LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Planet, de ergste,
Planet, de ergste,
Goedendag
Ik heb nu denk ik 2 jaar planet internet, tot aan heden geen problemen, maar tegenwoordig is mijn internet vaak down of langzaam, ik dus bellen met planet, maar de eerste deed erg zijn best maar wist niet wat het was, en snapte het niet, en de 2 die waar mee ik werdt doorgeschakelt. die zij alleen licht niet aan ons goedenmiddag, dus dat schoot niet op,
Nu wil ik overstappen naar orange famelie, aangezien deze sneller internet hebben, en 100X goedkoper, nu miet ik daarom mijn contract met planet opzeggen, heb ik dus gebeld, wat zeggen ze, je abonoment is een halfe maand geleden verlengt, en je zit er nu weer een maand aan vast, is dus vragen is er een manier om hier af te komen, maar het enige wat zij zecht is, je zit een maand vast en das alles, had je er maar beter op moeten letten, nou dan wordt ik licht rood van iritaatie
Maar nu wil ik weten, is dit zo, mogen zij mij dit zomaar doen, mogen zij zomaar mijn contract verlengen met een jaar, zonder mij hier van op wat voorn manier ook op de hoogte te stellen?
en dan mij verbieden er weer af te gaan??
Groeten Peter
Ik heb nu denk ik 2 jaar planet internet, tot aan heden geen problemen, maar tegenwoordig is mijn internet vaak down of langzaam, ik dus bellen met planet, maar de eerste deed erg zijn best maar wist niet wat het was, en snapte het niet, en de 2 die waar mee ik werdt doorgeschakelt. die zij alleen licht niet aan ons goedenmiddag, dus dat schoot niet op,
Nu wil ik overstappen naar orange famelie, aangezien deze sneller internet hebben, en 100X goedkoper, nu miet ik daarom mijn contract met planet opzeggen, heb ik dus gebeld, wat zeggen ze, je abonoment is een halfe maand geleden verlengt, en je zit er nu weer een maand aan vast, is dus vragen is er een manier om hier af te komen, maar het enige wat zij zecht is, je zit een maand vast en das alles, had je er maar beter op moeten letten, nou dan wordt ik licht rood van iritaatie
Maar nu wil ik weten, is dit zo, mogen zij mij dit zomaar doen, mogen zij zomaar mijn contract verlengen met een jaar, zonder mij hier van op wat voorn manier ook op de hoogte te stellen?
en dan mij verbieden er weer af te gaan??
Groeten Peter
Re: Planet, de ergste,
Ik zit ook bij Planet met een comfort abbo.
Maar ik dacht dat het opzegtermijn een jaar is? En dat het ook per jaar wordt verlengd.
Maar ik dacht dat het opzegtermijn een jaar is? En dat het ook per jaar wordt verlengd.
Nee mij is verteld, 3 maand van te voren opzeggen
ja dat mag, als jij niet op tijd op zegt dan wordt je contract stilzwijgend verlengd met een jaar, dat zal wel in de voorwaarden staan.Maar nu wil ik weten, is dit zo, mogen zij mij dit zomaar doen, mogen zij zomaar mijn contract verlengen met een jaar, zonder mij hier van op wat voorn manier ook op de hoogte te stellen?
je abonoment is een halfe maand geleden verlengt, en je zit er nu weer een maand aan vast, is dus vragen is er een manier om hier af te komen, maar het enige wat zij zecht is, je zit een maand vast en das alles, had je er maar beter op moeten letten
Als je abonnement een halve maand geleden verlengd is dan heb je dus niet 3 maanden van tevoren opgezegd en zit je er dus inderdaad nog een jaar aan vast denk ik.3 maand van te voren opzeggen
lijkt me duidelijk dat ik niet 3 maant van te voren heb opgezecht, simpel door het fijt dat ik niet wist dat men abonoment verlengt werd, en waneer ik dit kon aangeven, ik vind het wel schandalig dat dit zomaar mag, dan, dat ze zonder iets aan te geven zomaar je abonoment mogen verlegen, zodat dat je er om vraagt,
Dat staat in de algemene voorwaarden die je als het goed is bij het bestellen gekregen hebt en die anders ongetwijfeld op de site van planet zullen staan.
