| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom kost MAALOXmaagtabletten in PRAAG maar 2,45 ipv 6,75?
Daar gaan we weer met de complottheorieen van Venantius. Daar kun je je voor laten behandelen weet je....
Misschien zijn de regels per land wel anders, of wordt de verkoop in Praag wel gesubsidieerd of wat dan ook. Er zijn wel 100 redenen te bedenken waarom het goedkoper is. Dat heeft helemaal NIETS met Nederland te maken.
Misschien zijn de regels per land wel anders, of wordt de verkoop in Praag wel gesubsidieerd of wat dan ook. Er zijn wel 100 redenen te bedenken waarom het goedkoper is. Dat heeft helemaal NIETS met Nederland te maken.
Re: Waarom kost MAALOXmaagtabletten in PRAAG maar 2,45 ipv 6,75?
Als je altijd zoveel zure opmerkingen maakt als Venantius krijg je vanzelf maagklachten. Ineens begin ik heel veel te begrijpen.
Gewoon Herbalife, dan verdiend de leverancier ook nog wat en de produkten zijn goed!
@Venatius,
kijk eens wat Jan Modaal in Tjechië aan inkomen heeft!
Alles is daar veel goedkoper, ook auto's ed, dat is niet vreemd voor een land veel armer dan de onze!!
Nog een voorbeeld; een gem. Spanjaard heeft een lager inkomen dan een NL. Loop nu eens Zara binnen, zij hebben prijskaartjes voor heel europa, zal je ook zien dat er verschil in zit!!
kijk eens wat Jan Modaal in Tjechië aan inkomen heeft!
Alles is daar veel goedkoper, ook auto's ed, dat is niet vreemd voor een land veel armer dan de onze!!
Nog een voorbeeld; een gem. Spanjaard heeft een lager inkomen dan een NL. Loop nu eens Zara binnen, zij hebben prijskaartjes voor heel europa, zal je ook zien dat er verschil in zit!!
Justus,Gewoon Herbalife, dan verdiend de leverancier ook nog wat en de produkten zijn goed!
Je leek me een verstandig man, maar na deze uitspraak...
Herbalife...??goed....??en leveranciers die daar leuk aan verdienen??
Ga je diep, heel diep schamen.
Medicijnen in het buitenland worden vaak bij een locale fabriek in licentie gemaakt.
Daar kan goedkoper geproduceerd worden en ook de logistiek kost minder.
Zelf koop ik mijn medicijnen altijd in Turkije als ik er op vakantie ga.
Scheelt enorm veel in prijs en zijn meestal zonder recept verkrijgbaar in de locale apotheek.
Betaalde laatst voor een anti-biotica kuur wide spectrum een paar euro.
Ok, bijsluiter in het Turks, en van een vage fabriek, maar de ingredienten en werking was hetzelfde.
Daar kocht ik ook nog is pijnstillers bij die helemaal geen droppie kosten en 5x zo zwaar waren als je hier kunt verwachten.
Van deze combinatie van pillen 5 dagen op roze wolken gelopen (NB:ik ben nog nooit zo goedkoop 5 dagen stoned geweest).
Doosje slaap pillen 1.75 euro en daar moet je hier voor in het ziekenhuis liggen als je ze wilt hebben, zo sterk zijn ze.
Altijd handig om je medicijnkast even aan te vullen als je in het buitenland bent.
Just my 2 cents.
Daar kan goedkoper geproduceerd worden en ook de logistiek kost minder.
Zelf koop ik mijn medicijnen altijd in Turkije als ik er op vakantie ga.
Scheelt enorm veel in prijs en zijn meestal zonder recept verkrijgbaar in de locale apotheek.
Betaalde laatst voor een anti-biotica kuur wide spectrum een paar euro.
Ok, bijsluiter in het Turks, en van een vage fabriek, maar de ingredienten en werking was hetzelfde.
Daar kocht ik ook nog is pijnstillers bij die helemaal geen droppie kosten en 5x zo zwaar waren als je hier kunt verwachten.
Van deze combinatie van pillen 5 dagen op roze wolken gelopen (NB:ik ben nog nooit zo goedkoop 5 dagen stoned geweest).
Doosje slaap pillen 1.75 euro en daar moet je hier voor in het ziekenhuis liggen als je ze wilt hebben, zo sterk zijn ze.
