LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Jij had 'm dus zelf telefonisch aangeschaft?
Dus jij wou die kaart wel, anders bel je ze niet?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ag valentina is een medewerker van vakantiekaart of een marketeer van een of andere zielig call center dat wat munt uit vakantiekaart probeerd te slaan (er zijn ook goeie! callcenters dan he!) of een oproerkraaier(ofzoiets).


ik heb nl op de website van vakantiekaart een vraag gesteld met de naam D.u Tchcom (Dutch_com_freak)
Geachte heer/mevrouw Tchcom,

De Vakantiekaart kost normaal gesproken voor iedereen eenmalig EUR 99,95.

Op dit moment heeft Vakantiekaart echter een speciale telefonische aanbieding waarbij u gebeld wordt.

Voor slechts een bijdrage in de verzendkosten van 2,95 ontvangt u de Vakantiekaart 1 maand gratis thuis op proef. Deze gratis proefkaart wordt vervolgens automatisch verlengd met een volledig lidmaatschap. Hierbij schaft u 4 Vakantiekaart waardebonnen aan t.w.v. 12,50 per stuk. U kunt deze waardebonnen zelfs gebruiken als extra korting bij het boeken of cadeau doen aan iemand anders!

Al u in deze gratis maand besluit dat u geen standaardlidmaatschap wilt dan kunt u binnen de opzegperiode de proefkaart schriftelijk opzeggen. Op die manier loopt het lidmaatschap automatisch af na de proefmaand.

Met vriendelijke groet,

Pietje puk. (naam weggelaten)
Vakantiekaart BV
je kan dus helemaal zelf niet bestellen en al zou je dat wel willen dan kost hij 99,--...
bovendien... als je hem zelf aanschaft dan kost hij 99.--? dikke stank komt eraf inderdaad! dat riekt naar oplichting!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

Die club werkt echt niet voor een goed doel, het enigste doel is hun gevulde beurs. :shock:

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

vandaag en gisteren benaderd door vakantiekaart.nl, door de agressieve verkoop methode kwam de telefonist al niet ver en gooide in beide gevallen de hoorn op de haak!
Ik vrees dat hier een luchtje aan zit!
Niet doeeen! als je er tijd voor hebt! hoor de medewerker altijd helemaal uit! en stel allerlij vragen en doe of je heel geintresseerd bent maar val over elk oneffenheidje en laat je zeker neit verleiden aan het einde van het gesprek geef je duidelijk aan dat je het niet wil en laat je nooit een stukje opnemen waarin je gegevens prijs geeft en ook nooit! je toezegging.

Als jij namelijk de hoorn erop flikkert dan is dat goed voor de marketeer! die kan er niets aan doen ;) (volgende!) als je ze helemaal uithoort en vanalles vraagt is de call center medewerker weer 20 min verder en heeftie nog nix verkocht en krijgtie later op ze kop dat ze gesprekken telang duren ;) bovendien als je net zolang wacht tot ze zelf de hoorn erop gooien dan stuur je een klacht in naar de aanbieder.. vakantiekaart in dit geval. en stel je dat je onjuist bent behandeld door een medewerker das veel leuker ;)

Wil je het zolang mogenlijk volhouden dan stel je (veel!) open vragen! dus geen vragen waar hij of zij Ja of Nee op kan antwoorden... dit is een truuk die zij ook aanleren maar andersom werkt het net zo goed! :lol:

- Waarom (moet ik extra bonnen bij bestellen)
- Wie (is vakantie kaart)
- Wat (doen zij voor mij)

gewoon vragen blijven verzinnen met die 3 woorden ervoor, of verzin er zelf nog een paar bij.. en dezelfde vragen stellen, werkt ook op de zenuwen van de markeeer :) dus eerst wie wat waarom en daarna waarom wie wat waar? en dan wie waar waarom enz.. en af en toe een vraag terug laten komen die je in het rijtje ervoor ook al gesteld had ;) moeten ze het nog eens uitleggen :)
Laatst gewijzigd door Dutch_com_freak op 21 jul 2006 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Agent
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jun 2006 21:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Agent »

gesprekken mogen lang duren dat is goed voor je beltempo 8)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

