LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast aan 1-jarig contract????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cat66
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:30

Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door Cat66 »

Hallo allemaal,

Sinds 2003 heb ik een adsl-abonnement bij Tiscali. Vorig jaar is dit overgenomen door Planet internet.
Nu wil ik overstappen naar UPC (misschien begrijpen sommigen dit niet, maar da's niet mijn vraag :lol: ) maar Planet zegt dat ik een contract heb tot juni 2007!! Volgens de medewerker van UPC mag dit helemaal niet. Contracten mogen per 1 januari 2006 niet meer stilzwijgend verlengd worden. Ik mag het dus gewoon per maand opzeggen. Planet zegt dat dit dus niet kan..... Hoe zit dat nu?
Volgens UPC kon ik hierover alle info vinden op site van OPTA. Maar daar vind ik dus niets. UPC wilde het ook wel voor mij regelen, maar ik houd dat liever zelf in de hand :wink: .

Wie kan me hier meer over vertellen?

Groetjes!!

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door loco-motief »

Hoe het zit met of het wel of niet mag met contractverlenging durf ik niet te zeggen.
Toen u bij tiscalli een contract tekende stond hier toen in dat het contract stilzwijgend verlengt werd met een jaar of een maand .
Is het zo dat het bij tiscalli een maand was dan had bij de overname naar planet een nieuw contract aangeboden moeten worden met de voorwaarden van planet.
Is dit niet het geval dan val je onder de toemalige voorwaarden waarbij het contract getekent is

MAXIEM

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag cat66
Contracten mogen per 1 januari 2006 niet meer stilzwijgend verlengd worden. Ik mag het dus gewoon per maand opzeggen. Planet zegt dat dit dus niet kan..... Hoe zit dat nu?
Voorzover ik weet is hier in de pers wel sprake van geweest en is hierover zelfs in de Tweede Kamer gesproken, maar is daarover nog geen besluit gevallen of heeft er een wetswijziging plaatsgevonden.

Met vriendelijke groet, Paula.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

bij planet internet zit je altijd een jaar aan je internet abbonement vast.. NA een jaar kun je iedere maand opzeggen

maar hoe dat zit bij overnames ik denk dat je nog steeds onder het contract van tiscali zit zo ja zit je er nog een aantal maanden aan vast (zover het abbonement van tiscali is afgelopen + 1 maand denk ik dan)

of zit je vanaf nu een jaar eraan vast.. (er zal vast iets daarover staan in de brieven die je gekregen hebt) ik heb ook een aantal klanten die van tis over zijn gegaan op planet ik zal es rond vragen...

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door queenfan »

Als het goed is neemt de nieuwe ISP het oude contract over, dit zal dus nhouden dat je geen nieuwe jaarcontract hebt afgesloten immers het is overgenomen door Planet.

ktart
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 20:25

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door ktart »

@Dutch_com_freak: Is dat werkelijk zo dat je NA 1 jaar elke maand kunt opzeggen? Ik had namelijk het volgende geval (wellicht een nieuwe thread waard?):

Ik heb al jaren internet (ADSL Comfort) van Planet Internet, nu wilde ik overstappen op InternetPlusBellen en dat is ook gebeurd. Ik ging er echter vanuit dat mijn account (ADSL Comfort) omgezet zou worden naar InternetPlusBellen. Maar op de een of andere manier is mijn InternetPlusBellen account aangemaakt bij KPN. Hier kom ik pas 3 weken na bezorging achter, aangezien ik van beiden een factuur op dat moment kreeg.

Echter vind je op de website van InternetPlusBellen van beiden de logo's en ook op de handleiding, doos en de brieven die je thuisgestuurd krijgt bij het InternetPlusBellen pakket. Verder staat op de Planet Internet factuur duidelijk dat ze onderdeel zijn van KPN TELECOM B.V.

