LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Taxi's Amsterdam

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gedupeerde taxi-klant

Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Gedupeerde taxi-klant »

Ik denk dat het geen kwaad kan om mensen te waarschuwen voor het lot het geen ons allen kan overkomen als het gaat om problemen met taxi's in Amsterdam.

Afelopen zondag ben ik samen met twee inzittenden door de TCA opgelicht, doordat de marokkaanse chauffeur expres continu fout reed. Vervolgens wilde wij deze persoon er op aanspreken en werd hij boos en kon hij ineens vloeiend nederlands praten. Hij gaf geen poot toe in de onderhandeling om zijn fouten goed te maken door bijvooorbeeld de meter stop te zetten of een vaste tarief af te spreken.
Na 4/5 keer fout rijden kan het toch immers niet meer het probleem van de klant worden toch ?
Toen de twee andere inzittenden naar buiten stapten om met hem verder rustig te discussieren en tot een redelijk geldbedrag te komen besloot ik (omdat ik toch al redelijk in de buurt van mijn huis was) om uit te stappen en mijn spullen alvast uit de auto te halen.
Vervolgens stapte de chauffeur snel in en ging er met mij hangend aan de achterkant van de auto met vol gas vandoor. Ik had dure muziekapparatuur (2 gitaren en effectaparatuur) in de achterbak liggen en deed mijn uiterste best om, naast deze riskante actie te overleven, ook mijn spullen uit de auto te krijgen. Na nog een keer vol gas slingerde ik van de taxi vandaan en wist ik slechts mijn twee gitaren te redden. Met de rest ging hij er van door.
De politie Zaanstreek-Waterland, politie Amsterdam en TCA weden ingelicht en de volgende dag heb ik dan ook aangifte gedaan. De politie vind dit een ernstige zaak en probeerd dan ook de chauffeur op te sporen.
Wat doet TCA ?! Zij sturen mij een klachtenformulier op ???!!!! Onbegrijpelijk !
Ze hadden aan de hand van ons telefoontje met komplete beschrijving van de chauffeur, zijn auto, de opstapplaats, etc .. makkelijk zich kordaat kunnen opstellen en in actie kunnen komen.
Verdere gesprekken leverde mij de informatie op dat er in Amsterdam zelfs bij de politie een afdeling taxi-zaken is die dus blijkbaar meer problemen aangaande taxibedrijven oplost.

Ik denk dat het geen slechte actie zou zijn om mensen te attenderen op het feit dat het reizen met de taxi dus ook risico's met zich mee brengt. En dat de taxi dus absoluut niet de meest betrouwbare en veilige manier van reizen kan zijn.

F*ck TCA

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door F*ck TCA »

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben vaker opgelicht door Taxi-chauffeurs (kilometers omrijden, 4-voudig taxitarief na Dance-Valley, diefstal/verduistering, e.d.).
Uiteraard zitten er ook goeie bij, maar in Amsterdam kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er een hoop asociale gasten tussen zitten.
Het feit dat er een aparte afdeling taxizaken is bij de politie in Amsterdam bevestigd alleen maar mijn ideeen.

Ik hoop dat ze die crimineel vinden, want dat is het, zodat je je apparatuur ook weer terug krijgt en hij z'n verdiende straf krijgt.

Henk

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Henk »

Heb al vele malen soortgelijke klachten gehoord. Ook over spullen die per ongeluk in de taxi blijven liggen en nooit meer worden teruggezien.
Taxichauffeur is een vrij beroep. Je hoeft er niets voor te kunnen, alleen rijden, om aangenomen te worden. Het is in Amsterdam ook bekend dat de baan van taxichauffeur voor sommige criminelen een dekmantel is. Doen ze maar een paar uur in de week om in ieder geval de suggestie van 'normale' inkomsten te wekken.
Maar daar zitten jij en ik dus naast in de taxi !!!
Een mogelijke crimineel die er ook niet voor terugdeinst om je op te lichten en/of het op je spullen te voorzien....
Wees gewaarschuwd dus.

Rob

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Rob »

