LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door Laurent »

uw contractrekeningnummer is prive, derden kunnen ermee sghoppen

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door mylo1 »

De medewerker is te vertrouwen en hij/zij vraagt alleen om jou contractnummer ..waar verder niemand iets mee kan
Trouwens niet zo verstandig om jou telefoonnummer hier neer te zetten....er lopen al genoeg gekken rond die je het leven aardig zuur kunnen maken

Een raad verwijder hem

de medewerker heeft al verschillende mensen geholpen en is een nuon man/vrouw

gr mylo1

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Er is al contact geweest en ik heb de indruk dat het een serieus persoon is en ik heb ook vragen gesteld waar alleen nuon van wist en zij kon mij andwoorden. Maar zij is het ook met mij eens hoe had het zover tussen mijn nuon contact personen en mij kunnen komen en dat het zo fout gelopen is dat ik geen contact met die personen meer wil hebben en dat ik nu al een paar maanden deze andere weg via publisiteit bewandel. en dat ik heel veel op internet naspeuringen doe of er meer personen zijn met problemen met nuon door nuon hun schuld.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door mylo1 »

fijn voor je ..ik hoop dat je geholpen wordt..afwachten maar

gr mylo1

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ik ben van middag door die mevrouw van nuon terug gebeld en die erkende dat nuon volledig fout was en deed een voorstel van schade vergoeding ( omdat ik door de hele toestand met nuon enorm veel schade heb geleden die nuon ook bekend is en waarvan ze bewijzen hebben ) die zo belachelijk laag was dat ik die gelijk heb verworpen en dat ik doorga met mijn strijd tegen nuon maar dat ze mij altijd kan bellen met een goed voorstel.

Jullie zien dat die mevrouw ook niet werkt aan een echte oplossing.

Ik moest dan maar door gaan met wat ik mee bezig ben.

hfiasco.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door mylo1 »

hfiasco

Kijk betalen zal je altijd moeten ..je hebt toch die energie verbruikt..en dat lijkt mij ook normaal
Dacht alleen dat je een regeling kon treffen met de medewerker..maar dat is dus geen kwijtschelding!!!!..zou ik ook vreemd gevonden hebben ,want wij moeten allemaal betalen

gr mylo1

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Goed lezen is schijnbaar een vak wat heel veel mensen nog steeds niet goed beheersen gezien hun "PRO NUON"houding. Want die mensen dulden absoluud geen commentaar op nuon en geven zelfs wanneer de nuon zeer grote fouten maken toch nog nuon gelijk en vallen zij samen met nuon de klant die door fouten van nuon problemen heeft aan.

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

MYLO1 Die beloofde kwijdschelding door nuon heb ik zwart op wit van nuon gehad en dat is later door nuon toen wij tot een afspraak kwamen ontkennen. Dus bezefv eens goed wat je zegt vooor jij je pro nuon gedrag demonstreert.

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Een meneer van de nuon heeft mij gebelt en heeft bevestigt dat de geschillencommissie eletra en gas contact heeft opgenomen met nuon naar aanleiding van mijn schrijven aan de geschillencommissie en de meneer heb ik een gesprek mee gehad en hij gaat nu een concreet voorstel uitwerken waar wij beiden tevreden mee zijn en steld dat op papier en zou ook een meter opnemer langs sturen om de exacte meterstanden op te nemen en dan met een voorstel komen die ik ook accoord vind.

Hij erkent dat er bij nuon heel veel fout is gegaan waar ik het slachtoffer van ben geworden en hij vroeg ook naar de aard van schade die ik heb geleden en daar hebben wij het zeer uitgebreid over gehad en zij ook dit had nooit mogen gebeuren deze fouten van nuon.

Het was een prettig gesprek en ik denk dat nuon en ik er nu wel uitkomen.

Tot zover een kort verslag va de stand van zaken.n

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ik ga toch het voorstel van nuon afwijzen omdat bij het na rekenen bleek dat het een rekentruc van nuon was waarbij ik per saldo er niks op vooruit ga en met de schade blijf zitten. Alleen ze hebben het iets anders verpakt.

Jullie horen hoe het verder gaat.

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ik ben afgelopen vrijdag weer door die meneer van nuon benadert en wij hebben de zaken nog eens goed besproken en hij heeft brieven gestuurd en we zijn wat nader tot elkaar gekomen en er worden nog enkele dingen besproken vandaag ( hij zou mij bellen ) en dan stel ik nog wat vragen maar het ziet er nu wat beter uit en ik denk dat we nu wel tot een oplossing komen.

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door vd2006 »

Nuon...., hou op... :arrow:
Na de nodige brief wisselingen tussen Advocaat en Nuon hebben
we na 3 jaar eindelijk gerechtigheid.... dachten we...

Want nu alles lijkt opgelost te zijn op het oude adres, u voelt hem aankomen.... :evil:

Nu het nieuwe adres....(nieuwbouw)

Groene stroom aangevraagd via greenchoice.
Zij vragen de meterstand op van Nuon.
Deze stand klopt met wat er op de meter staat.
Echter, het verbruik is ruim 2 x zoveel als dat van
een normaal gezin van 4 personen.
En wij zijn maar met zijn tweetjes.
Met greenchoice (Aardige lui) de hele inventaris
nagelopen op mogelijke energie slurpers....
niets gevonden..
Dus terug naar Nuon.
Zou het kunnen zijn dat de meter stuk is?
dat kan, om dat te onderzoeken kost u dat 800
tot 1000 euro. (En als de meter echt stuk is dan kost het niets).

