LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegveld Rotterdam
Vliegveld Rotterdam
Laatst op de terugreis vanuit Turkije op vliegveld Rotterdam geland met Transavia.
Dit zat niet in de planning want we zouden op Amsterdam landen met Corendon Airlines maar door een annulering was dit veranderd.
Rotterdam heeft schijnbaar geen slurf want we moesten het vliegtuig met een trap verlaten.
Hier is op zich niets mis mee, maar na de wandeling over het vliegveld werd iedereen in een houten keet gedreven alwaar diverse drugshonden aan mijn kruis begonnen te snuffelen.
De douane heeft schijnbaar niets te doen want practisch bij iedereen werd de bagage gecontroleerd
De discussie die dat met de douane opleverde over een paar t-shirts en 2 sloffen sigaretten teveel zorgde voor een vertraging van 2 uur.
Tijdens de afhandeling hoorde ik een van de douaniers zeggen tegen een colega, "opschieten want er komt alweer een vlucht met nieuwe slachtoffers".
Ze schijnen hier een soort bevrediging uit te halen.
Op schiphol ook wel eens wat soortgelijks meegemaakt, maar daar duurde de afhandeling een kwartiertje.
Vliegveld Rotterdam lijkt erg veel overeenkomsten te hebben met een vliegveld in een bananen-republiek, en zal dat in de toekomst zoveel mogelijk vermijden.
Hebben andere mensen ook soortgelijke ervaringen?
Edit extra info toegevoegd.
Dit zat niet in de planning want we zouden op Amsterdam landen met Corendon Airlines maar door een annulering was dit veranderd.
Rotterdam heeft schijnbaar geen slurf want we moesten het vliegtuig met een trap verlaten.
Hier is op zich niets mis mee, maar na de wandeling over het vliegveld werd iedereen in een houten keet gedreven alwaar diverse drugshonden aan mijn kruis begonnen te snuffelen.
De douane heeft schijnbaar niets te doen want practisch bij iedereen werd de bagage gecontroleerd
De discussie die dat met de douane opleverde over een paar t-shirts en 2 sloffen sigaretten teveel zorgde voor een vertraging van 2 uur.
Tijdens de afhandeling hoorde ik een van de douaniers zeggen tegen een colega, "opschieten want er komt alweer een vlucht met nieuwe slachtoffers".
Ze schijnen hier een soort bevrediging uit te halen.
Op schiphol ook wel eens wat soortgelijks meegemaakt, maar daar duurde de afhandeling een kwartiertje.
Vliegveld Rotterdam lijkt erg veel overeenkomsten te hebben met een vliegveld in een bananen-republiek, en zal dat in de toekomst zoveel mogelijk vermijden.
Hebben andere mensen ook soortgelijke ervaringen?
Edit extra info toegevoegd.
Laatst gewijzigd door hharteman op 19 jul 2006 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vliegveld Rotterdam
Het ligt er volgens mij aan uit welk land je afkomstig bent, maar sommige vluchten zijn nu eenmaal gevoeliger voor drugssmokkel. In het kader van de 100 % controle die de laatste jaren geld wordt dus inderdaad iedereen gecontroleerd.
Dat mensen hier bevrediging uit halen lijkt me een beetje raar geformuleerd, ze doen gewoon hun werk.
Dat mensen hier bevrediging uit halen lijkt me een beetje raar geformuleerd, ze doen gewoon hun werk.
Quote Dilbert29
--------------------------------------------------------------------
In het kader van de 100 % controle die de laatste jaren geld wordt dus inderdaad iedereen gecontroleerd.
-------------------------------------------------------------------
Op paspoort wel maar ik doel meer op bagage.
Dat gaat normaal steekproefgewijs.
--------------------------------------------------------------------
In het kader van de 100 % controle die de laatste jaren geld wordt dus inderdaad iedereen gecontroleerd.
-------------------------------------------------------------------
Op paspoort wel maar ik doel meer op bagage.