Ik ben zelf een taxiondernemer onder de vlag van de TCA.
Een TCA taxi is eenvoudig te herkennen aan het rooster letter(A t/m Z en nummer)
Indien er op het daklicht van de taxi één van beide ontbreekt dan kan men er vanuitgaan dat de bestuurder iets heeft te verbergen en niet graag laat weten wie hij is.
Er zijn de afgelopen maanden ongeveer 250 daklichten(lichtbakken op het dak van de taxi) gesto;en.
Dit met als doel zich voor te doen als TCA Taxi.
Indien U zeker wilt zijn van een TCA Taxi bel dan vanaf Uw verblijfplaats ,huis,kroeg etc, gewoon het nummer 020-6777777.
Via de GPS van de TCA krijgt U dan binnen 3á 5 minuten een echte taxi.
Indien U belt ment een gewoon tel.nummer weet de centrale al het adres omdat het is gekoppeld aan het telefoonboek.
Mocht U klachten hebben over een collega van de TCA dient U alleen maar het nummer, wat staat op het daklicht te onthouden, en de centrale te bellen.
Het motto van de centrale is''de klant heeft altijd gelijk''
Wij als chauffeurs dienen aan te tonen dat de klant ongelijk heeft.
Het komt steeds meer voor dat taxiklanten de standplaatsen aflopen en uitkijken naar een TCA taxi.
Zeker op de standplaatsen van het CS, Leidseplein ,Nieuwemarkt,etc.
Ik ben 13 jaar taxiondernemer onder de vlag van de TCA
In al die jaren heb ik gereden door heel nederland en vele plaatsen in Europa.
Altijd zijn mijn klanten op de juiste wijze afgezek op de plaats van bestemming.
Soms met een omweg omdat Ik en de klant niet wist hoe te rijden.
Met de weg niet weten gaat het dan om zeker plaatsen buiten Nederland.
Voor Amsterdam het ik een tweede chauffeur(stratenboekje)
Voor de rest van Nederland hebben we dan het Shellboek met alle gegevens en anders het telefoonmummer van de persoon op bestemming.
Zo niet dan is er altijd nog wel een andere oplossing.
Helaas heeft U een marokaanse collega(?) gehad.
In elke kist zit een rotte appel.
Ik hoop dat elke taxiklant in Amsterdam en omstreken nu gaat opletten in welke Taxi hij of zij stapt.
NIET BIJ DE EERSTE MAAR BIJ DE ECHTE

En heeft men klachten kijk naar het nummer op het daklicht(boven op de auto) en bel de Taxicentrale 06777777.
Kenteken is niet nodig.
Denkt U dat U bent belazerd ,stap uit en zeg dat U kontakt op neemt met de politie.
Betaal alleen wat U denkt te moeten te betalen en geen cent meer.
Daarnaast zou ik het op prijsstellen indien U vrienden en kennissen op de hoogte zou stellen van een goede en snellen service van de TCA.
Zeker met ons nieuwe com.systeem RASTA

R.Franken Taxi 0342 TCA

Gedupeerde taxi-klant

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Gedupeerde taxi-klant »

Beste Rob,
Heb je het verhaal wel goed gelezen ?. Het ging om een TCA-taxi. De marokkaanse chauffeur had notabene een officieel taxi-pasje in zijn taxi.
En de klacht is neergelegd bij TCA, het nummer is gebeld, meerdere keren EN het hoofdkantoor nog eens een keer.
Maar totaal geen actie, slechts een week later een klachtenformulier !!! Niks geen snelle computersysteem !
ZEER slechte zaak waaruit blijkt dat TCA in zulke gevallen geen kordate stappen uitvoert.
Daarnaast zijn er bij de politie in Amsterdam meerdere gevallen bekend, dus ga ons niet wijs maken dat alles koek en ei is bij TCA.
Ik heb nu ruim 2000 gulden schade en mag hopen dat ik dat ooit terug zie, het meest dure taxi-ritje ooit !
Tuurlijk zit er in elke kist wel een rotte appel, maar zou een ondernemer er dan niet alles aan moeten doen om deze te verwijderen en het probleem wat er uit voort is gekomen op te lossen.
2000 gulden Rob, en niks geen actie op meerdere klachten, niks geen snelle computersystemen, maar wel TCA en één van je collega's.

Frank

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Frank »

Wat is die Rob smerig reclame aan het maken zeg, zonder het verhaal goed te lezen !!! Walgelijk !
Rob, ga liever eens met je baas praten om deze zaak een positieve wending te geven. Dan doe je tenminste iets goeds.
Het gaat hier om een schade aangericht door één van je collega's van TCA, waar geen moer mee gedaan wordt.
De klant heeft al het mogelijke gedaan om het tijdens de rit, na de rit en na de beroving in goeie banen te leiden, maar er gebeurt NIETS .....
Hoe zou je zelf reageren als je van 2000 gulden beroofd (want zo zie ik het) wordt en iedereen laat je in de kou staan ?
Rob, sorry hoor, maar ik walg een beetje van je. BAH !
Krijg hier een smerige smaak van in mijn mond.

wim

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door wim »

TCA staat toch voor taxi criminelen Amsterdam ?
Dus probeer eens een bus van het GVB
geen cent teveel hoor !!

