LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koppelverkoop op veiligsites
Koppelverkoop op veiligsites
Ik zie de laatste tijd veel advertenties op veiligsites die volgens mij vallen onder koppelverkoop. Er wordt bijvoorbeeld een kamera aangeboden die je alleen voor een bepaalde prijs kunt kopen als je er een specifiek telefoon abonnement bij koopt.
Dit is volgens mij koppelverkoop want je moet een product afnemen om een ander product te kopen.
Klopt dit?
Dit is volgens mij koppelverkoop want je moet een product afnemen om een ander product te kopen.
Klopt dit?
Re: Koppelverkoop op veiligsites
Niet alleen veiling sites hoor, sla maar een een reclame folder open van een electronica zaak. Gratis TV bij een telefoon met abbo van 25 euro per maand.
Maar dan krijg je het er gratis bij.
In mijn voorbeeld moet je 2 dingen kopen.
De TV koop je in het voorbeeld ook wel hoor, alleen duurt dat wat langer. In die 25 euro per maand zit zowel de prijs van de tv als de telefoon meegerekend.
Gratis bestaat niet in deze wereld, alleen de zon komt gratis op.
Gratis bestaat niet in deze wereld, alleen de zon komt gratis op.
-
Ik snap wel wat je bedoelt met je eigen voorbeeld, maar hier sla je de plank volledig mis.Maar dan krijg je het er gratis bij.
Kado's bij telefoonabonnementen zijn nooit of te nimmer gratis. Het is een soort koop op afbetaling, waarbij je drie produkten koopt:
-het telefoonabonnement, de telefoon, en het apparaat dat je er vervolgens zogenaamd bij krijgt.
In feite betaal je voor alles gewoon de volle prijs. Kijk maar eens wat een abonnement kost met en zonder kado, en vermenigvuldig het verschil in de beide maandprijzen met het aantal maanden waarvoor je het abonnement afsluit.
Je zult zien dat je je eigen kado dik hebt betaald.
Dat heet: een sigaar uit eigen doos geven.
-
@ Bodejosm43
Ik sloot een abonnement af bij T for Telecom. T-Mobile Relax 300 voor 2 jaar. Ik kreeg daar een nokia bij. Ik betaal 27,50 voor het abonnement.
Mijn vriendin heeft een klein half jaar later hetzelfde abonnement voor 27,50 per maand zonder bijbetalen afgesloten voor ook 2 jaar. Zij kreeg een telefoon, Deawoo breedbeeldtelevisie en een JVC Homecinemaset.
Wij dachten hetzelfde als u, maar we zijn de prijzen gaan vergelijken op internet van de producten. Als we het los hadden moeten kopen waren we op zijn goedkoopst 600 Euro armer geweest. Dat betekent dat er nog 60 Euro overblijft voor 2 jaar lang 300 Belminuten per maand. Dus 2,5 Euro per maand. Daar sluit je geen SIM Only abbonnement voor af.
Natuurlijk krijgt een winkel deze producten goedkoper dan wij, maar als je toch een telefoon bij je abonnement wilt hebben ben je gewoon gek als je dat klakkeloos bij een telecomwinkel doet, want je hoeft op internet zeker niet duurder uit te zijn.
Over de vraag of het mag? Ja hoor. Het is gewoon een aanbieding. Als het koppelverkoop zou zijn zou je geen andere mogelijkheid hebben. Je kunt de telefoon ook los verkrijgen en de camera ook.
Dit is niet waar. En waarom niet?In feite betaal je voor alles gewoon de volle prijs. Kijk maar eens wat een abonnement kost met en zonder kado, en vermenigvuldig het verschil in de beide maandprijzen met het aantal maanden waarvoor je het abonnement afsluit.
Ik sloot een abonnement af bij T for Telecom. T-Mobile Relax 300 voor 2 jaar. Ik kreeg daar een nokia bij. Ik betaal 27,50 voor het abonnement.
Mijn vriendin heeft een klein half jaar later hetzelfde abonnement voor 27,50 per maand zonder bijbetalen afgesloten voor ook 2 jaar. Zij kreeg een telefoon, Deawoo breedbeeldtelevisie en een JVC Homecinemaset.
Wij dachten hetzelfde als u, maar we zijn de prijzen gaan vergelijken op internet van de producten. Als we het los hadden moeten kopen waren we op zijn goedkoopst 600 Euro armer geweest. Dat betekent dat er nog 60 Euro overblijft voor 2 jaar lang 300 Belminuten per maand. Dus 2,5 Euro per maand. Daar sluit je geen SIM Only abbonnement voor af.
Natuurlijk krijgt een winkel deze producten goedkoper dan wij, maar als je toch een telefoon bij je abonnement wilt hebben ben je gewoon gek als je dat klakkeloos bij een telecomwinkel doet, want je hoeft op internet zeker niet duurder uit te zijn.
Over de vraag of het mag? Ja hoor. Het is gewoon een aanbieding. Als het koppelverkoop zou zijn zou je geen andere mogelijkheid hebben. Je kunt de telefoon ook los verkrijgen en de camera ook.
-
Het is maar net hoe je een abonnement afsluit. Er zijn aanbieders, die je al voor 5 euro per maand een fiks aantal belminuten geven. Wil je datzelfde abonnement MET een kado, dan betaal je voor dat abonnement ineens 20 euro of 21,50.
Met een contractduur van 2 jaar betaal je voor je kado dus 360, respectievelijk 396 euro. Ook ik heb vergeleken. Terwijl je het betreffend apparaat los voor 300 euro kan aantreffen. Ik heb als voorbeeld een jvc-mini-dv-camera gepakt die je bij een 2-jarig t-mobile 150-abonnement ''kado'' krijgt.
