LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A.S. Watson... Waar zijn we mee bezig...?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Lycan

A.S. Watson... Waar zijn we mee bezig...?

Ongelezen bericht door Lycan »

Hallo iedereen.

Ik wou even wat kwijt als reactie op het stuk over het Kruidvat wat vanochtend in de Telegraaf stond... 'Personeel Kruidvat wordt uitgeknepen'

Het wordt inderdaad steeds gekker... Personeel wat te duur wordt proberen ze inderdaad weg te krijgen... De werktijden zijn inderdaad absurt...

En niet alleen bij het Kruidvat gaat het er zo aan toe.

Ik werk zelf bij een Trekpleister, en de situatie op de werkvloer wordt steeds zwaarder...
Personeel wordt heel vaak overgeplaatst naar andere panden. We mogen maar heel weinig uren verbruiken, je staat dus altijd maar met 2 man per dag, en de werkdruk ligt heel hoog. ...Is erg leuk als er actievracht is (maar niet heus...)
Om dan nog maar te zwijgen over de vracht zelf...

Als er een actie is waar mensen wat aan hebben en wat ze graag willen kopen (neem bijvoorbeeld digitale camera's, mp3's, handige huishoudhulpjes, coole kindershirts enz.) krijgen wij er maar heel weinig van binnen... Dus dan is het al op als de actie pas één dag aan de gang is. Dat is echt super vervelend, want wij krijgen alle boze klanten over ons heen. (Het is dan ook wel heel begrijpelijk dat klanten hierdoor gefrustreerd raken...)

We hebben ook wel eens dat er een actie loopt waar veel vraag naar is, en dat we het hele product niet binnen krijgen... En dan, als de volgende actie binnenkomt, krijgen we inene een hele pallet vol daarvan en dan kunnen we het niet meer kwijt... EN we hebben dan ook nog eens alle klanten die erom vroegen 'nee' verkocht. Terwijl als het hoofdkantoor even had laten weten dat we het nog zouden krijgen, we het hadden kunnen doorgeven aan de klant.

En dan komt nog het mooiste... Alle meuk die wij krijgen wat nog bij de Kruidvat over was. We krijgen dingen binnen (neem nou waterpistolen, of van die vliegendebal-dingen...) en dan niet zomaar een beetje... zoals 40 stuks, wat nog redelijk zou zijn... Maar dan 300 of meer...
En dan zit de oude prijs van de Kruidvat, aangekoekt en wel er nog op en dat moeten wij eraf zien te krijgen.
Best wel heel tijdrovend, en dan met zn 2en per dag staan?
Dit gaat zo niet langer.

's Ochtends meer dan 10 pallets binnenkrijgen... Waardoor zelfs de winkel niet op tijd kunnen openen. En dan kunnen we nog niet eens naar de wc omdat het hele magazijn volgebouwd staat. Waanzin...

Maar gelukkig blijven we wel klantvriendelijk. :) We zetten graag dingen opzij of laten het uit andere fileaalen overkomen. We zijn de beroerdste niet.

Greetz Lycan.

NAK

Re: A.S. Watson... Waar zijn we mee bezig...?

Ongelezen bericht door NAK »

En deze hele MEUK ook al eens aan de bazen van A.S. Watson verteld??

Lycan

Ongelezen bericht door Lycan »

We doen niet anders...
We hebben nu zelfs foto's van t magazijn gemaakt die we op gaan sturen. :x
Ze luisteren niet zo goed...

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan ben je toch dom dat je er blijft werken? Neem ontslag en laat ze het uitzoeken met de hele zooi. Of meld je massaal ziek, dan krijgen ze ook snel genoeg een probleem.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Als er een actie is waar mensen wat aan hebben
Dus de rest is gewoon bagger? :D

Niet om je verhaal onderuit te schoffelen hoor, deze zin viel me alleen gelijk op!

Kun je je filiaalmanager niet inlichten? En als hij niks doet, proberen je collega's te verzamelen en nog een stap hoger gaan?

Angela1972

Ongelezen bericht door Angela1972 »

Ik wil eigenlijk even op dilbert29 reageren.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik ontslag zou willen nemen, moet ik eerst ander werk hebben. En dat is op het moment niet zo makkelijk. En het scheelt per filiaal. Er wordt op het moment van je verwacht dat je heel goed kijkt wie je wanneer inzet. Bij mij op het filiaal gaat dat gelukkig goed. Ik heb geen rare werktijden. Je staat alleen met wat minder mensen, zodat je wat minder tijd hebt voor de klant. En dan bedoel ik ook "wat minder tijd voor de klant", en niet geen tijd meer voor de klant.

En je massal ziek meleden. Daar naai je voornamelijk je collega's mee.

U.S.A

Ongelezen bericht door U.S.A »

Ja dat klopt ik ken genoeg mensen die voor het zelfde bedrijf werken en die zijn op ze minst niet tevreden over de werkomstandige heden maar het is ook niet zo gek als je weet dat je voor een chinees werkt wist je dat AS watson ook fabrieken heeft in china en nog veel meer ketens in Europa en Azie ook de werkomstandige heden zijn daar slecht jij bent voor hen niet meer dan een nummer je collega,s in china werken in heel slechte omstandige heden van 7uur in de ochtend tot 10 uur in de avond en dat voor 2,- Euro per dag ze mogen het fabrieks terijn niet verlaten en krijgen 1 dag per maand vrij .
Met de winst die ze maken met de Fabrieken kopen de chineesen weer winkelketens over overal in de wereld .
ik ben met alle nederlandse winkel ketens zeer goed thuis ken de bedrijfen zeer goed en hun omgang met werknemers en de rest van hun werkstijl .
Maar bij meer buiten landse bedrijven gaan niet goed met hun werknemers om een paar voor beelden te noemen Aldi duits bedrijf en daar gaan ze ook niet met respect om met hun werknemers die durven er meestel ook niet over te praten.

Als je een leuke baan in de detailhandel wild kun je het beste zijn bij een MKB bedrijf zijn maar die hebben het om dit moment ook niet gemakelijk met het geweld van de grote buitenlandse winkelketens en de grote nederlandse winkelketens (Ahold , Blokker holding , enz).

Marketingmanager

Ongelezen bericht door Marketingmanager »

Het is puur mafia. In china worden de mensen uitgeknepen, lang werken voor bijna geen geld.
De akties zijn gewoon lokkertjes die ze voor inkoopprijs aanbieden. Vervolgens is het niet of nagenoeg niet in de kruidvat winkels te verkrijgen.
Dit is hun standaard marketing.
Ondertussen wordt wel de markt kapot gemaakt.

Gesloten