Rob

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Rob »

Ik kijk nu toevallig even op deze site en zie dat er een aantal antwoorden zijn gekomen op mijn opmerkingen betr.de TCA.
13 jaar rij ik al onder de vlag van de TCA en heb in al die jaren alles wat ik in mijn auto heb gevonden aan de centrale opgegeven.
Indien dit na een aantal weken niet werd gemeld bij de TCA dan heb ik dit afgegeven bij de afd gevondenvoorwerpen in de Jamess Watt straat te Amsterdam
De TCA is niet mijn baas.
De TCA werkt voor mij en wordt door mij en vele van mijn collega's betaald voor het verrichten van werkzaamheden.
Het blijkt dus weer dat vele mensen niet weten hoe de vork in de steel zit.
250 gestolen daklichten betekend 250 taxi's die rijden onder het mom van zijnde TCA taxi.
Let gewoon op!!!!!!
Nummer van de taxi en het rooster moet op het daklicht staan anders gewoon voorbij lopen.
Sterkte en wijsheid

JohnAlb
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2003 18:29

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door JohnAlb »

Rob,

Mischien kan je een leesbril kopen. De starter van de topick geeft aan dat het notabene een TCA taxi is en dat er een officiele klacht bij het TCA hoofdkantoor is ingedien.

Maar een ieder zwijgt in alle talen. En de geschetste werkwijze is echt niet iets wat te maken heeft met 250 gestolen daklichten hoor, ik heb het namelijk ook een tweetal keren mee gemaakt !!!!! voor dat de daklichten gestolen waren.
Daarnaast is het niet meer dan redelijk dat een hoofkantoor adequaat en corret geageerd op een gedeponeerde klacht. Zoiets meo na 14 dagen opgelost zijn.

Linda

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Linda »

Hier is eigenlijk maar een oplossing voor! Zoek een vaste taxi-chauffeur uit en rijd alleen nog maar met hem/haar mee. Je bouwt dan een band op met de betreffende chauffeur, waardoor je hem ook op onmogelijke tijden kunt/mag bellen. Als hij/zij dan niet zelf kan, zal hij/zij vast en zeker een goede collega doorgeven, die ook te vertrouwen is.
Zelf stap ik nog maar in een taxi; die van Marcel uit Heerlen. Als het niet anders kan, loop ik liever dan bij een vreemde chauffeur in te stappen!!!

misss29

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door misss29 »

Ik ben zelf werkzaam in een hotel en wij werken alleen nog maar met TCA.Bij klachten,vergeten bagage enz. kan altijd zeer snel de chauffeur achterhaald worden.Wij krijgen dagelijks hotelgasten die door taxichauffeurs echt zwaar opgelicht worden,en adviseren ze dan om alleen TCA taxi´s te gebruiken en altijd een bonnetje te vragen.Helaas zijn er inderdaad illegale,niet-echte TCA taxi´s in de stad.En niet alle TCA chauffeurs zullen goed zijn,dat blijkt wel uit het verhaal van deze mijnheer.

Gast

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Gast »

Vooral toeristen pakken ze .100$ voor een rit bestaan echt en dat geloven ze nog ook.
Maar andere mensen ook als ze merken dat je vreemd bent in de stad .
Zo ook me moeder toen ik ze wegens ziekte niet kon brengen .
Hij nam een hele vreemde route maar ze had dat natuurlijk door en zei er wat van.Het is verstandig om zijn kenteken te noteren en een getekend bonnetje te vragen in dit geval als hij zegt dat je het toch moet betalen .

ageeth

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door ageeth »

Niet elke tca taxichauffer is zo. Mijn vader is er ook een. Nog een van de oudere garde. Hij is beleefd tegenover de klanten en licht ze niety op. Als je een klacht heb en je hebt het nummer. Dan een klacht indienen bij de tca centrale. Soms rijden er nu taxi's rond met een daklicht van tca maar zonder nummer. Deze horen echt niet bij de tcá.

Bert59
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2005 15:02

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door Bert59 »

Beste Rob Franken,
Hoeveel wagens rijden er rond met de aanduiding 0342 TCA op het dak.
Ik werd vandaag 7 Nov. op Schiphol erg slecht behandeld door een niet van oorsprong Nederlandse bestuurder met een Mercedes (zilver) met uw nummer op het dak (0342 TCA). Hij wilde mij gewoon niet meenemen omdat de rit te kort was (naar Hoofddorp). De man was brutaal en agressief en liet ons simpel staan. We zijn uiteindelijk maar met de bus naar huis gegaan. Wat ik niet begrijp is dat jullie zelf niet meer reguleren. Er rijden dus taxi’s rond met het zelfde nummer. Ik heb begrepen dat jullie nog al lang moeten wachten om aan de beurt te komen op Schiphol, waarom niet even rondlopen op de wachtplaats en het kaf van het koren scheiden. Ik niet meer met TCA.

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: Taxi's Amsterdam

Ongelezen bericht door loco-motief »

Tja wat moet ik zeggen klinkt misschien een beetje als reclame maar is niet zo bedoelt.
Zelf rijd ik op de tram voor het GVB en zie alle problemen op het CS met de taxi's.
Het enigste wat ik kan zeggen is neem het openbaar vervoer Helaas hebben wij ook rotte appels in het berdijf rondlopen maar we hanteren wel vast prijzen die een stuk lager liggen als een taxi.
Zal niet zeggen alle taxi's zijn slecht maar op het CS staan over het algemeen alleen maar oplichters die mensen die in hun ogen niet ver genoeg hoefen te reizen gewoon wegsturen.

Gesloten