LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Franky05
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:43

Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door Franky05 »

Wacht inmiddels al ruim 7 maanden op een eettafel van de firma Jencikova bij het filiaal in Villa Arena in Amsterdam :evil:

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Jencikova?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat wil je bereiken met deze vraag ?

Wil je een praatgroepje starten voor gefrustreerde Jencikova klanten?

In een eerdere post gaf je aan dat je zelf een klacht hebt veroorzaakt en nu wacht je 7 maanden op een tafel.

Dan annulleer je deze toch gewoon ? Laat ze lekker barsten met die tafel wanneer je zo ontevreden bent. Dat recht heb je gewoon.

Franky05
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:43

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door Franky05 »

Precies ik zoek uit of er meerdere mensen zijn met soortgelijke problemen met Jencikova. En hoezo heb ik zelf de vertraging van de tafel veroorzaakt? Heb je soms aandelen Jencikova? Jencikova rekt gewoon de levering zonder daar de mensen van op de hoogte te stellen. Ik wil gewoon m’n aanbetaling terug nu we pas drigen met gerechtelijke stappen worden ze pas wakker. Is dat nou klantenservice? Dacht het niet.
Ik heb gewoon een tafel besteld waar ik al veel te lang op wacht en Jencikova heeft lange tijd niets, maar dan ook niets laten horen alsof ze gek waren. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat meerdere mensen soortgelijk probleem hebben dus vandaar dit bericht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door crazyme »

Zoals ik zei :
Dan annulleer je deze toch gewoon ? Laat ze lekker barsten met die tafel wanneer je zo ontevreden bent. Dat recht heb je gewoon.
Maar ja, wanneer je liever een praatgroep opstart... succes ermee.

linevisser
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:58

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door linevisser »

Vorig jaar is bij ons een nieuwe bankenset (pignolo) van Jencikova afgeleverd. Bij levering ging het echter al mis want bij montage van een poot is deze afgebroken. Geen probleem, dachten wij, bestel maar een nieuwe poot. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Heel moeilijk weten wij nu. Het komt erop neer dat het normaal gesproken zo'n zes weken duurt om een pootje aangeleverd te krijgen en als wij dan na die zes weken wachten maar eens een keer gingen bellen dan was er niks bekend over de bestelling en stond er niets in het systeem! Dit werd achtereenvolgens vier keer op een dezelfde wijze herhaald, zelf het hoofdkantoor werd ingeschakeld maar zonder succes, tot eindelijk in maart het pootje echt binnen kwam en wij het op mochten halen (vanuit Den Helder naar Amsterdam villa arena).
Maar nu komt het ergste... Nog geen week na de plaatsing van het nieuwe pootje, wat overigens op een andere plaats montagegaten had (we konden zelf de gaten gaan boren), brak er een tweede pootje!
Wij meteen bellen naar de winkel voor een nieuwe bestelling en mailen naar het hoofdkantoor. We kregen geen van het hoofdkantoor.
Na een week of drie begon een derde pootje te buigen en te breken. Na nog een mail naar het hoofdkantoor met de vraag voor 11 nieuwe poten (de nieuwste poot had stevigere lasnaden) en een monteur om gaten te boren, ontvingen wij het antwoord dat wij de enige zijn met dat probleem en dat ze gewoon een nieuwe poot gaan bestellen!
Hoe zuinig moet je zijn op een bank van ruim 2700,-?!
We zijn nu ondertussen weer vier maanden en drie bestelrondes verder en we hebben nog steeds geen nieuwe poten.
Vandaag is mijn vriend zeer onbeschoft behandeld aan de telefoon door en verkoopster en is bij mij de spreekwoordelijke emmer overgelopen. Er was weer niks in het systeem terug te vinden over onze bestelling... Het hoofdkantoor doet na het sturen van een brief en diverse mails ook helemaal niets.
Wat moeten/kunnen wij nu doen?!
PS: er werken een paar mensen in het filiaal die echt behulpzaam willen zijn maar het gewoon niet kunnen.

