en het totaal geen intressen hebben in de klant hun probleem! :twisted:
Upc denktmaar aan 1 ding geld :shock:
of je nou wel of geen goede gebruik kan maken van hun diensten kan ze niets schelen!
ik ben ik april blij dat ik er van af ben en ook ik heb kpn geen problemen!
netjes behandeling
wij waren 6 jaar klant bij dit bedrijf en vanaf de eerste dag problemen
kwam een monteur de dingen in orde maken nou hij was e echt 4 minuten en zei de rest kan u zelf wel en ging zo weg nou en als ik de rest allemaal ga vertellen ga ik een boek schrijven!
het zijn oplichters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en asl je iets opzegt doe alles aangeteken want anders zijn ze zogenaamd de spullen kwijt en gaat alles in stil zwijgen door
maffia figuren en ik ben dom geweest was ik maar baas van dit bedrijf
dan was ik al binnen geweest wel over de rug van een hoop mensen die 500 euro eenhoop geld vinden en intr jus is hellemaal een maffia iets
wij hadden nog geen brief ontvangen maar we wisten dat het uit handen werd gegeven omdat wij geen egeling met upc konden tref
wil je betalen mag het niet mafkees
maar daar konden wij ook niet in termijnen betalen 594 euro maar wel als we even wachten dan komt er 150 euro bij en dan mag het wel de nieuwe regelds zijn ze mogen geen grote bedragen meer vragen werd ons verteld dus 150 euro betalen wij dus voor een regeling
echt maffia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
gelukkig raaken wij hier niet van in dr stres want wij hebben dit probleem al zo vaak met upc en intr werken volgens mij gewoon samen

Gesloten