Na een halve dag bellen met de klantenservice van beiden bedrijven (eigenlijk dus een) ben ik nog niet veel wijzer geworden, want ik werd steeds doorgestuurd van KPN naar Planet Internet enz. Uiteindelijk hebben ze mij verteld dat ik binnen 9 dagen na ontvangst had moeten bellen, want dan konden ze het nog wijzigen, maar nu gaat dat niet meer. Het was echter totaal niet duidelijk dat de account bij KPN werd aangemaakt in plaats bij Planet Internet (wat dan naar mijn weten overgezet zou worden).

Volgens beide bedrijven zit ik nu aan een jaarcontract vast, zowel van InternetPlusBellen als ADSL Comfort (nog tot 27-02-2007).

Nogmaals mijn vraag naar Dutch_com_freak, want ik kan niet elke maand opzeggen, terwijl ik al jaren (zeker meer dan 5 jaar) een account heb bij Planet Internet.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ik weet niet hoe nieuwe contracten worden opgemaakt maar ik zit al een tijdje bij planet internet en in mijn contract staat duidelijk dat ik na 1 jaar iedere maand op kan zeggen en overstappen. ik moet ff de nieuwe opzoeken en vergelijken.


Overegens is het normaal dat je over gaat naar KPN een voorbeeldje uit het duurste pakket:
IPB Advanced, dat is gebaseerd op het product ADSL Extra van KPN (12000/1024)
aktie voorwaarden: http://www.planet.nl/planet/show/id=2108224

Zou je aangesloten worden bij kpn? volgensmij wel want anders komt er geen moneur langs van kpn :)
Als u nu niet via KPN belt
Met InternetPlusBellen kunt u geen gebruikmaken van Carrier Select of Carrier Pre Select. Als u nu niet via KPN belt en u zich aanmeldt voor InternetPlusBellen, worden de Carrier (Pre) Select instellingen automatisch door KPN verwijderd. U belt dan weer vertrouwd via KPN!
Telefoneren via InternetPlusBellen
Er verandert niets wanneer u gaat bellen via InternetPlusBellen. Met InternetPlusBellen kunt u bellen naar alle telefoonnummers. U belt via de KPN Experia Box uw PC hoeft daarvoor niet aan te staan. Het is wél van belang dat u altijd de KPN Experia Box aan heeft staan. U kunt meerdere nummers gebruiken en met meerdere toestellen tegelijk bellen.
6. InternetPlusBellen heeft de volgende voorwaarden

U kunt geen gebruik maken van Carrier Select of Carrier Pre Select
U kunt geen gebruik meer maken van een andere ADSL-aanbieder of Internet Service Provider
De looptijd van uw abonnement op InternetPlusBellen is minimaal één jaar
http://www.planet.nl/planet/show/id=183 ... /sc=dc2fd9

scroll naar beneden en kijk rechts onderin ;)

Connected By KPN


affin wat er mis gaat (dat denk ik dan...) is dat je bij planet Internet plus bellen moet aanvragen onder je huidige account en niet dat je simpel weg jezelf aanmeld voor internet plus bellen onder een nieuw account...maar goed het blijft gissen want ik blijft het een zooitje vinden :)

tantesjaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2007 20:59

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door tantesjaan »

Haha laat me niet lachen dat UPC zegt dat je per maand op kan zeggen. Gisteren afgesloten van alles omdat ik de rekening niet op tijd had betaald. Moest voor de 25e maar ik ben wel de 24e al afgesloten. En nu zo verschrikkelijk giftig link, dat ik vanavond UPC heb gebeld en per direct alles op wil zeggen.
Maar het gaat niet want per 21 januari ging mijn volgende jaar weer in en je moet minimaal 2 maanden vantevoren opzeggen. Dus zit ik er weer voor een jaar aan vast. HOE KOM IK ER VANAF?
Trap er dus niet in, want je kunt zelfs bij UPC niet per maand je abbonnement opzeggen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Trap er dus niet in, want je kunt zelfs bij UPC niet per maand je abbonnement opzeggen.
UPC liegt en bedriegt aan alle kanten, en ze komen er nog mee weg ook.
Zo langzamerhand moet je vóór je contact gaat opnemen met een provider, energieleverancier of andere grote bedrijven even naar een electronicawinkel om een apparaat aan te schaffen waarmee je de gesprekken kunt opnemen en bewaren.
Volgens mij verdien je die aanschaf terug als het echt fout gaat en je rechtshulp moet gaan zoeken.

