LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
annmary
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2006 17:09

Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door annmary »

Wij zijn 1 van de vele mensen die problemen hebben met internet verstrekker Speedlinq. Om het kort samen te vatten, kapot modem, slechte helpdesk,beloftes die niet nagekomen werden,2maand geen verbinding etcetc. Dit zal veel mensen niet onbekend in de oren klinken! Nu hebben wij deze week een incasso brief ontvangen, en wij hebben besloten het op een rechtzaak te laten aankomen, omdat wij niet van plan zijn 585euro te betalen voor iets wat we niet hebben gehad. Onze oproep is dan ook wie heeft hier ook ervaring mee? en wil dat met ons delen? of wie wil met ons samen actie ondernemen?

u kunt ook mailen [email protected]

met vriendelijke groet
Annemarie

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door Detlef »

Netjes een brief schrijven aan het incasso bureau waarom je niet betaalt.
Als je in je recht staat begint speedlinq geen rechtzaak.
Ik kan het weten ik ben sinds 2003 bezig geweest.
De rechtzaak is afgeblazen door speedlinq en met mij bij vele anderen.
Natuurlijk moet je overal kopieen van hebben.
En je vooral niet bang laten maken door EDR.

annmary
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2006 17:09

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door annmary »

Bedankt voor je reactie, altijd fijn om te merken dat je niet de enige bent!Nu moeten we ons maar eens verdiepen in de wet wat onze sterke punten zijn, en dan maar het incasso bureau een brief schrijven.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door biglog »

Heb ook grote problemen met Speedlinq. Kan je wel vertellen dat het echt helemaal niets oplost als je die rekening van 585 euro betaalt. Heb stom genoeg enige maanden geleden wel betaald om van het gedoe af te zijn (en ook ik sta gewoon in mijn gelijk, heb tijdig geannuleerd en alles terug gestuurd, heb dus ook flink spijt van die betaling), maar speedlinq blijft gewoon doorgaan. Kreeg enige tijd geleden doodleuk weer een brief in de bus waarop ze aangaven dat ik nog meer moet betalen. Als ik dat niet doe zetten ze weer het incassobureau erop en zal er alsnog een rechtszaak tegen me aangespannen worden. Ben dus echt helemaal klaar met speedlinq. Laat het op een rechtszaak aankomen, reageer ook nergens meer op (helpt tenslotte toch niets aangezien je niet met 'gezonde' mensen te maken hebt). Weet inmiddels wel genoeg van de handelswijze van speedlinq. Laat je alleen niet bang maken door edr of speedlinq, daar zijn ze op uit. Ik wil die rechtszaak nu wel eens zien!

annmary
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2006 17:09

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door annmary »

Bedankt voor de reactie, het is nu inmiddels alweer een paar week geleden dat wij een brief hebben gestuurd naar het incasso bureau dat wij niet van plan zijn het geld te betalen. Tot op heden hebben we daar nog steeds geen reactie op ontvangen. We laten ons idd niet bang maken door zo'n incasso bureau, ze zijn er in de eerste plaats toch alleen op uit je bang te maken.
We hebben inmiddels al wat mail contact gehad van andere gedupeerden, 1persoon heeft ook het geld niet betaald aan incasso bureau en is nu al 2maand verder zonder dat ie iets gehoord heeft!
laat dit een tip zijn voor alle anderen, dus niet betalen!!
Graag zou ik graag u mailadres willen zodat we als het er op aan komt gezamelijk actie kunnen ondernemen. Mijn adres is [email protected]
gr. Annemarie

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door biglog »

Bij mij zitten er ook elke keer intervallen van een aantal maanden tussen voordat er weer een volgende brief volgt. Heb nu dus ook al 2 en een halve maand niets meer gehoord, maar er zal straks echt wel weer een brief volgen. En dan begint het circus weer met dat incassobureautje.
Misschien ben je ook al op de hoogte maar Speedlinq is eind maart opgekocht door de KPN. Voor problemen op het gebied van telecommunicatie kun je ook altijd nog contact opnemen met de OPTA op 070-315 35 00 (of [email protected]) en het probleem 'speedlinq' voorleggen. (Heb mijn verhaal overigens ook op deze site staan onder "Incassobureau namens speedlinq...")
Ik zal mijn e-mailadres in je mailbox achterlaten.
Groet!

LaurencePeter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2006 02:30

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door LaurencePeter »

aan allen, ook ik heb problemen met speedlinq. het is voor het eerst dat ik dit forum gebruik en hoop dat het reakties oplevert. Zou iemand mij kunnen helpen aan het juiste fax adres van speedlinq? ze reageren niet op de klachtenformulieren die ik heb ingestuurd. heeft iemand misschien ook het kantooradres van speedlinq? wat adviseren jullie om te doen? storneren van abonnementsgeld? opzeggen (en zo ja, hoe? wordt er door hen gereageerd op opzegbrieven? hartelijk dank voor reakties

LaurencePeter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2006 02:30

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door LaurencePeter »

aan allen, ook ik heb problemen met speedlinq. het is voor het eerst dat ik dit forum gebruik en hoop dat het reakties oplevert. Zou iemand mij kunnen helpen aan het juiste fax adres van speedlinq? ze reageren niet op de klachtenformulieren die ik heb ingestuurd. heeft iemand misschien ook het kantooradres van speedlinq? wat adviseren jullie om te doen? storneren van abonnementsgeld? opzeggen (en zo ja, hoe? wordt er door hen gereageerd op opzegbrieven? hartelijk dank voor reakties

egerards
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:26

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door egerards »

Zelf heb ik ook problemen met Speedlinq. Mijn verhaal is terug te vinden op pagina 13 van het Speedlinq topic dat ook hier terug te vinden is. Dat men niet reageert op een klachtenformulier klinkt bekend in de oren. De laatste klacht heb ik 6 maart 2006 ingediend en ruim anderhalve maand later heb ik nog steeds niets gehoord.