ze zijn niet verplicht om jou dat te vertellen, jij wordt geacht om die dingen te lezen en dat te weten. Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht.
ze zijn niet verplicht om jou dat te vertellen, jij wordt geacht om die dingen te lezen en dat te weten. Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht.
Woonde ik maar in belgie
Contracten zomaar verlengen kan niet meer
vr 14/07/06 - Consumenten kunnen voortaan contracten van bepaalde duur die stilzwijgend verlengd werden, opzeggen zonder bijkomende kosten. De ministerraad heeft een voorstel van minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche (SP.A) goedgekeurd.
De opzeg kan wel alleen gebeuren na een termijn van maximum een maand.
Op de contracten moet voortaan ook op de eerste bladzijde worden vermeld dat ze stilzwijgend worden verlengd en hoe de opzeg moet gebeuren.
Volgens Van den Bossche moet de consument makkelijker van producent kunnen veranderen.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Maar hopelijk komt het ook in nederland
Contracten zomaar verlengen kan niet meer
vr 14/07/06 - Consumenten kunnen voortaan contracten van bepaalde duur die stilzwijgend verlengd werden, opzeggen zonder bijkomende kosten. De ministerraad heeft een voorstel van minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche (SP.A) goedgekeurd.
De opzeg kan wel alleen gebeuren na een termijn van maximum een maand.
Op de contracten moet voortaan ook op de eerste bladzijde worden vermeld dat ze stilzwijgend worden verlengd en hoe de opzeg moet gebeuren.
Volgens Van den Bossche moet de consument makkelijker van producent kunnen veranderen.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Maar hopelijk komt het ook in nederland
WAT er ook staat en WAT de wettelijke bepalingen ook zijn, feit blijft dat je de voorwaarden van Planet niet hebt gelezen alvorens ervoor te tekenen en er dus mee akkoord te gaan.Op de contracten moet voortaan ook op de eerste bladzijde worden vermeld dat ze stilzwijgend worden verlengd en hoe de opzeg moet gebeuren.
-
ik vindt het ook overdreven.. bij een internet abbonement is het nu eenmaal standaard dat het stilzwijgend verlengt gaat worden, dat is bij veel dingen overegens. Telefoons(vaste), mobieltjes, de krant?, de televisie aansluiting, autoverzekering?, affin noem het maar op zo ook bij een internet abbonement.... ik ben trouwens ook niet van plan om iedere maand Ja en amen te zeggen tegen een medewerker van KPN voor de vaste telefonie, voor me mobiel van Vodafone, ook voor BN de stem ook voor... enz... ZO ook voor internet...
Bovendien is dit al jaren zo... ben je ergens niet bekend mee moet je de voorwaarden lezen..
ELKE provider heeft een dergelijke regeling, de ene met iets meer zijdeurtjes dan de andere (bv dat je naar een jaar per maand kan opzeggen ofzo) tijdens het aangaan van je abbonement wordt je daar ook specifiek soms nog op attent gemaakt, maar ja dat is al weer 2 jaar geleden.. wie weet dat nog...
Bovendien is dit al jaren zo... ben je ergens niet bekend mee moet je de voorwaarden lezen..
ELKE provider heeft een dergelijke regeling, de ene met iets meer zijdeurtjes dan de andere (bv dat je naar een jaar per maand kan opzeggen ofzo) tijdens het aangaan van je abbonement wordt je daar ook specifiek soms nog op attent gemaakt, maar ja dat is al weer 2 jaar geleden.. wie weet dat nog...
