LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedwongen verkoop?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet

Re: Gedwongen verkoop?

Ongelezen bericht door Piet »

Er zijn een aantal gedupeerden die in een situatie zitten waarin ze m.i. niets te vrezen hebben van Dexia.
Janny heeft de eegalease groep al genoemd.
Als je er van uitgaat dat Dexia al gauw zo’n 6 à 7 duizend euro kwijt is aan advocaatkosten per proces, dan hebben diegene die een gelijke of lagere schuld hebben bij Dexia ook niet te vrezen.
Dexia rekent en rekent en zal zeker niet meer uitgeven als dat er terug kan komen.
Dat is ook onze kracht, in heel veel gevallen staan wij sterker als Dexia, alleen durven wij het vaak niet om die confrontatie aan te gaan.
Daarom is ook de onderlinge communicatie en steun zo belangrijk.
Wij zijn machtiger en sterker als wij denken, wij kunnen samen meer als wij denken, samen hebben wij meer invloed als wij denken.
Zal dan toch het recht nog zegevieren?
Het ligt voor een groot deel in onze handen (de durf) en die van onze advocaten.

Groeten,
Piet

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia al gauw zo’n 6 à 7 duizend euro kwijt is aan advocaatkosten per proces
,
Dexia zal zeker niet zoals ik voor elke procedure een advocaat moeten inschakelen. Ik ben bij deze beroepsgroep nl.geen kind aan huis.
Dexia zal in loondienst wel personen hebben, en dan zal het per client vast minder dan de 6 á 7 duizend kosten. Ik heb geen idee wat deze personen voor jaarsalaris hebben, maar als ze per zaak 6 á 7 vangen hoeven ze niet hard te werken om toch een vorstelijk salaris te incasseren. :shock:
Janny

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Wat informatie over de advocaten die Dexia betalt om hun zaken te behartigen
Dexia heeft twee advocatenkantoren die alle zaken van Dexia behandelen.
Spigthoff, www.spigthoff.com waar Mr Cornegoor en Mr Spigt de bekendste zijn
en
Nauta Duthilh www.nautadutilh.com waarvan Mr Rank en Mr Haasjes (beide over inzage persoonsgegevens) en Mr Lunsingh Scheurleer de bekendste zijn

Op beide websites is meer te vinden over deze kantoren en de advocaten.
Deze kantoren werken echt niet op toevoegingbasis en zijn zeker niet goedkoop......

Aegon (waaronder Spaarbeleg) heeft ook een zwaargewicht voor hun zaken
Allen & Overy www.allenovery.com alleen al hun kantoor is een bezienswaardigheid, laat staan de advocaten en hun prijskaartje.
Sprintplan gedupeerden die wel eens bij een hoorzitting zijn geweest, kennen de namen en gezichten van de advocaten nog wel, Mr van Baren maar vooral mr van der Velden.

Groeten,
Piet

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

ook bij dexia zelf ben je niet veilig als medewerker, de ene dag ben je nog juridisch medewerker, de volgende dag mag je de post rondbrengen, een klein beetje medewerking kost je gewoon de kop, mocht een van jullie ooit een correct en goed antwoord hebben gekregen van een medewerker van Dexia? probeer dan deze man/vrouw nog maar eens terug te vinden, de gesprekken worden opgenomen, maar wie contoleren ze daarmee/ volgens mij gewoon hun eigen medewerkers, het is algemene paranoide geworden, waanzin.

T :cry: n

Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door Koersplan de weg kwijt »

Allen & Overy is de huisadvocaat van Aegon, ook tegenover de klachten over Koersplan van Spaarbeleg, zie

www.koersplandewegkwijt.nl

is Mr W.H. van Baren ingehuurd.

