LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagenwet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
JBA

Toeslagenwet

Ongelezen bericht door JBA »

Rara...? ik ontvang sinds kort een vervolguitkering WW, 70% v.h.sociaal minimum voor gehuwden zonder kinderen, en krijg een toeslag tot aan het sociaal minimum. Wat schetst mijn verbazing toen ik dus die nabetaling kreeg van de toeslag: er gaat zowat de helft af aan loonheffing e.d..
Antwoord UWV hierop was dat de toeslag als iets extra's wordt beschouwd door de Belastingdienst en daardoor zwaarder wordt belast maarrrrrr dat ik het volgend jaar het teveel betaald terug kan krijgen. Daar heb ik nu dus niets aan! Is dit allemaal wel juist? Een overheid die je een toeslag toekent en tegelijkertijd ongeveer de helft weer inpikt?

m.vr.groet.

Dilbert29

Re: Toeslagenwet

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk dat dat een gevolg is van de belastingwet. Je uitkering wordt gezien als een inkomen, alles daarboven wordt gezien als extra en wordt dus extra zwaar belast.

Als ik een baan heb en daarnaast extra bijverdien, wordt dat extra ook zwaarder belast dan het normale salaris.

Gesloten