Ik zeg ook niet dat ik er iets op tegen heb dat zij mijn abonoment verlegen, automaties, maar dat wil niet zeggen dat als ik naar een poos ontevreden ben ik mijn abonoment niet mag opzeggen, ik ga nu mijn derde jaar in, oke het eerste jaar kan ik begrijpen, dat het dan niet mag, het 2de jaar kan ik mij nog iets bij indenken, maar daarna vind ik het belagelijk dat je dan niet mag opzeggen, in die 3 jaar veranderd er veel internet wordt sneller en goedkoper, en jij zit vast aan een adsl lijn die werdt gebruikt bij het uitvinden van het wiel, met prijzen die volgens mij nog stammen uit de gouden eeuw, maar om zijn gerekent naar onze tijd, kom op waar hebben we het over, ik heb 2 jaar lang betaald, daarna moet het toch ook een keer genoeg mogen zijn,
uiteraard blijf ik de eerste tijd wel mijn uiterste best doen om van dit abonoment af te komen,
maar of dit lukt, dat zullen we nog wel zien, maar ik zal planet niet laten staan met een vlekkeloze naam, en zo veel mogelijk mensen afraden met hun in zee te gaan, want zij hebben voorwaarden uit de prehistorie
uiteraard blijf ik de eerste tijd wel mijn uiterste best doen om van dit abonoment af te komen,
maar of dit lukt, dat zullen we nog wel zien, maar ik zal planet niet laten staan met een vlekkeloze naam, en zo veel mogelijk mensen afraden met hun in zee te gaan, want zij hebben voorwaarden uit de prehistorie
Dan kan ik in dit land alleen nog wel 100 bedrijven bedenken met voorwaarden uit de prehistorie. Of wil jij elke maand opnieuw bevestigen dat je vaste telefoon of kabeltelevisie wilt?want zij hebben voorwaarden uit de prehistorie
Feit is dat jij gewoon de voorwaarden niet gelezen hebt en dat nu op een ander probeert af te schuiven. Planet heeft hier geen schuld aan, jij bent degene die niet goed oplet.
juist Dilbert, maar ze komen wel hier janken dat het niet gegaan is zoals ze gehoopt hadden.
Het is een trend in alle posts hier, iedereen klagen over bedrijven, zeker zal een deel van de klachten wel terecht zijn, maar als het gaan om internet en computers zie je dat onkunde hoogtij viert en de bedrijven het dan gedaan hebben.
Lees nou eens de algemene voorwaarden, wie KAN lezen is in het voordeel
Het is een trend in alle posts hier, iedereen klagen over bedrijven, zeker zal een deel van de klachten wel terecht zijn, maar als het gaan om internet en computers zie je dat onkunde hoogtij viert en de bedrijven het dan gedaan hebben.
Lees nou eens de algemene voorwaarden, wie KAN lezen is in het voordeel
Volgens mij is het tegenwoordig verplicht om na het eerste jaar een opzeg termijn te hebben van een maand.
Iedere jaar wordt het wel verlengt met een jaar maar je kan na het eerste jaar na een maand opzeggen, hou wel rekening mee dat je voor de eerste an de nieuwe maand opzeg en dan zal het abo nog 1 maand doorlopen.
Iedere jaar wordt het wel verlengt met een jaar maar je kan na het eerste jaar na een maand opzeggen, hou wel rekening mee dat je voor de eerste an de nieuwe maand opzeg en dan zal het abo nog 1 maand doorlopen.
dus als ik het goedbegrijp zeg je dat ze het eerste jaar wel mogen verlengen, maar daarna als ze het dan verlengen, mag ik het ook opzeggen, de eerste maand dan van het jaar,??