Altijd handig om je medicijnkast even aan te vullen als je in het buitenland bent.
Just my 2 cents.
Lijkt me ook vooral heel verstandig om zelf met medicijnen te gaan rotzooien zonder enige vorm van toelichting. Pillen waar je 5 dagen high van bent? Slaappillen die zo zwaar zijn dat je ze hier niet eens krijgt? Nee dan ben je goed bezig......
Sommige mensen spelen dus ook met de gezondheid om maar een paar euro te kunnen besparen.
Sommige mensen spelen dus ook met de gezondheid om maar een paar euro te kunnen besparen.
======================================
Lijkt me ook vooral heel verstandig om zelf met medicijnen te gaan rotzooien zonder enige vorm van toelichting
=====================================
Daar is niks mee zolang je weet wat je doet.
Het is natuurlijk wel zo dat men in die landen pas naar de dokter gaat als je op sterven na dood gaat en dan zijn paardenmiddelen noodzakelijk.
Voor de locals is medische hulp duur terwijl wij hier lachen om wat het kost.
Bekijk de ingredienten en overleg met de apotheker.
Deze hebben over het algemeen wel medicijnen gestudeerd en zijn in de locale plaatsjes de vervanger voor 1e hulp bij ziekte.
---------------------------------------------------------------
Dit gaat op jaarbasis echt niet om een paar euro als je flink aan de medicijnen zit maar kan een flink bedrag aan besparing geven.
======================================
Lijkt me ook vooral heel verstandig om zelf met medicijnen te gaan rotzooien zonder enige vorm van toelichting
=====================================
Daar is niks mee zolang je weet wat je doet.
Het is natuurlijk wel zo dat men in die landen pas naar de dokter gaat als je op sterven na dood gaat en dan zijn paardenmiddelen noodzakelijk.
Voor de locals is medische hulp duur terwijl wij hier lachen om wat het kost.
Bekijk de ingredienten en overleg met de apotheker.
Deze hebben over het algemeen wel medicijnen gestudeerd en zijn in de locale plaatsjes de vervanger voor 1e hulp bij ziekte.
Dit gaat op jaarbasis echt niet om een paar euro als je flink aan de medicijnen zit maar kan een flink bedrag aan besparing geven.
-
Bor Komorovski
Zal ik aan toevoegen dat je maar eens moet proberen datzelfde spul in de VS of in Japan te kopen, ik vermoed dat het daar wel eens duurder kan zijn. Maar het ligt natuurlijk ook aan het product. In China is eten en drinken spotgoedkoop maar goede elektronica banadert Westerse prijzen.
Vaak wordt de prijs van een Big Mac van McDonalds beschouwd als een redelijke koopkrachtgraadmeter.
Vaak wordt de prijs van een Big Mac van McDonalds beschouwd als een redelijke koopkrachtgraadmeter.
-
Walter van V
ah leuk een patient die zelf wel weet of er een breed-of smal spectrum antibioticum toegedient meot worden, en nog de specifieke ook.
MAg ik vragen: waarvoor gebruikt u het antibioticum, hoeveel (dosering per dag, aantal dagen) en welke bacterien wilt u aanpakken?
Het is heel gevaarlijk de verkeerde soort antibioticum te gebruiken. In de eerste plaats vanwege de wellicht slechte werking, dus niet geheel opruimen van het probleem (weet u of u met de behandeling echt de oorzaak aanpakt of alleen maar het gevolg, dan dus ook parallel behandeling van de echte oorzaak nodig!)
verder het steeds groter wordende risico van resistentie van de bacterien. En in de laatste plaats het opbouwen mogelijk van een allergie voor het middel of bestanddelen ervan...
Terwijl de meeste echt noodzakelijke medicijnen hier op recept voorgeschreven kunnen worden, en dus ook vergoed worden door de verzekering....
Tja en over de grens goedkoper: kan idd aan zeer veel zaken liggen, walt mij opvalt is dat u erover valt dat het in NL overal hetzelfde kost, maar terwijl dat in Polen ook het geval is heeft u daar geen commentaar over...
verder gaat idd het verhaal over ter plekke produceren etc op.
MAg ik vragen: waarvoor gebruikt u het antibioticum, hoeveel (dosering per dag, aantal dagen) en welke bacterien wilt u aanpakken?
