LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarafrekening van NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gerda1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2006 14:54

jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door gerda1964 »

Hallo,

Ik ben sinds eind maart vorig jaar overgestapt naar een ander energiebedrijf en betaalde voor de resterende 9 maanden transportkosten aan de NUON. Netjes altijd mijn maandbedragen betaald en voor de eerste 3 maanden mijn termijnen voor gas en elektra. Toen ik eind januari mijn jaarafrekening kreeg van de NUON schrok ik me kapot. Of ik maar even € 633,00 euro wou betalen.
Gelijk natuurlijk aan de telefoon gaan hangen hoe dit nu kon?
Ik kreeg als antwoord dat ik ongeveer € 15,00 te weinig per maand aan transportkosten had betaald. Nou.... bij mij is € 15,00 x 9 maanden nog altijd € 135,00 en geen € 633,00.
Kreeg ik ook nog even te horen dat dit was berekend naar geschatte meterstanden....hoezo geschat....er komt elk jaar iemand om de meterstanden op te nemen!!

Ik kan blijven bellen en schrijven maar loop steeds weer met m'n kop tegen een muur aan. Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen.
Volgens de NUON is de berekening goed en moet ik niet lopen zeuren maar betalen....

Kan die medewerker mij misschien helpen die ik hier op de site wel meer zie staan....ik kom er niet meer uit zo en kom alleen maar dieper in de ****** zitten :(

Hellup!!!

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Gerda1964,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening en uw overstap van Nuon naar een andere leverancier.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

gerda1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2006 14:54

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door gerda1964 »

Fijn dat je even reageert

Mijn contractrekeningnr. is 3004345509

Alvast bedankt :D

VenimK
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2006 20:09

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door VenimK »

Hoi

wij hebben hier vorige week ook een seriueze brief (rekening) toegekregen van nog wel liefst 3500€ ?????????

Sinds een 3-tal jaren bij NUON.

IN de beginne betaalden we iets van een 87€ /maand. bij de eerst afrekening trokken we 700€ terug.

NUON stelde dus voor voor een maandbedrag van 30€ /maand. Dit hebben we zelf dan nog naar 50€ /maand aten opschroeven.

Dus vorige week krijgen we de afrekening voor maar liefst 3500€ te betalen, en het maandbedrag komt dan op 365€ /maand ?????????

Das dus een dikke week gaan werken voor meneer Elektriek.
En daaaaaaag vakantiecenten.................

DAS verre van nog normaal te zijn, veronderstel 'k.

Wij hebben wel alles Electriciteit, met dag, nacht en uitsluitend nachttarief (kachels)

De fout zou dus zijn, dat ze mis zijn geweest van 3 jaar terug ivm het maandbedrag ?????

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door timefa »

Overstappen van de ene energieleverancier naar de ander is iets waar men toch echt eerst goed over moet na denken. Zo is het belangrijk te weten of de netwerkbeheerder beschikt over uw juiste meterstanden en het juiste gemiddelde verbruik. Is dat het geval dan kunt u veilig overstappen zonder dat u rekening moet houden met al te veel problemen of onverwacht hoge jeernota's. Het gaat hierbij meestal mis met gezinnen of alleenstaanden die nog niet al te lang op het verbruiksadres wonen en waarvan de netbeheerder niet beschikt over de juiste gegevens om als startwaarde aan de energieleverancier door te geven. Het verbruik wordt door de netwerkbeheerder geschat omdat er van een leverancier nog geen exacte meterstanden ontvangen zijn.
Uw nieuwe leverancier krijgt derhalve van de netbeheerder derhalve geschatte verbruikseenheden door, die natuurlijk veel en veel te hoog zijn. Uw nieuwe leverancier komt echt niet bij u de meterstanden opnemen maar herleidt uw verbruik aan de hand van de door de netwerkbeheerder opgedragen gegens. U betaald daardoor veel te veel.
Teken bezwaar aan bij uw leverancier tegen de door deze opgedragen reekning en vermeldt daarbij de actuele meterstanden.
Uw energieleverancier zal u aanvankelijk de mededeling verstrekken dat zij daarvan niet uit mogen gaan en bij haar standpunt blijven.
U kunt namelijk eisen dat uw energieleverancier zelf de meterstanden komt opnemen. Het bezwaar moet per aangetekend schrijven aan uw energieleverancier verzonden worden aldus NMa.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste VenimK,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

baswijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2006 12:43

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door baswijn »