Ook voor een consumentenprogramma kunnen die opnames interessant zijn. Misschien in navolging van de "grappige" homevideo's zelfs voor een soort "Funniest Helpdesk Tapes" programma?? :wink:

rammertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:07

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door rammertje »

Het is nog niet bij wet verboden dit soort contracten af te sluiten en dat blijft ook zo. Wel is er sprake van dat de provider in de toekomst je tijdig op de hoogte moet brengen wanneer je contract gaat verlopen (ruim voor de opzegtermijn, opzegtermijn is meestal 3 maanden). Verder is er sprake van dat contracten in de toekomst een contract niet met een zelfde termijn stilzwijgend verlengd mag worden, maar het is nog helemaal niet duidelijk hoe deze wet er uit gaat zien. Dus tot op heden zitten de providers nog goed wanneer ze jou aan je contract houden. Zeg op tijd op, anders zit je er weer voor een jaar aan vast!

Verder wordt er in dit forum gesproken over het overnemen van de lijn: dit is een mogelijkheid, maar zo kom je niet van je contract af: je kiest er zelf voor om, naast je contract, wat nieuws af te sluiten bij een nieuwe provider. Dit houdt zelfs in, dat wanneer je te laat bent opzeggen, je nog een jaar lang aan twee contracten vast zit.

Het blijft hoe dan ook een kwestie van je goed laten informeren. Wanneer je gesproken contract op een bandje op laat nemen of een getekend contract hebt, ga dan altijd naar de site van de provider om de algemene, maar zeker ook de aanvullende voorwaarden te lezen. Want je contract is altijd leidend en afspraken of toezeggingen die niet op het contract of het bandje staan, zijn nooit rechtsgeldig. Na tekenen of opname, heb je wettelijk gezien een termijn van 7 dagen om kosteloos te annuleren. Letwel: dit gaat in op dat moment en niet op het moment dat je de 1e brief van de provider krijgt!

Dus lees altijd goed en ga naar de site. Jij bent degene die een contract aangaat!

Succes ermee.

elsh
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:27

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door elsh »

Ik heb dus ook zoiets, ik had Tiscompleet, omdat ik adsl wilde en bij ons in het buitengebied alleen KPN dat kon verzorgen, wilde ik mijn account omzetten naar Tisgratis, zodat ik wel nog mijn mailadres kon veranderen maar geen gebuik hoefde te maken van het inbelabonnement. Ik he 5 november 2006 het mailtje gestuurd, de dag dat ik adsl had, ik hoorde er niets meer van, 7 december kreeg ik een factuur, van 1 dec 2006 tot 2007, ik gemaild, waarom ik niets had gehoord over het wijzigen, enz enz, om een heel lang verhaal kort te maken, zij hangen mij iop aan 5 dagen te laat opzeggen, terwijl ze zelf niet eens hadden gereageer, ik had intussen het bedrag gestorneerd, en het gemeld bij RADAR, helaas ook nog niets op gehoord, vorige week heb ik uiteindelijk betaald nA EEN EMAIL VAN 30-01 - 07, HET BEDRAG WAS 2-2 AFGESCHREVEN,, ik win het toch niet, enkele dagen daarna kreeg ik een brief van het incassoburo, en vandaag 8-.2-7 een waarschuwingsbrief van Tiscali, dat als ik niet betaal ik het risico loop afgesloten te worden en een vordering krijg van het incassoburo.
Nu wil het incassoburo dat ik ook nog 25 euro boete ga betalen, dat is toch absurd, hun werken allemaal langs elkaar heen, en ik moet blijven dokken, mij pakken ze op 5 dagen, en zij doen maar gewoon of ze overal RECHT op hebben.