Het is heel gevaarlijk de verkeerde soort antibioticum te gebruiken. In de eerste plaats vanwege de wellicht slechte werking, dus niet geheel opruimen van het probleem (weet u of u met de behandeling echt de oorzaak aanpakt of alleen maar het gevolg, dan dus ook parallel behandeling van de echte oorzaak nodig!)
verder het steeds groter wordende risico van resistentie van de bacterien. En in de laatste plaats het opbouwen mogelijk van een allergie voor het middel of bestanddelen ervan...
Terwijl de meeste echt noodzakelijke medicijnen hier op recept voorgeschreven kunnen worden, en dus ook vergoed worden door de verzekering....
Tja en over de grens goedkoper: kan idd aan zeer veel zaken liggen, walt mij opvalt is dat u erover valt dat het in NL overal hetzelfde kost, maar terwijl dat in Polen ook het geval is heeft u daar geen commentaar over...
verder gaat idd het verhaal over ter plekke produceren etc op.
@ Walter.
Het ging hierbij om een kaakontsteking.
In overleg met de lokale apotheker heb ik een wide-spectrum antibiotica gekregen.
Moest 5 dagen er 2 per dag slikken.
De ontsteking was tamelijk heftig en moest veel pijnstillers slikken om het toch nog dragelijk te maken.
Uiteindelijk toch een paar dagen later naar de lokale tandarts gegaan om het schoon te laten maken en een foto te laten schieten.
Zij plaatste ook nog een direct antibioticum in de wond.
De voorgeschreven kuur was goed en moest afgemaakt worden.
Het advies van deze tandarts was thuis naar de kaakchirurg te gaan want ze vermoede een Cyste.
Toen ik thuis kwam heb ik mijn eigen tandarts bezocht.
Ik heb haar het emailadres van de tandarts aldaar gegeven, alwaar ze de foto en analyse kon opvragen.
Dit vond zij niet nodig en na een kort onderzoek werd ik genezen verklaard.
Hier heb ik nog mijn bedenkingen over want er zit nu 8 weken later nog steeds een verharde knobbel in mijn kaak.(NB waar ik overigens geen last van ondervind).
3e opinie aanvragen mischien.
Mijn eigen tandarts maakt zich nog wel eens met een Jane v Leiden er vanaf.
Een Cyste kan vervelende gevolgen hebben begrijp ik.
U denkt dat ik makkelijk overga tot het slikken van antibioticum.
Dat is toch echt niet zo.
Er moet wel degelijk iets vervelends aan de hand zijn voor dat ik dat doe.
Dit was de 3e kuur in mijn 54 jarige leventje.
Ik ben best wel op de hoogte van resistentie verschijnselen als je veel antibiotica slikt.
Ik had daar ook naar de dokter kunnen gaan maar hoewel deze mensen bekwaam zijn, hebben ze rekening meestal al geschreven voor ze bij je zijn, en als je tourist bent, dan is die vaak niet mis.
Dit is dan een alternatieve methode.
Dat ik uiteindelijk bij de tandarts terechtkwam was een eigen keuze en misschien niet direct noodzakelijk geweest.
De ontsteking was echter zo heftig geweest, dat ik daar toch maar toe besloot om de wond te laten verzorgen.
P.S.
Ik heb de rekening van de medicijnen en de tandarts gewoon bij de ziektekostenverzekering vergoed gekregen.
Was een koopje voor ze.
Het ging hierbij om een kaakontsteking.
In overleg met de lokale apotheker heb ik een wide-spectrum antibiotica gekregen.
Moest 5 dagen er 2 per dag slikken.
De ontsteking was tamelijk heftig en moest veel pijnstillers slikken om het toch nog dragelijk te maken.
Uiteindelijk toch een paar dagen later naar de lokale tandarts gegaan om het schoon te laten maken en een foto te laten schieten.
Zij plaatste ook nog een direct antibioticum in de wond.
De voorgeschreven kuur was goed en moest afgemaakt worden.
Het advies van deze tandarts was thuis naar de kaakchirurg te gaan want ze vermoede een Cyste.
Toen ik thuis kwam heb ik mijn eigen tandarts bezocht.
Ik heb haar het emailadres van de tandarts aldaar gegeven, alwaar ze de foto en analyse kon opvragen.
Dit vond zij niet nodig en na een kort onderzoek werd ik genezen verklaard.
Hier heb ik nog mijn bedenkingen over want er zit nu 8 weken later nog steeds een verharde knobbel in mijn kaak.(NB waar ik overigens geen last van ondervind).
