LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensonwaardig

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Mensonwaardig

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Machtswellust!!
Rabobank Venray zorgde samen met Schretlen er voor, dat in ongeveer 70 dagen beurshandel een zorgvuldig opgebouwde oudedagreserve(aandelen bezit) werd omgezet in een aanzienlijke schuld. Oorzaak : Verzaken van de margin/zorgplicht. Rabobank Nederland( Juridische Dienst) vond dit blijkbaar niet voldoende! Zie onderstaande zinsneden uit een serie van brieven.Gaarne uw hulp voor gerechtigheid?
31-05-89 Namens Schretlen delen wij u mede dat zij thans te vorderen hebben een bedrag van f. 520.000,vermeerdert met F. 55.000 =, de lopende rente. Namens voormelde vennootschap sommeren wij u 30 dagen na heden voormeld bedrag over te maken dan wel terzake een voor ons acceptabele betalingsregeling voor te stellen
04-07-89 Met referte aan ons schrijven van 31-05 j.l moeten wij constateren dat wij tot op heden niets van u hebben vernomen.lndien wij thans niet binnen10 dagen een reactie van u hebben ontvangen,dan zullen wij overgaan tot het aanvragen van uw faillissement.
10-10-89 Inmiddels schreven wij u op 31mei en 4juli Tot op heden hebben wij geen reactie van u vernomen Alvorens tot aanvragen van uw faillissement over te gaan stellen wij u voor de laatste maal in de gelegenheid om de vordering aan Schretlen te voldoen.
27-11-89 Met betrekking tot de vordering hebben we met Schretlen overlegd, Schretlen is bereid om na betaling van een bedrag van f 400.000 = haar restant-vordering op u buiten invordering te stellen Voormeld bedrag dient dan wel voor het jaareinde te worden ontvangen.
Hoogachtend Rabobank Nederland

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door peukiemon »

:twisted: Heb je nou echt niets beters te doen dan keer op keer ditzelfde
verhaal op te hangen.
Je krijgt op niet een forum een normaal respons.
Get a life :D

MAXIEM

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@ peukiemon

Bij deze dan hier een normale respons:

Dag Toon,

Ik heb jouw verhaal op vrijwel alle consumentensites al diverse keren gelezen. Het is diep triest wat er gebeurd is en wat je hebt meegemaakt, maar er valt weinig meer aan te veranderen. Zelf heb ik in 1990 voor het grootste deel buiten mijn schuld om, al mijn geld verloren. In '91 ben ik weer met een klein kapitaaltje begonnen wat inmiddels is uitgegroeid tot een fors bedrag van 6 cijfers. Ik heb geen energie verspild aan rechtzaken en advocaten. Had ik dit wél gedaan dan zou ik ook nu nog geen cent bezitten. Probeer de zaak eens van je af te zetten en (hoe klein ook) een nieuw begin te maken.

Vriendelijke groet, Paula.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Haai Toon! Hoe gaat het met je? Je noemt in je berichten erg vaak de plaats Venray. Nu ben ik daar afgelopen weekend zelf geweest en iets heeeeeeel bijzonders meegemaakt.En lieve Toon ik snap dat je die lui daar oplichters vindt!!! Wat een smeerlappen daar!
Ja en Toon, jij hebt vaak lange verhalen, dus mag ik dat ook!
Ik ging met mijn zoon en dochter een weekend naar opa en oma die daar op vakantie waren. Mijn man en andere dochter gingen op scoutingkamp, vandaar. Lees je nog steeds aandachtig Toon??
Ok. Dan kan ik verder gaan
Ik kwam bij een winkel in Venray, ik zal de naam niet noemen hoor, en zag daar een leuk paar schoen voor de oudste van 10. Maat 41 moest ik kopen voor die knul, niet normaal!!!!25 euro vroegen ze voor die schoenen. Ik vond het echte afzetters maar ja er hing een mooi kaartje aan dat ik aan de kassa wel 50% korting zou krijgen.
Ik, de muts, trapte daar in en ging afrekenen....
Ipv 25 euro, dacht ik dat die schoenen mij wel 12,50 euro zouden gaan kosten!!
En echt Toon, ik viel bij de kassa van de ene verbazing in de andere.
Ik gaf daar nl. ook nog de Nationale sportpas af aan de kassa,en bleek nog eens EXTRA korting te kunnen krijgen. De dame achter de kassa gaf mij NOG EENS 25% koring over al mijn aankopen. 't klopte niet helemaal hoor, zei die dame ook, maar dan hadden ze haar maar beter moeten inlichten zei ze zelf......
Afijn, een leuk paar merkschoenen en sokken voor weinig Toon!
Maar toen gebeurde het, en sindsdien zijn die Venray-figuren echt oplichters hoor Toon!

Ik kwam bij de volgende winkel, waar ze shirts hadden voor 7,95 per stuk, en die klojoos gaven GEEN korting op de sportpas.
Bahbah Toon, nu snap ik pas wat een hekel je hebt aan die limburgers. Ik hoop dat je inmiddels bent verhuisd uit die kloteprovincie.
Afzetters zijn het........
Ik voel echt met je mee Toon.
Bij mij is het pas ruim 20 uur geleden dat je bent genaaid, en bij jou pas 20 jaar.
Ik weet. t klinkt lang,maar t is peanuts....
Moraal van het verhaal?
Elke boerenlul die in Venray komt moet op zn centen letten en niet denken dat ie altijd voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten!!!!!!!!!!!!!!

Dag Toon, have a nice day!

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door linda82 »

Mirjam, dit vind ik uit alle respons die Toon door de jaren heen gekregen heeft de allerbeste!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Toon zeurt, meer is er niet over te zeggen. Ik snap niet dat die man nog steeds toegelaten wordt op dit forum of welk ander forum dan ook.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Blijkt dat gewoon ouderwets sparen nog steeds het beste werkt

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Hallo allen
Dank indien van toepassing. Elk voorstellingsvermogen zal waarschijnlijk worden overtroffen met de wetenschap wat enkele machthebbers een familie en gezin hebben aangedaan.En dan te bedenken dat men zich pretendeerd"MIDDEN IN DE SAMENLEVING" te staan.Afgrijselijk!!! Elk weldenkend mens moet o.i.van dit gebeuren weet hebben.Peukieman: Tja.......Spreken is zilver enz.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door SJZ »

Blijkt dat gewoon ouderwets sparen nog steeds het beste werkt
Nou, beleggen kan ook heel leuk zijn hoor. Natuurlijk niet als je eind jaren tachtig instapte (toen waren het slechte jaren) of eind jaren negentig (ik heb toen ook geen leuke jaren gehad met beleggen). Maar goed: beleggen heeft risico's, dus als je geld verliest dan draag je dat maar, je koos er zelf voor om niet te sparen. En dus zit ik gewoon met mijn verlies.

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door winter »

Hallo Toon,
Ben recent belazerd door de Fortis. Via de geschillencommissie een groot deel teruggekregen. De rest, een fors bedrag, kwijt..... Maar het leven gaat verder. begin opnieuw inderdaad hoe klein ook maar met wrok heb je alleen jezelf. Verbrand het dossier ritueel en kijk eens naar buiten"every cloud has a silver line".

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door ?? »

Het is merkbaar dat Toon financieel aan de grond zit. Hij heeft blijkbaar niet eens geld over om de eigen bijdrage voor zijn medicijntjes te betalen.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Mensonwaardig

Ongelezen bericht door peukiemon »

Peukieman: Tja.......Spreken is zilver enz.
en zwijgen is goud, waarom dan voor het zilver gaan. :?:

Gesloten