LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Joost,

Volgens mij is er weinig mis met Schmidt/Vancel alleen dat er geen Blum gebruikt wordt. Als je dieper op de materie in wilt gaan adviseer ik je om de zoekfunctie van het forum eens te gebruiken.

Pffff heeft gelijk met het Grando-verhaal. Aangezien dit DMG is zou ik uitkijken met de vraagprijs. Kijk eens goed rond en laat nog eens een offerte maken bij bijv. een andere Schmidt-leverancier.

MVG

michiel1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:00

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door michiel1976 »

www.rennings.de

Wij hebben daar keuken gekocht die reeds geplaatst is. Perfecte service tijdens koop, scherpe prijs (ca. 25% goedkoper dan een scherp uitonderhandelde nederlandse keuken, op zowel kasten, apparatuur en granieten blad), perfect geplaats; na inmeten zijn ze nog 3 keer teruggekomen; eerste keer plaatsen, tweede keer plaatsen blad, derde keer vanwege beschadiging op deurtje.

gewoon proberen, de rit naar duitsland verdien je minimaal 10x terug.

Pfffff

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Lekker belangrijk dat je daar je KH tje hebt gekocht. Eerst vrij domme vragen stellen over plinten en nu het haantje spelen.
Dat de boktor zich te goed kan doen :lol:

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door joost28 »

Boktor eet geen keukens...

Overigens: Vancel heeft wel Blum lades en een of ander Italiaans merk scharnieren.

PapaLazarou
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2006 13:42

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door PapaLazarou »

Ik heb dit forum een beetje gelezen terwijl we aan het kijken waren voor keukens. Wij zijn uitgekomen op een Siematic SL, hoogglans wit met ATAG apparatuur. Na een paar offertes (niet allemaal Siematic (€ 18k), ook iets Italiaans, Bontempi (€ 16k) geloof ik) die allemaal boven ons budget (€ 15k) kwamen ben ik naar Duitsland gegaan. Mijn ouders hebben daar 7 jaar geleden naar alle tevredenheid hun Siematic keuken gekocht.

Bij Küchenprofi Gerwens was ik afgelopen zaterdag om 9u de eerste. Ik kreeg koffie en ontbijt wat er ook wel inging na een rit van 2 uur! En je voelt je meteen welkom. Niets van dat afwachtende gedoe, gewoon to the point en (klant)vriendelijk.

Omdat ik ondertussen wel al wist hoe de keuken er uit moest gaan zien en welke apparatuur we wilden waren we vrij snel klaar met het maken van te tekening. Na het uitprinten kwam de prijsopgave, en ik was al bang om weer een hoog bedrag te zien omdat we nogal wat willen. Maar nee, de prijs was € 16k en direct daarop volgde de bodemprijs € 14.750. Daar heb ik dus niet lang over hoeven nadenken en na een telefoontje met m'n vriendin ben ik terug naar binnen gegaan om de keuken te bestellen. Ik verwacht nl niet dat de Nederlandse winkels het nu opeens wel goedkoper kunnen en als dat opeens wel zo is, dan wíl ik het al niet meer. Dan neem je elkaar toch niet serieus...

Dus als je mij vraagt: waar moet ik mjin Siematic keuken kopen? Dan zeg ik: Ga echt eens in Duitsland kijken. Het is het waard. Met installatie heb ik nog geen ervaring, maar bij m'n ouders is het allemaal goed gegaan.

Pfffff

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

ja, je krijg alleen achteraf nog wat rekeningen voor het aansluiten en zo en een naheffing voor gebruikt materiaal en dan zal je zien, kom je toch weer richting de prijs van de nederlandse leverancier.
Ontloopt elkaar niet zo allemaal

Maar feli met de aankoop, goede keuze wel

PapaLazarou
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2006 13:42

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door PapaLazarou »

Afspraak was dat dit alles is. Geen extra kosten. En we doen eerst een aanbetaling en pas naderhand betalen we de rest. Dat is in Nederland wel anders... Aansluiten moeten we overigens zelf (laten) doen, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Liever iemand die dat goed kan, dan een keukenbouwer die maar een beetje aankloot en dat niet wil toegeven.

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Erikkie »

ja, je krijg alleen achteraf nog wat rekeningen voor het aansluiten en zo en een naheffing voor gebruikt materiaal en dan zal je zien, kom je toch weer richting de prijs van de nederlandse leverancier.
Bij Küchenland Ekelhoff http://www.kuechen-ekelhoff.de/nl/index.html was alles inclusief transport plaatsen monteren en aansluiten.

Behalve de groepen en waterleiding die moet je zelf op de juiste plaats laten monteren door een installateur.

Je krijgt wel een tekening opgestuurd waar de aansluitpunten moeten komen.

Bij oplevering en als alles is geplaats naar tevredenheid dan betaal je de laatste 10 % van de koop prijs.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door joost28 »

Klinkt heel redelijk, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!

Gesloten