Ook wij werken met zwaargewichten, we zullen zien wat de toekomst brengt.

denmar

Ongelezen bericht door denmar »

Gelukkig heb ik ook geen last van die BKR notering maar ik ben wel van mening dat wat het BKR doet en nalaat in deze noteringen met wat betreft de zaken van dexia misdadig en onverantwoordelijk is. Dexia houdt immers alle rechtzaken tegen en dus zijn volgens mij al die mensen onterecht gedupeerd.Kunnen ze daar niet nadenken bij het BKR of hebben ze geen idee wat er speelt in de samenleving, net als de politiek trouwens.

painter

Ongelezen bericht door painter »

Is het nou niet zo dat als de aandelen van een profit effect worden verkocht dat op de resterende termijnen een korting van 50% verkregen wordt.
Ik heb trouwens vandaag de gedwongen verkoop van mijn contracten in de bus gekregen, deze zijn trouwens al 1,5 jaar geleden vernietigd door de advocaat.
Graag een antwoord.

vr gr

denmar

Ongelezen bericht door denmar »

Zie alle bovenstaande reacties, m.v.g.

broker

Ongelezen bericht door broker »

Het probleem is dat voor banken geld gratis is en dat zij een hele lange adem hebben. Waarmee ik wil zeggen dat zij toch zullen procederen, no matter the cost. En wees eerlijk, het sturen van een paar standaard briefjes kost natuurlijk niet zo gek veel, en heeft toch behoorlijk effect bij een aantal van ons.

Voor die tijd echter zullen ze binnenshuis met eigen juristen de zaken blijven volgen en voorbereiden, zodat kant en klare cases kunnen worden aangeleverd bij hun eigen advocaten, die slechts een paar standaardbriefjes hoeven te schrijven , tegen geringe kosten.

Ook zullen ze wel tariefafspraken hebben met hun advocaten. Al met al is het denk ik voor Dexia niet zo belangrijk wat de kosten voor een proces zullen zijn, ze zullen "all the way" gaan en juist trachten individueel te procederen.

Grotere kosten weliswaar, maar elke situatie is anders. Zo is het ook met ons als gedupeerden. Ik denk dat we individueel juist sterker staan. Ik geloof ook dat als je je maandtermijnbedrag kan betalen, het ook zeker zou moeten doen. Een BKR registratie wil je echt liever niet. Weet jij of je over 5 jaar misschien toch nog een (2e) hypotheek wilt/moet afsluiten ?

Wij kunnen het als gedupeerden onterecht vinden, maar als je bij het BKR staat met een A codering heb je toch een potentieel probleem. Ik noem daarbij het oversluiten van een hypotheek, aanvraag creditcard en noem maar op. Dexia boeit het niet in het minst en daar hoef je dus geen medewerking te verwachten als je van je A codering af wilt. Sterker nog, als geldvertrekker (en dat is Dexia) hebben zij de wettelijke plicht om betalingachterstand te melden bij het BKR. Het blijkt dat ze dat ook maar al te graag doen.

De BKR zal alleen in opdracht van Dexia (of na gerechtelijke uitspraak) een codering verwijderen. Anders blijft zo'n registratie tot 5 jaar na het verlopen (of na gedwongen verkoop) van je contract. Ook al heeft je advocaat het contract vernietigd, blijkbaar is er nog geen uitspraak geweest in de procedure. Zonder uitspraak staan ze dus blijkbaar wettelijk in hun recht.

Dexia geniet blijkbaar nog steeds bescherming onder de Nederlandse wetten maar langzamerhand wordt er aan deze bescherming geknaagd. Ik verwacht overigens niet dat er ooit een volledige teruggaaf zal komen van inleg + rente; tenslotte zal een rechter denk ik toch kijken naar zowel eiser als verweerder en verweerder nooit voor de volle 100 pct veroordelen. De uitspraken zullen altijd uit een compromis bestaan.

Juist daarom ook heb ik mij procedure via Leaseproces beeindigd. Dat kon kostenloos als ik voor 25 september a.s. kenbaar maak te willen stoppen. Ik ben daar een jaar geleden aan begonnen, maar sindsdien is er veel veranderd. Mijn proces is, samen met alle anderen stopgezet.

Ik denk dat nieuwe feiten, zoals die bijvoorbeeld bekend werden met de meest recente RADAR uitzending, niet in mijn procesvoering kunnen zijn meegenomen als argumenten voor mijn eis zodat ik denk dat ik beter later opnieuw kan procederen zodra er andere uitspraken zijn, m.n. op het gebied van door Dexia benodigde vergunningen e.d.