rammertje
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:07

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door rammertje »

Let even op de algemene voorwaarden van Tiscalie: bij een aantal providers wordt je inderdaad afgesloten, maar kom je er met 25 euri incassokosten vanaf: overeenkomst beeindigd. Maar bij anderen krijg je een eindafrekening voor de rest van je contract. Dus effe spitten kan zin hebben!

Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door Molly66 »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zat bij Wanadoo, dit is nu Orange geworden. In het contract van Wanadoo staat in: minimale afname 12 maanden, 1 maand opzeg termijn. Voor de rest kan ik niets terug lezen. Ik wilde overstappen naar bellen en internetten, maar omdat Wanadoo op mijn naam staat en Kpn op die van mijn man, moesten we eerst een brief schrijven met een copy van ons legitimatie bewijs, deze opsturen, en als dit abonnement was omgezet konden hun het verder regelen. Maar hun actie duurde tot 31 januari, en dat ik met helpdesk en klantenservice had gebeld (op 30 januari) zou ik nooit op tijd zijn voor de actie. Ik wilde overstappen omdat na 4,5 jaar mijn modem het in eens had begeven en ik een livebox nodig had, net nu we de pc het hardst nodig hebben. Omdat ik er van uit ging een maand opzeg termijn te hebben, en geen pc of internet had om het een en ander uit te zoeken, heb ik upc genomen. Netjes aangetekende brief gestuurd te hebben naar Wanadoo-Orange, maar geen antwoord. Binnen 10 dagen weer internet, via upc. Zag ik op de site van Orange dat ik telefonisch moest opzeggen. Ik gebeld met Orange en afgezegd. Er werd mij medegedeeld dat ik tot 30-09-2007 aan mijn contract vast zat. Nou lekker dan, ben ik tot die tijd 27.85 per maand voor niets kwijt.
Wat ik wel wil zeggen is dat upc aardig is opgeknapt, na een hoop negativiteit, de helpdesk medewerkers zijn vlot, de installatie is gemakkelijk. Tot nu toe prima service. Jammer voor Wanadoo/Orange, sinds ze zijn overstapt vallen hun mij vies tegen. Oja, ik had bij Wanadoo 4 mb snelheid en nu bij Upc 1.5 mb, maar ik merk geen verschil. Ik vraag mij eigenlijk alleen af in hoeverre mijn rechten zijn?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Wat wordt er door UPC gezegd?

Dat jaarcontracten niet meer mogen?

Whhhoeeaaaa! Goh, effe m'n buik vasthouden hoor!
Die UPC toch, die toch zelfs met smerige middelen zijn abonnees vast blijft houden door de taktiek om geen enkele brief te beantwoorden en zelf die langdurige contracten aan klanten zit te verkopen.

Die UPC toch!!

Laten we het maar amerikaanse lef en bluf noemen.

Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door Molly66 »

Re, kanovaarder. Ik heb niets gevraagd aan Upc over het overstappen van Wanadoo/Orange. Ik heb wel gezegd dat ik wilde overstappen voor internetten en bellen, voor de rest is er niets gevraagd. Ik heb Wanadoo/Orange zelf opgezegd schriftelijk en telefonisch.

elsh
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:27

Re: Vast aan 1-jarig contract????

Ongelezen bericht door elsh »

Ik HEB al voor het hele jaar betaals, E 48,.. nu willen ze NOG E 25,- nadat ik al heb betaald, maar hun hadden een week voor ze mij waarschuwden voor incasso al een incassoburo op me af gestuurd, die zeggen dat het al uit handen gegeven was

Gesloten