Advies van Nuon, "schakelt u een instalateur in."
"Die kan e.a. in het leidingnet controleren".
Ik nog: "En als deze dan niets vind? kan ik de kosten
hiervan bij u verhalen?"
Nuon weer: "nee dat kan niet, die zijn voor u zelf.
Leidingnet tot de meter verhaal...."
Slaat nergens op natuurlijk..

Dus wij zitten nu met zijn tweeen op een jaarverbruik van 8000KWH
en de rekening met 100% omhoog.

En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat ik vorige jaar
een dag en een nacht tarief heb aangevraagd.
En de meter vandaag de dag nog steeds 1 stand aan geeft. (R2).

MAXIEM

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag vd2006,

NUON is en blijft een ramp. Je laatste aanvraag zou ik wél schriftelijk aankaarten bij de netbeheerder omdat je natuurlijk wel recht hebt op een goed werkende meter. :(

Sukses, groeten, Paula.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Volgens mij heeft MAXIEM gelijk. Bellen met Continuon (ik neem aan dat je in hun gebied woont) zou je verder kunnen helpen.

Maar dag en nacht tarief hoor je toch aan te vragen bij je leverancier en dat is Greenchoice toch? Daarnaast, is het wel gunstig? Dag en nacht tarief zou bij ons thuis pas gunstig zijn bij 3000 KWh per jaar verbruik (volgens mijn leverancier). Daar komen wij met z'n tweetjes echt niet aan. Dan ga ik wel even van normaal verbruik uit hè? Niet van je 8000 KWh die je meter nu aangeeft. :wink:

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ik ben er met nuon gelukkig uitgekomen en we zijn nu beide tevreden en ik krijg van nuon onse afspraken op papier toegestuurt en daarmee zijn mijn problemen opgelost met nuon.

Maar ik adviseer iedereen als je naar herhaaldelijk contact zoals ik ruim 2 jaar lang dat je voet bij stuk houden dan naar de geschillencomissie electra en water gaan. www.geschillencommissies.nl als die nl de zaak aannemen sta je veel sterker en kun je dan wel vaak voor de zitting vaak met nuon tot een oplossing komen zoals in mijn geval.

Ik adviseer zeker dat aan vd2006 omdat te doen.

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door vd2006 »

Iedereen tot zover hartelijk dank voor de adviezen.
Ik heb inmiddels al Continuon schriftelijk op de hoogte gesteld maar nog niets vernomen....
Het is trouwens http://www.geschillencommissie.nl (Zonder S) :wink:
Bedankt voor de Tip!

Inmiddels hebben we zelf ook wat testjes thuis gedaan met het gebruik van apparatuur.
Ons dagelijks verbruik ligt gemiddeld tussen de 10 en 15Kwh.
Dat is dus ruim de helft van wat de meterstand over het gehele jaar
heeft aangegeven....op onze jaarafrekening.

...Wordt dus nog vervolgt...

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door vd2006 »

Tot op heden 0 verder gekomen.
Nuon doet niets. Continuon doet alleen iets als je 800 euro betaald.
Heb nu een brief gestuurd naar deze laatste.
Als hier geen antwoord op komt met voorstel tot oplossing gaat de zaak uit handen naar een jurist.

Pijnlijk om te moeten constateren dat het in een Land zoals NL blijkbaar niet meer anders kan dan via de rechter.

Enige positieve van het verhaal:
Greenhoice, heeft de Jaarafrekening opgeschoven.
Enige wat ik hoef te doen is weer even met ze bellen als het langer duurt dan schuiven ze hem weer door.
Zij hebben volledig begrip voor de situatie.

Wordt vervolgt.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Vd2006,

Uit uw bericht maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw verbruik op uw nieuwe adres en uw overstap van Nuon naar een andere leverancier.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen
nemen om samen met deze kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer
kan achterhalen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door vd2006 »

Medewerker.

U kunt zich nu wel bereidwillig opstellen maar uw collegas verwijzen mij gewoon naar continuon.
En deze zegt op zijn beurt dat het mij geld gaat kosten als ik de meter wil laten nakijken.
Zo komen we alleen maar nog verder in de kosten te zitten.
Ik ga de zaak juridisch uit handen geven.
want hier schieten we hellemaal niets mee op.

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over NUON

Ongelezen bericht door hfiasco »

Hallo nogmaals. De vorige reactie van mij is verwijderd omdat ik een naam noemde van een medewerker van de nuon en dat mag niet.

Ik adviseer u toch plaats uw eletrichie tijds contract nummer hier op deze forum dan kan de medewerker die daar op deze forum om vraagt in hun archief zoeken naar uw telefoon nummer en verdere gegevens zodat die speciale afdeling die boven de klanten service ( waar ik ook nooit meer contact mee opneem maar altijd met die speciale afdeling staat en die echt met de mensen meedenken om een oplossing te vinden ) contact met u opnemen kan.

En met die afdeling ben ik toen zeer snel tot een goede oplossing gekomen en ben daar heel tevreden over wat ik niet van klanten service kan zeggen.

hfiasco.

Gesloten