LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegoedbon voor gitaar?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jul 2006 20:55
Tegoedbon voor gitaar?
Sorry hoor, mijn topic valt niet echt onder de catagorie 'Garantie', maar het lijkt er het meeste op.
Ook mijn excuses voor het lange verhaal, maar het is vrij merkwaardig, vandaar dat ik het belangrijk acht dat ik het hele verhaal vertel.
Ik heb een weekje geleden een gitaar gekocht bij Feedback Apeldoorn. Het was een koopje, maar uit ervaring weet ik dat sommige low budget gitaren nog best goed kunnen klinken.
Dus ik heb die gitaar gekocht. Ik kon de gitaar daar echter niet uitproberen, dus ik heb 'm thuis uitgeprobeerd. Ik heb nog nooit een nieuwe gitaar zo horen ratelen. Ik weet best dat je gitaren vaak moet afstellen om hét geluid eruit te krijgen, maar kom op, dit lijkt net op onafgemaakt werk. Werkelijk alle snaren ratelden op haast elke fret.
Ik heb 'm dan ook teruggebracht, en vroeg of ze een nieuwe konden bestellen. Ze boden me nog de keuze aan om de huidige gitaar te laten repareren of om een nieuwe te bestellen. Ik koos dus ervoor om een nieuwe te laten bestellen. Over een week zou ik gebeld worden.
Na een week was ik nog niet gebeld, dus besloot ik hen te bellen. Ik kreeg te horen dat er geen bestelling heeft plaatsgevonden, maar dat de gitaar die ik had ingeleverd nog in de reparatie is en dat dat nog wel eventjes zou duren. Ook vond de man die aan de telefoon zat het vreemd dat ik zei dat ik gebeld zou worden, want volgens hem bellen ze NOOIT (zo zei hij het) bij bestellingen, alleen bij reparaties.
Goed... Ik belde tien minuten later weer. Ik kreeg toen iemand anders aan de lijn, de me kon vertellen dat zowel de bestelde gitaar binnen is gekomen. Vreemd. Ik kon hem de volgende dag ophalen (het was bijna sluitingstijd).
Toen ik daar aankwam zag ik de gitaar die ik ingeleverd had. Hij was helemaal afgesteld. Ze hadden ook wel een nieuwe liggen, maar volgens hen was deze beter, omdat deze dus helemaal afgesteld is (of toch niet besteld, Feedback?).
Een van de medewerkers liet even zien dat die gitaar goed was, plugde 'm in een versterker van €940,- en speelde er wat op. Ik speelde er ook nog even op, waarna ik besloot 'm nog even mee naar huis te nemen, om te kijken hoe die bij mij klinkt.
Als ik niet tevreden was, kon ik gewoon terugkomen, geen probleem. Tenminste, dat werd mij verteld.
Uiteindelijk was ik toch niet tevreden met deze gitaar. Ik keek even naar de bon om wat voorwaarden op te zoeken, zoals binnen hoeveel dagen ik het terug mag brengen en of ik mijn geld terugkrijg of dat ik een tegoedbon krijg. Dit is wat er onderin op de bon stond:
Betalingscondities mits anders vermeld binnen 30 dagen netto.
Op al onze leveringen en overeenkomsten zijn van toepassing onze algemene verkoop voorwaarden gedeponeerd bij de K.v.K. te Rotterdam.
Een exemplaar wordt u op verzoek toegezonden of raadpleeg www.feedback.nl
Daar werd ik niet direct iets wijzer van. Ik heb dus maar even de voorwaarden op hun site gelezen, maar ook hier kan ik niets vinden over wat ik zocht.
Ik ging er dus maar van uit dat ik het gitaartje mocht terugbrengen en mijn geld terugkreeg.
Ik ging vandaag dus even terug naar Feedback. Toen ik binnen kwam lopen keek de man achter de balie me aan met grote ogen (om een of andere reden, vaag). Ik zei dat ik niet tevreden was met mijn gitaar, en dat ik deze graag terug wou geven.
"Ja, dat kan. We kunnen alleen geen geld terug geven. Dat doen we nooit. We geven alleen tegoedbonnen. Als ik namelijk het geld terug geef, wordt de directeur boos. Kijk, het kan zijn dat iemand een gitaartje koopt, er een live optreden mee doet en die gitaar weer terugbrengt."
Ik was verbaasd. Ik was werkelijk even mijn argumenten kwijt. Ik zit nu dus met een tegoedbon van €99,- die zogenaamd oneindig geldig is. Ik probeer nu wat gaten in hun regeling te vinden, waarvan het niet genoeg informeren van de consument ééntje is.
Maar hoe zit het met die tegoedbon? Ik heb hier en daar een beetje lopen snuffelen, zoals op de website van de Consumentenbond.