behalve als je niets verkoopt ;) als jij op een dag maar 10 mensen kan spreken omdat je gesprekken telang duren en je ook nog niets verkoopt... je beltempo wordt bepaald doormiddel van de tijd dat je niet in gesprek bent anders is er nl geen spraken van een tempo ;) je hebt maar 1 klant gesproken das niet echt tempo :) ik heb zelf ook op een call center gewerkt ;) en ik kan best goeie open vragen stellen waardoor je toch gauw weer een uur verder bent en ik alleen maar lol heb, want ik weet dat ik toch niets ga kopen en de marketeer heeft het zweet onder de oksels want die wil verkopen (comissie!) ik zelf altijd alle gesprekken op neem en vooral altijd vraag of het gesprek opgenomen wordt... en of dat er ook niet opgenomen wordt voor trainings doel einden en of ze die opname dan even willen stoppen..en verwijderen ligt er aan wat er gebeurt maar ik neem het geheel toch zelf wel op omdat ik weet dat marketeers de opname niet kunnen stoppen ondanks hun toezegging en dus neem ik mee op... als ze dan later toch een abbonement afgesloten hebben dan verwijs ik hun naar de opname en anders naar mijn opname :) waarin duidelijk staat dat het niet werd opgenomen.. (modelinge overeenkomst!)

Inieminie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Inieminie »

Wat is iedereen toch negatief over het feit dat je korting op reizen kunt krijgen. Men kent het niet en dus wordt het hele concept meteen veroordeeld tot `oplichterspraktijken'... lekker gemakkelijk. :roll:

Twijfelde zelf eerst ook aan het lidmaatschap, en vroeg hier om reacties van mensen die ervaring hadden met vakantiekaart of nationale vakantiepas. Geen reacties: alleen maar mensen die de telefonistes niet eens aanhoren en wel weten dat het product niks is. Dus hier volgt nu mijn ervaring met het boeken van reizen met 5% korting bij nationale vakantiepas. Voor diegenen die wél een inhoudelijke reactie willen lezen.

Ondanks de twijfel heb ik besloten om een abonnement bij nationale vakantiepas af te sluiten: anders kon ik er toch na een jaar weer onder uit. En wat blijkt? Ik krijg goede reisadviezen aangeboden en over de hele reissomkrijg ik 5% korting. De korting is dan wellicht niet te vergelijken met gouden bergen, maar is wel meer dan dat ik op andere plaatsen krijg (namelijk niks...).

Conclusie? Ik ben blij dat ik de stap gezet heb, want het heeft me al veel geld bespaard!

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ag jeej weer een verkoper van vakantiekaart 8) ik ken het principe maar al te goed maar euhm.. 99euro betalen voor een dom kaartje en dan 5% korting krijgen.. is dat dan geen oplichting? en daarnaast als je hem dan via een telefoniste besteld dan betaal je nog 62,50.....

hey ok je krijgt niet zomaar korting op iets maar om er nou eerst voor te gaan betalen...bovendien bevalt me de agressieve verkoop niet eens... waarom moeten mensen 6xs per week lastig gevallen worden door vakantie kaart... als ze niet willen willen ze niet en als ze dan al 6x per week bellen riekt dat nog meer naar oplichting...

wat doet vakantiekaart overegens met de adres gegevens en telefoon nummers? ze kunnen niet voor niets 5% korting aanbieden, beetje gegevens controleren die ze gekregen hebben van een of andere enquete bureau vervolgens zelf daar misschien nog munt uit slaan en ze vervolgens door verkopen? als het echt zo mooi was dat je als bedrijf mensen GRATIS korting kon geven.........
U gebruikt Norton Internet Security en/of Firewall.\n Helaas voegt dit programma onder bepaalde omstandigheden foute scripts aan een webpagina toe.\n Schakel de advertentieblokkeerder uit zoals door Norton op haar website zelf wordt geadviseerd.
euhm.. wat wilt u gaan installeren op mijn computer vakantie kaart? ik heb nl op de website van symantec niets kunnen vinden over uw website..... maar doe geen moeite ik gebruik nl geen Internet Explorer
Laatst gewijzigd door Dutch_com_freak op 21 jul 2006 15:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Inieminie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Inieminie »

@ Dutch_com_freak: als je goed gelezen had, had je nu geweten dat ik geen lid ben van vakantiekaart. Ik sloot immers een abonnement met nationale vakantiepas af...

