LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bobby1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2006 17:09

verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door bobby1 »

WIe o Wie heeft de oplossing.
Op mijn telefoon staat telfort, dus telfort prepaid opwaardeerkaart gekocht. Nee fout ik bel met tele2 maar met het netwerk van telfort.Dus terug naar de winkel.tele2 hebben we niet en gekochte kaarten nemen we niet terug.dus 10 euro in de vuilnisbak gegooid dankzij tele2.Heb nu een opwaardeerkaart waar ik niks mee kan en 10 euro armer. Dit noem ik pure diefstal.en waar kan je klagen nergens want overal zijn het betaalnummers.Over de rug van andere mensen worden de providers rijk. Wie heeft de oplossing

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door opperbom »

Klagen heeft geen enkele zin , omdat het je eigen fout is (vervelend om te horen , maar helaas waar). Je zou de kaart op Marktplaats kunnen zetten . Ik denk wel dat je er dan een Euro of 2 à 3 minder voor moet vragen , maar dan heb je in ieder geval nog iets voor terug. Nog beter is het om iemand in je omgeving te zoeken met een Telfort prepaid . Dan is men vast bereid om deze voor de volle prijs van je over te nemen. Succes.

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door blaat »

beetje raar om tele2 de schuld te geven. Jij doet de aankoop, niet tele2. Eigen verantwoordelijkheid dus...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door ?? »

Jij noemt het pure diefstal, ik noem het pure achterlijkheid.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door Kika29 »

Inderdaad niet echt slim om te roepen dat het de schuld is van tele2/telfort of de winkel. Het is logisch dat de winkel het kaartje niet terug neemt. Geen enkele telecomwinkel doet dat.

Do1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:56

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door Do1984 »

Zelf werk ik in de telecombranche, zoals hierboven al staat beschreven is het helaas je eigen verantwoording.
De reden waarom een opwaardeerkaart niet teruggenomen kan worden; is omdat de dealer niet kan nagaan of de kaart reeds is gebruikt.

Heb slechts 1 tip voor je:
Kijk of iemand in jouw omgeving gebruik maakt van het netwerkt Telfort, en ga de kaart door verkopen.

Succes.

bobby1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2006 17:09

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door bobby1 »

Zoals ik meld in het verhaal op de telefoon staat telfort dus dit zou iedereen kunnen overkomen.Inderdaad een klein beetje m´n eigen schuld.Maar ik blijf erbij dat ook de provider een beetje schuld hieraan is En dit overkomt mij geen tweede keer beltegoed op kaartje in de prullenbak

bobby

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Op welke manier heeft de provider hier schuld aan dan volgens jou?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door ?? »

Inderdaad, hoe kan een provider schuldig zijn voor een fout die de consument zelf maakt?

Daarnaast: je belt via Tele2 (netwerk van telfort, trouwens). Dat heb je een keer besteld. Dat lijkt het mij dat je dat nog weet....

BDH360
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:16

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door BDH360 »

Hoe kom je erbij om een Telfort kaart te kopen dan?
Weet je zelf niet dat je bij Tele 2 zit?

Als je het nummer belt om je beltegoed op te vragen dan weet ik (van mijn vorige tel): Welkom bij Tele 2 mobiel uw beltegoed is zeven Euro vijftig cent en is geldig tot...

Heb je die tel van iemand overgenomen ofzow?

Je kunt hem I.D.D op Marktplaats zetten, als hij nog niet gebruikt is kun je er eigenlijk makkelijk dezelfde prijs voor vragen, 10 Euro is 10 Euro, en diegene hoeft nog eens niet naar de winkel ook!

Veel succes, Bram.

Birdy
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2006 23:36

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door Birdy »

Hmmm, Tele2 oplichters omdat ze jou een Telfort opwaardeerkaart laten kopen....??? Erg logisch!
Maar even serieus: er staat duidelijk in de handleiding van Tele2 dat er alleen telefonisch opgewaardeerd kan worden (wat mij uitermate goed bevalt, hoef nooit meer naar de winkel, kunnen ze me daar ook niet meer oplichten ;) ), dus om nou t e zeggen dat Tele2 en/of Telfort oplichters zijn.... Ik denk eerder dat je een dief van je eigen portomonnee bent!

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door ehltech »

vraag even rond in je vriendenkring .er is vast wel iemand met telfort prepaid in je omgeving,die neemt hem dan van je over,maar een wijze les.. je weet toch wat je koopt !!!! je hebt immers een tele2 pakket gekocht geen telfort

Roy.S
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2006 19:21

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door Roy.S »

Mijn advies als men niet (zeker) weet wat voor provider men exact heeft:

Laat de verkoper/ster de opwardering doen, dan is de kans op foute aankopen wat betreft beltegoed aanzienlijk kleiner en als het dan fout gaat dan is het ook niet je eigen schuld en weet de verkoper ook 100% dat de kaart niet gebruikt is :).

Wees niet bang om te vragen. Daar staan de verkopers nu eenmaal onderandere voor.

ikbenik

Re: verkeerde opwaardeer kaart gekocht

Ongelezen bericht door ikbenik »

WIe o Wie heeft de oplossing.
Op mijn telefoon staat telfort, dus telfort prepaid opwaardeerkaart gekocht. Nee fout ik bel met tele2 maar met het netwerk van telfort.Dus terug naar de winkel.tele2 hebben we niet en gekochte kaarten nemen we niet terug.dus 10 euro in de vuilnisbak gegooid dankzij tele2.Heb nu een opwaardeerkaart waar ik niks mee kan en 10 euro armer. Dit noem ik pure diefstal.en waar kan je klagen nergens want overal zijn het betaalnummers.Over de rug van andere mensen worden de providers rijk. Wie heeft de oplossing

Weer een eigen fout gemaakt en een ander weer de schuld geven.
Jij bent fout geweest en niemand anders.
En klagen?
Als jij ergens een officiële klacht indiend, dan hoop ik dat er dan gelijk een tegenaanklacht wordt ingediend.
En wel de klacht van poging tot oplichting!!!!!

Gesloten