Zou wel vet zijn als dit ergens stond waar het bevestigt kan worden,
Ik heb inmiddels ook wat brieven de politiek in gestuurt, even kijken wat hun reactie is, aangezien half nederland dit een probleem vind,
Zou wel vet zijn als dit ergens stond waar het bevestigt kan worden,
Ik heb inmiddels ook wat brieven de politiek in gestuurt, even kijken wat hun reactie is, aangezien half nederland dit een probleem vind,
Ik kan nu wel 100X zeggen dat ik het niet erg vind dat ze het verlengen, maar ik vind wel dat ik dan het recht moet behouden om het dan ook op te zeggen, maar ja dat drint blijkbaar niet goed door bij jouOf wil jij elke maand opnieuw bevestigen dat je vaste telefoon of kabeltelevisie wilt?
Als of jij altijd alle algemene voorwaarden doorleest, en deze dan 3 jaar onthoud of langer, ik heb dit abonoment ook nooit afgesloten dat heeft mijn vader gedaan, (60) Dus die leest echt niet alle voorwaarden door, en zo is heel nederland, afgezien van de perfectie van jullie 2 dan,Lees nou eens de algemene voorwaarden, wie KAN lezen is in het voordeel
kan ik heel kort over zijn, JA.Als of jij altijd alle algemene voorwaarden doorleest
Je leest de spelregels omdat de leverancier van welk product dan ook en jijzelf je hier aan zullen moeten houden.
Dus niet zitten snotteren als de "tegenpartij" zich wel aan deze regels houd en in zijn rechts staat en jij omdat je niet wil lezen geen idee hebt hoe de regels zijn.
Je hoeft niets te onthouden, als lezen lastig is dan is onthouden onmogelijk, maar je kan ze ook bewaren.deze dan 3 jaar onthoud of langer
Ooit in een grijs verleden hebben ze klappers en archiefdozen uitgevonden en daar bewaar je spullen in.
Is niets nieuws, doen de meeste weldenkende mensen.
Als dat nog te veel werk is kan je altijd de voorwaarden nalezen op de website van welke provider dan ook.
nogmaals, er zijn nou eenmaal regels opgesteld voor wat dan ook en er wordt geacht dat je die kent en er naar handeld.
Andersom werkt het ook, als je leverenacier zich niet aan de regels houd ga je ook op je strepen staan en haal je je gelijk via het rechtssysteem.
Dat zijn nou eenmaal de spelregels van het grote mensen bestaan vriend, jammer dat de kinderjaren voorbij zijn.
Ik lees ze inderdaad door ja, van begin tot eind en soms wel 2 keer. Ik hoef ze niet 3 jaar te onthouden, maar bewaar die dingen allemaal op dezelfde plaats zodat ik er altijd op terug kan grijpen.Als of jij altijd alle algemene voorwaarden doorleest, en deze dan 3 jaar onthoud of langer, ik heb dit abonoment ook nooit afgesloten dat heeft mijn vader gedaan, (60) Dus die leest echt niet alle voorwaarden door, en zo is heel nederland, afgezien van de perfectie van jullie 2 dan
het is een trent van de laatste tijd om meteen te gaan klagen als de regels in je nadeel worden uitgelegd, maar er meteen bovenop te springen als er een voordeel te halen valt.
De tegenpartij houdt zich simpelweg aan de regels waar jij of je vader, dat doet er niet toe, destijds voor getekend heeft. Met het ondertekenen verklaar je je accoord met de voorwaarden en zit je er dus aan vast.