Dat gaat normaal steekproefgewijs.
Volgens mij is dat al een tijd niet meer zo hoor. Op Schiphol zal het wegens de omvang lastig zijn, maar op Rotterdam komen minder mensen voorbij, dus daar kan het wel.
Staat het ergens aangegeven dat ze het doen, in de voorwaarden van het vliegveld of zo?
Staat het ergens aangegeven dat ze het doen, in de voorwaarden van het vliegveld of zo?
-
Dat zal niet in de voorwaarden van het vliegveld staan, dat is het beleid van de douane. Ben het ermee eens dat het afhankelijk is van risicovluchten, vanuit bijv. Suriname en de Antillen zullen er eerder flinke controles worden uitgevoerd (één op één), normaal is inderdaad steekproefcontrole. Maar leuk is het nooit als je uit gepikt wordt.
-------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Nee, natuurlijk niet, ze hebben ook het volste recht daartoe, maar de manier waarop, en de afhandeling was op zijn zachtst gezegd merkwaardig.
Iedereen stond in die houten keet te wachten op zijn beurt.
Mijn dochter heeft veel merk kleding, en die was gekocht voor veel geld in Nederland en origineel.
Dat werd door de douane niet herkend en rustig op de hoop imitatie gegooid.
De discussie die daarna gevoerd moest worden om je eigen spullen terug te krijgen was niet van de lucht.
Uiteindelijk ging het wat de kleding betreft om 2 T-shirts en 10 paar sokken waar diesel op stond, (NB:is toch brandstof voor een auto ?).
Pff, big deal.
Saliant detail, de kleding die ze aan had, 1 leren jas van 300 euro, immitatie puma schoenen, werd niet opgemerkt.
2 uur discussie voor die ongein is wat ik nog als het meest vervelend ervaren heb.
-------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Nee, natuurlijk niet, ze hebben ook het volste recht daartoe, maar de manier waarop, en de afhandeling was op zijn zachtst gezegd merkwaardig.
Iedereen stond in die houten keet te wachten op zijn beurt.
Mijn dochter heeft veel merk kleding, en die was gekocht voor veel geld in Nederland en origineel.
Dat werd door de douane niet herkend en rustig op de hoop imitatie gegooid.
De discussie die daarna gevoerd moest worden om je eigen spullen terug te krijgen was niet van de lucht.
Uiteindelijk ging het wat de kleding betreft om 2 T-shirts en 10 paar sokken waar diesel op stond, (NB:is toch brandstof voor een auto ?).
Pff, big deal.
Saliant detail, de kleding die ze aan had, 1 leren jas van 300 euro, immitatie puma schoenen, werd niet opgemerkt.
2 uur discussie voor die ongein is wat ik nog als het meest vervelend ervaren heb.
Ik heb het idee dat u voor het eerst op vakantie bent geweest. Een beetje tourist weet toch wat hij of zij mee mag nemen. geen wonder dat er zoveel mensen in het buitenland aan de grenzen worden gepakt, als ze allemaal net zo naief zijn als u.
U brengt maar liefst door piraterij verkregen goederen binnen, tevens maakt u zich schuldig aan consumptiesmokkel van sigaretten en een lederen jas en en snapt het nog niet Het is juist uw PLICHT deze goederen aan te geven aan de desbetreffende ambtenaren van de douane / belastingdienst.
Ik vind het niet gek dat het zo lang heeft geduurd, in mij ogen zeer terecht. Alle andere reizigers hebben die lange wachttijd dus eigenlijk aan u te danken gehad?
U brengt maar liefst door piraterij verkregen goederen binnen, tevens maakt u zich schuldig aan consumptiesmokkel van sigaretten en een lederen jas en en snapt het nog niet Het is juist uw PLICHT deze goederen aan te geven aan de desbetreffende ambtenaren van de douane / belastingdienst.
