LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

het zonnetje
bij milieuheffing stond een i te weinig,en bij afhangt geen t, heb je die gemist :?: meschien was het inderdaad een foutje :oops: :oops: 8) (wel leuk gedacht eigelijk meschien) hetmeszien
de gr.Leo

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

keurmeester,
Ja hoor.., als ik mijn garage binnenkom ben ik gelukkig nooit door iemand met een mes opgewacht, heb daar nooit een mes gezien..!
Ze zullen er vast wel een hebben..hoewel in een garage..??
Wanneer heb je een mes nodig voor auto's? :D

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Josien80, die ervaring heb ik ook met een dealer. tegenwoordig ga ik naar een universeel garagebedrijf waar ik een grote beurt en APk laat geven tegen een vooraf afgesproken prijs en krijg ik eerst een telefoontje als er iets mis mocht zijn maar vervangen/repareren zij het betreffende pas na mijn toestemming en heel belangrijk ik wil het vervangen/oude onderdeel zien.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Jonjo »

En zo hoort dat ook REINTJE. Prettige zondag.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Josien80,


Nieuwe remscilinders komt heel vaak voor bij Mazda 121, Vooral de Ford Fiësta serie van Mazda 121 ( dit was gewoon een Ford Fiesta van Mazda! ) hier veel last van!,

De onderdelen gaan niet kapot door het gebruik, maar door de roest!, deze onderdelen zijn van schrootstaal gemaakt, en roesten vrij snel, niet dat de cilinders doorroesten, maar het roest gaat tussen de cilinder en zuiger zitten!,

De zuigers kunnen de roest niet hebben en er komen krassen op de zuigers, de roest zet door, en op den duur blijft de zuiger hangen, en moet de gehele cilinder in het ergste geval vervangen worden,


Aan de rijstijl ligt het zo wie zo niet, alleen het materiaal waarvan de cilinders gemaakt zijn is echt slecht te noemen!, en dit zie je terug in snelle vervanging van onderdelen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

ulbe?
Aan de rijstijl ligt het zo wie zo niet, alleen het materiaal waarvan de cilinders gemaakt zijn is echt slecht te noemen!, en dit zie je terug in snelle vervanging van onderdelen,
mijn opmerking over rijstijl geld alleen voor de misschien te snelle vervanging van de rem-schijven.
De rem-cilinders van de meeste auto's gaan allemaal vastzitten door corrosie, dit omdat de meeste garages de rem-vloeistof nooit controleren/verversen bij een beurt.(de zg hydrotest)
Rem-vloeistof is hydrostaties (dwz heeft de eigenschap vocht aan te trekken) vandaar die roestvorming

even nog voor zonnetje
Overleg plegen over een reparatie kan met het mes op tafel :wink:
Overigens kom ik bij het keuren van de auto's vaak genoeg een mes of nog erger tegen hoor 8)

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

keurmeester,
Nog even off-topic, toch een mes :lol: o.k.
Gelukkig geen botte bijl !!! :P

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Botte bijlen kom ik ook wel tegen hoor (gewoon onder de stoel ) :shock:
Als je eens wist wat ik allemaal tegenkom, dan maak je gelijk minder/geen ruzie meer in het verkeer :cry:
Leo

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

:D :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door hharteman »

Mijn ervaringen met de kwikfitters zijn niet zo best, en goedkoop zijn ze al helemaal niet meer.
Bovendien werken er allerlei banketbakkers die van auto's weinig verstand hebben en worden er vaak onnodig dingen vervangen.

Zo presteerden ze het mijn 3 jaar oude Citroen af te keuren op de remslangen omdat ze droogtescheuren vertoonden en omdat ze deze niet in vorraad hadden kon de auto niet goedgekeurd worden.
Voor de keuring was een keurmeester ingehuurd van de Dekra die maar 1x per 2 weken spreekuur had.
Dus 2 weken later de remslangen vervangen en gelijk weer keuren.
Waren ze de keuringspapieren kwijt van de voorgaande keuring waardoor opnieuw een roettest en keuring moest worden gedaan.
Deze wilden ze mij in rekening brengen waar ik tegen in protest ging.
Uiteindelijk hoefde ik niet de 2e keuring te betalen.

Na de reparatie heb ik de defecte remslangen opgevraagd.
Wat blijkt...omdat de auto in een later stadium getectyleerd was, was er wat tectyl op de remslangen gekomen en leek het net of er droogtescheurtjes in zaten.
Beetje wasbezine erover en de slangen waren als nieuw.

