LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbouw bakplaat/teppan yaki

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Debbeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2006 09:39

Inbouw bakplaat/teppan yaki

Ongelezen bericht door Debbeltje »

Wij zijn momenteel bezig met het kopen van een nieuwe keuken. Nu wil ik graag in ons kookeiland naast een "normale" gaskookplaat een ingebouwde bakplaat of teppan yaki. We zijn van plan hier bijv.pancakes op te bakken, direct vlees en vis op te bakken op de Japanse manier, eitjes bakken en hopelijk nog veel meer.

Ik heb een hele mooie gezien van Gaggenau (uitgevoerd in staal), verder hebben Siemens en Miele ook keramische gourmetplaten (resp.het Domino en Combiset programma).

Toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen die zo'n bakplaat in hun keuken in gebruik hebben. En is er nog meer keus in dit soort inbouw bakplaten? Ik zou het liefst een stalen/rvs plaat hebben zoals de Gaggenau, deze is nogal duur dus als er een voordeliger maar ook goed alternatief is dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de reactie's en ook bedankt voor de goede tips die ik al van dit forum heb kunnen afhalen!

Toolboy

Re: Inbouw bakplaat/teppan yaki

Ongelezen bericht door Toolboy »

Prachtig spul.

Let wel dat het met rvs een hele klus is om schoon te krijgen.
Veel schuurwerk na het bereiden van vis/vlees.
Zelf zou ik eens kijken bij horeca bakplaten.
Deze zijn over het algemeen van uitstekende kwaliteit.

pol2711
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:25

Re: Inbouw bakplaat/teppan yaki

Ongelezen bericht door pol2711 »

Topic is al héél lang geleden gestart maar ik heb ongeveer dezelfde vraag.

In de nieuwe keuken die gaat komen willen we graag zo'n plaat.
Koop je ze los dan zijn ze 19,95. Koop je er een van Siemens inbouw dan ben je 1.100 euro kwijt.
a) waarom zijn ze zó duur? Wij willen dat ding ingebouwd hebben duhus...
b) schoonmaken: de meest wilde verhalen lees ik. Wat is nu waar/niet waar?
c) 380V of 220V?
d) handige optie om naast de keramische kookplaat te hebben daar we af en toe een pit te weinig hebben?
e) @Debbeltje: wat is het geworden en hoe bevalt het?
f) alle overige info is welkom
g) dank

vrgr
Paul

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: Inbouw bakplaat/teppan yaki

Ongelezen bericht door KWiggers »

Ik heb een teppanplaat en vind het ideaal. Even schoonmaken met een stuk keukenrol en een doekje erover(als de plaat koud is anders...au!(ervaring :lol: ).

Ik heb ernaast twee inductieplaten, stoomoven(gebruik ik vaak voor groenten) en een wokbrander. Is ruim voldoende, teppan naast vier keramische pitten lijkt me ook voldoende.

Gesloten