Hallo
Helaas heb ik hetzelfde probleem. Na maandelijks een relatief hoog bedrag te hebben betaald, (en een maal een gaslek te hebben gehad)
moet ik na verhuizing opeens 700 E bijbetalen. Kom er nu tot 5 keer toe niet uit met de medewerkers van NUON. IK heb altijd meterstanden doorgegeven, en bij de electra klopte dit altijd. De gasstanden bleken nu opeens jarenlang geschat te zijn geweest, zeggen ze.
mijn contractrekeningnummer is 3003801599
MVG

VenimK
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2006 20:09

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door VenimK »

Mijn contractnummer:

is dat dit !!!

Klantnummer : 5.450.095.392

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste VenimK,

Uw contractrekeningnummer begint met een drie en bevat tenminste tien cijfers. Het door u gegeven nummer is helaas voor mij niet bruikbaar.

Met vriendelijke groet,


De medewerker

baswijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2006 12:43

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door baswijn »

geachte medewerker,
is er een kans dat u mij ook zou kunnen helpen?
mvg bas wijn

Martin_p
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:34

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door Martin_p »

Ik schrok me dit jaar echt rot vooral toen bleek dat ik in ene 1077 moet bijbetalen, na een gesprekje met 2 medewerkers bleek alles prima in orde, alleen zijn dit jaar de "transportkosten" hoog en ook zijn er in ene meer pagina's op de afrekening misschien weet de medewerker hier een oplossing of wat meer info want in ene zo'n hoog bedrag uit t niets terwijl me verbruik niet erg afwijkt van 2005 vind ik wel behoorlijk

KeepItreaL
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jun 2006 11:54

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door KeepItreaL »

Volgens mij gaat De Medewerker het nog druk krijgen :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Mag ook wel wat doen voor z'n/haar geld.
Als ik zo'n beetje turf heeft de medewerker de afgelopen 6 maanden een keer of 60 in moeten grijpen/hulp aangeboden.
Niet bijzonder spannend op 2 miljoen klanten 8)

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Martin,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met deze kwestie te bespreken.

Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

VenimK
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2006 20:09

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door VenimK »

beste medewerker.

'k vind op men papier echt niets dat met een 3 begint ??????

Dat is hier in Belgie

En nu vandaag weeral mooi een rekening in de bus avn 356€.

Zen die der potdoof ofwat is datte
GRrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

HOe kan 'k der snelst weg
'k ben 't echt xxxx beu nu

bloem84
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2006 17:44

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door bloem84 »

Dit aan de "medewerker" ik vind het maar vreemd dat je de contractrekeningnummers van deze mensen opvraagt.

Wat denk jezelf dat je eraan kan doen als je de gegevens van deze personen hebt?

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door mylo1 »

nieuw hier bloempje :lol:

bloem84
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2006 17:44

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door bloem84 »

Is dat belangrijk dan?

Ik vind het gewoon vreemd.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door Wubo »

blijkbaar wel nieuw dus....

Medewerker komt hier namelijk vri vaak, en vraag bij problemen dat contractrekeningnummer, zoat hij die gegevens op kan vragen omdat hij dit werk doet, en daardoor een heleboel mensen uit de problemen kan helpen.
Dus voor sommigen onder ons een hele uitkomst.

:o

bloem84
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2006 17:44

Re: jaarafrekening van NUON

Ongelezen bericht door bloem84 »

Juist dus hij/zij vraagt de gegevens op :?

Wat ik wel raar vind, want denk zomaar dat hij/zij er vrij weinig aan kan doen.

Gesloten