LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutieve incasso € 99,- InternetPlusBellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
E. Hoftijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:08

Foutieve incasso € 99,- InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door E. Hoftijzer »

Sinds kort heb ik InternetPlusBellen van KPN, werkt prima. Alleen heeft KPN een computerstoring gehad waardoor zij foutief te veel geld incasseren van mijn rekeniing.
Er wordt € 99,- in rekening gebracht voor een monteur die ik nooit besteld heb en ook nooit gezien heb.
Na telefonisch contact met KPN afgesproken dat ik het bedrag storneer en teruggebeld wordt zodra er iemand tijd heeft.
Dat gebeurd en in dat volgende telefoongesprek blijkt dat ik het moet voorschieten! En dan wordt het vanzelf gecrediteerd, wanneer tsja, dat weet KPN nog niet.
Hiermee ga ik niet akkoord en ik heb het bedrag wat ik ze wel schuldig ben netjes betaald, maar niet de € 99,-. Dat is immers een bedrag wat is ontstaan vanuit hun computerstoring.
Na 2 herinneringsmailtjes toch maar weer gebeld met KPN. Nog steeds krijg ik de melding dat ik MOET betalen. Wederom ga ik hiermee niet akkoord. KPN deelt mij vervolgens mee dat ik dan binnenkort afgesloten wordt omdat het systeem meld dat ik een betalingsachterstand heb. Dat dit komt door hun eigen computerstoring doet er niet toe. Ik moet gewoon betalen en daarna wordt er gecrediteerd.
Ik heb met KPN nooit een monteur afgesproken en ik heb alleen getekend voor de incasso van de maandelijkse abonnementskosten. Deze heb ik netjes betaald.

Heeft KPN het recht om mij af te sluiten? En als zij dit doen, wat kan ik hieraan dan doen? Ik heb een klacht verstuurd per e-mail naar KPN

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Foutieve incasso € 99,- InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door gast007 »

Is mij ook overkomen en ook overgebeld, ik heb gewoon eerst betaald en een paar dagen was het alweer teruggestort. Keurig toch.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Foutieve incasso € 99,- InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door SJZ »

Keurig toch.
Nee, absoluut niet keurig. Via een automatische incasso geld plukken bij de verkeerde persoon en dan boos worden als de klant storneert is schandalig en grenst aan diefstal.

Gesloten