LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zanussi droger en wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
masy

zanussi droger en wasmachine

Ongelezen bericht door masy »

wij hebben 5 jaar geleden een wasmachine en een droger van zanussi gekocht. na een jaar hadden we de eerste reparatie van de droger al te pakken maar dat was gelukkig nog garantie. daarna kregen we problemen met de wasmachine,de was stonk elke keer en ik had alles geprobeert om er van af te komen maar niets hielp.een heletijd later kwamen we er achter wat er aan de hand was, het hele stabiliteidsblok aan de achterkant was vergruisd en dus in mijn wasmachine gekomen!
Na lang over en weer gepraat kregen we een voorstel voor een nieuwe wasmachine,dat hebben we maar aan genomen want ja deze was niet meer te redden. maar nu begint mijn droger ook weer raar te doen en daar hebben we ook al een tweede reparatie aan gehad,en die laatste viel buiten de garantie en koste de helft van wat de machine totaal gekost had. een derde reparatie vond de moteur van expert onverstandig want over een jaar zou er dan weer een reparatie moeten komen.
nu wil zanussi en ook expert niks voor ons doen, ze willen ons geen nieuwe droger geven terwijl de defecten toch zeer waarschijnlijk zijn te wijten aan de kapotte wasmachine! en dan heben we het nog geen eens over al mijn kleren die ik weg kan gooien omdat er allemaal zwarte vegen op gekomen zijn. heeft iemand anders ook problemen met hun zanussi apperatuur? dan hoor ik dat graag.

wHeemskerk

Re: zanussi droger en wasmachine

Ongelezen bericht door wHeemskerk »

Wij hadden ook een droger en een afwasmachine van Zanussi. Gelukkig hadden we vijf jaar extra garantie erbij gekocht. Vanaf het begin allerlei problemen. De droger hing in een te groot gat wat dan regelmatig werd opgelost met een viltring. Maar het kapotte en vuile wasgoed werdt niet vergoed. Van ellende en omdat de garantie afgelopen was hebben we een nieuwe droger gekocht wel van een ander merk.
De vaatwasser sloeg vaak in storing en dan was het labyrint weer eens verstopt of iets anders. Ook hebben we drie keer kortsluiting gehad met dit apparaat. Waarvan de laatste keer afgelopen dinsdag. Ook is de garantie van dit apparaat verlopen en laten we het maar staan als een soort tafel. Geld voor een nieuwe hebben we niet.
Bij electrolux zeggen ze wel dat ik veel problemen heb maar ze schuiven de schuld op mij. Het defect van de droger heeft een monteur wel aan mij verteld maar omdat hij het niet heeft opgeschreven is het niet bekend. Ik heb het idee dat dit soort problemen niet verteld mogen worden door monteurs. Mijn vertrouwen in Zanussi is ver beneden het peil en ik raad ook iedereen af om dit merk te kopen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Stinkende wasmachines komt vaak door op te lage temperaturen wassen en te veel zeeppoeder gebruik.
Verstopte vaatwassers komt vaak doordat er een heel blokje gebruikt wordt,een halve is voldoende,een hele lost nl vaak niet op en zorgt voor verstoppingen.
Drogers hebben altijd een viltband aan de voor en achterzijde teveel wasgoed erin zorgt voor extra slijtage van de vilt/lagerbanden

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Toolboy kan het mis hebben maar de voorkant
van een droger is inderdaad een viltband de lagering
maar het achterlager is volgens mij een kogel in
een schotel.

Toolboy

Vilt banden zitten vaak voor en achter.
Maar er zit idd achter ook nog een lager soms een kunstof kogel(frenko)
Veelal een metalen met een brozen glijlager erin(zanker,zanussi,aeg).
En indesit blue air ecoline hebben een kogellager

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

ok ben er al een tijdje uit maar rep.nog wel eens wat.
Vandaar mijn opmerking en wil ook wel een beetje
op de hoogte blijven.

Toolboy

No worries bot321
En ik heb een envelopje dus als je vragen hebt ben je welkom.

Gesloten