Door akties kan het exacte bedrag afwijken.
En ik moet toegeven, door de idioot grote hoeveelheid aanbiedingen weet je niet meer wat je het beste kunt doen. Had je graag een teleffon willen hebben, maar ook graag een computer, zoek dan naar de beste combi-aanbiedingen. Je krijgt beide apparaten weliswaar niet kado, maar ze zijn op die manier beide betaalbaar.
bij GSMweb kun je 500 belminuten krijgen voor 2,50 euro per maand
Met een contractduur van 2 jaar betaal je voor je kado dus 360, respectievelijk 396 euro. Ook ik heb vergeleken. Terwijl je het betreffend apparaat los voor 300 euro kan aantreffen. Ik heb als voorbeeld een jvc-mini-dv-camera gepakt die je bij een 2-jarig t-mobile 150-abonnement ''kado'' krijgt.
Door akties kan het exacte bedrag afwijken.
En ik moet toegeven, door de idioot grote hoeveelheid aanbiedingen weet je niet meer wat je het beste kunt doen. Had je graag een teleffon willen hebben, maar ook graag een computer, zoek dan naar de beste combi-aanbiedingen. Je krijgt beide apparaten weliswaar niet kado, maar ze zijn op die manier beide betaalbaar.
Jawel hoor, zelfs meer dan dat:Dat betekent dat er nog 60 Euro overblijft voor 2 jaar lang 300 Belminuten per maand. Dus 2,5 Euro per maand. Daar sluit je geen SIM Only abbonnement voor af.
bij GSMweb kun je 500 belminuten krijgen voor 2,50 euro per maand
-
Ja, maar als je dan de voorwaarden leest:
Daarbij komt dat het grote verschil in prijzen niet zit in de cadeaus, maar in de telefoons. Zonder telefoon ben je spotgoedkoop uit. Sim only is nu eenmaal heel goedkoop, dat geef ik ook toe. Neem je er wel een telefoon bij, dan ben je gek als je dat bij een winkel als T for Telecom doet (willekeurige naam, want de service bij T is richting mij altijd bijzonder goed geweest), want je betaalt hetzelfde maandbedrag als wanneer je het afsluit via internet. Maar op het internet krijg ik er nog een X-Box bij. Makkelijke keuze
Kijk, alleen bellen naar vaste nummers en Telfort nummers. Binnen mijn vriendenkring ken ik niet één met een Telfort abonnement. Ik zou dus naar mobiele nummers altijd €0,22 betalen per minuut!Het abonnement is voor 1 persoon, u ontvangt 1 simkaart.
De 500 gratis belminuten gelden voor gesprekken naar vaste nummers in Nederland en naar mobiele nummers van Telfort in Nederland. Overgebleven minuten kunnen niet worden meegenomen naar de volgende maand.
Zodra de belbundel op is of wanneer u met dit abonnement naar een mobiele telefoon belt die niet op het Telfort netwerk is aangesloten betaalt u € 0,22 per minuut. Deze kosten komen bovenop de abonnementskosten.
Daarbij komt dat het grote verschil in prijzen niet zit in de cadeaus, maar in de telefoons. Zonder telefoon ben je spotgoedkoop uit. Sim only is nu eenmaal heel goedkoop, dat geef ik ook toe. Neem je er wel een telefoon bij, dan ben je gek als je dat bij een winkel als T for Telecom doet (willekeurige naam, want de service bij T is richting mij altijd bijzonder goed geweest), want je betaalt hetzelfde maandbedrag als wanneer je het afsluit via internet. Maar op het internet krijg ik er nog een X-Box bij. Makkelijke keuze
-
Tjoektjoek,
begrijp me niet verkeerd, ik ben het voor een groot deel met je eens hoor.
Ik wil alleen maar zeggen: je ziet door de bomen het bos niet meer, je wordt compleet gestoord door het idioot aantal aanbiedingen, zelfs binnen het netwerk van 1 provider.
Door kado's te beloven (je krijgt die dingen ook wel, dat is het punt niet), worden alleen maar de voorwaarden die bij zo'n abonnement horen veel minder helder.
Met andere woorden: er moet eens iemand een einde maken aan de wildgroei van aanbiedingen. Ik heb de indruk dat mensen die bijvoorbeeld een televisie willen kopen, nu dus naar een telefoonwinkel gaan, omdat ze bij een GSM-abonnement een televisie kado kunnen krijgen. Ach, je snapt wel wat ik bedoel. Het einde is compleet zoek.
begrijp me niet verkeerd, ik ben het voor een groot deel met je eens hoor.
Ik wil alleen maar zeggen: je ziet door de bomen het bos niet meer, je wordt compleet gestoord door het idioot aantal aanbiedingen, zelfs binnen het netwerk van 1 provider.
Door kado's te beloven (je krijgt die dingen ook wel, dat is het punt niet), worden alleen maar de voorwaarden die bij zo'n abonnement horen veel minder helder.
Met andere woorden: er moet eens iemand een einde maken aan de wildgroei van aanbiedingen. Ik heb de indruk dat mensen die bijvoorbeeld een televisie willen kopen, nu dus naar een telefoonwinkel gaan, omdat ze bij een GSM-abonnement een televisie kado kunnen krijgen. Ach, je snapt wel wat ik bedoel. Het einde is compleet zoek.
-
Dat klopt. Kijk alleen maar even op de websites van belnu.nl, gsm-shop.nl en andere gsmverkopers. Ik heb zelf een goede ervaring met belnu, daar niet van. Maar een overzichtelijke website is ander lijkt mij En dat geldt ook voor het aantal aanbiedingen en hoe deze in elkaar zitten.