Laurence Peter, om je vragen te beantwoorden: een faxnummer van Speedlinq heb ik hier gevonden. Kantooradres: geen idee. Storneren: indien je aantoonbaar in je recht staat, altijd storneren. Zelf heb ik afschrijvingen door Speedlinq inmiddels permanent laten blokkeren. Scheelt weer een maandelijks telefoontje naar mijn bank.
Op mijn opzegformulier hebben ze gereageerd, maar omdat ik een door hun onterecht afgeschreven maandtermijn gestorneerd heb, laten ze het abonnement doorlopen; de opzegging is afgewezen.
Hun opzegformulier is hier terug te vinden.

Ik hoop dat je hier een beetje mee uit de voeten kan.

majo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 20:07

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door majo »

Blij dat ik eindelijk eens lotgenoten vind, die ook de dupe zijn geworden van Speedlinq's regels. Want om eerlijk te zijn heb ik qua verbinding e.d. geen klachten gehad, maar na 3 jaar willen opzeggen om financiele redenen (alles via kabel was goedkoper) een groot gebrek aan klantenservice opgemerkt.
Let op met dat niet betalen als je opgezegd hebt; ze vernietigen inderdaad je opzegging en je kunt dus van voren af aan beginnen; met een nieuwe maandtermijn (oude abonnement). Ze geven je die waarschuwing dermate laat, dat je alweer een maand gemist hebt. Heeeel tricky!! Ik betaal nu 3 maanden voor niks!! want geen email/internet meer van hen. Lees de algemene voorwaarden en je ziet dat je ze daarin niets kunt maken. daarom probeer ik het zo. mede omdat ze geen klachtenbrief, helemaal NIETS beantwoorden! Onbeschoft gewoon. Ik heb ze gezegd dat ik zonder reaktie naar de media stap. ben bij deze bezig. Samenwerken?
Last but not least incasseren ze nog eens 2 bedragen, waarover ik ook geen uitleg krijg, ondanks mijn verzoek. Ik durf even niks meer terug te boeken... tot ik meer weet. Adres heb ik: Speedlinq BV Postbus 60163 - 1320 AE Almere. Administratie kantoor.

jobwol
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2006 17:44

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door jobwol »

Heb weinig problemen met Speedlinq. Alleen met de opzegtermijn wat lopen rotzooien, maar zover ik weet is dat nu min of meer opgelost. Advies aan anderen die wel problemen hebben met incassobureau's is, neem contact op met het incassobureau. Laat in ieder geval van je horen, want kop in het zand en negeren lost ook niks op. Succes ermee

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door mr T. »

Wij zijn 1 van de vele mensen die problemen hebben met internet verstrekker Speedlinq. Om het kort samen te vatten, kapot modem, slechte helpdesk,beloftes die niet nagekomen werden,2maand geen verbinding etcetc. Dit zal veel mensen niet onbekend in de oren klinken! Nu hebben wij deze week een incasso brief ontvangen, en wij hebben besloten het op een rechtzaak te laten aankomen, omdat wij niet van plan zijn 585euro te betalen voor iets wat we niet hebben gehad.
Zou ze eerst maar eens in gebreke stellen voordat je een rechtzaak begint. Ander ben je gewoon een wanbetaler.

annmary
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2006 17:09

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door annmary »

We hebben inderdaad een ingebreke stelling brief gestuurd. Laat dit een tip zijn voor iedereen!Zodra een bedrijf alsbijvoorbeeld Speedlinq
niet leverd wat ze moeten leveren, meteen een in gebreke stelling brief sturen, het liefst meteen wanneer iets het begeefd. Volgens de wet mag een bedrijf een bepaalde tijd krijgen om de fout te herstellen, een soort ulimatum, als je ze die niet hebt gegeven, mag je er later niet op terug komen.

Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Geachte lezers van dit forum,

De Consumentenbond is van plan om binnen nu en een korte tijd weer een aantal zogenaamde ‘groepsacties’ te starten (zie eventueel het juli-augustus-nummer van de Consumentengids). Graag wil ik alle door Speedlinq gedupeerden oproepen te surfen naar www.Consumentenbond.nl. Klik daar op ‘acties’, scroll een stukje naar beneden en klik daarna op ‘Lees verder’ onder het kopje ‘Met welk bedrijf heeft u problemen?’. Vervolgens kun je een link aanklikken die leidt naar een formulier met behulp waarvan je Speedlinq kunt nomineren voor een groepsactie. Let op: ook als je géén lid bent van de Consumentenbond, kun je hier aan mee doen!

Ik beveel iedereen van harte aan om via deze route gezamenlijk actie te ondernemen om Speedlinq te bewegen tot een constructieve dialoog met haar
(ex-)klanten.

Met vriendelijke groet,

Paulus
[email protected]

armit
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2006 22:07

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door armit »

Great initiative, thanks. I just submitted my "claim" and hope others will join us, too.

Armit, Amstelveen

[email protected]

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Rechtzaak tegen speedlinq, wie doet mee?

Ongelezen bericht door johnvisser »

problemen met speedlinq en dat hebben veel mensen
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling.goedkope internet abonement dat plotseling heel duur is geworden

consumentenautoriteit : nieuw in nederland dit is de OPTA voor de consument

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar


consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam


deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

Gesloten