LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO MINACHTING

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
oxxident
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:15

OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door oxxident »

BRIEF AAN OXXIO
AANTEKENEN


Oxxio Nederland B.V.
Postbus 108
3830 AC Leusden

T.a.v. dhr. K. de Boer
Manager Operations

Betreft:
Factuurdatum 14-03-06

Geachte heer De Boer,

Uw factuur, alsmede de hoogte van het factuurbedrag, bevreemdt mij zeer en is onjuist.

Allereerst heb ik gedurende de laatste 35 jaar nog nooit een afrekening ontvangen waarbij het door mij te betalen saldo, na aftrek van de voorschotten, zo enorm hoog is, namelijk €1220,91. Normaal werden de voorschotten gebaseerd op het historisch gebruik en was de eindafrekening nagenoeg gelijk aan het totaal van de betaalde voorschotten.

Ten tweede is het bedrag van de afrekening buitensporig hoger dan de vele afgelopen jaren in hetzelfde pand onder dezelfde omstandigheden en kan het verschil niet worden verklaard uit tariefswijzigingen of andere kosten.

Ten derde kan het totaal van het verbruik in kWh niet kloppen. Volgens uw factuur zou ik verbruikt hebben

voor normaal tarief 4.440 kWh
voor laag tarief 7.526 kWh
totaal 11.966 kWh
Dit zou ongeveer drie keer het (ook recente) historisch verbruik zijn, terwijl we nog geen schemerlampje méér hebben branden.

Ten vierde kloppen de door u gehanteerde meterstanden niet.
U hanteert op 05-01-2005 de beginstanden van de
meter ‘normaal’ 6.274 en van de meter ‘laag’ 10390 terwijl die in die tijd ongeveer 8.260 respectievelijk 13.530 waren.

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om een geverifieerde en herziene, juiste opgave van verbruik en van de kosten en zie uw reactie gaarne omgaand tegemoet, aangezien ook de betaling van het onjuiste hoge factuurbedrag mij in grote problemen zou brengen.


In afwachting van uw bericht teken ik, met vriendelijke groet,



Hoogachtend,

OXXIO HEEFT NIET GEREAGEERD op deze brief EN WEL 1220 EURO GEINCASSEERD.
TWAALF HONDERD TWINTIG EURO
TWEE DUIZEND ZESHONDER EN TACHTIG GULDEN

Hoe heet het als men iemand geld afneemt dat hem niet toekomt?



Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Als het niet langer dan 30 dagen gelden is kun je je bank vragen het bedrag te storneren.
(Als je bij de Postbank zit kun je het ook zelf doen.)

Laat bij je bank tevens het rekeningnummer van OXXIO blokkeren voor grotere afschrijvingen dan je maandelijkse betalingen.

Succes, Lieske

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik heb zo iets dergelijks met Essent gehad. Kreeg een rekening van 450 euro bijbetalen terwijl ik bijna niet thuis was geweest, en ook nog eens gebaseerd op een abnormaal electriciteitsgebruik. Ik kon niks bewijzen want het huis waar ik toen woonde was inmiddels gesloopt. Ze hebben echter de rekening gecrediteerd en er 50 euro van gemaakt. Zo kan het (gelukkig) ook!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door ronald g »

Is wel een beetje cru maar wie gaat er nu overstappen naar oxxio.
Al jaren is bekend dat het een piep onderneming is. En al 35 jaar geen afrekening ontvangen, zal wel een typefout zijn.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Dat staat er ook niet, Ronald G.

Even de hele zin lezen !


Lieske

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door kiz »

Allereerst heb ik gedurende de laatste 35 jaar nog nooit een afrekening ontvangen
het staat er toch echt...

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ronald G en Kiz lezen allebei niet :? :
Allereerst heb ik gedurende de laatste 35 jaar nog nooit een afrekening ontvangen waarbij het door mij te betalen saldo, na aftrek van de voorschotten, zo enorm hoog is
Wel ontvangen, maar nooit zo een hoog bedrag hoeven bij te betalen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door kiz »

't gaat om die 35 jaar tjoektjoek... dat doet toch lichtelijk vreemd aan om te schrijven aan 'n bedrijf dat nog geen 3 jaar bestaat, is 't wel? Nog afgezien van 't feit dat je 35 jaar geleden 'n complete straat een jaar lang van gas en electra kon voorzien van dat bedrag (omgerekend naar guldens en afgezet tegen het prijspeil van 1971)

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ja, maar dan moet je verder lezen.
U hanteert op 05-01-2005 de beginstanden van de
meter ‘normaal’ 6.274 en van de meter ‘laag’ 10390 terwijl die in die tijd ongeveer 8.260 respectievelijk 13.530 waren.
Hij is op 5 januari 2005 overgestapt naar Oxxio.

Maar wat je opmerking over 1971 betreft. Tja, daar kan ik niks tegen inbrengen. Het is gewoon dieptriest zoals de prijzen zijn gestegen :roll:

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door Flipipo »

Wat lezen mensen tegenwoordig slecht zeg. Het is jammer om zo felle reactie te geven terwijl er anders staat.. Zo helpen de slecht lezers de forum naar de maan! Bah

TBMON
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2006 14:07

Re: OXXIO MINACHTING

Ongelezen bericht door TBMON »

hallo oxxident,

heb je niet een afrekening t/m 05/01/2005 van je oude leverancier?

die eindstanden zouden de beginstanden moeten zijn op de rekening van Oxxio, zo niet dan is er iets fout gegaan in de keten.

suc6

Gesloten