Het is me zo'n beetje duidelijk geworden dat ik recht heb op mijn geld, en dat ik tegoedbonnen mag weigeren.
Hoe zit dit in elkaar? Is er toch nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?
Ook mijn excuses voor het lange verhaal, maar het is vrij merkwaardig, vandaar dat ik het belangrijk acht dat ik het hele verhaal vertel.
Ik heb een weekje geleden een gitaar gekocht bij Feedback Apeldoorn. Het was een koopje, maar uit ervaring weet ik dat sommige low budget gitaren nog best goed kunnen klinken.
Dus ik heb die gitaar gekocht. Ik kon de gitaar daar echter niet uitproberen, dus ik heb 'm thuis uitgeprobeerd. Ik heb nog nooit een nieuwe gitaar zo horen ratelen. Ik weet best dat je gitaren vaak moet afstellen om hét geluid eruit te krijgen, maar kom op, dit lijkt net op onafgemaakt werk. Werkelijk alle snaren ratelden op haast elke fret.
Ik heb 'm dan ook teruggebracht, en vroeg of ze een nieuwe konden bestellen. Ze boden me nog de keuze aan om de huidige gitaar te laten repareren of om een nieuwe te bestellen. Ik koos dus ervoor om een nieuwe te laten bestellen. Over een week zou ik gebeld worden.
Na een week was ik nog niet gebeld, dus besloot ik hen te bellen. Ik kreeg te horen dat er geen bestelling heeft plaatsgevonden, maar dat de gitaar die ik had ingeleverd nog in de reparatie is en dat dat nog wel eventjes zou duren. Ook vond de man die aan de telefoon zat het vreemd dat ik zei dat ik gebeld zou worden, want volgens hem bellen ze NOOIT (zo zei hij het) bij bestellingen, alleen bij reparaties.
Goed... Ik belde tien minuten later weer. Ik kreeg toen iemand anders aan de lijn, de me kon vertellen dat zowel de bestelde gitaar binnen is gekomen. Vreemd. Ik kon hem de volgende dag ophalen (het was bijna sluitingstijd).
Toen ik daar aankwam zag ik de gitaar die ik ingeleverd had. Hij was helemaal afgesteld. Ze hadden ook wel een nieuwe liggen, maar volgens hen was deze beter, omdat deze dus helemaal afgesteld is (of toch niet besteld, Feedback?).
Een van de medewerkers liet even zien dat die gitaar goed was, plugde 'm in een versterker van €940,- en speelde er wat op. Ik speelde er ook nog even op, waarna ik besloot 'm nog even mee naar huis te nemen, om te kijken hoe die bij mij klinkt.
Als ik niet tevreden was, kon ik gewoon terugkomen, geen probleem. Tenminste, dat werd mij verteld.
Uiteindelijk was ik toch niet tevreden met deze gitaar. Ik keek even naar de bon om wat voorwaarden op te zoeken, zoals binnen hoeveel dagen ik het terug mag brengen en of ik mijn geld terugkrijg of dat ik een tegoedbon krijg. Dit is wat er onderin op de bon stond:
Betalingscondities mits anders vermeld binnen 30 dagen netto.
Op al onze leveringen en overeenkomsten zijn van toepassing onze algemene verkoop voorwaarden gedeponeerd bij de K.v.K. te Rotterdam.
Een exemplaar wordt u op verzoek toegezonden of raadpleeg www.feedback.nl
Daar werd ik niet direct iets wijzer van. Ik heb dus maar even de voorwaarden op hun site gelezen, maar ook hier kan ik niets vinden over wat ik zocht.
Ik ging er dus maar van uit dat ik het gitaartje mocht terugbrengen en mijn geld terugkreeg.
Ik ging vandaag dus even terug naar Feedback. Toen ik binnen kwam lopen keek de man achter de balie me aan met grote ogen (om een of andere reden, vaag). Ik zei dat ik niet tevreden was met mijn gitaar, en dat ik deze graag terug wou geven.
"Ja, dat kan. We kunnen alleen geen geld terug geven. Dat doen we nooit. We geven alleen tegoedbonnen. Als ik namelijk het geld terug geef, wordt de directeur boos. Kijk, het kan zijn dat iemand een gitaartje koopt, er een live optreden mee doet en die gitaar weer terugbrengt."
Ik was verbaasd. Ik was werkelijk even mijn argumenten kwijt. Ik zit nu dus met een tegoedbon van €99,- die zogenaamd oneindig geldig is. Ik probeer nu wat gaten in hun regeling te vinden, waarvan het niet genoeg informeren van de consument ééntje is.
Maar hoe zit het met die tegoedbon? Ik heb hier en daar een beetje lopen snuffelen, zoals op de website van de Consumentenbond.