3e opinie aanvragen mischien.
Mijn eigen tandarts maakt zich nog wel eens met een Jane v Leiden er vanaf.
Een Cyste kan vervelende gevolgen hebben begrijp ik.
U denkt dat ik makkelijk overga tot het slikken van antibioticum.
Dat is toch echt niet zo.
Er moet wel degelijk iets vervelends aan de hand zijn voor dat ik dat doe.
Dit was de 3e kuur in mijn 54 jarige leventje.
Ik ben best wel op de hoogte van resistentie verschijnselen als je veel antibiotica slikt.
Ik had daar ook naar de dokter kunnen gaan maar hoewel deze mensen bekwaam zijn, hebben ze rekening meestal al geschreven voor ze bij je zijn, en als je tourist bent, dan is die vaak niet mis.
Dit is dan een alternatieve methode.
Dat ik uiteindelijk bij de tandarts terechtkwam was een eigen keuze en misschien niet direct noodzakelijk geweest.
De ontsteking was echter zo heftig geweest, dat ik daar toch maar toe besloot om de wond te laten verzorgen.
P.S.
Ik heb de rekening van de medicijnen en de tandarts gewoon bij de ziektekostenverzekering vergoed gekregen.
Was een koopje voor ze.
Laatst gewijzigd door hharteman op 15 aug 2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Walter van V
voor een kaakontsteking is juist een smal-spectrum AB nodig. En ik begrijp dat in het buitenland een wortelkanaalbehandeling is opgestart, deze zal toch door de eigen tandarts moeten worden afgemaakt!
Antibiotica is eigenlijk nooit goed bij kaakontstekingen! juist de oorzaak aanpakken!
Antibiotica is eigenlijk nooit goed bij kaakontstekingen! juist de oorzaak aanpakken!
Ik heb het doosje van de antibiotica bij mijn eigen tandarts afgegeven en die heeft daar geen opmerkingen over gehad.
Er is geen wortelkanaalbehandeling opgestart.
Wel is het zo dat als het probleem weer optreedt, er een kies verwijderd gaat worden
.
Er is geen wortelkanaalbehandeling opgestart.
Wel is het zo dat als het probleem weer optreedt, er een kies verwijderd gaat worden
.
-
Walter van V
ah dan is er in het verleden waarschijnlijk al een wortelkanalbehandeling gedaan.
Wellicht is er de optie de ontstekingshaard door de kaakchirurg te laten verwijderen, want dat er een probleem nog aanwezig is blijkt wel uit de afspraak dat wanneer de klachten terugkomen de kies getrokken moet worden.
Overigens: indien u vragen heeft hierover kan ik u verwijzen naar een ander forum: www.tandarts.nl
Wellicht is er de optie de ontstekingshaard door de kaakchirurg te laten verwijderen, want dat er een probleem nog aanwezig is blijkt wel uit de afspraak dat wanneer de klachten terugkomen de kies getrokken moet worden.
Overigens: indien u vragen heeft hierover kan ik u verwijzen naar een ander forum: www.tandarts.nl
Dank je Walter voor de aanwijzingen.
Ik wacht even af hoe het zich ontwikkelt.
Als het niet goed zit is het een kwestie van tijd.
Ik beschouw mijn tandarts als een goede vakvrouw, maar zij is een echt routinebeest.
Vandaar dat ik nog wat twijfel heb over de juistheid van haar conclusie.
Het is alleen te hopen dat het niet weer tijdens mijn vakantie gebeurt.
Het heeft het grootste deel van mijn vakantie wel verziekt.
Ik wacht even af hoe het zich ontwikkelt.
Als het niet goed zit is het een kwestie van tijd.
Ik beschouw mijn tandarts als een goede vakvrouw, maar zij is een echt routinebeest.
Vandaar dat ik nog wat twijfel heb over de juistheid van haar conclusie.
Het is alleen te hopen dat het niet weer tijdens mijn vakantie gebeurt.
Het heeft het grootste deel van mijn vakantie wel verziekt.
Hi venantius.
Duw de koffer dan maar vol met die pillen.
Wel even op de houdbaarheid letten.
Veel plezier in Roemenie.
Duw de koffer dan maar vol met die pillen.
Wel even op de houdbaarheid letten.
Veel plezier in Roemenie.