Ik vind het niet gek dat het zo lang heeft geduurd, in mij ogen zeer terecht. Alle andere reizigers hebben die lange wachttijd dus eigenlijk aan u te danken gehad?
Laatst gewijzigd door waakhond op 23 jul 2006 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat????
De Douane heeft u aangesproken?
Ze hebben het lef gehad te vragen: Heeft u iets aan te geven?
Gecontroleerd door de Douane?
Goederen die volgens het Wetboek van Strafrecht een misdrijf zijn inbeslaggenomen?
Langere wachttijden omdat mensen bewust dan wel onbewust VERBODEN goederen meenemen gestraft worden voor hun wederrechtelijk handelen?
Ze hebben gekeken of u te veel sigaretten had?????
Hoe durven ze!!!!!!!!
Denk even na voor je een stukje schrijft.
Daar zijn ze voor.
Groeten
Verwonder moment
De Douane heeft u aangesproken?
Ze hebben het lef gehad te vragen: Heeft u iets aan te geven?
Gecontroleerd door de Douane?
Goederen die volgens het Wetboek van Strafrecht een misdrijf zijn inbeslaggenomen?
Langere wachttijden omdat mensen bewust dan wel onbewust VERBODEN goederen meenemen gestraft worden voor hun wederrechtelijk handelen?
Ze hebben gekeken of u te veel sigaretten had?????
Hoe durven ze!!!!!!!!
Denk even na voor je een stukje schrijft.
Daar zijn ze voor.
Groeten
Verwonder moment
----------------------------------------------------------------
U brengt maar liefst door piraterij verkregen goederen binnen, tevens maakt u zich schuldig aan consumptiesmokkel van sigaretten en een lederen jasen en snapt het nog niet .
-----------------------------------------------------------------
Tuurlijk snap ik het wel.
Het is het spel wat je speelt en dat gaat meestal wel goed.
Het gaat ook meestal maar om kleine hoeveelheden.
2 sloffen sigaretten, paar shirtjes enzo.
Voor die sigaretten betaal ik de boete dan wel als ik er mee gepakt word.
Zijn ze nog goedkoper als hier kopen.
Ik doel alleen op de slechte afhandeling in Rotterdam.
Op schiphol duurt zoiets 1 kwartier.
----------------------------------------------------------------
U brengt maar liefst door piraterij verkregen goederen binnen, tevens maakt u zich schuldig aan consumptiesmokkel van sigaretten en een lederen jasen en snapt het nog niet .
-----------------------------------------------------------------
Tuurlijk snap ik het wel.
Het is het spel wat je speelt en dat gaat meestal wel goed.
Ik doel alleen op de slechte afhandeling in Rotterdam.
Op schiphol duurt zoiets 1 kwartier.
Volgens mij snapt u het helemaal niet:Tuurlijk snap ik het wel.
Wat een mentaliteit............Het is het spel wat je speelt en dat gaat meestal wel goed.
Willens en wetens de boel belazeren en dan klagen dat de afhandeling te lang duurt.
Je moet maar durven.
waar gaat dit over, dit is inderdaad het spel wat er gespeeld wordt door de meeste mensen een enkeling uitgezonderd,maar die doet zijn boodschappen waarschijnlijk ook bij albert heijn ipv bas van der heijden.
Leuk als je niet gecontroleerd wordt en pech als dit wel zo is.
Ik heb tot nu toe de dans ontsprongen/
Leuk als je niet gecontroleerd wordt en pech als dit wel zo is.
Ik heb tot nu toe de dans ontsprongen/
Inderdaad...niet iedereen leeft volgens alle regeltjes en wetjes.
Smokkel is al zo oud als de mensheid.
Regels zijn er om overtreden te worden en zeker op dit gebied.
De schatkist heeft zich toch al behoorlijk kunnen verijken door mijn rookgedrag dus die die missen die tax niet van mijn 2 extra slofjes.
Dat zijn kleine meevallertjes, het is geen misdaad op grote schaal.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel doen.