Het is me zo'n beetje duidelijk geworden dat ik recht heb op mijn geld, en dat ik tegoedbonnen mag weigeren.
Hoe zit dit in elkaar? Is er toch nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Tegoedbon voor gitaar?
Los van het feit dat ik geen verstand heb van muziek, meer in het bijzonder van gitaren, kan ik je zeggen, dat tegoedbonnen tegenwoordig geen deel meer mogen uitmaken van de leveringsvoorwaarden. Met een tegoedbon had je dus nooit genoegen hoeven te nemen.
Verder: ongeacht de prijs, ik weet niet wat een gitaar normaal moet kosten, hoor je een deugdelijk produkt te krijgen. Je geeft het zelf al aan: je ervaring leert dat je voor die prijs best nog weleens geluk kan hebben.
Maar dan gaat Feedback in de fout, door niet de beloofde nieuwe gitaar te bestellen, maar op eigen houtje toch tot reparatie, cq afstelling van de andere gitaar over te gaan. Ze gaan nog meer in de fout, door je af te schepen met een tegoedbon. Daar hoef je sinds enkele jaren dus geen genoegen meer mee te nemen.
Geld terugvragen zou ik zeggen, ze hebben niet geleverd wat je mocht verwachten.
Verder: ongeacht de prijs, ik weet niet wat een gitaar normaal moet kosten, hoor je een deugdelijk produkt te krijgen. Je geeft het zelf al aan: je ervaring leert dat je voor die prijs best nog weleens geluk kan hebben.
Maar dan gaat Feedback in de fout, door niet de beloofde nieuwe gitaar te bestellen, maar op eigen houtje toch tot reparatie, cq afstelling van de andere gitaar over te gaan. Ze gaan nog meer in de fout, door je af te schepen met een tegoedbon. Daar hoef je sinds enkele jaren dus geen genoegen meer mee te nemen.
Geld terugvragen zou ik zeggen, ze hebben niet geleverd wat je mocht verwachten.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jul 2006 20:55
Re: Tegoedbon voor gitaar?
Bedankt voor je reactie. Ik zal voor de volgende keer onthouden dat tegoedbonnen... euhm.. passé zijn, om het even zo te zeggen.
En wat je zegt klopt inderdaad, ik hoor gewoon een goed product te krijgen.
Ik zal ze morgen bellen. Ik zal ook even op papier schrijven wat ik wil gaan zeggen, ik ben een beetje slecht in dat soort dingen.
Nog even wat over tegoedbonnen, ik had ergens op een bepaald forum gelezen dat volgens bepaalde wetsartikelen je tegoedbonnen mag afwijzen? Klopt dit, en zo ja, welk wetsartikel is dit als je dit weet?
En wat je zegt klopt inderdaad, ik hoor gewoon een goed product te krijgen.
Ik zal ze morgen bellen. Ik zal ook even op papier schrijven wat ik wil gaan zeggen, ik ben een beetje slecht in dat soort dingen.
Nog even wat over tegoedbonnen, ik had ergens op een bepaald forum gelezen dat volgens bepaalde wetsartikelen je tegoedbonnen mag afwijzen? Klopt dit, en zo ja, welk wetsartikel is dit als je dit weet?
Re: Tegoedbon voor gitaar?
Gewoon even een kanttekening van een gitaar liefhebber :
Uit ervaring weet ik dat gitaren in die prijsklasse ( 99 euro) in de fabriek niet of hooguit zeer slecht zijn afgesteld. Naar mijn idee ben je dan ook veel beter af met de oorspronkelijke gitaar die Feedback goed voor je heeft afgesteld dan met een nieuwe waarmee dezelfde problemen ongetwijfeld ook weer zullen opduiken.
Dat de geluidskwaliteit niet optimaal zal zijn, zeker op een wat goedkopere versterker moge duidelijk zijn, dat kan ook niet voor dat geld.
Nogmaals, dit is niet bedoeld om de handelwijze van Feedback goed te praten maar ik denk dat je gewoon niet meer voor dat geld kunt verwachten.
Uit ervaring weet ik dat gitaren in die prijsklasse ( 99 euro) in de fabriek niet of hooguit zeer slecht zijn afgesteld. Naar mijn idee ben je dan ook veel beter af met de oorspronkelijke gitaar die Feedback goed voor je heeft afgesteld dan met een nieuwe waarmee dezelfde problemen ongetwijfeld ook weer zullen opduiken.
Dat de geluidskwaliteit niet optimaal zal zijn, zeker op een wat goedkopere versterker moge duidelijk zijn, dat kan ook niet voor dat geld.
