LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dure energie rekeningen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

dure energie rekeningen

Ongelezen bericht door chaluna »

Hallo,

Ik zit met een vraag en hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen.
Als ik zo de voorschotten van de mensen hier lees wat ze kwijt zijn in de maand aan gas en licht, knaagt mijn vraag nog meer.
Ik ben sinds mei alleenstaande moeder van 2 kinderen, we zaten altijd al hoog met het gas en licht, het was voorheen altijd 224 euro.
Nu ben ik bij een andere leverancier al sinds vorig jaar zomer.
Nu heb ik net mijn nieuwe voorschotbedragen gekregen, en moet nu 288 euro per maand aan gas en licht betalen, plus de transport kosten aan essent omdat die hier in de regio zit en die betaal ik 91 euro.dus in totaal ben ik in de maand 379 aan elektra en gas kwijt.
Nu heb ik contact met mijn leverancier gehad, en blijkt dat we RUIM over het verbruik zitten van een normaal gezin van 4 personen, wij gebruiken in de 3 mnd zoveel, waar een gezin een half jaar over doet zo ik begreep.
En zoveel extra heb ik verder ook niet in huis, verbruik dus normaal lijkt mij, heb er ook al 1 bij gehad die in de meterkast heeft gekeken verder ook niks vreemds zag, maar hij vond het toch erg vreemd.En mijn leverancier ook, maar ik weet dat het betaald moet worden, maar weet niet of het allemaal wel kan.Of dat er hier wat lekt misschien ?Ze dachten dat eerst omdat het verbruik zo erg hoog is.
Ik weet nu even niet wat te doen, moet van een uitkering rondkomen en aan energie betaal ik dus al erg veel.
Wie kan mij zeggen wat het evt zou kunnen zijn? en wie of wat ik erbij kan halen?
want denk dat er echt iets niet klopt.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: dure energie rekeningen

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Begin in ieder geval met elke week de meterstanden op te schrijven (of zelf elke dag op hetzelfde tijdstip).

Dan krijg je inzicht in je verbruik.
Een kWh komt grofweg op 30 ct(incl transport en belastingen) en een m3 gas op 60 ct.
Een normaal gebruik ligt tussen de 1000 en 3000 Kwh/jaar en gas tussen de 800 en 2000 m3. Voor eengezinswoningen ligt het wat hoger (soms zelfs het dubbele). Wijzelf zitten qua verbruik heel erg hoog, maar het is een slecht geisoleerd groot vrijstaand huis.
Controleer begin en eindstanden op de afrekeningen. Misschien is het zelfs zo, dat je dubbel betaalt voor je stroom.

Over het algemeen zijn toestellen met een verwarmingselement grote verbruikers. Een koffiezetapparaat is al gauw zo'n 900W (0,9kW) een wasmaschine 2000 W (2kW). Ik weet niet of je electrische kacheltjes hebt, maar dat zijn echte stroomvreters, omdat ze een hoog vermogen hebben en ook vaak langdurig aan staan. Misschien heb je een oude vriezer of koelkast.

Met wassen tijdens de nachtstroom kun je ook heel wat besparen.

Gesloten