Dus ja, ik ben hoopvol over de toekomst!! Maar de overwinning zal niet snel komen ben ik bang

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Geruime tijd geleden, ongeveer 22 maanden, zijn mijn contracten buitenrechtelijk vernietigd i.v.m. ondermeer eegalease. Na enkele waarschuwingsbrieven en duisenbergaanbiedingen heeft dexia besloten mijn contracten te verkopen. Ze noemen dit gedwongen verkoop. Wat mij hierbij opvalt, is, dat ze in de eindafrekening, behalve het koersverlies, ook de niet betaalde termijnen en de door hun gemaakte incassokosten.
Voor de goede orde, dexia is door mijn advocaat gedagvaard maar zoals bekend, liggen deze zaken allemaal stil.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee.

Heb vandaag zulk een dreigement van dexia ontvangen,ondanks dat er al bijna drie jaar rechtsgeldig is vernietigd.
Dacht dat er in de wet staat dat een vernietigd iets niet meer bestaat.

aert0001

beste Cornelis,

heel veel procederende Dexia-slachtoffers hebben deze week weeer een aangetekend schrijven mogen ontvangen

T :roll: n

cornelis

Hallo Ton,

Is dat verontrustend nieuws of zal ik me geen zorgen hoeven maken,heb het trouwens al doorgestuurd naar de advokaat,die zal er wel raad mee weten.

Groetjes

Willem S. van Dalen

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Probeer het nog eens uit zou ik zeggen, je loop naar BCC koopt daar de grootste televisie op afbetaling, na 2 maanden stop je met betalen en schrijft een briefje naar BCC de je de overeenkomst vernietigd hebt.

Procesvoerder

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

..
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 22 okt 2006 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

langerjan

Ongelezen bericht door langerjan »

Wat is het verschil tussen een appel en een peer :?:

cornelis

Probeer het nog eens uit zou ik zeggen, je loop naar BCC koopt daar de grootste televisie op afbetaling, na 2 maanden stop je met betalen en schrijft een briefje naar BCC de je de overeenkomst vernietigd hebt.
Heb wel eens een televisie gekocht,maar de voolichting over dat apperaat was helder en duidelijk [het beeld en geluid ook touwens] Kan ik van de produkten van dexia niet zeggen,die voorlichting was gewoonweg gelogen uit de duim gezogen noem het maar op allemaal om zoveel mogelijk contracten te verkopen was de voorlichting net zo eerlijk en duidelijk geweest als bij de aanschaf van mijn tv waren er maar bitter weinig contracten verkocht,bovendien heb ik nog nooit iets op afbetaling gekocht laat staan dat ik bewust geld zou gaan lenen om aandelen te kopen,maar door die smerige leugens die zijn verleld zat ik ongemerkt vast aan een onbetaalbare lening,vergeet niet dat ik een gezin heb met kinderen die hier ook erg onder te lijden hebben allemaal door die vuile
oplichtersbende die zonder vergunningen over lijken gaand honderdduizende gezinnen hebben opgelicht.

Je zult zoiets maar op je geweten hebben een fatsoenlijk mens zou zoiets nooit kunnen doen kun je nagaan welk een tuig dexia in dienst heeft genomen die bereid waren om zoiets walgelijks te doen ik kots ervan

aert0001

Geplaatst op 06 Okt 2006 13:16 door cornelis

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Ton,

Is dat verontrustend nieuws of zal ik me geen zorgen hoeven maken,heb het trouwens al doorgestuurd naar de advokaat,die zal er wel raad mee weten.

Groetjes

Naar boven

Geenzins, het is eerder kapitaal bederf van Dexia, jij ligt reeds in een procedure het is niet mogelijk dat b.v. Dexia over hetzelfde dispuut nogmaals een procedure begint, al wat Dexia doet is mensen onder druk zetten, goedschiks of kwaadschiks, maar liever kwaadschiks,

T :) n

Procesvoerder

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

..
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 22 okt 2006 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 06 Okt 2006 13:27 door Willem S. van Dalen

--------------------------------------------------------------------------------
Verveel je je weer Willempie?

langerjan

Ongelezen bericht door langerjan »

Een appel kun je eten en een peer wel 8)

Gesloten