Maar goed daar ging de discussie niet over.
Ik ben ook wel is op schiphol ertussenuit gelicht, en dat was in een kwartier klaar.
Gewoon belasting en boete betalen en that was it.
Hier koste het een eeuwigheid, en had het gevoel in een bananenrepubliek geland te zijn.
De schatkist heeft zich toch al behoorlijk kunnen verijken door mijn rookgedrag dus die die missen die tax niet van mijn 2 extra slofjes.
Dat zijn kleine meevallertjes, het is geen misdaad op grote schaal.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel doen.
Maar goed daar ging de discussie niet over.
Ik ben ook wel is op schiphol ertussenuit gelicht, en dat was in een kwartier klaar.
Gewoon belasting en boete betalen en that was it.
Hier koste het een eeuwigheid, en had het gevoel in een bananenrepubliek geland te zijn.
Waar denk je anders dat die honden voor opgeleid zijn? Niet om je lekker gezellig even af te likken omdat ze blij zijn dat je er weer bent na je vakantie.maar na de wandeling over het vliegveld werd iedereen in een houten keet gedreven alwaar diverse drugshonden aan mijn kruis begonnen te snuffelen.
Kan je toch van te voren wel nagaan dat als je uit Turkije terugkomt, er een dikke kans inzit dat je uitgebreid gecontroleerd wordt. Zeker omdat het ook al geen EU land is.
Als je niks te verbergen hebt, is er toch niets aan de hand???En het beetje oponthoud wat je er aan hebt, staat niet in verhouding hoe lang je normaliter op Schiphol bezig bent om er daar uit te komen.
-
Noujah..hoezo geen strengere controle? kweenie in welk land je hier vanuit nederland vertrokken bent en welk vliegveld maar op schiphol wordt je tegenwoordig bij Elke! Gate gecontroleerd (en met een beetje pech ook nog gefouilleerd ook, zoals bij mij en een paar vrienden. Wordt je door eeen vent op allerlij rare plaatsen bevoelt, maar ja tis voor een goed doel zullen we maar zeggen )
Daarnaast zijn er op verschillende andere vliegvelden Body scans e.a test apperatuur.
Feit blijft ze zal en moet gecontroleerd worden
Daarnaast zijn er op verschillende andere vliegvelden Body scans e.a test apperatuur.
Wellecht dat het daarom zo streng was? en wellicht dat er daarom ook zo gedaan werdt over meerdere vluchten (men zat er niet op te wachten?)Dit zat niet in de planning want we zouden op Amsterdam landen met Corendon Airlines maar door een annulering was dit veranderd.
Feit blijft ze zal en moet gecontroleerd worden
---------------------------------------------------------------------
maar op schiphol wordt je tegenwoordig bij Elke! Gate gecontroleerd .
Inderdaad, maar dat is veiligheidscontrole uitgaand.
Het zal ze een worst wezen wat je buiten wapens allemaal meeneemt naar Turkije.
Dat is weer aan de Turkse douane, en die kijkt helemaal nergens naar.
----------------------------------------------------------------------
Kan je toch van te voren wel nagaan dat als je uit Turkije terugkomt, er een dikke kans inzit dat je uitgebreid gecontroleerd wordt. Zeker omdat het ook al geen EU land is.
-----------------------------------------------------------------------
In de laatste 20 reisjes naar Turkije was dit de 2e keer.
Ik heb schijnbaar een betrouwbaar gezicht.
Dus dat met die controle valt wel mee.
Het is wat ik zeg, een spelletje,wat je speelt.
17 keer gewoon gelukt.
1 keer mezelf eruit gekletst ,(afhankelijk of de ambtenaar soepel is, ze zijn niet allemaal fanatiek).
maar op schiphol wordt je tegenwoordig bij Elke! Gate gecontroleerd .
Inderdaad, maar dat is veiligheidscontrole uitgaand.
Het zal ze een worst wezen wat je buiten wapens allemaal meeneemt naar Turkije.
