LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo opzeggen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sillie83
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2006 19:21

Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door sillie83 »

Wij zijn nu ongeveer een jaar lid geweest van Wanadoo en de laatste tijd waren er veel storingen dus we zijn Wandoo zat, nu wilden we Wanadoo opzeggen en hebben ook de opzeglijn gebeld, maar helaas we moesten het voor februari opzeggen en nu zitten we er weer een jaar aanvast. Kunnen ze dit zomaar zonder wat te melden met een jaar verlengen? En daarnaast hebben we een aantal keer storingen gehad dus het product voldoet dan niet en dan mag je het toch ook opzeggen.

Wie weet hoe we Wanadoo nu kunnen opzeggen?

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door layla »

Helaas zit je er gewoon nog een jaar aan vast. Je had voor het eind van het jaar op moeten zeggen, anders wordt het contract stilzwijgend verlengd. Mijn advies is om het nu alvast op te zeggen en op tijd op zoek te gaan naar een andere provider, zodat je in februari direct over kunt gaan naar een nieuwe provider.

Muis_1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2005 10:59

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door Muis_1 »

Helaas Sillie....Ik heb het zelfde probleem...Zie mijn stukje bij: Einde abbo Wanadoo....

epeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:48

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door epeters »

Ik wou hem in maart opzeggen omdat het tot eind april liep. Toen wist een medewerkster mij te vertellen dat ik hem na een jaar altijd zo kon opzeggen iedere maand. nu 3 maand later blijk ik er tot volgend jaar april aan vast te zitten. Als ik dat had geweten had ik hem in maart wel opgezegt.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Wanadoo via de kabel? ADSL zit je ook een jaar aan vast maar daarna gaat het per maand... 8)

epeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:48

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door epeters »

Via ADSL.....

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

hmm bij planet internet kan ik inmiddels iedere maand opzeggen, volgensmij was dat bij wanadoo ook.. kan het nu ff niet zoeken omdat het een zooitje op die site is (wanadoo is orange geworden)

ikbenik

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tja, van de ene kant is het ook je eigen schuld.
En dan bedoel ik het er het volgende mee.
Op het moment van afsluiting van het contract moet je de algemene voorwaarden lezen (wat niemand doet).
Teken je, dan ga je accoord met deze voorwaarden. Een regel is dat je een abo afsluit voor een jaar en na dat jaar dat het abo met een jaar stilzwijgend verlengd wordt. Waarbij je in acht moet nemen dat je bijvoorbeeld 3 maanden opzegtermijn hebt en dat het abo niet tussentijds gestopt kan worden.
Door te tekenen ben je hiermee accoord gegaan. Ga je hier niet mee accoord, dan had je het abo niet moeten tekenen.
Simpel.

Nee, men leest dat f*cking abo en voorwaarden niet en men gaat achteraf zitten klagen dat ze het er niet mee eens zijn.
Had dan niet getekend!

Eerst lezen en dan pas handelen. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

Nee, de consument wilt zelf de regels opstellen. Moet je helemaal zelf weten, maar voor die abo zijn de regels van de provider van toepassing en niet wat de consument van mening is. De provider bepaald de regels en niet de consument.
Ben je als consument niet eens met de regels van de provider, dan had je het abo niet moeten tekenen. Simpeler kan niet.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

via een collega ben ik inmiddels op de hoogte van het contract, je hebt wel degelijk getekend voor stil zwijgend verlengen van een jaar

Ik zou een aantekening maken in je agenda ;)

ikbenik

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als jij je met grof geweld het contract verbreek, kun je van de provider ook nog een schadeclaim verwachten: contractbreuk!

epeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 15:48

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door epeters »

Ik had idd de voorwaarden moeten doorlezen. Maar toen de medewerkster me dat vertelde ging ik er eigelijk vanuit dat het wel goed was. Ik was toen nog wel vroeg genoeg. Ik was bang in de school periode zonder internet te komen zitten. Dit is natuurlijk tegenwoordig geen optie. vandaar dat ik op basis van haar advies heb gewacht.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ag, het kan de beste overkomen ;) 8)

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: Wanadoo opzeggen

Ongelezen bericht door loco-motief »

helaas zit je er weer voor een jaar aan vast dit staat in het contract wat u heeft getekend .
Enigste optie is het verzamelen van bewijs van storingen en dergelijke en dan via een geschillencomissie aanvechten dat het product waar je voor betaald niet word geleverd ,maar dat is een zware strijd .

O ja voor dutch_com_freak bij planet is het ook gewoon een jaar stilzwijgende verlenging hoor kijk maar goed na in de algemene voorwaarden op de site .

Gesloten