Nogmaals, dit is niet bedoeld om de handelwijze van Feedback goed te praten maar ik denk dat je gewoon niet meer voor dat geld kunt verwachten.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jul 2006 20:55
Re: Tegoedbon voor gitaar?
Nee, dat is waar, maar dat verwachtte ik ook niet Ik had het eerlijk gezegd wel verwacht, maar goed, toch even proberen tochGewoon even een kanttekening van een gitaar liefhebber :
Uit ervaring weet ik dat gitaren in die prijsklasse ( 99 euro) in de fabriek niet of hooguit zeer slecht zijn afgesteld. Naar mijn idee ben je dan ook veel beter af met de oorspronkelijke gitaar die Feedback goed voor je heeft afgesteld dan met een nieuwe waarmee dezelfde problemen ongetwijfeld ook weer zullen opduiken.
Dat de geluidskwaliteit niet optimaal zal zijn, zeker op een wat goedkopere versterker moge duidelijk zijn, dat kan ook niet voor dat geld.
Nogmaals, dit is niet bedoeld om de handelwijze van Feedback goed te praten maar ik denk dat je gewoon niet meer voor dat geld kunt verwachten.
Mja, dat is achteraf toch niet zo'n goed idee gebleken, nu zit ik zonder mijn geld (niet dat daar geen verandering komt).
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 jul 2006 20:55
Re: Tegoedbon voor gitaar?
Ik heb ze vandaag gebeld, maar ze willen geen geld teruggeven, omdat dat een regel is.
Op de vraag waar deze regel staat vermeld wist de medewerker te antwoorden dat ze het de consument vertellen als er naar gevraagd wordt.
Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar ik vind dit een drogreden. Er wordt van een zogenaamde algemene regel uitgegaan die niet bij de consument bekend is, tenzij deze er ervaring mee heeft. Informatie over een tegoedbon of over het terugkrijgen van je geld staat niet op de bon, waar het op de eerste plaats op moet staan. Verder staat het ook niet op hun algemene voorwaarden.
Wat ook wel grappig is is dat mij een andere gitaar werd aangeboden, die volgens hem beter is dan die ik had gekocht.
Diezelfde man kon me gisteren vertellen dat deze gitaar niet veel beter is dan de gitaar die ik eerst had gekocht, dus ga ik daar al niet voor.
Bovendien is deze gitaar ook duurder.
Wat ik nu ga doen is samen met mijn ouders een brief schrijven naar de directeur van Feedback en we gaan beroep doen op de rechtsbijstandsverzekering.
Op de vraag waar deze regel staat vermeld wist de medewerker te antwoorden dat ze het de consument vertellen als er naar gevraagd wordt.
Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar ik vind dit een drogreden. Er wordt van een zogenaamde algemene regel uitgegaan die niet bij de consument bekend is, tenzij deze er ervaring mee heeft. Informatie over een tegoedbon of over het terugkrijgen van je geld staat niet op de bon, waar het op de eerste plaats op moet staan. Verder staat het ook niet op hun algemene voorwaarden.
Wat ook wel grappig is is dat mij een andere gitaar werd aangeboden, die volgens hem beter is dan die ik had gekocht.
Diezelfde man kon me gisteren vertellen dat deze gitaar niet veel beter is dan de gitaar die ik eerst had gekocht, dus ga ik daar al niet voor.
Bovendien is deze gitaar ook duurder.
Wat ik nu ga doen is samen met mijn ouders een brief schrijven naar de directeur van Feedback en we gaan beroep doen op de rechtsbijstandsverzekering.
Re: Tegoedbon voor gitaar?
In dit geval is er niets mis met de gitaar (na afstelling). Alleen bevalt de gitaar u niet. Dit betekent dat u het inderdaad met hooguit een tegoedbon zult moeten doen. Dat zou anders zijn indien de gitaar niet aan de koopovereenkomst zou voldoen (en defect zou zijn).Maar hoe zit het met die tegoedbon? Ik heb hier en daar een beetje lopen snuffelen, zoals op de website van de Consumentenbond.
Het is me zo'n beetje duidelijk geworden dat ik recht heb op mijn geld, en dat ik tegoedbonnen mag weigeren.
Re: Tegoedbon voor gitaar?
Als je iets koopt dan is dat een bindende overeenkomst. De winkel hoeft daarna helemaal geen geld meer terug te geven of wat ook, tenzij het produkt kapot is. Een gitaar die niet afgesteld is valt daar niet onder. In dit geval ben je dus aangewezen op de algemene voorwaarden die de winkel hanteert.
Mijn advies: probeer je gitaar nog eens een tijdje uit. Misschien dat ie toch beter gaat bevallen als je hem een tijdje hebt.
Mijn advies: probeer je gitaar nog eens een tijdje uit. Misschien dat ie toch beter gaat bevallen als je hem een tijdje hebt.