Dat is weer aan de Turkse douane, en die kijkt helemaal nergens naar.
----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
In de laatste 20 reisjes naar Turkije was dit de 2e keer.
Ik heb schijnbaar een betrouwbaar gezicht.
Dus dat met die controle valt wel mee.
Het is wat ik zeg, een spelletje,wat je speelt.
17 keer gewoon gelukt.
1 keer mezelf eruit gekletst ,(afhankelijk of de ambtenaar soepel is, ze zijn niet allemaal fanatiek).
Zie hier in een paar regels wat er mis is met dit land. De regels bevallen me niet? Ach dan rekken we ze toch een beetje op, waar doen we moeilijk over.Inderdaad...niet iedereen leeft volgens alle regeltjes en wetjes.
De mentaliteit van sommige mensen wordt steeds erger in dit land.
Als je een beetje beter oplet kom je er ook achter dat het niet alleen om een veiligheidcontrole gaat als je gaat vliegen, wel wakker blijven als je wat durft te beweren en niet alleen maar onzin uitkramen.weet je trouwens hoe lang het op SPL lopen is naar de uitgang. Kost je meer tijd dan op RTM. En als je op SPL een probleemje oploopt ben je echt niet in een kwartier klaar, neem dat maar van mij aan.
--------------------------------------------------------------
Als je een beetje beter oplet kom je er ook achter dat het niet alleen om een veiligheidcontrole gaat als je gaat vliegen
Is mij nooit opgevallen, toch al verschillende keren wat zaken meegenomen.
Is nooit iemand over gevallen.
Als je een halve koffer electronica meeneemt zou er toch een bel af moeten gaan.
Dat doen ze naar mijn mening ook niet omdat als je het volgens het boekje gaat exporteren de BTW nog terug gevorderd kan worden.
Er word echt niet gevraagd "heeft u nog wat aan te geven" als je vertrekt.
Waar ze trouwens wel op gefixeerd waren was 450 euro in kleine euromunten.
Die neem ik uit Turkije mee voor een vriend.
Die moeten daar namelijk 30% commisie betalen voor omwisseling naar biljetten.
En hier breng ik ze weer naar een zaakje die er bij de bank voor moet betalen.
Daar waren ze dermate in geintresseert dat ze mijn koffer vergaten te checken
Het zijn ook voornamelijk mijn dochter/schoonzoon die ze bij de veter hadden.
Uit de reacties begrijp ik dat hier alleen maar zeer integere mensen rondwaren die zich hier niet aan bezondigen.
Ik heb echter een andere mening en dat komt omdat we hier door de regering doodgeknuffeld worden met regeltjes.
Dan wil je de regeltjes wel is wat ombuigen in je voordeel.
Ik begin me hier een misdadiger te voelen van de ergste soort.
Misschien moet ik mezelf wel aangeven.
Ach dat is waar ook, de politie heeft geen tijd.
We dwalen weer af.
Ik vroeg alleen maar naar soortgelijke ervaringen.
Die schijnen er niet te zijn.
Als je een beetje beter oplet kom je er ook achter dat het niet alleen om een veiligheidcontrole gaat als je gaat vliegen
Is mij nooit opgevallen, toch al verschillende keren wat zaken meegenomen.
Is nooit iemand over gevallen.
Als je een halve koffer electronica meeneemt zou er toch een bel af moeten gaan.
Dat doen ze naar mijn mening ook niet omdat als je het volgens het boekje gaat exporteren de BTW nog terug gevorderd kan worden.
Er word echt niet gevraagd "heeft u nog wat aan te geven" als je vertrekt.
Waar ze trouwens wel op gefixeerd waren was 450 euro in kleine euromunten.
Die neem ik uit Turkije mee voor een vriend.
Die moeten daar namelijk 30% commisie betalen voor omwisseling naar biljetten.
En hier breng ik ze weer naar een zaakje die er bij de bank voor moet betalen.