Barbarella
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 09:31

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door Barbarella »

@line: ik zag je reactie op mijn post en heb meteen jouw verhaal gelezen. Ik heb niet de Pignolo gekocht, maar de Forte tafel met zitbank. Zo'n houten bank van 1.90 lang. Daarvan is de poot afgebroken. Na heel veel heen en weer bellen, mailen, schrijven, aangetekend schrijven, bellen en weer bellen is de bank opgehaald en na maanden is er een nieuwe geleverd. Deze nieuwe bank is wel degelijk, de vorige had gewoon een flinke constructie fout.
Jencikova heeft in het hele proces steeds niets van zich laten horen. Ik ben steeds degene geweest die belde of mailde. Jencikova Villa Arena heeft me goed geholpen en bleef vriendelijk (daar had ik het setje gekocht) maar het probleem zit in Zeewolde. Het hoofdkantoor aldaar is niet te bereiken en daar zit de logistiek van alle klachten. Ronduit belachelijk natuurlijk, dat Jencikova een hele slechte klantenservice heeft. Vooral gezien de prijs die je voor de meubels betaalt.
Ik heb nu weer lol in de aankoop van mijn tafel met zitbank, maar dat heeft me in totaal dus 4 maanden gekost aan Jencikova ellende. Het is dat ik een kleine auto heb, anders had ik idd de tafel in de auto geschoven en gedumpt bij Jencikova, EN mijn geld terug graag. Vaak op dat punt gestaan, uit pure frustratie.

Als ik zo jouw verhaal lees en je hebt een auto waar de hele set inpast, zou ik bijna zeggen: schuif alles erin, rij naar Jencikova en eis je geld terug. Dat je ellende hebt aan je dure aankoop is al irritatie genoeg, laat staan dat je onbeschoft te woord wordt gestaan.
Misschien kan er een cameraploeg van Radar mee om dit moment te filmen? :D Waarschijnlijk heb je dan binnen no time een fatsoenlijke bank, MET hele poten.
Ik koop in ieder geval nooit meer wat bij Jencikova en raad iedereen in mijn omgeving af een voet in de winkel te zetten. Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt. En hou vol, je staat in je recht!

janel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:57

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door janel »

Ik ben blij om te horen dat we blijkbaar niet de enige zijn die echt ontzettend ontevreden zijn over Jencikova. Wij raden echt iedereen af om bij die winkel iets te kopen want de service als je een probleem hebt is echt schandalig!
Wij hebben een teakhouten tuinset gekocht waar een hoop hars uit blijft komen. Als je in de stoelen gaat zitten dan blijven je armen aan de armleuningen vastplakken. De stoelen zijn teruggehaald maar vervolgens hoor je maandenlang niets meer van ze. Als je dan belt om te informeren dan stuurt ene gedemotiveerde Willem van het Service centrum je van het kastje naar de muur. In augustus zijn de stoelen opgehaald en in oktober werden ze dan gebracht om te constateren dat er niets met de stoelen was gebeurt, de hars zat er nog gewoon op! Toen kregen we te horen dat er meer problemen waren met dat type stoel en dat die niet meer geleverd werden. Wij hebben voorgesteld om alles in te nemen en geld terug te geven, maar daarvoor werden we weer naar de winkel doorverwezen. Daar wordt je vervolgens afgesnauwd met "wil je nou dat we het oplossen of niet". Als je met iemand anders wilt spreken dan "moet je maar een brief sturen naar de directie" en als je vraagt waar die brief dan terecht komt dan is dat bij... uiteraard die zelfde Willem weer want meer mensen werken daar blijkbaar niet.
Vervolgens moesten we tot januari wachten tot we de stoelen weer terugkregen en nu blijken ze met het warme weer wederom veel hars te bloeden. Voor ons is de maat vol. Zowel de filiaal manager en het service centrum zijn niet voor rede vatbaar, dus wij gaan onze rechtsbijstand inschakelen.

linevisser
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:58

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door linevisser »

Barbarella en Janel

Helaas is onze auto niet groot genoeg... Maar we zijn al een paar keer naar de winkel terug gegaan (die niet echt om de hoek is) om te 'klagen', en het enige wat ze daar kunnen doen is zeggen dat ze helaas niets meer kunnen doen dan een nieuwe poot bestellen. Ook hebben we voorgesteld om een hele set nieuwe poten te bestellen, zijn we allemaal van het gezeur af. Maar dat gaat/mag blijkbaar niet.