kortom, van jullie 2 hoef ik geen gelijk te krijgen
Maar ik vind ook wel dat de regels moeten worden uitgevoerd, maar als mijn internet de snelheid had waarvoor ik had getekent was ik ook nooit vanplan geweest om te vertrekken bij planet, in iedergeval, ik blijf effe beedje rond zoeken, naar de nieuwste ontwikkelingen rond dit geen, in zie het altijd nog positief in, een ding is zeker, zo snel het kan ga ik weg blij planet, want afgezien van het langzame internet en de lange wachttijden bij de klantenservice en de ontwetenheid van de helpdestk provider ben ik wel een halfjaar tevreden klant geweest
Maar ik vind ook wel dat de regels moeten worden uitgevoerd, maar als mijn internet de snelheid had waarvoor ik had getekent was ik ook nooit vanplan geweest om te vertrekken bij planet, in iedergeval, ik blijf effe beedje rond zoeken, naar de nieuwste ontwikkelingen rond dit geen, in zie het altijd nog positief in, een ding is zeker, zo snel het kan ga ik weg blij planet, want afgezien van het langzame internet en de lange wachttijden bij de klantenservice en de ontwetenheid van de helpdestk provider ben ik wel een halfjaar tevreden klant geweest
-
aag pre historische contracten kunnen best leuk zijn hoor en snelheden worden vaak gelijk getrokken met nieuwere abbonementen waardoor je toch hetzelfde gaat betalen en toch sneller zit
een voorbeeldje in de mobiele telefonie wereld.. iedereen kent het princiepe tegenwoordig... je belt lekker per seconde en op het moment dat je ophangt dan stopt de teller...
FOUT!..
Vroeger was het zo dat je altijd een hele minuut betaalde en toen kwamen er providers bij die per seconde gingen afrekeken tot ze het allemaal gingen doen..
en nu komt de truuk.. heb je een oud abbonement wat je in die periode hebt afgesloten zit je goed... want inmiddels is alles weer terug gedraait naar per minuut... (of in iedergeval veel providers doen het weer.)
Nooit opgevallen dat die per seconde reclames INEENS weg waren?
das toch een klein detail maar zo is je contract nu eenmaal... ik heb inmiddels ook weer een nieuw contract en zit ook weer aan die minuut regeling vast
een voorbeeldje in de mobiele telefonie wereld.. iedereen kent het princiepe tegenwoordig... je belt lekker per seconde en op het moment dat je ophangt dan stopt de teller...
FOUT!..
Vroeger was het zo dat je altijd een hele minuut betaalde en toen kwamen er providers bij die per seconde gingen afrekeken tot ze het allemaal gingen doen..
en nu komt de truuk.. heb je een oud abbonement wat je in die periode hebt afgesloten zit je goed... want inmiddels is alles weer terug gedraait naar per minuut... (of in iedergeval veel providers doen het weer.)
Nooit opgevallen dat die per seconde reclames INEENS weg waren?
das toch een klein detail maar zo is je contract nu eenmaal... ik heb inmiddels ook weer een nieuw contract en zit ook weer aan die minuut regeling vast
ADSL-abonnementen (breedband)
Let op!
Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.
U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn : 0900-1905 (€ 0,10 per minuut) Heeft u ADSL of InternetPlusbellen kies dan optie 1 en optie 2. Heeft u een inbelabonnement kies dan optie 2 en optie 2. (€ 0,10 per minuut) Vervolgens kunt u de servicelijnmedewerker melden dat u wilt opzeggen. Een opzegging kan uitsluitend worden verwerkt onder de hiervoor geldende voorwaarden
Vermeld bij uw opzegging:
* Uw naam, adres en woonplaats
* Uw klantnummer en gebruikersnaam
* Eventueel de reden van opzegging
Dus geen 3 maanden gewoon op tijd opzeggen! en er is niks aan de hand.
Let op!
Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.
U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn : 0900-1905 (€ 0,10 per minuut) Heeft u ADSL of InternetPlusbellen kies dan optie 1 en optie 2. Heeft u een inbelabonnement kies dan optie 2 en optie 2. (€ 0,10 per minuut) Vervolgens kunt u de servicelijnmedewerker melden dat u wilt opzeggen. Een opzegging kan uitsluitend worden verwerkt onder de hiervoor geldende voorwaarden
Vermeld bij uw opzegging:
* Uw naam, adres en woonplaats
* Uw klantnummer en gebruikersnaam
* Eventueel de reden van opzegging
Dus geen 3 maanden gewoon op tijd opzeggen! en er is niks aan de hand.