LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Merken koelers en vriezers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door joost28 »

We zijn aan het kijken voor een goede inbouw vriezer en inbouw koelkast. Nu zijn er natuurlijk de top-merken zoals Miele en Liebherr, maar die zijn nogal prijzig.

Hoe zit het met andere merken?

Pelgrim, Bauknecht, Whirlpool?

Een koelkast is toch een koelkast, of redeneer ik te eenvoudig...?

Wat zijn andere goede maar betaalbare merken?

martinhondaesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2006 10:26

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door martinhondaesi »

Ik ben me aan het oriënteren op Pelgrim apparatuur en ik zou ook weleens willen weten wat de kwaliteits-, prijs-, en gebruiksgemakverschillen zijn.

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door Bob T. »

Denk dat wij toch voor een Leibherr gaan. Heeft het biofresh systeem, waardoor je groente en fruit op 0 graden bewaard blijft, en dus extra lang goed blijft. Makkelijk voor als je 1 maal per week boodschappen doet lijkt me

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door joost28 »

Dat biofresh systeem is heel mooi en gemakkelijk, maar het is zo duur...

Het is inderdaad wel zo dat je groente en fruit daar 2 a 3 weken in kunt bewaren dus dat is wel handig.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door Kulta »

Liebherr haalt als argument aan dat : Het gemiddelde Nederlandse gezin per jaar voedsel twv ongeveer €300,- weggooit, terwijl dat voedsel bewaard in een biofresh zone niet weggegooid had hoeven te worden.

(ze hebben een artikel uit de telegraaf, kun je vast wel opvragen bij je keukenleverancier")

Als je ervan uit gaat dat dit geen 300 maar 150 euro is dan kun je uit rekenen hoelang het duurt dat je voordat je de extra kosten terug hebt verdient.

Geldt trouwens niet alleen voor groente en fruit, maar ook melk bijvoorbeeld.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door joost28 »

Het zal wel aan mij liggen dan, maar ik gooi nooit iets weg... ik kijk gewoon regelmatig wat ik in de koelkast heb en eet dat op...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door SJZ »

Twee jaar gelden kocht ik een vrieskast met 7 laden van het merk Edy. Schijnt Italiaans te zijn. Natuurlijk lacht iedereen je uit als je dat vertelt, maar ik dacht ook: een simpele machine zonder draaiende onderdelen kan door iedereen gemaakt worden. Tot nu toe heb ik dat apparaat natuurlijk pas twee jaar, maar hij bevalt uitstekend.

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Zelf hebben wij de Samsung SN629EPNSQ ong. 1 jaar en zijn hier erg over te spreken. Erg ruim en het fruit blijft erg lang vers (kiwi's bijv. zijn na 4 weken nog zo goed als nieuw!). Wij hebben de temperatuur op 3 graden staan voor het koelgedeelte en -18 voor het vriesgedeelte.

P.s. wij hebben hem op eBay.de gekocht, scheelde het nodige met de NL winkels toen. Goedkoopste prijs in NL was EUR 940,00. Op eBay was die EUR 699,00 excl. EUR 99,00 verzendkosten. Uiteindelijk toch ruim EUR 140,00 bespaard op deze combi :)

kristie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:00

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door kristie »

Ik heb ETNA gekocht en ben al jaren zeer tevreden

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Merken koelers en vriezers

Ongelezen bericht door joost28 »

Bedankt voor jullie reacties!

Gesloten