Wij hebben ook die brief gekregen... En je krijgt meer zenders, maar je gaat ook meer betalen.. Logisch lijkt me. Je kan kiezen : of je zegt het op, of je gaat 9,95 betalen ipv 7,50 ...
Dat sommige mensen die brief zomaar weggooit : dat is je eigen schuld en daar kan Casema geen rekening mee houden, want dat blijft met alle post zo!
Shareena,
Dit fenomeen heet negatieve optie.
Het is een vieze truc van ondernemers om je iets tegen je wil door de strot te duwen.
Stel: jij krijgt die brief, je staat op het punt om op vakantie te gaan, en bij terugkomst blijk je aan een contract vast te zitten, waar jij niet om hebt gevraagd. Ze zetten bijvoorbeeld een erotische zender erbij, je hebt kleine kinderen die dat per ongeluk ontdekken, enzovoorts.
Zou jij daar blij mee zijn?
Ik ben het met de voorgaande schrijvers eens: het is zeer lomp wat casema doet. Ze mogen rustig een aanbieding doen, maar het hoort andersom te gaan. Ze zouden je in de gelegenheid moeten stellen om wel of niet in te gaan op een aanbieding.
Laat je niets horen, dan ga je niet in op de aanbieding, en pas als jij erop in gaat, zou het contract mogen gaan lopen.
Maar dat kost Casema teveel geld en moeite. Ze hebben kennelijk liever klanten die tegen hun zin een bepaald pakket afnemen. Ik denk dat ze op termijn terugkomen van die handelwijze, want ontevreden klanten gaan eerder klagen, dan klanten die vrijwillig meer zenders hebben genomen. Die laatste wisten immers waar ze aan begonnen.
Het is heel simpel: door de strot duwen van een contract is een laakbare manier van doen.