Daar waren ze dermate in geintresseert dat ze mijn koffer vergaten te checken
Het zijn ook voornamelijk mijn dochter/schoonzoon die ze bij de veter hadden.
Uit de reacties begrijp ik dat hier alleen maar zeer integere mensen rondwaren die zich hier niet aan bezondigen.
Ik heb echter een andere mening en dat komt omdat we hier door de regering doodgeknuffeld worden met regeltjes.
Dan wil je de regeltjes wel is wat ombuigen in je voordeel.
Ik begin me hier een misdadiger te voelen van de ergste soort.
Misschien moet ik mezelf wel aangeven.
Ach dat is waar ook, de politie heeft geen tijd.
We dwalen weer af.
Ik vroeg alleen maar naar soortgelijke ervaringen.
Die schijnen er niet te zijn.
Ik ben vorig jaar ook via rotterdam naar Turkije geweest en weer terug natuurlijk. Wij moesten idd ook over het vliegveld zelf lopen, maar dat is bij bijna alle kleinere vliegvelden. De controle was gewoon normaal. Ze pikten er een aantal mensen uit die hun koffer op de band moesten leggen en een enkeling moest zijn koffer openen. Als je eenmaal door de douane bent sta je zo goed als buiten. Ik vlieg liever via Rotterdam of Eindhoven, dit neemt bijna een uur minder in beslag.
De slechte ervaring die je hebt gehad met Rotterdam is denk ik een uitzondering, of je hebt nog nooit via Schiphol gevlogen....
De slechte ervaring die je hebt gehad met Rotterdam is denk ik een uitzondering, of je hebt nog nooit via Schiphol gevlogen....
Ik vlieg liever via Rotterdam of Eindhoven, dit neemt bijna een uur minder in beslag.
De slechte ervaring die je hebt gehad met Rotterdam is denk ik een uitzondering, of je hebt nog nooit via Schiphol gevlogen..
Vanaf Schiphol al een keer of 30, dat is inmiddels routine geworden.
Op de heenweg zal het niet veel uitmaken, je moet toch een uur of 2 a 2.5 van tevoren aanwezig zijn
Rotterdam nu 2x geweest op de terugreis, en beide keren was er oponthoud bij de douane.
Een voordeel van Schiphol is dat de trein er stopt.
Als ik via Rotterdam moet is dat een stuk lastiger.
Dan moet ik eerst een nog een half uurtje met de bus en dan is iedere tijdwinst weg.
Dat wandelingetje op schiphol is onderdeel van me vakantie en de accomodaties qua winkels en eettentjes zijn zeer uitgebreid.
De atmosfeer vind ik daar gewoon beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
De afstand van Rotterdam/Schiphol/Eindhoven airports is voor mij ongeveer gelijk.
Ik woon centraal in het land
Ik vlieg liever via Rotterdam of Eindhoven, dit neemt bijna een uur minder in beslag.
De slechte ervaring die je hebt gehad met Rotterdam is denk ik een uitzondering, of je hebt nog nooit via Schiphol gevlogen..
Vanaf Schiphol al een keer of 30, dat is inmiddels routine geworden.
Op de heenweg zal het niet veel uitmaken, je moet toch een uur of 2 a 2.5 van tevoren aanwezig zijn
Rotterdam nu 2x geweest op de terugreis, en beide keren was er oponthoud bij de douane.
Een voordeel van Schiphol is dat de trein er stopt.
Als ik via Rotterdam moet is dat een stuk lastiger.
Dan moet ik eerst een nog een half uurtje met de bus en dan is iedere tijdwinst weg.
Dat wandelingetje op schiphol is onderdeel van me vakantie en de accomodaties qua winkels en eettentjes zijn zeer uitgebreid.
De atmosfeer vind ik daar gewoon beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
De afstand van Rotterdam/Schiphol/Eindhoven airports is voor mij ongeveer gelijk.
Ik woon centraal in het land