De bank hebben we deze maand al een jaar en we hebben er nog geen moment normaal op kunnen zitten. Ik ben bang dat ze zometeen gaan zeggen dat het niet meer binnen een garantietermijn valt en dat we gewoon pech hebben...
Hoe is het toch mogelijk dat een bedrijf zulke simpele dingen niet kan oplossen? Of erger, niet eens de moeite neemt op contact op te nemen?

Wat kunnen we nog doen om onze poten te krijgen?

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door dens »

Wil je een praatgroepje starten voor gefrustreerde Jencikova klanten?
Volgens mij is dit een FORUM. Moeten we uitleggen waar dat voor staat, crazyme??

robertvg
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2006 11:52

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door robertvg »

Franky05: hebben soortgelijke ervaringen met een tafel, zijn benieuwd naar je ervaringen en huidige situatie, stuur evt. een email via mijn profiel aub.

Alvast bedankt

plasticzak
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2007 18:53

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door plasticzak »

Ik heb in oktober 2006 een bijzettafeltje aanbetaald, dat geleverd zou wordne met 2 tot 6 weken. Na enige malen contact was er op 8 februari nog geen tafeltje en heb ik een fax gestuurd waarin ik de koop ontbond en resitutie vreg van de aanbetaling.

Uiterard heb ik geen respons gekregen op de fax al zag het filiaal wel dat er 'iets met de betslling aan de hand was'. Maar nu, bijna een maand later, heb ik nog mijn aanbetaling niet terug.

Ze krijgen kennelijk geen spullen geleverd, en ze geven geen geld terug: stat deze club alweer op de rand van een faillissement? Ik denk dat ik zaterdag mijn geld maar ga ophalen in de winkel. Ze beweren dat het niet gaan, maar dat zullen we zien.

draver
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:45

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door draver »

:idea: Dens als je je ergerd aan een klacht met reacties, zou een bejaardenhuis goed zijn voor je.
Ik hoop dat je nog veel miskopen zal hebben en dan niet klagen op deze site.

Groetjes een oude man.

:oops:

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door elianne »

Inderderdaad een oude man.....reactie op een bericht van 25 juli 2006!

Pi-age
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:07

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door Pi-age »

@plasticzak

Ook wij hebben hetzelfde probleem en een vergelijkbare tijdlijn. Oktober besteld met belofte van levering over 10-12 weken. Niets gehoord. Na herhaaldelijk najagen van onze kant dan maar een brief gestuurd met het verzoek de aanbetaling terug te storten. Meer dan twee weken later nog niets gehoord. Heel vervelend. Heeft het teruggaan naar de winkel wat opgeleverd?

jeroen76
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:03

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door jeroen76 »

Ik heb eetkamerstoelen besteld op 18 november 2006. Geen probleem had de verkoper gezegd over 8 weken heb je de stoelen binnen. Nou dus niet. Elke keer als ik bel dan hoor ik 'nog 2 wken dan zijn ze er' of 'nee de vrachtwagen moet vanuit Duitsland komen en die is half vol'. Ook ben ik nog geen 1 keer terug gebeld. Vandaag opnieuw gebeld en je raadt het al nog eens 2 weken wachten. Ik raak hier op z'n zachts gezegd erg gefrustreerd door. :evil:

deepblue
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:18

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door deepblue »

Ik heb ik November een teak gefineerde eettafel besteld. (Villa Arena)
Bij het monteren van de tafel; sprong spontaan een stuk fineer eraf.
Na de tafel nog een keer goed te bekijken bleek op meer plekken het fineer beschadigd.

Natuurlijk gelijk gebeld.
Er zou een expert langskomen om de schade op te nemen of eventueel te repareren en hij zou contact opnemen wanneer langs te komen.
Ik ben helaas nooit terguggebeld.

Ik ben nu al twee maanden bezig om een afspraak te maken op die 'export' langs te laten komen. In die twee maanden inmiddels is me al 8x beloofd dat er actie werd ondernomen en dat het nu echt geregeld was, maar er gebeurt niet. Ik word gewoon niet teruggebeld. Niet door het hoofdkantoor; niet door het filiaal zelf.

Ook om met iemand van Jencikova/Villa Arena in contact te komen is een groot probleem; er wordt niet opgenomen; telefoon wordt er naast gelegd; of er is alleen maar een invalskracht aanwezig, etc. etc.

selzen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 10:31

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door selzen »

Ik heb deze email verstuurd via de website van Jencikova. Geen reactie. Heb vandaag 036-5229333 gebeld in Zeewolde, kreeg afdeling inkoop, konden helaas niets zeggen en verwezen me terug naar de winkel.
Wat een enorme onvriendelijke puinhoop, deze toko. Ik hoop bij annulering dat we het reeds betaalde geld terug krijgen.

