LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek intermediar komt afspraken niet na, wat nu?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
killer1024

Hypotheek intermediar komt afspraken niet na, wat nu?

Ongelezen bericht door killer1024 »

Al enige tijd heb ik een behoorlijk bedrag tegoed van een hypotheken intermediar bedrijf. 2,5 week terug heb ik, na lang aandringen, een e-mail gehad waarin werd toegezegd om mij binnen 2 weken mede te delen wanneer ik het bedrag (circa EUR 3500) zal ontvangen.

Helaas is er binnen deze termijn niets toegezegd en ik vroeg me af welke formele stappen ik nu kan ondernemen, sinds zij zich niet aan hun (ge-emailde) afspraken hebben gehouden. Kan ik bijvoorbeeld nu al dreigen met in gebreke stellen of zijn er andere wegen welke uiteindelijk tot betaling leiden...

Xpert

Re: Hypotheek intermediar komt afspraken niet na, wat nu?

Ongelezen bericht door Xpert »

Is deze Tussenpersoon bij enige instantie aangesloten?

killer1024

Nee, niet dat ik weet alleen een vergunning bij AFM..

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

dan een klacht deponeren bij de AFM of eventueel bij de geschillencie Bankzaken (denk dat je daar met Hypotheekzaken ook terecht kan)

Xpert

Is deze hypotheekadviseur een "Erkend Hypotheek Adviseur"?

Mogelijk kan je dan je klacht neerleggen bij deze instantie.

http://www.seh.nl

HF

Ongelezen bericht door HF »

Uiteraard zijn wij bereid het door Killer 1024 genoemde bedrag aan hem over te maken. De eerder genoemde termijn waarbinnen dit zou gebeuren is niet correct geweest. Wij zijn niet snel met het geven van een reactie maar lopen niet voor onze verantwoordelijkheden weg. We hebben aangegeven absoluut te willen betalen, klant heeft er immers recht op en we hebben het ook zo afgesproken. Een door ons gedaan voorstel van betaling is door Killer 1024 niet aangenomen. Wij zullen nogmaals proberen hier op een goede manier uit te komen, want oplossen doen we het zeker.

Xpert

Snel regelen met de klant dus. Communiceren met je klant blijft dus erg belangrijk.

Hoe eerder geregeld hoe eerder een tevreden klant.

Je betaald de klant € 3500,-- retour. Wat heb je dan wel niet verdiend?
Een tevreden klant is een goede ambassadeur. Als nog meer van dit soort klanten wilt dan zou ik het maar snel met hem regelen. Als je de gemaakte afspraken nu heel snel nakomt dan zal deze klant vrienden en kennissen voor jouw kantoor blijven aanprijzen.

killer1024

Na een vervelend telefoontje en een fax waar betaling binnen acht dagen werd geeist is een betaaltermijn overeengekomen.

Helaas waren ook na het verstrijken van de betalingstermijn nog enkele telefoontjes nodig om het bedrag dan toch eindelijk gestort te krijgen.

Xpert

Gefeliciteerd. Je hebt het toegezegde bedrag ontvangen. Waar je alleen nog rekening mee moet houden dat je het wel bij je belastingopgave moet vermelden. Een retourprovisie is wel fiscaal belast.

Gesloten