Wat betreft die wisselende bedragen die je moet betalen bij vakantiekaart (lidmaatschapskosten, waardebonnen, verzendkosten en weet ik het allemaal) en de `agressieve verkoopmethoden': waarom denk je dat ik NIET voor vakantiekaart heb gekozen? Juist, daarom.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

is er nog z'n kaart dan?.... djesus je moet tegenwoordig toch wel uitkijken je wordt anders van allerlij kanten ge......

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, ik heb geen enkele kaart en wil die ook zeer zeker niet, maar ik krijg meestal ook wel korting op reizen. Gewoon om vragen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

geen enkele kaart levert wat op, alleen elende

Eve007
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2006 20:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Eve007 »

zoo he! waar maakt Dutch_com_freak zich zo druk om! jij verveelt je nogal in je vakantie of niet?;) en waarom moeten alle mensen negatief zijn, zodra er mensen wat positiefs zeggen, zijn het gelijk verkopers. Nou ik verkoop het zelf ook, en ga geen dingen verkopen waar ik niet achter sta, ik vind het een goed iets en het steekt goed inelkaar, en nu ik al je reachties lees, lieverd..ga je eerst eens ergens in verdiepen voordat je wat gaat zeggen. En het klopt idd van die 99,- als je niet telefonisch word benaderd, nou die 100 euro heb je er ook zo weer uit, tenzij je nooit met vakantie gaat nee.. Nog fijne vakantie, achter die pc van je:)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

jeetje.. is daar nou nog wat te zien aan die andere kant van die kaart dan? je staat er nu toch achter... 8) en ik ga best op vakantie hoor :) en dan neem ik me laptop mee ;) en das heerlijk vertoeven in groenland, canada, Ney York, londen, Sydney. en af en toe eens contact met het thuisfront fotos van de camera op de laptop ontladen (en via internet versturen) en weer nieuwe maken :)

maar euhm.. jij weet ook geen antwoord op de vragen en stellingen...? en je verkoopt het nog wel :P

stel je koopt een reis van 200 euro krijg je 10 euro terug... moet je nog 5x gaan om het eruit te krijgen... mis je 10 jaar 100 (220,-- gulden) euro....koop ik op vakantie wel een paar glaasjes (bier) meer voor :)

of je koopt hem via een telefonische actie ben je nog 62 euro kwijt moet je de eerste 6 jaar van de vakantie 60 euro missen... is toch nog ongeveer 120 gulden

"ja.. maar jah! heb je wel korting!"

Die je zelf betaald hebt!....

Bovendien als je je normaal aanmeld krijg je geen korting en mensen die door callcenters worden gebeld krijgen hem ineens voor een stuk minder.... das ook raar....trek het dan gelijk.

maar jah eens termeer... mensen willen graag besodermieterd worden... zo blijkt weer

Eve007
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2006 20:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Eve007 »

ach ja vakanties van €200,-..dat zegt al genoeg, en trouwens die 4 waardebonnen kun je gewoon op je vakanties besteden, dus 4x die 15,- euro word er dan van de gehele reissom gehaalt, en nog eens die 5 procent nou super toch!?;)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ach ja vakanties van €200,-..dat zegt al genoeg
dat je devergelijking niet snapt ok.... maar dat je niet snapt dat je een reis van 1000,-- euro moet kopen om in 1x je "schuld" terug te krijgen dat snap ik niet... je gaat jezelf dan onnodig op kosten jagen om vervolgens iets kado te krijgen? :lol: :lol:

en trouwens die 4 waardebonnen kun je gewoon op je vakanties besteden
en dan maar afwachten waar ze geaccepteerd worden....

Eve007
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2006 20:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Eve007 »

Zodra je een vakantie hebt geboekt bij de vakantiekaart kun je die waardebonnen gaan gebruiken..snap je het nu nog steeds niet of wil je het niet snappen.. :?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

dan heb je toch nog zelf je korting betaald!.... *zucht* dan zijn het toch geen kortings bonnen! want die 4 bonnen krijg je niet! die koop je! A 60 euro!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

Vakantie kaart: Oplichterrij zie KAssa uitzending medio mkei 2006.

Eve007
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2006 20:54

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Eve007 »

die 5 procent heb je dan toch nog wel, slimmertje.

Gesloten