Tegenwoordig ga ik na de garantie naar een betrouwbaar autobedrijf in de regio.
Daar is in ieder geval kennis van zaken aanwezig en betaalbare tarieven.
De dealer kom ik alleen nog voor de garantiegevallen en de 1e 2 beurten die verplicht daar uitgevoerd moeten worden vanwege de garantie.
Er wordt daar meestal door een 16 jarige knaap een keer om de auto gesprongen en olie ververst en dat kost dan bijna 200 euro.
Volgende keer als ik een nieuwe auto koop zal ik toch is proberen de 1e 2 beurten erbij te kletsen.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

hharteman,
Ja :( een mooi verhaal met een voorbeeld van even snel keuren en niet verder kijken dan de neus lang is 8)
Je zou toch denken ?? eerste keuring, 3 jaar oud? rem-slangen??nog een keer kijken? 8)
Maar helaas :oops:
Even nog een vraag , heb je nu voor die nieuwe slangen moeten betalen of gaven ze je gelijk, en hebben ze de org. slangen weer gemonteerd?
en wat(hoeveel?) heb je nu uiteindelijk moeten afrekenen.
wij zijn benieuwd :?
gr. Leo

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik heb de slangen mee naar huis genomen en ben er daar later pas achter gekomen.
Door de tectyl leek het ook of ze uitgedroogd waren.
Ik mag echter toch aan nemen dat een monteur of keurmeester dit herkend.
Ik heb geen verhaal meer gehaald want bij mij is het zo dat gedane zaken geen keer nemen.
Ik moet even terug denken maar reparatie was iets van in de 175,- euro.
kwam verder nog 1x keuring en roetmeting bij.
Al met al geen schokkend bedrag maar de reparatie was overbodig.

Verder ben ik erachter dat de kwikfitters niet goedkoper werken dan het autobedrijf waar ik mijn onderhoud laat uitvoeren.
Een jaar of 10-15 terug scheelde het best nog wel wat maar door de concurentie zijn de prijzen aardig gelijk getrokken en dan laat ik liever een bedrijf met wat ervaring aan mijn voertuig werken.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

ja
Nu ben ik natuurlijk een heel eigenwijs iemand(dat moet ook wel) ,maar ik zou toch gewoon terug gaan,
al was het alleen al om de reactie te zien :shock:
en misschien leren ze hier van, en doen ze de keuringen voortaan gewoon zelf.
een keurmeester moet dit gewoon willen zien
gr. en bedankt
Laatst gewijzigd door keurmeester op 27 jan 2006 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door hharteman »

Het is inmiddels al een tijdje geleden dus dat zal niet meer gaan.
Bovendien waren er geen immitatieslangen en is het speciaal besteld bij Citroen zeggen ze.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

:D :shock: 8) keurmeester is er weer :?:
maar heeft het wel erg druk dus antwoordt ik niet zo snel meer, maar doe mijn best het zelf te doen :wink: :wink:

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Het gaat zeker allemaal goed met die apk in nederland, er zijn ineens geen klachten meer?
Kunnen we het gewoon elk jaar blijven doen zeker? 8)
gr leo

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door pluisje »

euh ik had in 2004 de schokbrekers van mijn auto laten vervangen omdat ze kapot waren.
wat wil kom ik vorige week weer bij de garage omdat mijn auto wel erg veel lawaai maakte als ik over een bult ging en wat denk je ja hoor weer nieuwe schokbrekers..

nou ik dus wel gezegd dat dat helemaal niet kan tis een stadsauto die helemaal niet belast wordt met gewicht......

zij konden niet eens vinden dat dit eerder gebeurd was, maar ik had de rekening nog .

toch kost het mij weer 180 euro....
en kan er niets tegen doen.........

pluisje

quaker
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2006 12:55

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door quaker »

schokbrekers voor 180 euro?? misschien per stuk maar ik vind het wel erg goedkoop

ik zal me overigens even voorstellen

Quaker : 8 jaar keurmeester (apk1) 12 jaar monteur voornamelijk het zware spul

simpel testje voor je schokbrekers

duw een hoek van een auto goed in en kijk hoevaak hij naveert

achter lekker springen op de trekhaak en hetzelfde doen

staat hij vrijwel direct stil dan zijn de schokbrekers goed (ik hou meestal aan 2 a 3 x naveren )

wat voor geluid maakt je auto dan over die bult ? schokbrekers breken enkel de schok is de veer niet gebroken ? of rammelt je uitlaat tegen de onderkant

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Function »

beste keurmeester.

ik heb momenteel een kapotte spruitstuk.
de auto is een 1993 Ford Thunderbird SC 5.0i V8. geen V-form, ook niet in 1 lijn, maar naast elkaar. 4-4.
nu is alleen mijn vraag, waar kan ik er eentje kopen? en wat zijn de kosten?
nieuw als het kan, en zou de ford dealer dit op vooraad hebben voor een US car?
het is een auto, die weinig kilometers ziet, en altijd droog in de garage staat.
met luchtontvochtiger, en verwarming.

de spuitstuk is namelijk de probleem voor de APK.
en ik wil er wel mee kunnen blijven rijden :(
uiteraard monteer ik het zelf, aangezien de wagen van begin tot het einde door mijzelf is opgeknapt, en gerestaureerd.
geen roest, geen krasje, geen deukje.

alvast bedankt,
een echte autoliefhebber

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door DL3B »

Heeft u al eens wat via Catalina/Venray geprobeerd? Die kunnen echt aan zowat alles komen m.b.t. USA car onderdelen.
www.catalina.nl als ik het goed heb.
http://www.vandenbergusacars.com/ ook nog eentje om te proberen & daar vandaan kun je ook nog je onderdeel op de USA onderdelenlijn zetten.
Misschien ook nog te proberen via de "gewone" www.onderdelenlijn.nl
Suc6!!!

P.S. laat even een berichtje achter als het met deze adressen gelukt zou zijn? Altijd leuk om te weten namelijk of een advies goed uitgepakt heeft.

Gesloten