Met vriendelijke groet,

Verstuurde email :

De bestelde stoelen zouden 10 weken levertijd hebben. Op 06/01/2007
besteld. Ondertussen 2 x naar R'dam gebeld, 2 x beloofd dat ze de
opvolgende week geleverd zouden worden. De vraag vandaag is wederom
beantwoord met het feit dat ze volgende week waarschijnlijk geleverd
gaan worden. Wordt niet eens aangeboden om te gaan bellen met het
hoofdkantoor om wel een juiste afleverdatum door te kunnen geven. De
mededeling van mijn kant, dat als volgende week (de 13e leverweek)
nog niets te vertellen is, ik graag de order wil annuleren, wordt
medegedeeld dat dit schriftelijke dient te gebeuren naar het
hoofdkantoor. Wat een service, komen nog graag eens terug. Met
vriendelijke groet.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door 16again »

Gebruik in dit soort gevallen niet de term annuleren, maar spreek van de koop ontbinden wegens wanprestatie.
Aan annuleren hangt een prijskaartje....

sueannie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:59

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door sueannie »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Jencikova! In september 2006 kregen wij onze bank met schade door toedoen van de bezorgers. Na bellen/mailen kregen we mondelinge toezegging dat we een nieuwe bank zouden krijgen met een levertijd van 16 weken. We kregen hiervan geen schriftelijke bevestiging van de nieuwe order, want dat was natuurlijk niet mogelijk en ook niet nodig. In december werd geen bank bezorgd. De order bleek door wisseling in leverancier kwijtgeraakt. Ze maakten er een spoedbestelling van. Binnen 3 weken zou de bank worden geleverd. Na 3 weken nog steeds geen bank en weer hingen we aan de telefoon. Er zou overleg zijn tussen directie en serviceafdeling waarin onze case zou worden besproken. Weer werden we niet gebeld. Uiteindelijk zijn we langs gegaan in de winkel (Alexandrium). Ze konden niets voor ons nakijken, omdat het hoofdkantoor gesloten was. De volgende dag kregen we te horen dat er (alweer) een overleg zou zijn tussen directie en serviceafdeling waarin onze case (alweer) zou worden besproken. Het probleem zou binnen een maand worden opgelost, maar vreemd genoeg waren ze niet in de veronderstelling dat we een nieuwe bank zouden krijgen. Ze dachten dat het om een reparatie ging. En dan nog is het de zot voor woorden, want Jencikova heeft in die 8 maanden geen contact opgenomen over een reparatie en dus ook niet eens gekeken naar de beschadiging. Degene die ons de bank verkocht, ons de toezegging voor een nieuwe bank deed en met wie steeds contact hadden, was niet te bereiken. Eerst was hij vrij en daarna was hij ziek. Dit was medio april 2007 en sindsdien hoorden we niets van Jencikova! Als wij niet bellen, dan laten ze NIETS horen. Ze houden zich niet aan hun afspraak. We krijgen stees verschillende dingen te horen. We stuurden een ingebrekestelling waarin we eisen dat we onze bank binnen 4 weken willen hebben. Gebeurt dit niet, dan schakelen we de Geschillencommissie, Consumentenbond en rechtsbijstand om de koop te ontbinden! Bedankt voor de tip en jullie ervaringen! We gaan ook Boycot inschakelen. En de bank krijgen ze niet mee, voordat we ons geld terug hebben!

marleenvanessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2007 13:47

Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden

Ongelezen bericht door marleenvanessen »

Wat klinkt dat allemaal herkenbaar! Een verschrikkelijke toko dat Jencikova en in het bijzonder de shopmanager Lonneke de la M. van het filiaal Arena Boulevard.
Ze laten helemaal niets van zich horen, beloven keer op keer op keer iets te regelen en je daarover te berichten. Maar dat gebeurt gewoon niet. En als je zelf belt of naar de winkel gaat om ze daar op aan te spreken wordt je compleet uitgekaffert!! En dat terwijl je grof geld betaalt daar!

Gesloten